/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billigste rejsemåde til paris?
Fra : solling
Vist : 1321 gange
150 point
Dato : 29-02-08 11:29

Så skal den fattige sygeplejestuderende til byernes by PARIS JUBIIII
min mand og jeg skal afsted fra d. 3-10 maj og har fundet en dejlig billig lejlighed, men da vi er fattige og hellere vil bruge pengene på dejlig fransk mad, vil vil gerne rejse derned så billigt som overhovedet muligt.
har selv kigget på flybiletter men det er dælme dyrt (billigste jeg fandt var 1788 kr )
har også kigget på busrejser men kunne ikke finde nogen på angivne tidspunkt og på dsbs hjemmeside kunne jeg ikke finde nogle tog til paris på det tidspunkt....
vi kan rejse fra hele dk, bor dog i odense og på alle tidspunkter af døgnet.....
der er 150 point til den der kan hjælpe os med den billigste rejsemåde (og nej vi tager ikke på stop ha ha ) OG HUSK VI HAR FUNDET EN LEJLIGHED!
håber nogen kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 160 point
Dato : 29-02-08 11:47

Kontakt et vognmandsfirma der kører til frankrig og få lavet en aftale der

Hvis i har kørerkort kan i evt blive chauffører for avis eller pitzner auto der skal have udlejningsbiler til Paris eller deromkring og også lave en afteale om nogle der skal retur Har selv prøvet det er en meget spændende rejseform

God rejse SunoFisk

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 11:49

HA HA GOD IDE ! men foretrækker nu noget lidt mindre alternativt til denne tur, men det var sørme et spændende forslag jeg vil overveje til en anden gang

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 11:52

hovsa havde ikke lige læst det du skrev om avis og det andet firma...kan det godt lade sig gøre at køre for dem bare en enkelt gang...man binder sig altså ikke for flere ture ? kontaktede du dem bare pr mail og spurgte om de havde nogen biler der skulle have kørt til det sted du skulle hen eller hvordan foregår det ? både manden og jeg har kørekort så det lyder som en god ide

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 11:57

er det med sas...de har altså meget billige flybilletter..specielt hvis man rejser en tirsdag f.ex..torsdag fredag søndag mandag er dyre dage.....
husker ejg prøvede for 1½ år siden og fandt billetter helt extremt billigt..men husker ikke lige prisen..
ciao j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 11:59

har lige set..sas paris 595 kr....
skriv sas oppe i søgeren og det komme rfrem allerførste link.....sas billige billetter
miss j

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 12:12

hej josephine har lige prøvet på sas hjemmeside og det billigste bliver 2300 tur retur ...syntes nu det er en sjat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 12:23

Ja du kan bare prøve at ringe til dem http://www.avis.dk/avisonline/dk/avis.nsf?Open&TID=t/0157205F

Kommentar
Fra : praestmark

Dato : 29-02-08 12:26

Vi har rejst med Deutsche Bahn Nattoget. for 69 euro (ca. 520 kr) pr. person på Spar night får du en sovekabine til 3 personer. kan bestilles tre måneder i forvejen, men bliver også hurtigt udsolgt. det er en rigtig behagelig måde at rejse på, da man sover mens man rejser og får derfor mere ud af sin ferie. vi ankom til gare du nord omkring kl. 9 om morgenen. man kan også få plads i en seksmandskupe for 49 euro, men støjen er meget forstyrende her. i sovekabinerne er der mere lydisoleret og også mere privat.

se mere på http://www.nachtzug.de/nachtzugreise/view/reiseinformationen/preise.shtml#sparnight

prisen er for en enkelt rejse, og jeg mener det er i hele europa, så du faktisk kan tage toget fra Odense. men Bestil hos Deutche bahn. DSB køber også spar night, men sælger dem dyere.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 12:52

595..på forsiden af sas billigste rejser.......
miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 12:55

har lige kigget igen...paris one way...595,-
billige flybilletter sas...allerførste link når du skriver sas og kun sas o google...billige flybillet står der....og ind på siden...bestil 595,- one way.....
det står der.....
miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 12:58

totalpris 2 personer 3.maj til 10 maj 2872.- incl. afgifter.....med sas....
miss j.,

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 13:33

hej josephine jep jeg er med og det er som sagt for dyrt

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 13:52

du får det ikke billigere....det er faktisk allerede meget billigt for 2 personer med mindre du cykler der ned...
jeg har et par tvillingeveninder, hvoraf den ene bor i frankrig og de rejser af og til for at besøge hinanden, de flyver altid, da det er meget billigere end med toget...
men du/I kan også prøve samkørsel..men det er ikke lige så stabilt, da man jo ikke er sikker på også at kunne komme hjem igen til den tid man skal....
men flybilletterne jeg ha rgivet dig pris på er altså billigt for to personer.....
har været ude fora tskulle gi op til 6000,-for en flyvebillet....der kan fås for 600,- ca i den kategori og bestilles forud.....med sas....
miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 13:53

iøvrigt forresten, der kører tog til frankrig hver eneste dag....fra kbh....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 14:12

ja jeg er også meget interesseret i togrejser, men kan ikke finde nogensteder hvor der står en pris oplyst for en retur togrejse fra dk til paris ???+ kan du ???

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 15:35

dsb.....skriv dsb i google....og der komme rmaswerra fsider frem ...men dsb er alt for dyre at rejse med og det vil under alle omstændigheder blive dyrere end at flyve......derfor mine to veninder i dk/ frtankrig flyver ¨når de besøger hinanden....dsb er et af de syreste i eu....køb din billet på nettet i tyskland DB...meget billirere...men tror ikke du får det for samme pris for to personer som sas..
husker da jeg sidst var i frankrig med toget, kostede det omkring 2000.- for en returbillet incl de tyske rabatter, men kunne senere kommer til paris med fly for 1600,- ca.
og det er altså flere år siden...sas er blevet billigere siden med de billetter de har nu...
næsten alle destinationer i europa kan ma komme til for de der ca 600,- enkelt....og det er altså billigt....
jeg kan kommer til dk og hjem igen med fly herfra hvor jeg bor med sas for 1700,-
men med bilen det dobbelte...mindst....foretrækker nu alligevel bilen....
tvivler på du finder noget billigere og jo længere tid du venter jo dyrere blir det, da de billige billetter selvfølgelig hurtigt blir udsolgt...
så slå til nu....2800, retur for to personer med fly er ikke dyrt...
prøv dog et rejseselskab.....der er mange der har rejser til paris om foråret....
google...dog frem....masser af sider...skriv bare billige rejser..så dukker de op...
ciao miss j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 15:46

sterling rejser har også billige flybilletter, men ikke afrejsedag den dato du vil men dagen før....en smule billigere end sas.....
prøv at kig...miss.j

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 17:06

De gange jeg har kørt som chauffør har jeg bare taget ind til hovedstaden til udlejningsfirmate og sagt jeg ville være chauffør Et eksempel tog ind om morgenen meldte mig( og min kæreste ) som chauffører Vi ønskede at komme til Kroatien fik en bil Ford der havde kørt 52 km som skulle til Frankfurth Fyldt tank (hvad der derudover skal tankes evt. står du for )Færgebillet betalt af firmaet penge til tog fra firmaet til Luxemburg Langs alperne fed tur 2 Forder fra Luxemburg også helt nye til Wien Tomlen (som ka erstattes af tog eller bus billigt ) til Kroatien Ned igennem Det Gamle yougoslavien til Bar færge over Adriaterhavet til Bari i Italien være der i en Wekkend da vi derefter (vi ringede til firmaet i KBH ) Kunne få en bil Hjem Til Danmark fra Brindischi Med fuld tank og færgebillet Vi havde 3 Dage til at komme hjem i Så der var også lige tid til en dag i Venedig Kører du mere end de af Firmaet fastlagte afstande + 100 km til fejlkørsel er der en kilometertakst du skal betale selv

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-02-08 18:03

det da en fed måde at gøre det på.....
kender godt den rejsemåde..en af mine gamle venner i tidernes morgen gjorde det meget i 70'erne, hvor jeg af og til kørte med til Frankfurt, hvor jeg dengang havde en kæreste....han kørte biler rundt alle mulige steder...rigtig go måde at komme rundt på.
vidste ikke det stadig eksterede.....
for lige at korrigere...byen hedder Brindisi og ikke som du har stavet.
det tar bare noget længere tid......end at flyve....
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-02-08 19:47

øv har ringet til hertx, avis og pintzer og det kan desværre ikke lade sig gøre længere, da der er kommet nye regler på området... meget indviklet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 21:13

Øv det var ellers fedt at rejse på den måde Hmm der blir nok kørt på lastbiler nu

Men så må i jo evt prøve den anden mulighed Med en af Avis'ses lastbiler

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 21:18

Nå men så må i enten blive hjemme eller vente på en i sidste øjeblik rejse med mulighed for at misse den Eller i må ind på strøget og sælge hjemmelavet sandwich steppe eller spille på redekam så i ka tjene til rejsen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-03-08 12:11

Hej med dig.
Prøv og kig på www.momondo.dk. Jeg tjekkede lige og der koster det 1237 kr tur retur. Håber i får en god tur. Der er bare så dejligt dernede

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-03-08 12:22

det for dyrt for dem...de vil ha det gratis.....forslag tag cyklen eller blaf, men så når i det bare ikke på de 7 dage der er til rådighed...er i ikke under 26 ......der er rabatter når man er under 26 visse steder og studerer.....
de priser vi har givet je rer MEGET billige for to flybilletter og i får det ikke billigere med toget...og det tar laaaaang tid med tog....
ellers køb jeres billet i tyskland..find en tysk side med flybilletter.....
køb dem over nettet....tyskland er billigere end dk....
jeg gider ikke mere komme med forslag nu...
god weekend....miss.j.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-08 12:41

Miss

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 15-03-08 12:33

Tak for svaret Sunowich.. for den mest alternative besvarelse....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-08 14:44

Takker og bukker håber at i finder ud af noget der bliver til en fed tur