/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvad står HD for?
Fra : lunalovegood
Vist : 9754 gange
50 point
Dato : 21-10-08 17:28

Hej alle,

Jeg har altid undret mig over, hvad "HD" er en forkortelse for?
Jeg er kommet frem til at det måske kunne være
"Handelhøjskolens Diplomeksamen"

Nogen derude, der har et svar?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-08 17:37

Ja,
Svend, selv HD

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 21-10-08 17:45

Citat
Personer, som har bestået eksamen fra en erhvervsøkonomisk diplomuddannelse, er eneberettiget til, som betegnelse for deres uddannelse, at anvende bogstaverne HD (Handelsvidenskabelig Diplomprøve) efter deres navn.

Handelsvidenskabelig Diplomprøve

http://www.finduddannelse.dk/HD_del_1_og_2_med_flere_specialer_59467.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-08 17:48

Det står i afsnittet "Eksamen og diplom"

Godkendelse af svar
Fra : lunalovegood

Dato : 21-10-08 17:56

Jeg har selv været inde og læse om HD-uddannelse flere gange og har aldrig fundet det selv.
Men så er det jo super kandu findes.

Mange tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-08 18:01

Selv tak

Det står heller ikke så mange steder, hvad forkortelsen betyder.

Kommentar
Fra : Nichtv

Dato : 22-10-08 13:44

HD har intet med det du snakker om at gøre..
HD er i betegnelse for Fjernsynes kvalitet..
HD = High Definition, som er det nye billed kvalitet på fjernsyne, som giver skarpere, pænere og renere billeder...
:)