/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Har brug for hjælp :$
Fra : HJÆLP-MIIG
Vist : 520 gange
20 point
Dato : 28-08-07 20:50

Hej jer der ude . !

Jeg har et problem .. kan ikke huske hvordan man reducere ..

altså jeg har en ligning : 4(p-q)^2-8q(8q-p)

Har virkelig brug for hjælp , håber i kan hjælpe ..

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 28-08-07 21:29

Kære "HJÆLP-MIIG"

Det virker som om du er ny her. Men kotyme er her at man skriver en overskrift som passer lidt mere præcist til det du vil spørge om.

"Hjælp mig" og "Spørgsmål" er overskrifter som kunne gælde alle spørgsmål.

Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med din matematik, men hvis du præciserer din overskrift mere, vil du måske være mere heldig med at finde frem til matematisk-pædagogisk kyndige. Måske gider din målgruppe ikke alle spørgsmål med "hjælp" som overskrift igennem.

Får du slet ikke svar på din forespørgsel her, så prøv med en overskrift som: "Reduktion af ligning"

Venlig hilsen
Kresten

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-07 22:28

krestenklit

På dig virker "overskriften" da godt nok At du så ikke kan svare er jo noget helt andet.

Ikke kun i dette spørgsmål, men også dette http://www.kandu.dk/spg108868.aspx

Citat
Men kotyme er her at man skriver en overskrift som passer lidt mere præcist til det du vil spørge om.

Jeg syntes da ikke, der er noget galt med overskriften.

Nu da vi er i kategorien andet uddannelse så staves det ikke KOtyme, men kutyme.

HJÆLP-MIIG

Jeg kan ikke hjælpe dig, men bliver sur når en enkelt bruger vil fortælle hvah KOtyme er

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-07 22:53

4p^2 - 60q^2

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-08-07 22:59

Du ganger den første parantes med sig selv, og bagefter resultatet med 4.

Derefter gange du 8q ind i den anden parantes og beholder resultatet i parantes.

Hæv begge paranteser efter reglerne når den sidste har minus som fortegn.

Læg dem sammen med samme enheder.

Godkendelse af svar
Fra : HJÆLP-MIIG

Dato : 29-08-07 18:57

Tak for svaret Klojs.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-08-07 19:32

Velbekomme og tak for point