/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Efter efter Risø
Fra : svendgiversen
Vist : 461 gange
45 point
Dato : 03-03-08 22:09

For en ordens skyld må jeg hellere indrømme at dette mit sidste tip var rent gas:
http://www.jydskatomkraft.dk/sw2801.asp

Det afbillede atomkraftværk er jo ren fiktion, skabt at studerende på AAU;
desværre er jeg ikke helt sikker på, at alle blev klar over dette?

Den bedste bemærkning kom Eyvind jo med: Forestil jer Barsebeck som byggesæt...
(iøvrigt hvorfor ikke anvende ny teknologi og indpakke Barsebeck i nanno cover??)
Nu må jeg hellere stoppe, Svend

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-03-08 22:15

Var der nogen der troede det var virkeligt?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-03-08 22:21

jada

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 55 point
Dato : 03-03-08 22:26

Altså - når Svend Giversen fortæller noget, tager jeg det straks for givet at det passer.

Og vi kan få Svend G til at lave beregningerne med sin nye Comp.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-03-08 22:26

Ikke hvis de læser det rigtigt igennem, men vi har jo alle travlt.

Hvis tippet bare var givet under vitser eller smalltalk...
Men stillet her som anden videnskab, føler jeg
at jeg for en sikkerheds skyld bør dementere.
Godnat Svend

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-03-08 22:27

Godnat Svend

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-03-08 22:28

Eller måske dybt Godnat Svend

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-03-08 02:23

Op igennem 50`erne havde USA faktisk en bombeflyver med minireaktor på tegnebrættet, a`la`en ubåd.
Men selv dengang hvor de var mere kyniske overfor antallet af døde russere og egne borgere fandt de ud af at konsekvenserne var for uhyggelige hvis flyet drattede ned.

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 04-03-08 09:57

Jeg er meget meget lettet over at du skriver det var gas. Vi lever jo i et land hvor mange har de forfærdeligste meninger. Jeg troede lige at OOA havde levet forgæves.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-03-08 21:20

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind