/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Slægtforskning
Fra : dr_dem
Vist : 723 gange
10 point
Dato : 02-07-08 15:17

Jeg syntes at der er mange her, når en spørger har skrevet, og alle søger på søger på DDD og kommer og spørger om de ikke har en onkel I Aalborg måske, gå dog ind i kirkebøgerne, DDD, http://www.familysearch.org/ er kun hjælp. Tag jer sammen

dr.dem

Kommentar
Fra : achton

Dato : 02-07-08 15:44

Hvorfor gå over åen efter tante
når
http://www.arkivalieronline.dk/
findes.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 15:47

Citat
Hvorfor gå over åen efter tante
når
http://www.arkivalieronline.dk/
findes.

Næææ du kopierer jo også bare andres og vinder på det

Kommentar
Fra : achton

Dato : 02-07-08 15:48

Jeg kan ikke bruge DDD til noget som helst.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 15:50
Kommentar
Fra : Godt-Nok

Dato : 02-07-08 15:51

Godt-Nok!
(Hvis du er Mormon, tror jeg)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 15:53

Citat
Godt-Nok!
(Hvis du er Mormon, tror jeg)

øøøhhhh????????

Kommentar
Fra : achton

Dato : 02-07-08 15:53

hold da kæft din idiot.
tror du jeg leder i bøgerne, squ nej gør jeg.
min hjælp består i at fortælle hvor de kan søge.
ingen undskyldning fra mig.

Citat
achton
Jeg syntes du skal sige undskyld til den der har oprettet spørgsmålet, medmindre det er dig selv

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 15:56

Du bliver en mand ingen vil høre på snart

dr.dem

Kommentar
Fra : achton

Dato : 02-07-08 15:57

tak for det

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 16:10

http://www.arkivalieronline.dk/ Og Langeland er ikke så stort nej 16 sogne du ikke gad kikke i gennem men men men. Luk din computer du har ikke noget at bruge den til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 19:45

Hvis man nu ved hvad/hvor/hvornår vedkommende afdøde slægtning: hed, boede, var døbt/døde...
Så kan man jo gå ind i AO og se en iøvrigt dårlig kopi af kirkebøgerne.

Eller, allerbest, man kan køre til det pågældende Lands Arkiv, som i gamle dage...

Tredie best er folketællingerne, men her skal du som minium opgive Amt, hvor de levede,
og så er der kun folketællinger for en begrænset periode; udvalgte år, lagt ud på nettet.

Og så er der, som det fjerde, Mormonerne, der af religiøse grunde har valgt at kortlægge alle.
Det kan vi da kun være glade for og udnytte, med forbehold...
Selv har jeg en ufærdig kopi af Skandinavien, opdelt på Amter, som jeg prøver som første skud.

Hvis noget er håndskrevet, er det jo nok rigtigt,
men hvad med at udnytte nutidens elektroniske søgemetoder...

Svend, der ikke gider bladre blindt i ulæseligt AO.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 20:28

Svend det er ikke det som det hele går ud på, achton kopierer fra os andre og scoorer kassen og laver ellers ikke en skid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-08 20:48

Jeg undrede mig godt nok over at Pia gav points til achton,
og ikke til dig, der havde "vandret" hele vejen ned gennem Langeland...

Men du ved vel, der er ingen retfærdighed til når det gælder kandu points,
som en trøst er de heller ikke noget værd...

Selv stillede jeg et spørgsmål i går, mest for at komme af med nogen af dem, Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-07-08 21:18

Jeg er ligeglad med point men når sådan en Lo.. bare kommer ind og skriver http://www.arkivalieronline.dk/ hent dem her, 16 sogne er der og jeg har siddet og kikket samtlige sider fra 1895-1905 og fandt indet, manden kopierer bare min tekst og sætter den ind til en nybegynder og nu er jeg en idiot og skal holde min kæft

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 20:15

Kopieret fra slægtsforskning...
og hvorfor kommer Pia ikke selv på banen? Svend

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 10 point
Dato : 03-07-08 21:07

Citat
Jeg undrede mig godt nok over at Pia gav points til achton,

HVEM HVAD HVOR ???????????????
Der er vist sket en fejl !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 21:46

Glem det Pia,
tilsyneladende kom du til at give points til en "Super Viser", der ikke gider forske selv,
og ikke til hende, der havde gennempløjet 18 kirkebøger fra Langeland Nord til Syd.

Vi skal nok hjælpe dig med at rette op på dette hen ad vejen...
Den bedste løsning vinder på sigt, Svend

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:30

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-07-08 22:15

Selv tak dr_dem,