/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbne vinduer i stor størrelse
Fra : Eyvind
Vist : 1915 gange
100 point
Dato : 04-08-08 11:35

Øh jeg har lige glemt hvor man indstiller vinduesstørrelse.
XP og Vista.

Jeg har før bare kunnet ændre størrelsen på vinduer og næste gang åbnede de i stor størrelse.
Der er også en anden metode..........................og den kan jeg ikke huske.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-08 11:45

Er det den med at højre klikke på programmet og under Egenskaber, og linjen Kør, ændre til maximeret i stedet normal vindue, du tænker på ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 11:48

Åbn et vindue - træk det ud i fuld størrelse - hold TAB knappen nede, imens du lukker vinduet på det røde kryds. genstart måske påkrævet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 11:49

hmm har da aldrig haft problemet selv egentlig - hvad mon gør forskellem ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 11:50

Eks. Explorer kan jeg godt styre, men et "kandulink" åbner i et mindre vindue, og det vil jeg gerne ha' i stort vindue.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 11:50

maksimer og hold TAB nede mens du genstarter bør også virke - har lige afprøvet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 11:55

Citat
Åbn et vindue - træk det ud i fuld størrelse - hold TAB knappen nede, imens du lukker vinduet på det røde kryds. genstart måske påkrævet

Når jeg trykker på den tab........................så ruller siden derudaf.

Ps. Det har ikke været noget problem før jeg fik denne bærbare. Lige nu XP sp3

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 11:57

holder den ikke maksimeret når du genstarter - uden at gøre andet end at maksimere først ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 11:59

prøver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 12:01

Jeg kan slet ikke genstarte med TAB tasten nede.................................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 12:06

vender tilbage..................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:01

er det på vista eller xp du har problemet ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:03

lige nu på XP - men også på Vista...............jeg skifter lige harddisk til Vista.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:07

Samme problem i Vista

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-08 13:12

nu har jeg prøvet med både vista og xp (stationær og bærbar) - og begge husker den sidste indstilling - i xp med det samme og i vista med genstart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:15

Det gjorde min stationære med 2000 / XP / vista og det gør mine andre bærbare også.
Men den fine nye bærbare ............................driller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:20

http://www.velocityreviews.com/forums/t206743-getting-ie-windows-to-open-maximised-first-time-every-time.html se lige om der er noget her - jeg leder lige efter et lille program der rent faktisk kan hjælpe også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:23
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:33

Ok tak Miritdk - men der var en metode i indstillinger i selve windows.

Men jeg ser lige at det også er åbning af mapper på dkrivebordet.
Jeg plejer at kunne lave vinduesstørrelse lukke vinduet ned og næste åbning var mage til.

Så det er et globalt problem.............................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:36

Men men i Firefox (under XP) er der ingen problemer.

Nu bliver det snart mystisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:39

hmm jeg stirrer mig nok blind på noget - og i farten kom jeg til at trykke start + tab på vistamaskinen og fik "flyvende" vinduer - og kan ikke få det væk igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 13:43

Citat
Right click on the shortcut, select 'Properties' and
select to open 'Maximized'. Once that is done, close
all instances of Internet Explorer except one. Open a new
window, and close the original. Type (case sensitive) the
following into the address bar (where XXX,XXX is your screen
resolution), and press ENTER:

fra http://www.velocityreviews.com/forums/t206743-getting-ie-windows-to-open-maximised-first-time-every-time.html

virker faktisk på den vistamaskine jeg sidder med lige nu - men den er klar så jeg skal over med den .

Krydser fingre for dig - skærmproblemer er irriterende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 13:45

Ok så kan du få min Vista maskine over og lege videre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:04

æuw det regnede jo hmpff ( hmm er egentlig lidt glad for det når det kommer til stykket)

nope - så længe jeg kan undgå vista gør jeg det - den er jo bygget op på en helt anden måde og lysten mangler her må jeg indrømme - den jeg havde ovre skulle bare have fjernet noget norton og lagt nyt sikkerhed ind. Nu får de også med automatisk maskimeret vindue - men det kender jeg nok ikke noget til

fatter ikke hvorfor din ikke husker ??? mon ikke den vænner sig til det med tiden ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:06

du - prøv lige at klikke på filer -- afslut og åbn igen og se om vistamaskinen så husker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 14:15

Hjalp ikke - eller jeg forstod ikke hvad du ville.

Er tilbage på harddisken med XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:18

når man klikker på filer i et åbent vindue og lukker - i den størrelse man ønsker - bør det åbne ligesådan var hvad jeg mente.

<----------- kaffe NU

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 14:31

Ja det er jo netop det jeg altid har kunnet.
Glemte lige at det er i explorer 6.0
Det er med vilje at jeg forbliver i udgave 6.0 - på de andre maskiner har jeg forskellige udgaver.

Det har ikke før været noget problem med andre computere.

Jeg har nu en lækker bærbar som kan alt det jeg vil...................i små vinduer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:34

er det flyvende vinduer ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 14:43

Næ det tror jeg ikke. >>>>>>>>>>>>>>>tetime.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-08 14:55
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 15:19

Tak - jeg har klaget min nød til Microblød.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-08 18:15

Hvis du lige lukker alle dine IE vinduer og så åbner et maksimere det og så lukker det igen, så skulle alle andre gerne være maksimeret når du åbner dem også fra link, sådan er det hos mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 18:52

Ja webnoob - det er sådan jeg plejede at kunne gøre.
I XP har jeg klaret den, med at lægge en genvej/link fra explorer på skrivebordet og åbne, maximere og lukke
Så er den ok i XP.

Nu mangler jeg bare at få Vista til at virke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-08-08 21:09

Har du prøvet Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip

Kode
Luk alle IE vinduer.

Start Pagefixer, sæt hak i "Advanced settings" tryk på "Fill Work Area"
tryk Apply og OK

Nåe ja,det er til XP, ved ikke om det virker i Vista!

Lidt info om Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-08 21:27

Xp har jeg klaret ved et tilfælde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-08 16:22

Tja så skete det i Vista .....lige med et så rettede den sig og åbner nu i stor som jeg har sat den til.

Jeg var inde i funktioner > internetindstillinger > generelt > Faner > indstillinger > skift altid til nye faner. når de oprettes.

Nu er den som jeg kan li' den.....................åbner i "gendan" så jeg kan flytte siden over på den anden skærm.

Det er nu en mærkelig oversættelse / tekst til indstillingerne.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-08 16:24

Tak for svaret miritdk. Og tak for din ilhu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-08 17:24

haha selvtak - når men ikke ved må man prøve sig frem

ildhu - naaaaaaaah af og til får jeg jo hysse anfald over noget en puter bare skal og ikke vil