/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp styre com port
Fra : ultra2
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 20-04-09 14:42

findes der et program der kan styre com porten
altså jeg vil bestemme hvad der skal bruge com 1 2 3 4 osv
jeg skal bruge com 3 4 men noget bruger dem men hvad

så derfor ville det jo være rart med et software der kunne fortælle hvad der sidder på alle com portene

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-04-09 14:59

Det sætter du op, når du monterer hardwaren i porten.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 15:06

nej det kan jeg ikke de 2 programmer jeg skal bruge kan kun sættes op efter de er indstaleret
og de virker ikke over com 4

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-09 15:52

com porte er der hvor du tilslutter USB eller anden hardware, der kan godt være flere ting der bruger samme port, selvfølgelig bare ikke på samme tid.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 19:08

bare ikke på samme tid.

det er nemlig problemet
mine programmer kommer og siger com porten er ikke ledig og hvad gør man så

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-09 19:15

to programmer akn godt bruge samme port på samme tid, jeg mente bare at man ikke kan have 2 USB nøgler i samme port på en gang

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-04-09 20:01

der er ikke 2 usb i samme
men der er jo instaleret noget som har taget com porten før install af de 2 programmer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-09 22:06

Det burde ikke give problemer, men som sagt tidligere så prøv og afinstallere programmet og fjern alle spor af det og installer der så igen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-04-09 23:58

I kontrolpanel, enhedshåndtering kan man vist se, hvad der er tilsluttet usb-portene. Måske er det en trådløs mus, der optager den port, du skal bruge?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 21-04-09 10:21

det var en ordentelig smører 7 stk software mus printer internet og hvad ved jeg

og så skal det instaleres i den rigtige rækkefølge

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-09 11:35

Du kan faktisk også gå ind under printer og faxenheder højre klikke på din printer(hvis du har en installeret) vælge egenskaber og klikke på fanebladet Porte. Der kan du også se de porte din computer har og hvilke der bruge hvad.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 21-04-09 22:24

Tak for svaret webnoob.jeg bliver ikke klogere så lad os stoppe nu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-04-09 00:42

det var så lidt