/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flere mail på samme tid
Fra : piaskov
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 14-04-09 13:25

Hej kloge hoveder.
Jeg har for første gang behov for at sende den samme mail til flere adresser på en gang.
Hvordan gør jeg det UDEN at dumme mig ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 13:27

brug Cc

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 13:27

og så har jeg ikke mere klog.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-04-09 13:28

I "til" feltet sætter du bare alle mailadresser ind på alle modtagere???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 13:35

Citat
brug Cc

Og blev hun klogere ....neeeej

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-04-09 13:43

Du har flere muligheder her:
Du kan indsætte alle mailadresser - ADSKILT af SEMIKOLON ; - men så kan de alle se hinanden adresser - på samme måde som man kan med CC.

Hvis du vil skjule mailadresserne for hinanden - dvs modtagere kan ikke se hvem du ellers har sendt til:
I outlook - ved oprettelse af ny mail kan m,an indsætte følgende muyligheder:
til
CC
BCC
Subject - tekst

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-09 13:49

Hvilket mail program benytter du?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 13:53

Hej .
Jeg har ofir mail ??
Blev i klogere ??

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-09 13:55

Tja derfor stadig semikolon virker.

Da ofir har et webinterface - kan du gøre det der.
Du kan garanteret også trykke på knappen (der betegner hvor du skal indsætte modtagere) og vælge andre muliogheder såsom CC og BCC.

Men generelt et semikolon kan ALTID bruges der

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-09 13:56

For lige at uddybe felterne

Du sætter email adresser ind på samtlige modtager, adskilt med semikolon ( ; )

Hvis du sætter adresserne i det felt der hedder BCC så kan ingen se hvem der ellers har fået mailen

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-04-09 13:59

det anbefales at benytte BCC altid

så kan mail adresser ikke misbruges
mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-04-09 14:04

bevi54

det kommer jo lidt an på hvad formålet er med mailen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-09 14:31

Læser du dine mails i browseren (Ofir webmail) eller bruger Outlook Express ?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 14-04-09 14:35

det kan du nok have ret i, men jeg vil foretrække BCC i de fleste tilfælde.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-09 14:35

Det er allerede foreslået med ; mellen hver mail adresse, men har du et adresse kartotek, så kan du sikkert markere dem du vil sende til, helt automatisk du bestemmer selv om du vil bruge BC linjen, alle adresser kan godt stå i den første linje

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 14-04-09 14:53

Tak for svaret peque.
Så lykkedes det. Dejligt.
Ja ja man skal jo lære så længe man lever.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-04-09 15:15

derfor er det også en væsentlig del i mailverdenen at kunne forskellen imellem cc og bcc. Netop at adresserne ikke kan misbruges eller andre kan se dem i den modtagende mail.

Men ja den dag man ikke lærer mere - så er det for sent

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 14-04-09 15:36

Hej
I har ret i det med at bruge Bcc, jeg vil lige tilføje, at det ikke er nødvendigt med en e-postadresse i Til-feltet.
Derfor kan man sende til flere ved udelukkende at sætte e-postadresserne i Bcc-feltet