/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Skibsofficer på engelsk.
Fra : Zoooidberg
Vist : 1202 gange
47 point
Dato : 19-01-08 11:52

Hejsa.
Jeg ejer ikke en teknisk ordbog, så måske nogen lige ved det hvad "skibsofficer" hedder på engelsk?
Andreas

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 57 point
Dato : 19-01-08 11:56

ship's officer

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-01-08 11:58

Det er jeg ikke så sikker på ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 12:01

naval officer

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-01-08 12:01

Hmm, tror du har ret:
http://www.ds-norden.com/career/shipsofficercadet/

Tænkte bare det hed noget med "maritime"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-01-08 12:05

naval er maritimt

sidder lige nu og snakker med en englænder der netop er officer i flåden og han siger når betegnelsen ikke er en bestemt officer så er det naval officer

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-01-08 12:09

Men er skibsofficer ikke en bestemt officer?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-08 12:14

naval officer

naval naval[Øneivl] adj maritim, flåde-; ~ officer s søofficer.
søofficer søofficeren naval officer; ~s·skole en naval college.

Så det blev meridth som ramte

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-01-08 12:16

- ja, mirit, det hedder det i Royal Navy. I handelsflåden hedder det "ship's officer". Take it or leave it...

God weekend

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-01-08 12:20

Lol, hvem skal have mine point? Stouenberg?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-08 12:23

Miritdk.
Eller vent tiil flere har kommenteret. Stouenberg er noget utilregnelig

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-01-08 12:23

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-01-08 12:26

"noget" = meget...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-01-08 12:27

Her er benævnelsen fra min til på søen i handelsflåden (for maaaange år siden) om det er ændret siden aner jeg ikke.

Handelsskibe dæk:
Captain
1' officer
2' officer
o.s.v

Handelsskibe maskine:
Chef engineer
1' engineer
2' engineer
o.s.v

I marinen havde man næsten lige så mange betegnelser som man havde skibstyper, og så var fællesbetegnelsen navalofficer.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-01-08 13:19

Der er forskel på handelsflåden og på marinen !!!!

Ship's officer = Handelsflåden
Naval officer = Marinen

Slut Prut finale

MVH

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 20-01-08 23:16

Tja - dem man uddanner til handelsflåden i dag bliver oftest "Maritime Officers" - sådan en er jeg nemlig lige blevet
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 20-01-08 23:27

>Her er benævnelsen fra min til på søen i handelsflåden (for maaaange år siden) om det er ændret >siden aner jeg ikke.

>Handelsskibe dæk:
>Captain
>1' officer
>2' officer
>o.s.v

>Handelsskibe maskine:
>Chef engineer
>1' engineer
>2' engineer
>o.s.v

Jo DABJ - den holder såmænd stadig - men det er jo et kildent emne, da de engelske og danske betegnelser ikke nødvendigvis passer sammen. F.eks. er "overstyrmand" ofte "chief officer" - men andre gange 1' officer. Bliver "chief officer" brugt er 2.styrmanden lig 3.rd officer, og 1.styrmanden lig 2.nd officer. De engelske betegnelser brugt i et større dansk rederi er oftest oversættelser af de danske. (Men dette er lige som så meget andet ved at blive internationaliseret - heldigvis.)
Sjovt at os "nye" også har haft mange navne: Maritime Ledere; Duale skibsofficerer, Dual officers, maritime officerer, mm - nå det var jo også et sidespor i tråden

Mvh. Akaup