/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Forsøg på hacker angreb
Fra : tararam
Vist : 571 gange
90 point
Dato : 13-03-08 08:17

Her på det sidste har jeg dagligt fået pop-ups fra mit antivirus program om at der er blokeret et forsøg på hacker angreb. Jeg får tilmed IP adressen.
Når jeg så går ind på http://www.ip-adress.com/ og tjekker ip adressen, så får jeg et fint kort hvor jeg kan zoome ned til få meter over stedet / huset.

Skulle man ikke kunne gå videre et sted med disse oplysninger. Tænker tit hvad der er for folk der bor på stedet. Kan politiet indblandes. Det er jo et forsøg på indbrud skulle jeg mene.

Eller hur ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-03-08 08:23

Tja - Det er nu ikke særlig sikker det kort du får frem.

F.eks mit firma har tilstede i Vordingborg - men efter deres henvisning ligger det åbenbart i Nord haslev - Midtsjælland?????

Tja om du vil bringe politiet ind i det er jo op til dig selv. Hvis du er i tvivl omkring - kontakt da politiet og tag en snak med dem i første omgang. Det kunne jo også være nogle venner soim du har dele mnapper med via MSN eller lign?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 13-03-08 08:37

Har du prøvet at tjekke din egen IP ,det er ikke pålideligt,når jeg tjekker min IP påstås det at den findes i Holstebro ,hvilket er 100km fra min bopæl.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 13-03-08 08:39

Min egen er fin nok.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-03-08 09:48

Jeg har også prøvet, men i følge den er min IP adresse til stede i Tranbjerg(Jylland), men jeg bor altså v/Roskilde

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 90 point
Dato : 13-03-08 11:32

de gange jeg har forsøgt mig med egen og andres adresser passer det også meget godt - dvs - men en af de nærmeste master/servere

alt efter udbyder kan du jo netop bruge udbyders abuse kontakt at melde det på - men at der bliver blokeret er jo egentlig nok det du skal gå mest op i

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 13-03-08 17:14

Tjah, hos mig har den fat i den rigtige by, men sidst jeg tjekkede boede jeg ikke på en kæmpe parkeringsplads.. :S

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-08 22:20

Hmmmm! Min IP adresse viser at jeg skulle bo i Maribo på Lolland, så det er ca 80 Km fra hvor jeg bor.
Måske har det noget med hvor længe man har haft denne IP adresse, når man er koblet op på en dynamisk adresse.
Så jeg vil lige checke den et par gange, så længe jeg har den samme IP. Måske rammer den tæt på, på et tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-03-08 07:22

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-08 07:49

selvtak