/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
sang skjuler?
Fra : lille-ciller00
Vist : 2801 gange
50 point
Dato : 12-04-09 22:01

Jeg skal konfirmeres her på søndag, og jeg har lavet en sang, men jeg ved ikke hvordan sangskjulerne skal se ud? Det skal helst være nemt da jeg ikke er så godt til sådan noget? ( og heller ikke så meget tid)

p.s jeg ved ikke om jeg har sadt det her spørgsmål ind det rigtig sted?
hvis ikke jeg har det må i undskylde!

Kommentar
Fra : the_fox

Dato : 12-04-09 22:13

hmmmm
hvad med noget sjovt og noget som du går op i af hoppy´er
husk på at det er kun fantasien der sætter grænser så noget du går op i
det ville jeg gører men det jo op til dig

og et stort tillykke med din konfirmation på søndag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-09 22:14

Tillykke med konfirmationen

Du kan enten købe eller selv lave en sangskjuler udformet som en mobiltelefon, det må da være noget du går op i

Den er ganske simpel at lave

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:16

tak !!

det er bare jeg er ikke så godt til sådan noget så det kunne jo godt være der var nogle der havde noget nemt

jeg kan godt lide hund!!

Kommentar
Fra : the_fox

Dato : 12-04-09 22:20

okay men tror nok at bliver svært at lave en hund som sangskjuler
men ellers kan du jo finde en papkasse og se og kan lave en hund venm at skærer den ud i i formen og på en lave den i 3D men tror nok det er lidt svært

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-09 22:21

Du kan da lave en mobiltelefon ud af en skotøjsæske, hvor du tegner tallene/bogstaverne på

Det kniber mere med det nemme, hvis det skal ligne en hund

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-09 22:22

Prøv at se på dette link, om der er noget du kan bruge

http://festsangeogsangtekster.dk/Sangskjuler.html

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:29

tror i ikke man kan tage en pind af en slags og så tage sangen og så tage og lime den oppe i den ene ende og så rulle den så det bliver en slags gammel testemente eller sådan ?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 12-04-09 22:30

Velkommen i 'de voksnes rækker'

Du skal bruge:

Forskelligt farvede balloner.
Skriv sangen på papir.
Rul papiret sammen, sæt en elastik omkring og put det i ballonen.
Pust derefter ballonen op.
Nu har du dekorative sangskjulere
...og stor fornøjelse med 'udpakningen', som bedst foretages med et spidst instrument
...eller en ligther !!!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 12-04-09 22:39

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-09 22:54

Øeh... jeg læste neop nu, at samme foreslag var at finde i Nordsted1's link:
Citat
Generelle sangskjulere kunne være sange, som rulles sammen og puttes i balloner og pustes op. Dvs. når disse sangskjulere ”serveres”, så kommer der en bunke balloner ind, som nødvendigvis må sprænges, hvis du vil læse sangen. Alene dette kan blive ganske fornøjeligt til festen, og er et godt eksempel på en sangskjuler, som både er original, sjov og samtidigt bogstavelig talt skjuler sangen.

..så lidt af 'æren' må også tilkomme Nordsted1.

Anyway: Go' fest på søndag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-09 21:39

Du skal rulle sangene sammen, og så bage dem inden i et stort franskbrød - en sang i hvert brød!

Kommentar
Fra : jyttevind

Dato : 19-04-09 11:45

Er der nogen der ved hvordan man laver en sangskjuler som et hjerte????