/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bios go to deafult
Fra : frederikshavn
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 03-08-08 13:30

Hey
Sidder her med et kæmpe problem,som jeg håber i kan hjælpe mig med,det drejer sig om,når jeg slukker for ,min pc om aftenen(slukker også for psu'en,ellers er der en lcd skærm der står og lyser),når jeg så tænder den næste morgen er biosen gået tilbage til deafult,jeg havde samme problem for ca 3uger siden,der skiftede jeg så batteriet,og det hjalp,men her til morgen var problemet vendt tilbage biosen var igen gået i deaufault,mener ikke det kan være rigtigy jeg skal skifte batteri,hver 3 uge,købte mb d.20/6-08 hos GETMORE,min pc ser sådanne ud:

MB: Asus Crooshair
Brænder: Plextor PX-800A
Cpu: AM2 ATHLON 64 X2 6400+ (3.2GHz)
Ram: GeIL Black Dragon 4gb pc6400
C-drev :WD raptordisk 10.000rpm 37,6gb
D-Drev :1 TB WESTERN DIGITAL CAVIAR GP 16MB
Skærmkort: XFX GeForce 8600GTS 256MB (675M) 2x DVI 1 Retai
PSU :520W CORSAIR HX SERIES ATX2.2
PLZ HELP SOMEBODY

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-08 14:37

Det kan være
Det nye batteri er defekt.
Dit MB kan ikke lade batteriet op.
Clear Cmos jumperen sidder forkert (sidder for sig selv på 2 ud af 3 pinde.)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-08-08 15:31

Som Eyvind skriver så skal du nok lige kontrollere om den omtalte jumper sidder rigtigt.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-08-08 15:53

den sidder rigtigt,kørte 3 uger med det nye batteri,før det skete igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-08-08 15:58

Har du tjekket den PM du har oprettet?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-08-08 16:15

yep manse har lige svaret på den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-08-08 16:36

Du er ikke den første som har fået fat i et defekt batteri. Skift batteriet og håb at det næste er ok.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-08-08 17:30

Hvis det er de små knap batterier., så husk lige når du røre det med fingrene, At ikke røre + - polenerne. Da du derved aflader det. Brug gerne en plastik pincet til at montere med
Så til pc købmanden, og køb et nyt batteri.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-08-08 17:34

Kære eyvind.
Jeg har ikke set et genopladeligt batteri på et M B i de sidste mange år. Og knap batterier bliver ikke ladet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-08-08 17:46

Harald Nyborg har for resten batteriet CR2032 til en ti'er.
Gambrinus
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1928&n=10

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-08-08 17:55

Tak for svaret Eyvind.du var den første der svarede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-08 18:58

Citat
Jeg har ikke set et genopladeligt batteri på et M B i de sidste mange år

Her er et Batteri. (Det er det blanke runde i midten af billedet)

http://billedeupload.dk/showpic-2646.jpg

Det motherboard kører med 3.o Ghz så det er ikke helt gammelt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-08-08 22:00

Eyvind din nød !

Jeg vil ikke anbefale dig at lade på det batteri.

Det bli'r temmeligt varmt.
(Nej det hjælper ikke med en køleprofil og mølle)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-08 22:03

- nu gik det ellers lige så godt.