/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
oversæt fra tysk
Fra : jomfruane
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 18-12-07 15:41

Hej jeg har fået dette link til en konkurrence, kan nogen hjælpe mig med at oversætte det sted hvor der står noget om opførelse af 1000 studieboliger.
http://www.gesamtplanung.com/wettbewerbe/

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-12-07 16:00

Nej, det er altså for langt. har jeg ikke tid til.

Hvad skal du bruge det til

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 16:04

jeg kan godt få en anden til at oversætte hvis det er meget langt, men kan du sige mig hvor det står - jeg har ret ringe tyskkundskaber og synes det så ud somom der var en masse der ikke omhandlede konkurrencen.
Jeg overvejede om vi skulle deltage...

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 18-12-07 16:14

- det står nederst:

Studentisches Wohnen

Im Rahmen des Projekts Science City sollen auf dem Areal der ETH Hönggerberg 1000 Wohneinheiten für Studierende entstehen. Geplant ist, in einer ersten Etappe bis 2010 mindestens 390 Wohneinheiten auf dem Baufeld IV.3. gemäss Masterplan Science City zu erstellen. Zudem sollen auf dem Baufeld Räumlichkeiten für eine Kinderkrippe und öffentliche Erdgeschossnutzungen angesiedelt werden.

Mit dem Bau von studentischem Wohnraum auf dem Hönggerberg wird eine wichtige Voraussetzung für die langfristige Entwicklung des Areals und der ETH geschaffen. Die zu erstellenden Gebäude sollen die hohen Ansprüche der ETH Zürich hinsichtlich architektonischer Qualität, Nachhaltigkeit und Wirtschaftlichkeit erfüllen. Detaillierte Angaben zum Verfahren sind dem Wettbewerbsprogramm zu entnehmen.

Download Wettbewerbsprogramm:

http://www.gesamtplanung.com/files/webcontent/hwo_wettbewerbsprogramm.pdf

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-07 16:14

Det må være dette???

Studentisches Wohnen

Im Rahmen des Projekts Science City sollen auf dem Areal der ETH Hönggerberg 1000 Wohneinheiten für Studierende entstehen. Geplant ist, in einer ersten Etappe bis 2010 mindestens 390 Wohneinheiten auf dem Baufeld IV.3. gemäss Masterplan Science City zu erstellen. Zudem sollen auf dem Baufeld Räumlichkeiten für eine Kinderkrippe und öffentliche Erdgeschossnutzungen angesiedelt werden.

Mit dem Bau von studentischem Wohnraum auf dem Hönggerberg wird eine wichtige Voraussetzung für die langfristige Entwicklung des Areals und der ETH geschaffen. Die zu erstellenden Gebäude sollen die hohen Ansprüche der ETH Zürich hinsichtlich architektonischer Qualität, Nachhaltigkeit und Wirtschaftlichkeit erfüllen. Detaillierte Angaben zum Verfahren sind dem Wettbewerbsprogramm zu entnehmen.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 18-12-07 16:48

Tak for svaret Stouenberg, perfekt link.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-12-07 16:51

- velbekommen Ane og god Jul...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 16:53

Inden for rammerne af Projekts Science City vil der opstå 1000 boliger for studerende.
Planlagt er første atape med 390 boligenheder indtil 2010... i bygge gruppe 4 osv...

Hvad er det specielt du interesserer dig for? Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-07 16:54

Jamen Ane, du har jo slet ikke fået det oversat endnu??

Også ønsket om en god jul fra mig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-07 17:40

Ja det må du nok sige...
Jeg begyndte da at oversætte, Stouenberg kommer jo kun med links.
Svend

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-12-07 18:09

Det var også derfor, jeg først ville vide , hvad det drejede sig om