/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Digital signatur fra TDC
Fra : louie2003
Vist : 1483 gange
35 point
Dato : 18-04-09 11:13

Hej! Jeg har fået en mail med digital signatur fra TDC, men mit mailprogram (Windows Mail) vil ikke åbne den. Beskeden lyder: "Der opstod en fejl under forsøg på at indlæse meddelelsen. Der er opstået en fejl". Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-04-09 11:21

bestiller en ny dignatur og ringer din udbyder inden du installerer den. Kører du Vista?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-04-09 11:24
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 18-04-09 11:34

Den besked fik jeg også engang, prøv at åbne mail i webmail, altså brug din browser til at læse på serveren, din mail leverandør har sikkert en webmail mulighed, ud over at kunne hente mail hjem med Windows mail, hvis du har mail fra TDC så logger du ind her:
http://mail.tdconline.dk/

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-04-09 11:39

Du ringer til supporten på tlf. 80307050
Mandag til fredag 08.00 - 20.00
Lørdag og søndag 10.00 - 16.00
Helligdage 10.00 - 16.00
Juleaftensdag og nytårsaftensdag 10.00 - 14.00

Godkendelse af svar
Fra : louie2003

Dato : 18-04-09 12:51

Tak for svaret o.v.n.. Det gik fint via webmail

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-04-09 13:21

Selv tak, godt du fik løst problemet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-04-09 15:00

Ja et digital signatur giver adgang til mange forskellige offentlige steder. Men det er lidt underligt, at TDC som udsteder disse DS'er, ikke længere selv vil acceptere dem, når man skal ind på sin profil på TDC. Det er som om det ikke er godt nok til TDC.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 18-04-09 23:07

Til Severino

Tror du ikke det er et spørgsmål om betaling. TDC har overdraget alle rettigheder vedr. den digitale signatur til DANID A/S. Det er altså ikke TDC, der udsteder digital signatur mere.

De der ønsker, at brugere skal kunne benytte digital signatur på deres hjemmeside, skal have en samarbejdsaftale/kontrakt med DANID - altså betale for det og det ønsker TDC nok ikke.