/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
eksplorer i vista
Fra : svendmogensen
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 16-03-08 10:22

Jeg har tidligere skrevet og spurgt om hvorfor eksplorer ikke fungerer optimalt i Vista.
Jeg har fået svar, at jeg skal geninstalere vista dvs at alt bliver slettet og det er jo noget af en opgave at geninstallere alle programmer, selv om der er lavet backup m.m.
er der en lettere udvej . eler skal jeg invistere i vista på en skive. når jeg nu har en preinstalleret er dert lidt mange penge at bruge en gang til.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-03-08 10:28

Selvom Vista kom præinstalleret, må du da have en recovery CD, som du kan installere fra. Du skal ikke ud og investere i en ny CD.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 10:35

Du har fået en recovery CD eller selv lavet en da den var ny eller der ligger en recovery og gemmer sig på din harddisk.
Der må stå noget i vejledningen som fulgte med comp.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 16-03-08 10:46

Der ligger en kopi på d drevet - hvordan skal det gøres?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 10:50

Det står et sted i din vejledning - men husk at den bliver sat tilbage til da du fik den.

Fortæl hvad det er for en comp og model....................så er der måske en der kender den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-08 11:00

har du recovery på D drevet kan du vælge ikke destruktiv installation - dvs du kan fravælge at dine dokumenter og mapper osv bliver slettet.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 16-03-08 11:41

hp pavillion m 7232 sc vista home premium 32

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 12:08

Jamen Vista kan da reparere sig selv, start i fejlsikret tilstand (tryk F8) men i stedet for at vælge Fejlsikret så vælg linjen Reparer computeren

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 16-03-08 19:34

Jeg er ikke verdensmester i det - men rent principielt vil jeg gerne explorer til at virke, dog er jeg ked af at afinstallere alt. Med hensyn til rep, er det F8 under opstart du mener ovn.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 19:49

Ja det er det, jeg har dog set et eksempel på at den mulighed ikke er der, og jeg er ikke en Vista kender, men ved at der indbygget en mulighed for at den kan reparere sig selv, hvordan du får den til det, hvis ikke du får muligheden under opstarten, ved jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-08 21:11

engelsk guide til at reparere vista home premium her:

http://vistahomepremium.windowsreinstall.com/repairstartup/repairstartup.htm

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-08 19:30

men hvad er et der driller med din browser. Måske vi skulle hjælpe der i stedet for

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 17-03-08 22:28

tak - det den gør er at den er utrolig langsom og ofte melder: Svarer ikke - Der er desværre nogle af min samarbejdspartnere der ikke kan bruges Firefox, og selv om jeg skifter brovser i IE tab er det lidt langsommelig og irriterende

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-08 17:01

Der må da være en fejl, det vil jag da medgive. Hvad med den lille rep af Vista istedet for, er du kommet videre med det.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 18-03-08 22:01

jeg synes at jeg prøvet alle de forslag, men nu kommer påsken med lidt bedre tid -

Godkendelse af svar
Fra : svendmogensen

Dato : 22-03-08 09:41

Tak for svaret Fijala.