/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Et par spørgsmål om Vista.
Fra : Myns
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 04-03-08 11:11

Jeg har lige fået Vista, men jeg har et par spørgsmål:

1: Hvorfor kan man ikke centrerer baggrundsbilledet på skrivebordet?

2: Hvorfor kan jeg ikke åbne f.eks. på C drevet C:\Documents and Settings?

myns

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-08 11:24

Er du administrator

prøv:
wintasten+e > stifinder > + ud for C: > + documents and .........
kan du det

Accepteret svar
Fra : slynglen

Modtaget 110 point
Dato : 04-03-08 11:53

1) hvorfor du ikke kan centrere ved jeg ikke lige... det virker heller ikke her...

2) Du skal tilføje brugeren Everyone med fuld kontrol, i sikkerhedsegenskaberne for Documents and Settings mappen for at få adgang.Det er sikkert lavet sådan i et forsøg på at gøre det mere sikkert,
da jeg selv bruger at ha genveje til placeringer i pc'en i menuen "Send Til" fandt jeg denne løsning, jeg
fjerner så tilladelsen igen når jeg ikke skal derind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-08 12:37

OK-Vista er heller ikke min kop te, men prøv den her, som jeg fandt på nettet.

Unlock the supersecret Administrator account

Deep inside the bowels of Windows Vista, there's a secret Administrator account, and it's different from the normal administrator account you most likely have set up on your PC. This Administrator account is not part of the Administrator group. (Confused yet? You should be.) It's a kind of superadministrator, akin to the root account in Unix, and by default it's turned off and hidden. (In describing this hack, we'll always use the capital "A" for the secret Administrator account, and a lowercase "a" for a normal administrator account.)

In versions of Windows before Windows Vista, the Administrator account wasn't hidden, and many people used it as their main or only account. This Administrator account had full rights over the computer.

In Windows Vista, Microsoft changed that. In Vista, the Administrator account is not subject to UAC, but normal administrator accounts are. So the Administrator can make any changes to the system and will see no UAC prompts.

Turning on the Administrator account is straightforward. First, open an elevated command prompt by typing cmd into the Search box on the Start menu, right-clicking the command prompt icon that appears at the top of the Start menu, then selecting Run as administrator

Then enter this command and press Enter:

Net user administrator /active:yes

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 04-03-08 12:54

Hej Slynglen.

Det virker bare. Tak skal du ha'..
Jeg lukker ikke mit spørgsmål endnu, da jeg mangler svar på mit baggrundsbilled. Det kunne jo være der var en der viste hvordan man gør.

myns

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-03-08 13:57

Citat
Jeg lukker ikke mit spørgsmål endnu, da jeg mangler svar på mit baggrundsbilled. Det kunne jo være der var en der viste hvordan man gør.

- så opret et nyt spørgsmål...

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 04-03-08 15:24

Hej Myns

Godt du ku bruge det, jeg har kigget lidt mere efter baggrunds billedet tingen, men desværre ikke fundet någet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-08 16:25

Er det dette du mener:

H-klik på skrivebordet > personlige indstillinger > skrivebordsbaggrund > nu kan du hente flere eller vælge hvordan det skal ses.

Vista Utimate.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 04-03-08 16:28

Eyvind: det er funktionen centrer der ikke virker i indstillingerne for skrivebords baggrund.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-08 17:05

Ja det er da underligt - hos mig bliver billedet bare forstørret.
Jeg har prøvet at hente et billede, som også bliver forstørret.
såååååååååå ...........................

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 04-03-08 17:12

Jep, det er en bug, har være på utallige engelske sites, men ikke fundet en løsning endnu... det virker
heller ikke hos mig

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 11-03-08 21:43

Tak for svaret slynglen.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 11-03-08 22:27

Du er Velkommen
Fandt du en løsning på baggrunds billedet ?