/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Fodplejer
Fra : Dortekaj
Vist : 1422 gange
100 point
Dato : 24-08-07 13:40

Jeg går med tanker om at uddanne mig til fodplejer. I den forbindelse har jeg fundet et firma på nettet, hvor man kan få fjernundervisning på det teoretiske - og det praktiske foregår i Hjørring. (Jeg bor i Aalborg) Firmaet hedder Innowell. Er der nogen der kender noget til det - evt. selv har taget uddannelsen der - og hvordan gik det. Man hører så meget dårligt om den slags uddannelsessteder, så jeg vil gerne sikre mig, at jeg gør det rigtige.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-08-07 13:52

Jeg kender ikke til den omtalte uddannnelse, men ved at folk der har behov for den slags behandlinger foretrækker at benytte en statsautoriseret fodterapeutr.

Hvis folk får en lægeerklæring fra egen læge, får de også kun tilskud fra sygesikrigen og sygeforsikringen "danmark" hvis der benyttes en autoriseret fodterapeut og ikke hos en fodplejer

http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-fodterapeut

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-07 20:53

Fordelen for dine patienter er også at de er dækket ind under patientklagenævnet.
Hvis du kommer til at lave noget der ikke er så godt. Så er de nød til at sagsøge dig som privatperson(jeg er ikke helt inde i denne del, da den ikke er relevant for mig).
Hvorimod det er en fordel for dig og kunden at der er et system gearet netop til dette.

Uddannelsen tager pt 1 1/2 år og kan tages i København og i Randers. Den er SU beretiget. Og den er god...
Da du lære om alt det, der inden under huden, anatomi, medicin, lidt psykologi, fremstilling af aflastninger, jura, sterilasion af dine instrumenter/brug af dem, hygiejne i kliniken, optimal indretn af kliniken, instruktioner af arbejdsstilinger for dig, behandlingsrutiner, krav til fodtøj, fodøvelser, megen mål-rettet undervisning med hensyn til behandling af diabetespatienter.
Du får erfaring på skolen da der er en klinik tilknyttet til skolerne. Som kun er for elever. Der kommer folk som skolen har specielt udvalgt til netop det erfaringstrin man nu er på. Jo længere inde i uddannelsen du er jo mere kompliceret er det du laver og der er hele tiden undervisere til stede. Som alle er erfarene statsautoriseret fodterapeuter.

Men det er en ret krævende uddannelse og du kommer ikke sovende til den. Puha da, siger jeg bare...

Og da der er mangel på dem er der rigtig gode muligheder både som selvstændig og som indlejer/forpagter i hele landet...

Godkendelse af svar
Fra : Dortekaj

Dato : 23-09-07 12:00

Mange tak for dit svar. Jeg er 52 år og har været på samme arbejdsplads (kontorass.) i 26 år - så skal jeg prøve noget andet og anderledes så er det op over.
Jeg forstår på dig at du har taget uddannelsen og at det var ret hårdt.
Venlig hilsen
Dorte