/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
HTTP-fejl 403 - Forbudt
Fra : ingelein
Vist : 1443 gange
50 point
Dato : 31-01-08 21:07

Hej -
Jeg kan se at dette spørgsmål er vendt tidligere, men de nævnte forslag giver ikke det jeg vil. ØDet nævnte4 Scan program vil jo ikke reparere uden at det koster penge.

Er det en ide at køre en windows XP reparation? I forbindelse med at min safe-key ved banken ikke fungerede har jeg skruet ved noget i sikkerhedsindstillinger i dag. Det har jeg dog stillet tilbage til de gamle funktioner.

Kan jeg fjerne Explorer helt før jeg vælger en reparer?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 21:08

sorry men jeg fatter ikke en pind

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 21:34

På forsiden på din bank er der en javaopdatering til din nøglefil der skal du gøre nøjagtig som du bliver adviseret til
Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 21:36

Internet explorer er jo din browser til bla. at surfe på nettet med den skal du da ikke slette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 21:38

og næste gang så skal du tage at spørge før du skruer og du kan altid skrive til ...ihvertilfælde mig i min private post hvis du ikke har poeienttil at komme med et spørgsmål

Mvh SunoWich

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-01-08 21:40

Lettere uforståeligt spørgsmål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-08 22:06

Tak til Sunowich
Jeg har jo ikke skruet på andet end det jeg fik besked på fra min Danske Bank, som anbefaler nogle indstillinger af Internet Explorer 7 når man skal bruge netbank.

Disse anvisninger har jeg printet ud og fulgt til punkt og prikke. Så der havde jeg nok ikke først spurgt hos dig.før jeg ændrede mine indstillinger.Jeg kunne da også komme i banken.

Og nej, jeg havde jo også kun tænkt at fjerne og geninstallere min browser. Derfor gik det spørgsmål mere på om jeg skulle køre min XP een gang oveni eller om jeg først skulle fjerne Explorer for at være sikker på at der blev installeret en ny.Jeg er usikker på om det er fremgangsmåden eller om jeg skal søge fejlen et andet sted.

Jeg kunne jo også prøve en systemgendannelse fra et tidspunkt før jeg fik error 403 fejlen.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-08 23:06

Hej allesammen

De 3 blogge jeg har prøvet at komme ind på er hostet hos www.wordpress.dk - og deres server er nede, har jeg lige fundet ud af.
Ti-øren er vist faldet. Mon ikke det falder i hak igen uden at jeg gør mere ved det?
Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-08 23:08

Ja jeg ville prøve gendannelse først og så geninstallerer efterfølgende hvis det ikke hjalp

Mvh ..osv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-08 23:31

Hej Sunowich
Jeg venter lige med at gøre mere ved det til i morgen.
Mange hilsner Ingelein -

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 02:48

Du er vel orienteret om at din Safe Key er låst til 1 computer? Hvis det er fra en anden computer, at du vil i banken så kan ovenstående godt ske, en anden computer er i den forbindelse også en som du har geninstalleret Windows på, jeg husker at du har bakset med din computer en måneds tid, hvis det er fra den at du får fejlen og du ikke har en ulåst sikkerheds kopi af din nøgle, så må du en tur i banken for at få en ny.
Ovenstående er gældende for Danske Bank, ved ikke hvordan andre banker håndterer sikkerheden, men du skriver netop at det er Danske Bank du bruger, så bare en tanke

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-02-08 17:13

Hej o.v.n.
Tak for interessen og rådet. Jeg har imidlertid ikke låst min e-key til 1 computer efter at jeg fik den nye pinkode. Jeg kopierede straks .mst. filen til min USB nøgle og kunne fint bruge den på den anden PC. Problemet var opstået fordi jeg havde sat skærmopløsningen til 120 dpi og det fungerer ikke med Danske Banks opsætning, som forlanger 96 dpi. Der sker det, at Danske Banks tekster ikke længere passer til de nye og større vinduer, som genereres når man har sat opløsningen til 120 dpi Man kan ikke komme til at taste adgangskode i disse vinduer. Bankens Supporter var straks klar over at jeg ikke kunne logge ind på grund af den ændrede dpi.

Til andre som læser dette vil jeg sige at jeg gav et tip om denne problematik her på "kandu", hvilket fil hr. Stouenberg til at bedømme tippet som "Sindsoprivende". Tja..... det har man ud af at være flink! For jeg er selvfølgelig ikke ude på billige points.
Mange venlige hilsner fra Ingelein, som værdsætter dine indlæg meget.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-08 11:24

Hej allesammen
Problemet er løst nu, ca. 48 timer senere. Det var serveren af de søgte hjemmesider som var brændt af .
Men alt i alt synes jeg at det er underligt at browseren returnerer med en 403-Error -forbudt.

Jeg kunne jo have foretaget mig en masse, som kun ville gøre tingene værre - i stedet for bare at vente til siderne var flyttet til en ny server. Det er jo rent tilfældigt at jeg vidste hvem der hostede disse hjemmesider.

Mange hilsner og god weekend fra Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-02-08 11:29

Tak for svaret Sunowich.
Selvom det ikke var løsningen denne gang, vil jeg anse den for brugbar i andre tilfælde.
Tak for det.

Til dem der synes jeg er dum: Jeg har først lige skiftet fra Win 98 til XP - og der er en del funktioner, som er nye for mig. Helt åndsforladt er jeg ikke - er måske ingen PC-nørd, men har mange andre talenter.

Mange hilsner og god weekend - måske med sne????
Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 11:30

I lige måde mht Week-end og det var da godt der blev fundet en løsning

Hav en dejlig -skinsrig dag fra SunoDel Wanda

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-08 17:17

Hej allesammen,
Jeg har skrevet min erfaring med denne 403 error meddelelse som et tip.

Men jeg fatter ikke, at det er folk, som er velvbevandrede i PC'ens mysterier, som giver sig af med at bedømme et tip - tildels negativt.

Det er da fint for Jer at I kender tippet og har erfaret det samme og vidste det for længe siden. Men regn trygt med at der er nogle, som ikke kender det. Så jeg synes ærlig talt at I skulle holde Jer lidt tilbage med at at tilkendegive:Det vidste jeg da godt, det behøver du ikke at fortælle os.

Jeg gav ikke tippet videre for at få points, men for at redde andre fra at bive nervøse.

Ærlig talt, så er 403 error meddelelsen jo ikke særlig god, prøv at google Jer til de oplysninger man får vedr. denne "forbidden" fejl.

Med hilsen Ingelein