/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Thai ordbog
Fra : Hunbjoernen
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 12-12-08 01:12

Min nabo har sat for at lære at tale thai. Men han har et problem med ordbøgerne. Han har fundet en engelsk/thai, men problemet er at det thailanske står med deres tegn, som han ikke kan.
Findes der en ordbog hvor det thailanske står med "vores bogstaver", så han kan se hvordan det siges..

Håber det er formuleret, så i forstår hvad jeg mener..

På forhånd tak..

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-08 02:09
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-08 02:30

Iøvrigt kan du høre udtalen ved at trykke på de små højtalere - smart ik'

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-08 03:05
Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-12-08 21:42

Thai kan aldrig læres kun med bog. Lyd kilder skal også til.
Feks betyder ordet Khaw både, Ris, hvid eller dårlig lugt - helt efter hvor trykket lægges og opstigen eller faldende udtale.
Ordet Mar kan f.eks betyde hund, hest eller "kom her" også alt efter hvordan det siges.
Taler selv thai, og den hurtigste måde at lære Thai på, er at lære alm. sætninger og med tiden kan man så begynde at bygge dem sammen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-12-08 22:00

Citat
Ordet Mar kan f.eks betyde hund, hest eller "kom her" også alt efter hvordan det siges.

Hest = máa
Hund =maa
Kom her= maa nîi
´ : højtone
^ : faldende tone

http://thai.mbuna.dk/ord.html enb lille smule der kan bruges

http://www.learningthai.com/ kik på denne side
Jeg selv har købt linguaphone og oversat den til dansk for 17 år siden

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-12-08 22:19

Det vil sige jeg købte den for 17 år siden og var 15 år om at oversætte den. Ligger på filer i word med lyd

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-12-08 22:25

http://www.dansk-thai.dk/news2.php Her kan man få meget hjælp

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 15-12-08 21:47

Prøv at kig her,
Kode
www.aanthai.dk
her er flere bøger med lydskrift og cd.

Og det er DANSK-THAI.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 15-12-08 21:48

www.aanthai.dk

Direkte link.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-12-08 21:59

Så var der danskeren og thaier der blev gift, og de levede lykkelig sammen i flere uger og elskede sammen, men hver gang de var færdi lå konen og nulrede mandens tissemand.
Manden spørger konen: Hvorfor gør du egenlig det, kan du godt lide min tissemand?
Konen svare: Nej jeg savner bare min ejen

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 17-12-08 13:06

Vil lige vise Nabo mulighederne, og så får han lov at bestemme hvem der er kommet med det der passer ham bedst..

Takker alle..

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-08 18:32

En ting man lærer ikke Thai på 1 time

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-08 19:22

http://www.sendspace.com/file/szm7qy
Gå her ind og hent hvis det er OK så er resten på privat

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-12-08 19:28

Klik på højtaler for lyd men den kan ikke stoppes når den er sat igang

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 20-12-08 11:35

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-12-08 12:54

tak selv Hunbjoernen