/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad f..... sker der
Fra : hawaii7
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 28-08-08 08:51

Her til morgen kom der en bobel frem og fortalte at der var en opdatering til windows XP.
Jeg trykkede at den skulle opdaterer. Den spurgte om jeg havde en sikkerhedskopi. Kender ikke noget til det og den fortsatte. Der komme forskellige ting frem at den tjekkede mit system, filer m.m. Den installerede service pack 3, den foretog en sikkerhedskopi og oprettede gendannelsestidspunkt.
HVAD BETYDER ALT DETTE?

Det tog sin tid. Er hele XP blevet udskiftet?
Jeg kan stadig koble mig på homebanking og andre ting som tidligere.

Jeg ved der er mange kloger hoveder her i dette forum.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-08 08:55

er du sikker på at denne "opdatering" er fra microsoft. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 08:56

Hvorfor har du først fået SP3 nu ???

Har du lige installeret XP....

Men ja SP3 tager lang tid - den er STOR (5-600 mb hvis jeg erindrer rigtigt) da den indeholder samtlige tidligere opdateringen også.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-08 08:57

Det normale er en gul skjold på værktøjslinien ved uret

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-08-08 08:58

Ja jeg går ud fra den var fra Microsoft da deres logo var i vinduet.

Til REFI, nej jeg har haft en bærebar i flere år og bruger den dagligt til homebanking, da jeg ikke kan bruge min MAC til dette.
Den kom her til morgen da jeg loggede mig på nettet.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 09:04

Den er så "kun" på 270 mb

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har sat din maskine til at opdatere.....

Hvis det "kun" er 1 gang om måneden kan det godt være du først får den nu....

Men JA - den tager af gode grunde LANG TID....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-08 09:06

det lyder helt som opdatering fra sp2 til sp3 forløbet taget i betragtning - gå ind på windows update og kontroller om den opdatering er foretaget dags dato (gennemse opdaterings oversigten)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 09:06

Så glæd du dig bare over du nu har en opdateret maskine og håb på den ikke giver dig problemer - det har flere desværre fået.

Derfor er der også dannet et gendannelsespunkt så du kan "fjerne" den igen.....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-08 09:07

btw - så ja - sp3 overskriver rigtig meget af den gamle sp2 - laver gendannelses punkt og lægger en sikkerhedskopi fra tiden den er installeret - så det er rigtigt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 09:21

Det er noget Kanduteamet har arrangeret, så du bliver afledt. De er osse trætte af dine bøvede kommentarer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 10:25

Jeg har også fået opdateringer her til morgen. Det var til Mediaplayer som blev opdateret i går.
Jeg har sat den til at vise mig at der er noget og så vælger jeg selv om der skal opdateres.
SP3 er allerede installeret via hentet CD og installationen tog ca. 1 time.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 10:27

Hvad får man ud af at installere SP3 Eyvind - Skal man gøre det??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 10:36

Sp3 indeholder alt det der er opdateret gennem tiden + lidt mere.
Jeg bruger altid at hente > brænde > og så installere fra CD.
(Jeg går også både med livrem og seler)
Det er ikke absolut nødvendiget med sp3.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-08 11:51

Okay.. Tak.

Ja det må man sige ang. livrem og seler. Tror du ikke der er plads til en redningsflåde på ryggen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-08 12:06

Hurra for dem der går med livrem og seler når det gælder PC, men husker i at tage backup af jeres dokumenter jævnligt? I ved nok at "rigtige mænd tager ikke backup"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 12:09

Hvorfor købe en fladskærm - den "gamle" kan da stadig vise "billeder"
Hvorfor købe ny mobil - den gamle kan stadig ringe til vennerne
Hvorfor købe ny komputer - den gamle kan stadig skrive et brev

Så se opdateringer i et andet lys...

De bliver VED med at finde på nyt (og dermed er behovet skabt)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 15:02

Rigtige mænd tager ikke backup...............................mit motto i mange år. (se profil)
Data lægges på eksterne harddiske.
Hele partitionen kopieres i komprimeret udgave så den ikke kan inficeres - og lægges i HD skuffer.
Data ligger som regel ikke på samme partition son styresystemet.

Der er en speciel harddisk med styresystem til bankbesøg, og den bruges ikke til alm. surferi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 15:17

Har du så ikke også NØDstrømfordyning i garagen - sæt nu noget hiver "stikket" ud midt under processen

PS - husk backup af nødstrømmen - den kan også svigte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 15:54

Jeg har nu altså haft en UPS som kan holde strøm/spænding nogle timer, men den gider jeg ikke ha' stående. Nu er det altså mest for sjov at jeg leger med data og styrings backup/sikkerhed, for er det jeres fjollede kommentarer, kan de sagtens tåle at forsvinde, ved nedbrud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-08 17:36

Man må af og til undres over HVAD folk lavede før computeralderen....

De har næppe siddet med en regnestok og kørt "skyderen" frem og tilbage når de kedede sig

Det afføder et nyt spørgsmål som jeg straks vil lave....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-08 18:31

Aloha hawaii7 - du har sikkert fået nok information nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-08 18:56

der er ikke nogen tvivl om at det er spyware, opdateringer fra MS kræver ALDRIG aktivit fra brugeren, med mindre det er en Service Pack.
Kig ind på www.spywarefri.dk/forum

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 30-08-08 07:46

Tak for svarene miritdk.
Jeg syntes jeg fik mest ud af dine svar, men tak til alle der er kommet med diverse ting.
Jeg håber ikke jeg skuffer andre ved at vælge midtdk som den besvarelse jeg blev mest klog af.

hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-08 07:48

velbekomme dig hawaii7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-08-08 09:19

Det er skam helt iorden, men du skal bare lige have i mende at selv om SP3 overskriver nogle ting ved installering, så vil brugeren aldrig blive bedt om at tage stilling til om der skal fortagel en sikkerhedskopier, det sker helt automatisk.