/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Forretningsbrev
Fra : Kevin_90
Vist : 1797 gange
47 point
Dato : 20-04-08 21:42

da det er første gang jeg skal skrive et forretningsbrev vil plz ikke se om der er nogle dumme fejl

Dear Sirs

Franchisee your brand

After looking on your website and studying your background of ideologies. I found it interesting to franchisee your brand.

I have always wanted to open my own restaurant with a speciality of good food, and now I would like to take the chance. I would like to open a Subway restaurant in Århus, Denmark because there is a big interest in Silkeborg for good food.

Århus is a town with a population of 350.000 people, it doesn’t sound that many, but we already have a Mac Donald’s, which is nominated to be the prettiest Mac D in Denmark. Århus is a beautiful town with a beautiful nature
That why Århus is the perfect spot for Subway restaurant.

I am seventeen years old. I am studying on Århus Business School, where I will end my examination in summer 2010.It is a 3 years scholarship which is called HHX (Higher Commercial Examination), where we are studying English, German, sales and marketing, mathematic etc. My favourite subjects are sales, marketing and mathematic.

I have been working in a restaurant called “Den Blå Paraply” for 2 years, this work experience have given me a huge insight into the restaurant business and haw it works. I enjoyed to work there and I learned very much from my work place.

I look forward to hear from your

Yours faithfully

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 20-04-08 21:51

Det er der , masser

Her er én af dem.

I have always wanted to open my own restaurant with a speciality of good food, and now I would like to take the chance. I would like to open a Subway restaurant in Århus, Denmark because there is a big interest in Silkeborgfor good food.

Hvorfor vil du åbne en Subway i Århus, hvis det er i Silkeborg, der er en interesse for god mad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 21:57

Citat
where we are studying English

Så går den sandelig IKKE med stavefejl.....

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 20-04-08 22:03

hehe ved ikke lige hvor det kom fra men jeg mener århus ;), men er der en masser

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 20-04-08 22:15

fejl...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 22:19

haw it works

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 20-04-08 22:31

hvad er der med det ?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 20-04-08 22:33

Nej, så slem er den nu heller ikke.
Hvad skal den bruges til?

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 20-04-08 22:40

det er bare en aflevering, man skal bare skrive et brev til subway om at man gerne vil åbne en af deres forretning her i landet igennem deres franchisee system

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 47 point
Dato : 20-04-08 22:49

Der er da en Subway i Aarhus, i banegårdscentret, medmindre den er lukket indenfor to måneder efter at jeg havde forvildet mig derover.

De fatter ikke æøå, altså de engelsksprogede.........

That why Århus is the perfect spot for Subway restaurant = That`s why Aarhus is the perfect spot for a Subway restaurant.

of ideologies. I found it interesting..........brug komma

I look forward to hear from your = You, det rettes alle steder til STORT Y, men tiltaleformer indgår måske ikke i studenters pensum i dag ?

Men jeg har også kun gået i folkeskole

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_90

Dato : 20-04-08 23:05

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 20-04-08 23:05

"to look forward to" tager -ing.
Dvs.

I look forward to hearing ...