/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
DNS
Fra : vilmand
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 04-08-08 17:51

Hej alle jeg har et lille problem.
jeg har hostet min hjemmeside hos (110mb.com) men min hjemmeside kommer til at hedde (vilmand.110mb.com) så jeg oprettede et domæne hos (co.cc) men så skriver den at jeg skal skrive et servernavn (DNS) men ved ikke hvad det er. så mit spørgsmål er hvordan finder jeg ud af hvad servernavnet er

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-08 19:01

DNS 1: ns1.110mb.com
DNS 2: ns2.110mb.com

iflg. deres faq:

http://www.110mb.com/support/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=21&nav=0

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 05-08-08 16:11

så kommer den jo bare ind på deres hjemmeside. den skal komme ind på min

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 16:42

Prøv her
Skriv f.eks. kandu.dk
alle links er inde på DK Hostmaster

Danske>
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=120
ender på Com

http://www.networksolutions.com/whois/index.jsp
ender på org
http://www.pir.org/index.php?mode=whois

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-08-08 17:22

Du hoster hos 110.mb så når man vil ind på din hjemmeside så skal du fortælle hvor man kan finde oplysninger om din hjemmeside og det er hos 110.mb da de hoster og de lægger oplysningerne på ns1.110.mb.com og ns2.110.mb.com. På 110.mb com må der være noget opsætning således at hvis vil man vil ind www.vilmand.110.mb.com så har du indkodet at så ligger hjemmesiden på et eller andet sted. Når man så går ind på www.wilmand.110.mb.com så ryger man ind på en server hos 110.mb.com og på denne server er det registreret at når man vil på www.vilmand.110mb.com så skal man til et eller andet sted hen.

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 05-08-08 17:26

ja tror at jeg har fået det til at virke nu http://vilmand.co.cc men skriver igen hvis det ikke gør

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 17:36

http://www.vildmand.com/

Hvor mange vildmænd er der,der uden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 17:41

Hvor lang tid siden er det at du har oprettet dit nye domæne.
Det tager altid et stykke tid før ens domænes DNS er registret hos DNS serverene,normalt inden for 24 timer.
Og er det ikke blevet registret inu så kan man ikke komme ind eller finde sit domæne.

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 05-08-08 17:45

det er mellem 2 og 3 timer siden så der går nok et stykke tid inu.

og vilmand er mit efternevn haha

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-08-08 17:52

Jeg tror at du har fået reg. DNSerne rigtigt idet hvis man kigger på hvor man ender hvis man spørger til ns1.110mb.com så ender man hos 195.242.99.84 i Holland og hvis man spørger til hvor man ender med vilmand.110mb.com så er det også hos 195.242.99.84

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 17:53

Nåe,så er det derfor,med mine domæner tog det omkring 13 timer før de var registreret hos DNS serverne,så google og alle andre kan ikke finde dit domæne i www telefonbogen (DNS) er det ikke der så eksisterer det ikke,så tålmodighed.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 17:56
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-08-08 17:56
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-08 19:20

Kan du ikke lige skrive præcise adresse til din hjemmeside?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-08 19:26

never mind, have overset den, men jeg får en helt anden NS server. Jeg får en DNS server med denne her IP 95.242.99.208 og den hedder 1s208.softwarelibre.nl og desuden kan jeg godt komme ind på siden.

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 05-08-08 21:06

http://vilmand.110mb.com det er min hjemmeside

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 05-08-08 21:10

kan virkelig ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-08-08 21:22

Når man klikker på

http://vilmand.110mb.com

så kommer man da ind i noget der er skrevet på dansk. Man kan vælge forside, links m.v. Når man klikker på send email så kommer der en email frem så du har da en hjemmeside på på den ønskede adresse. Du må have oprettet det korrekt med DNS og det hele.

Forsiden virker lidt mærkelig...men det har vel ikke noget med DNS at gøre. Er det ikke bare noget med hvordan din hjemmeside er lavet på? Der er et eller andet på forsiden der ikke virker.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-08 01:00

jeg kommer ind på en side hvor der bliver talt ned fra 5 til 1

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 06-08-08 12:27

jaja det en min side. men jeg er træt af at den hedder vilmand.110mb.com jeg vil gerne have at den skal hedde vilmand.co.cc tror det virker nu prøv at gå ind på http://vilmand.co.cc hvis det er den samme som vilmand.110mb.com må i godt lige skrive det for så virker det nemlig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-08-08 12:44

ja nu hedder den vilmand.co.cc

Kommentar
Fra : vilmand

Dato : 06-08-08 12:50

Tusind tak alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : vilmand

Dato : 06-08-08 12:51

Tak for svaret wacher.