/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hvad kan jeg blive?
Fra : Iboga
Vist : 908 gange
150 point
Dato : 01-10-08 13:17

Hej.

Jeg står og leder efter noget imformation om uddannelse.

Det er sådan at min kæreste gerne vil bygge computere, samle og reperare computere.
Umiddelbart kan jeg ikke finde en uddannelse specifekt omkring dette.

Men måske kender du - eller har hørt om nogen, eller har bare en super ide eller retning til hvor jeg kan søge informationer eller hvem jeg kan kontakte.

Pft
Iboga

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-10-08 13:17

Tekniske skoler er vejen frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-08 13:19

Her er en uddannelsesguide

http://www.ug.dk/:-)

Søg på alt indenfor IT,

eller måske elektroingeniør, de roder vist også med sådan noget teknik??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-10-08 13:54

Citat
min kæreste gerne vil bygge computere, samle og reperare computere

Er han dygtig nok og starter egen forretning - er det bare at gå igang....

Det "kræver" ingen uddannelse....

Bare se alle os "kloge hoveder" herinde

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 160 point
Dato : 01-10-08 13:57

Der findes ikke nogen egentlig uddannelse alene med det for øje, at kunne bygge computere, samle og reperare computere, da der ikke er noget specielt kringlet i det. Fx AOF har flere steder i lander aftenskolekurser i rep. og opbygning af PC'er.

Videreuddannelse, så prøv at læs her.
http://www.studentum.dk/Data_IT_Design_Aalborg_Videregaaende_uddannelse___23_1091_1.html

De fleste i dag som samler PC'er og reparerer, er blot oplært det sted hvor de arbejder.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-10-08 19:24

I længden bliver det nok lidt småkedeligt at samle pcér.
Der mangler lidt alder på kæresten, men man kunne måske tillade sig at foreslå en gymnasiel uddannelse og et studiejob på Faconer Alle

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-08 21:18

Hej
Hvad med en god grunduddannelse - for eksempel som datamatiker. Det ene fører som regel det andet med sig. Hvis man vil leve af det, skal man da ha' papir på et eller andet. Der er masser af folk, som bare roder med computere for sjov.

Man kan da ikke gå rundt hele livet og sige at man "roder" med computere. Få kæresten i gang med en uddannelse, så kan han rode med computere samtidig.

mange hilsner Ingelein - gammel og erfaren - ikke udi pc'er. Det er der mange rare mennesker her på KANDU, som hjælper mig med.

Kommentar
Fra : lunalovegood

Dato : 04-10-08 19:40

Hejsa,

Der er andre her i tråden, der har været inde på det. Men jeg vil nu også foreslå elektro-ingeniør. En elektro-ingeniør laver mange forskellige ting, men naturligvis primært indenfor elektronik og it.
Under uddannelsen lærer man om fx. elektriske kredsløb, som ethvert elektrisk-apparat (også computere) indeholder.

Hvis han ikke er så boglig eller synes at først 3 år i (teknisk/alm) gymnasium og bagefter 5 års studium for at blive civil-ingeniør, så er der jo også diplimingeniør.
Diplom-ingeniør er lidt mere praktisk anlagt uddannelse, tager 3,5 år (inkl 1/2 års praktik i virksomhed). Og der er mest klasse-undervisning (imodsætning til forelæsninger).
Man kan iøvrigt læse til diplomingeniør på baggrund af en teknisk-håndværker-uddannelse. Det kræver dog visse fag på gymnasie-niveau at blive optaget, men disse kan man tage som opgraderingskurser/HF-suppleringskurser.

Jeg foreslår derfor to ting:

1. Praktisk anlagt vej:
Start med at blive elektriker/elektronik-mekaniker/el. lign.... på teknisk skole
Tag HF-suppleringskurser for at få de rette niveauer i fag som matematik og fysik
Diplom-ingeniør, Retning: Elektro

2. Boglig vej:
Teknisk eller alm. gymnasium
Diplom eller Civilingeniør, Retning: Elektro

Du kan fx. se mere på linket her:
http://www.dtu.dk/Uddannelse/Diplomingenioer/Elektro.aspx

Håber han finder det, der er det rigtige for ham...

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 15-10-08 16:51

Tak for svaret alka, det var et helt fint svar.

Det var i hvertfald noget jeg kunne bruge til noget.

:)
Iboga

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-10-08 17:32

Selv tak Iboga