/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hvad skal jeg bruge
Fra : ligeham
Vist : 2190 gange
300 point
Dato : 22-05-08 09:10

Hej igen

nu på lørdag vil vi tage til sydhavnen og fiske 2 voksne og 2 børn.

Hvis jeg bare skal have den mindst chance for at fange en hornfisk eller ørred hvad skal jeg bruge som madding??? har set folk fange begge dele på denne tid er der nogen der har nogle tip

hilsen ligeham

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-05-08 09:18

Husk du også skal have offentligt fiskekort til jer når I fisker der.

der er flere ting på dette link

http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktivitet/Lystfiskeri/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-08 09:23

Madding til hornfisk.
Det har jeg aldrig brugt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-05-08 10:14

Hvis du skal mede hornfisk, så agn krogen med f. eks. en strimmel sildefilet med det blanke skind på - sådan cirka 5 cm lang x 5-10 mm bred i filetens tykkelse. Og krogen skal være ekstremt skarp!tænk på, at hornfiskens næb er af nogenlunde samme materiale som dine negle, så krogen skal kunne ridse din negl ved sin egen vægt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-05-08 10:15

Og husk fisketegnet

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-05-08 10:53

Jeg har aldrig brugt noget madding når jeg har fanget hornfisk.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 22-05-08 11:23

Brug ikke madding, men lange slanke sølvskinnende blink, Svend

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-05-08 13:16

Citat
Brug ikke madding, men lange slanke sølvskinnende blink, Svend

Svend er inde på noget af det rigtige, men efter den sølvskinnende, blink binder Du ca 10 cm
en tre krog på, når Du så spinder ind snapper hornfisken efter den sølvskinnende blink, men
bliver sa fanget af tre krogen.

Altså: sølvskinnende blink + 10 cm. line af meget tynd vire + trekrog.

Det hele købes samlet i diverse sportsforretninger som handler med fiskegrej.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-05-08 13:51

Citat
Altså: sølvskinnende blink + 10 cm. line af meget tynd vire + trekrog.

Det hele købes samlet i diverse sportsforretninger som handler med fiskegrej.

Glemte lige at skrive at ovennævnte selvfølgelig kun er til hornfisk.

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 22-05-08 14:51

Makrel maveskind er super til at fange hornfisk på. Det er båda "bland", dufter af noget og holder til mange fisk. Vi plejer bare at tage nogle stykker af dette nr vi fanger makrel, og så ligger vi dem bare i en bøtte med lidt salt i. Det holder længe, og det virker.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-05-08 15:26

Makrel maveskin

Ja,- så må man håbe man fanger en makrel først

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 22-05-08 15:27

jaja

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-08 16:14

Hej

Citat
Altså: sølvskinnende blink + 10 cm. line af meget tynd vire + trekrog.

Meget "Ufin måde at fiske på", du fanger dem både i ryg, bug og hale!

Gør som svend skriver
Citat
Brug ikke madding, men lange slanke sølvskinnende blink

mvh klaudi

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 23-05-08 00:52

Hvis det er hornfisk I går efter, så prøv silkekroge.
Du kan finde forhandlere her: http://www.silkekrogen.dk/

Knæk og bræk

Godkendelse af svar
Fra : ligeham

Dato : 07-06-08 09:16

Tak for svaret svendgiversen.

vi prøvede mange forskellige ting og måder og vi må da sige at vi havde heldet med os vi fiskede over 2 dage 7 hornfisk og andre fisk så vi var glade og stolte så tak for tippet og knæk og bræk

god sommer ligeham