/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guppy-akvarie..
Fra : Mondo_Flip
Vist : 828 gange
50 point
Dato : 23-02-08 15:46

Heej allesammen...
Jeg har et 60l akvarie..
Og fem guppy'er 2 hanner og 3 hunner, kan jeg godt have dem i det akvarie,eller er det for lille..??
Har kun tænkt mig at have de guppy'er der i.. og så måske lidt af deres yngel..? Er der plads til det??

Hilsen Mondo

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 16:08

Ja - endog så rigeligt plads, de vil føle, de svømmer rundt i et palads.

30 l havde været rigeligt, også med lidt yngel.

Husk gemme steder til ynglen, ellers kommer de nærmest lige så hurtigt i munden, som de bliver født.

Helt og lykke med projektet.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 23-02-08 16:49

Har mange planter i, det der ligner dild.. en masse andre tætte planter de kan gemme sig i..

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 17:19

Det lyder perfekt.

Så er det bare at komme i gang.

Og så ville jeg også "smide" et par rense fisk i, et par sugealler f.eks.

God fornøjelse

vedikkealt

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 23-02-08 17:29

Men så bliver det jo ikke et arts akvarie

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 17:40

Korrekt...

Men i min optik, var det vist ej heller det vigtigste

Spørgsmålet gik på, OM der var plads nok, til de eksisterende fisk.

Og så nævnte jeg muligheden for, at der også sagtens kunne blive plads, til et par rensefisk.

Og arterne bevares, for de parre sig med sikkerhed ikke

Jeg selv, fik ved en tilfældighed, lavet omstændigheder i et akvarie, så sugemallerne begyndte at yngle, men det er jo en helt anden historie

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 23-02-08 17:43

Hvordan det ville jeg gerne vide

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 18:10

Med hvordan jeg fik dem til at yngle - eller ?

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 23-02-08 19:23

Ja

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-08 19:47

Nå ja, man skal jo ikke være så smålig, at man ikke kan svare på et spørgsmål, uden der også er point på spil

Jeg havde et mindre akvarie, en 30 - 40 liter.

Der i havde jeg 3 eller 4 sugemaller. Og da jeg ikke har forstand ud i, at kønsbestemme sugemaller, så var den del baseret på rene tilfældigheder

Så købte jeg en tilfældig træstub, i en akvavrie butik.

Men da akvariet ikke var så stort, måtte denne træstub næsten stå op i akavriet.

I stubben var der et gennem gående hul, vel mellem 1 og 2 cm i diameter.

Set oppefra, ca. 1/3 del, nede i hullet, var der lige som en lille hylde, vel ca. 1 cm i bredden, det indvendige af hylden skrånede op, og indaf mod det gennemgåede hul.

Så lagde jeg mærke til, at en af sugemallerne nød at opholde sig i dette hul.

Og ved et nærmere studie, så jeg, at den af sugemallerne, der havde nærmest fast ophold i hullet, faktisk stod og "logrede med halen".

Og det var af den grund, at der var lagt sugemalle æg på hylden, og så stod der en sugemalle, og viftede frisk vand og ilt til.

Og efter, jeg ved ikke lige hvor mange dage, var der en 15 - 20 små sugemalle børn.

Nu har du så fået, en forhåbentligt fyldig og detaljeret "opskrift" på sugemalle børn.

Håber du har mod på at prøve.

Og håber at høre fra dig, om det det måtte lykkes.

Venlig hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-08 19:51

Hvae hvad fejler dette spørgsmål om ca. det samme???http://www.kandu.dk/Spg117430.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 23-02-08 20:00

Tak for svaret vedikkealt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-02-08 20:41

# Sunowich

Sikkert ikke noget, bare en mulighed mere

# Mondo_Flip

Velbekom.

Så var det da åbenbart forståeligt, det jeg havde skrevet

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 16:59

en liter vand en cm fisk
så ja en otte stykker

hilsen jakob100super