/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Dansk internet censur
Fra : scootergrisen
Vist : 742 gange
166 point
Dato : 11-12-08 21:11

Nå så skete det endeligt.
Ligesom kinas regiering censurer internetet i deres land har danmark nu åbentbart valgt at hoppe med på censur vognen.
Det handler om kunder af sonofon/tele2/telenor/cybercity, kært barn har mange navne...

www.thepiratebay.org er blevet censuret sådan lige umiddelbart når man besøger den adresse.
Det betyder selvfølgelig ikke kan vi i danmark ikke kan bruge thepiratebay men det betyder at deres kunder ikke kan få adgang på den adresse så hurra for det.

Et skidt nærmere kinesiske forhold.

Nå men er har nogen der kender en måde at omgå censuren på så kom frisk.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-12-08 21:21

Gå ind i egenskaber for din internet forbindelse under netværk.
Dobbelt klik på internet protokol (tcp/ip)

Der hvor der står Brug følgende DNS-serveradresser skriver du:
og

Så skal du muligvis deaktiver og aktivere din forbindelse før det virker.

Så skulle det virker igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-08 21:40

Ja - man kan også køre over for RØDT...

Hvad med at blive lovlydig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-12-08 21:48

refi det er da ikke ulovligt at besøge thepiratebay.org

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-12-08 21:54

Nej men som altid kommer der lort ud af munden på refi inden hjernen når at reagere.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-08 22:01

Jeg lige afprøvet siden og kan sagtens komme ind på den, men har ikke brug for den, derfor har jeg ikke besøgt den tidligere og vil ikke komme der fremover.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-12-08 23:54

bent: Det sikkert fordi du ikke har abbonement hos sonofon/tele2/telenor/cybercity, det kun dem som jeg udført censuren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-08 00:04

Yeps

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-12-08 01:26

Det er IKKE udbydernes opgave at have åben adgang til hælercentraler, ser man bort fra internettet står der jo heller ikke narkopusher eller tæskehold trykt i Den Gule Fagbog.

Se for fanden på Jer selv, altså I hælere og forbrydere der downloader tonsvis af materiale.
Hvis man har lagt et stort arbejde og evt. vil tjene lidt penge mister man alt når man dagen efter ser piratkopier af musikken eller tre uger efter ideen til en genstand kom ud og straks blive kopieret af kineserne, hvad der også medfører tab af arbejdspladser.

Og det med at køre over for rødt breder sig hastigt blandt bilister og især cyklister, egoisterne er også her fløjtende ligeglade med andre.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-12-08 02:22

Og det kommer fra en narkoman/ryger som er skyld i at mennesker omkring ham får kraft.
Eneste forskel på en narkopusher og det sted du køber dit røg er at din pusher endnu ikke er ulovlig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-12-08 03:01

"mennesker omkring ham får kraft"

Hvorfor flygter folk så fra røgen ?

May the force be with You................host

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-12-08 08:10

Kig på denne side, der finder du/I div. guider til at omgå spærringerne -
http://thejesperbay.dk/index.php?page=ajaxswitch&content=three - både til Mac, Linux og Windows!

/Torben -

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-12-08 08:41

det er sjovt at se så hellige folk er her,mon de også er det i virkligheden ??

jo.jo moral er godt,dobbelt moral er dobbelt så godt.....

hilsen en god piratkunde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 10:13

Jeg har ingen steder påstået det var ULOVLIGT at besøge siden

Men som ALTID skal "visse" skynde sig at fortælle hvor "kloge" de er

Det jeg skrev var kun en hentydning til at det jo HAR EN ÅRSAG man besøger den slags...

DER kommer ulovlighederne ind i billedet

Men det er nok for meget forlangt at "disse" hjerner kan se det.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-08 11:50

Er det stadig lovligt at hente virus til sin computer............................sådan rundt omkring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 12:20

Citat
Er det stadig lovligt at hente virus

Det opdager du slet IKKE hvis du holder dig væk fra DE sider

Selv risikoen for spam formindskes BETYDELIGT......

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 14-12-08 23:18
Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 16-12-08 03:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål