/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
2 skærme til samme pc?
Fra : ingelein
Vist : 1035 gange
50 point
Dato : 01-02-08 17:17

Hej
Jeg er ved at lære mig nogle funktioner i Paint-shop-pro efter en tutorial på nettet. Desværre er det irriterende at jeg skal printe siderne ud ind imellem, for at afprøve arbejdsganen step by step.
Kan man sætte 2 skærme på den samme pc og på den ene skærm se Tutorial, mens man øver sig på den anden skærm?
Med hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-08 17:19

- ja, det kræver kun at du har et grafikkort med 2 udgange...

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-02-08 17:24

jeps det kan du sagtens hvis du har 2 vga udgange på dit skærm kort har selv prøvet det meget spøjst men mange kort har en digital og analog på kort der findes også en dims der kan dele en udgang til 2 men den koster en herregård kan ikke lige huske hvor jeg har set den

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-08 18:56

Dimsen fra digital til VGA koster ca. 100 kr. hos Fona.
Hvis du ikke har to udgange på skærmkortet så koster et PCI kort med VAG udgang ikke ret meget.
Jeg kører med 2 skærme på et skærmkort som har en VGA og digital >adapter> VGA

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-08 19:22

Hej Eyvind
Nu ville jeg lige skrive til dig privat, men er åbenbart ikke din favoritbruger
Nå, men hvad bruger du de to skærme til ?
Mit lille hoved kan næsten ikke begribe at det jeg vil, kan fungere ?!.
Mange hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-08 19:41

Jeg har ingen favoritbrugere. Min postkasse blev spammet og så lukkede jeg den.

Jeg bruger 2 skærme til oprydning fra harddisk til anden harddisk til programmer med hjælpetekst på den ene skærm.
Mine skærme fungerer som een stor skærm, men som kan have 2 forskellige ting/programmer på hver sin skærm.
Til tider kører jeg også med to forskellige browsere på hver sin skærm.

Her kan ses to skærme på samme computer (de 2 store 19")
www.hirsenet.dk/windows.htm

Det var en prøveopstilling, så er der kun 2 fladskærme og lidt bærbare.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-08 22:39

Hej

Nu troede jeg jo at man gerne måtte spørge herinde, selvom man ikke svævede oppe i de højere luftlag med sine evner og emner.
Men det lader det åbenbart ikke til at man må, siden hr. Stouenberg har efterladt denne mail i min private postkasse:

so right...
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-08 20:56

--------------------------------------------------------------------------------
"Mit lille hoved kan næsten ikke begribe at det jeg vil, kan fungere ?!."

- det har vi fundet ud af...
--------------------------------------------------------------------------------
Afslut debat

Hm......... Nu har jeg da allerede 1 stk. blacklistet person, og mit lille hovede troede da også at blacklistningen gjaldt for den private brevkasse, men det er ikke tilfældet, så den er også lukket nu - desværre.
Tak til alle, som som kan forstå at vi ikke allesammen er fødte Nørder.

Mange venlige hilsner fra Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-08 09:30

Bare spørg - der findes ikke nogen dumme spørgsmål - men masser af dumme svar.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 02-02-08 10:10

nemlig ja Eyvind vi er her for at hjælpe hinanden nogle bedre end andre
selv jeg har fået acprteret et svar

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-08 11:36

Hej Eyvind
Jeg tror ikke at jeg skal eksperimentere med 2 udgange på skærmkortet. Men hvis jeg ville, kunne det så være på den bærbare? -Der skal nok ikke investeres mere i den gamle Compaq Jeg er totalt blank - også her Vi er jo nok nogle stykker, der altid har haft en IT-afdeling i ryggen på jobbet.

Foreløbig vil jeg så bare have begge PC' er til at køre. Det må være den simple løsning.
Mange hilsner og tak Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-08 11:37

Tak for svaret Eyvind.
Gemmer det til en anden gang.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-08 11:42

Ok - din bærbare har sikkert et stik bag på hvor du kan sætte en VGA skærm til og du har to skærme.
Nogle bærbare har også den funktion at kunne lukke for den ene skærm.