/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
HVAD ER GODT AT SPISE TIL ØL
Fra : AG112
Vist : 969 gange
200 point
Dato : 09-04-09 19:22

VI ER EN FORENING DER SKAL TIL ØLSMAGNING PÅ ET LILLE BRYGGERI.

ER DER GODE FORSLAG TIL MADERN DERTIL?

VI BLIVER CA. 40-50 MENNESKER.

HAVDE TÆNKT PÅ NOGET GRILLMAD, PØLSER OG KALKUN SNITZEL, MEN SYNTES ALLINGEVEL GODT DET MÅSKE KUNNE VÆRE MERE SPÆNDENDE, ER DER NOGEN HERINDE DER HAR NOGLE GODE FORSLAG, EVNT. OGSÅ TIL DESSERT.

MED VENLIG HILSEN
AG112

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 09-04-09 19:32
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-09 19:35

Kan de 40-50 andre mennesker HELLER ikke bruge et tastatur ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-09 19:37

DU KOMMER TIL AT SPISE ALENE HVIS DU BLIVER VED AT RÅBE SÅDAN

En gang øllebrød lyder godt, som JR foreslår

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-09 19:40

Det meste, ikke for fed mad, kan spises til øl (eller rettere man kan drikke øl til det meste). Hvad I vælger at spise afhænger mere af hvilken type øl i drikker.

Men vil du ikke godt holde op med at skrive med store bogstaver, det er uhøfligt.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-04-09 19:40

Chili con carne
Er rigtig godt til øl

Her er opskriften til ca 50 personer

12,5   fed   Hvidløg ~37,5 g
12,5   stk.   Løg ~937,5 g
12,5   ds.   Majs på dåse ~3562,5 g
25   stk.   Rød peberfrugt ~3000 g
-   -   Havsalt
-   -   Sort peber
250   g   Frisk chilipeber
12,5   tsk.   Rapsolie ~56,9 g
8,8   Kg   Hakket oksekød 6-10%
12,5   spsk.   Rød balsamico ~187,5 g
12,5   ds.   Hakket tomater ~5000 g
12,5   tsk.   Spidskommen ~12,5 tsk.
50   stk.   Enebær ~50 stk.
12,5   ds.   Kidneybønner i chilisauce ~5000 g

Fremgangsmåde:

Hak løg, hvidløg og peberfrugt. Chilipeberet flækkes og kernerne fjernes, herefter hakkes det (mængde efter smag). Mas enebærrene.

Brun oksekødet i en gryde med lidt olie. Kom de hakkede ingredienser, krydderier, balsamico og dåsetomaterne ved. Lad retten simre i 5 min.
Kom bønner og majs ved, og lad chili con carnen simre yderligere 10 min.

Smag retten til med mere chili, eller et andet stærkt krydderi f.eks. tabasco.

Pynt evt. chili con carnen med en dusk persille.

Tilbehør:

Flute/hvidløgsflute

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 09-04-09 19:54

PØLSER

..og

BRØD

..alle slags

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-09 19:58

Ps. Et velassorteret pølsebord med brød, har nu alle dage været et MUST ..ved et gedigent ølgilde !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-09 20:13

Som Molo er inde på, brød, smørrebrød, pølsemadder kunne være en udmærket ide. Det er også let at arrangere. Man kan også godt finde en øl der kan drikkes til ost, som dessert.

Men ag112, vil du ikke godt vende dig af med at skrive med versaler?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-09 20:18

Pølser og brød ...................... forskellige slags pølser.
Hvad tid skal vi så komme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-09 22:51

Og sild

Fortsæt du bare med at skrive med stort, det sparer på brilleglassene

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 09-04-09 23:08

Citat
Chilli con Cane

det skal godt nok være en stor gryde du får brug for, jeg vil helt bestemt foreslå et pølsebord, og så vælg gode pølser / postej'er og godt brød, pølserne kan evt. være fra forskellige egne af landet / europa så smager man også andet end de alm. pølse sorter, alt øl smager godt til brød og pølse. Det er meget nemmere, da man så selv kan skære af de pølser man syntes om, og ikke alle kan lise bønner, der er en vigtig del af chilli con cane

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-04-09 23:27

JA, ET PØLSEBORD VAR NU IKKE HELT UEFFEN, OG OST TIL DESSERT, SOM FORESLÅET, VAR NU HELLER IKKE DÅRLIGT.

KAN VI BRUGE DET SAMMEN MED NOGET PÅ GRILLEN?

EN GRILL SKABER NU SÅDAN EN GOD STEMNING, NÅR GÆSTERNE SELV DELTAGER I MADLAVNINGEN.

HVAD KUNNE VI ELLERS BRUGE TIL DESSERT??

TAK FOR DE ELLERS GODE FORSLAG.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-04-09 23:49

Det er lidt svært at arrangere grill til 50 mennesker. Men ellers kan man grille pølser af forskellig slags. Kylling eller kalkun er også let at håndtere på grill.

Dessert er lidt svært, for de fleste deserter er meget søde, og det går ikke så godt til (de fleste typer) øl. I kunne prøve med æblekage, æbler har en del syre, til at balancere tingene med.

Vil du ikke godt prøve at skrive med små bogstaver?

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 10-04-09 07:40

prøv Ølbraiserede svinekæber med kartoffel/sellerimos. Søg under svinekæber på google.Kan sagtens laves til 40..50 mennesker PÅ FORHÅND og varmes ved serveringen

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 10-04-09 07:44

glemte desserten: pandekager med flødeskum og friske hindbær.....eller måske et gammeldags "flødehorn" Kan købes i de fleste supermarkeder og fyldes med flødeskum. Stil dem i store skåle med sukker, og fyld dem med flødeskum. Pynt med et hindbær, eller en klat syltetøj

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-09 08:08

AG112 -> Grunden til at flere beder dig skrive med minuskler (små bogstaver) i stedet for versaler (store bogstaver) er:

På internettet opfattes versaler som om man RÅBER folk lige ind i hovedet.

Brug KUN versaler når du vil understrege/fremhæve et udsagn ...eller understegning ...eller fed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-09 08:31

Hvad med at tage på skrivekursus istedetfor..........

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-04-09 09:33

Ringridder pølser fra slagter Nielsen i Nordborg

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-09 11:10

- nemli', men husk: hvis de er for fede, skal de IKKE understeges...

God Påske

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-04-09 11:32

Citat
Fortsæt du bare med at skrive med stort, det sparer på brilleglassene

Nej, tværtimod, det gør det svært at læse.

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 10-04-09 15:05

Tak for svaret molokyle.

JEG TROR VI SNUPPER EN GANG PØLSER OG BRØD.

OGSÅ TAK TIL ALLE I ANDRE, DER ER KOMMET MED GODE FORSLAG TIL MADEN.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-09 16:16

Måske kan AG112's maskine ikke skrive med småt. Eller det ses bedst på AG's skærm.

Ps. Jeg håber ikke, at i tvinger mig på et ordblindekursus, fordi jeg overser ord og bogstaver.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-09 19:24

TAK FOR PÅÆNGÅNØ AG112. DET ER NÆSTEN ALT FOR MEGET !!!

</MOLOKYLE>