/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Installere certifkat i I.E. 7
Fra : o.v.n.
Vist : 1043 gange
250 point
Dato : 17-03-08 11:56

Hej jeg har et problem med sikkerheds certifikatet til min ene mailboks, jeg kan ikke få Internet Explorer 7 til at installere det den siger stædig at der ikke er tillid til certifikatet og jeg skal forlade siden. jeg HAR tillid til certifikatet men hvordan får jeg overbevist Internet Explorer, problemet er kommet efter en geninstallation, jeg har haft 7eren til at acceptere, men ikke denne gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-08 11:57

Glemte at skrive, jeg har ikke så megen tid i dag og ser måske først jeres forslag efter midnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 03:11

Hej i fik ikke set mit spørgsmål, det druknede fordi der var en spam bølge af point bytte spørgsmål lige på det tidspunkt som jeg oprettede der må da være mindst en af jer som har nogle tips til mig, så jeg kan få godkendt det certifikat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-08 04:57

Prøv at gå ind på win update og kør en skan og gå ind under software valgfri og se om du har hentet denne opdatering>
Opdatering til rodcertifikater

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 12:56

Desværre der var kun Silverlight til hentning, jeg mente nu også at have hentet det der var, andre forslag ? Jeg kan godt komme ind for at læse og skrive læse mails, men bliver mødt med en advarsels side som siger at jeg omgående bør forlade siden men så må jeg bruge Firefox den er til at finde ud af, men den har så et andet problem, en anden mailkonto lukker den, så indtil videre må jeg læse mine Thyweb mails i Firefox og Yahoo mails i Internet Explorer , træls ikke at kunne benytte den samme

Kommentar
Fra : Gryet

Dato : 18-03-08 13:17

Tryk på Filer -> Internetindstillinger -> Indhold -> Certifikater -> Importer

Det burde gøre det. Du kan også se om certifikatet allerede ligger i en liste over blokerede eller usikre certifikater.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-08 13:42

Hej Gryet det lyder som den rigtige måde at gøre det på, men jeg kan ikke finde certifikatet selv om jeg har forsøgt at installere, det ligger ikke i nogle af lagrene, kan du skære det ud i pap, her er jeg virkelig på bar bund ? Tager på arbejde om lidt og ser først dit indlæg efter midnat Skal jeg først eksportere som en fil og hvad skal eksporteres ? Under egenskaber for certifikatet er der 7-8 linjer skal de alle ekporteres og derefter importeres ? Eller hvor skal jeg lede når jeg vil Importere ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-03-08 15:25

Hejsa

har du tilgang til webmail til den pågældende mail adr ??
hvis du har så vil du på websiden (webmail) få ovennævnte certificatfejl
klik på fortsæt aligevel...., der vil så komme en rød certificatfejl ved adresselinien, den klikker du på
>>vis certificat >>installere certificat >>bare kør guiden igennem og husk at klikke JA
til den sidste også.
luk browser ned og går dertil igen, og fejlen skulle gerne være væk
certificat fejlen vil derved også forsvinde i outlook/outlook express

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-08 01:11

DK i overskriften står der: Installere certifikat i Internet Explorer 7, altså er det en webmail, jeg ved ikke hvordan og hvorledes den ville reagere i Outlook Express, jeg læser og skriver i browseren, og det irriterer mig at jeg ikke kan få den installeret, jeg har gjort som du skriver, endda under Avanceret installeret i mappen Certifikater der er tillid til, men den er der ikke når jeg ser efter, hvorfor kan jeg ikke gøre det på den stationære, her på min lille bærbare havde jeg ikke problemer med at godkende, kan det tænkes at være en fejl i browseren ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-08 01:14

Med vejledningen fra Gryet kommer jeg i Dokumenter, når jeg klikker på Gennemse under importen, der er ingenting at importere der, det havde jeg heller ikke ventet, men hvor skal jeg importere fra ? Hvor gemmer Windows en sådan utroværdig certifikat ?

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 19-03-08 05:09

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-03-08 07:43

Nu er det lidt tvivlsomt fortalt hele spørgsmålet - så jeg prøver lige engang.
Eftersom du siger IE siger der ikke er tillid til certifikatet ( Og du er sikker på hvad det er for et certifikat) regner jeg mnæsten med du selv har udstedt det ????

HVis dette er tilfældet, ville jeg nok signere det og installere rodcertifikatet først - dermed vil du komme over det problem.
Hvis jeg selv har signeret de certifikater som der er - har jeg ikke haft de problemer, som hvis det "bare" er et certifikat - uden noget videre !

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 250 point
Dato : 19-03-08 07:53

der er sikkert gået kluder i certifitatet
prøv at gå til Indhold -> Certifikater find det som fejler og vælg fjern
luk ie ned og start igen og install igen.

før du kan importere skal du fra den bærbare vælge at exportere certificatet

fra Indhold -> Certifikater -> exporter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-08 13:38

Foreløbig tak, jeg har ikke tid nu men ser på sagen efter arbejde

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 16:30

Tak for svaret dk. det lykkedes ! Jeg eksportere fra min bærbare med I.E. 7 hvor det var lykkedes at få installeret certifikatet, og importerede til min stationære som havde problemer at installere, nu kan jeg læse mine webmail uden at adresse linjen er rød og blive advaret om at jeg bør forlade siden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-03-08 10:23

det kan noge gange været lidt tricy med det certificat.
godt det lykkes for dig ogsså