/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program redigere film DVD
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1102 gange
100 point
Dato : 03-07-08 08:39

Hej

Jeg har fået en kammerat til at overspille en hjemmevideo til DVD.

Det gik lidt stærkt, så der er kun et kapitel på 3½ time.

Der er således ikke mulighed for at springe frem i filmen.

Når vi spoler hurtigt, så har den det med at hoppe ud af filmen, så vi skal starte forfra.

Er der et godt - helst gratis - program som jeg kan bruge til at ligge filmen på en harddisk, og så opsplitte den i film af f.eks. 5 minutters varighed - og så ligge dem alle tilbage på en DVD skive som skal kunne afspilles i de fleste DVD afspillere?

Hvis der er nogle som har en et andet forslag til at løse "opgaven" så er jeg lydhør over for dette.

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-08 09:39

Der er ikke mange programmer, som kan læse og redigere dvd formatet. (vob filer)

Power director kan gøre det, men den er ikke gratis.

Jeg synes du skulle få din vidofilm , som du sikkert har på bånd, digitaliseret til et normalt, vidoformat, så du på et af de mange, gratis eller billige programmer , kan redigere, skære dårligt væk osv,. Derefter fremstiller og brænder du en dvd med den rigtige menu og kapitelinddeling.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-07-08 09:41

Pinnacle Studio 11 er ikke vanvittig dyr, og der kan du lægge menuer ind, så du på den måde kan splitte filmen.

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 03-07-08 11:18

Køb komputer for alle nr. 8, der er et godt program, til 30 dage, der kan laver kapitler m.m. lige til at overføre til DVD.

kej Odense

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-07-08 12:35

til kaj95
Kan det også læse filerne fra dvd ???? Det er der, det kniber for de fleste videoredigeringsprogrammer.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-07-08 15:53

DVD optager kan det men den er også for dyr (det er zoologisk have også)

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 04-07-08 07:45

Hej Leo.

Den ka' læse en DVD skive, nu er det ikke et videoredigeringsprogram, men du kan skære det fra som ikke skal med, så kan du lave kapitler, dem kan du sætte hvor du har lyst, derefter kan du lave en baggrund, med den tekst du syntes, så brænder du det hele ned på en DVD, selve programmet er ikke volsomt dyrt, men prøv at få kat i K-for alle nr, 8, der er en prøveversion på skiven, jeg bruger selv dette omtalte program, det er fantastisk godt.
Det er også udmærket til at fjerne reklane blokke, hvis du har lavet en optagelse på en DVD optager, så læggen man bare skiven i PC'eren henter den ind, og så ned på en ny skive.

kej
Odense

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 04-07-08 09:15

Hej

Jeg vil se om jeg kan få fat i det blad.

Vil stadig gerne høre om der er andre løsninger.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-07-08 09:26

Jeg har prøvet programmet fra K-data nr. 8, og det kan ikke læse filerne fra min HD optager(VOB)

Kommentar
Fra : kej55

Dato : 04-07-08 09:38

Hej igen.

3½ time på en DVD, det er godt nok en hård komprimeret film, skal det være godt, så regner man med at der max. lægges 1 time på en DVD, få kammeraten til at lave det om, fordel dem på flere DVD'er, Brug så Ulead DVD Movie factory, sættes den til at lave kapitler, kan du selv bestemme hvor lange kapitlerne skal være, det optimale er et program hvor der laves kaapitler, men det er ikke gratis.

kej Odense

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 16-07-08 07:36

Hej

Jeg har ikke fået fat i komputer for alle nr. 8

Har nu overvejet om jeg skal tage mig sammen og få købt en harddisk optager.

Hvis jeg gør det - kan jeg så klippe filen i stykker med den?

F.eks. ved at sætte DVD i, og så harddisken til at optage og så stoppe DVDen, er der nogen som har prøvet denne primitive løsning?

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-08-08 11:11

Tak for svaret transor.

Jeg fik bekræftet min anelse om at der ikke var en billig og let løsning på problemet.