/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Sosu-ass til socialrådg kvt2
Fra : Srithus
Vist : 1210 gange
500 point
Dato : 07-08-07 20:08

Hej!!

Her til November bliver jeg færdig med Social og Sundheds-ass.
Til februar 2008 skal jeg starte med Socialrådgiver uddannelsen.
Adgangskravet for Socialrådgiver var Sosu-ass i kvote 2.
Jeg havde søgt om optagelse i 4steder til socialrådgiver uddannelsen og jeg har fået svar fra alle 4steder. I odense, Århus og Esbjerg har jeg fået at vide at de lige ville se mit eksamsbevis før de kan optage mig på uddannelsen, Men i københavn har jeg fået et brev om at jeg er optaget på uddannelsen og at jeg skal svar om jeg kan starte på uddannelsen til februar 2008. I det brev var der et papir, hvor jeg skal udfylde om jeg kan starte på udd til februar, og at jeg skulle sende svaret inden den 10aug og det har jeg så gjort.
nu kommer jeg til spørgsmålet..
Er jeg blevet optaget på uddannelsen i Kbh? Skal de have et eksamsbevis fra Sosu-ass?
skal jeg gennemføre sosu-ass uddannelsen? tror i at de ville spørge efter eksamsbeviset sener?

håber at i kan hjælpe...
jeg søgte vha kvote 2.

Mvh Sri...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-08-07 20:13

mon ikke kravene er de samme alle steder. det er nok bare en forskellig formulering der er tale om

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 20:17

Joo kravene er de samme alle steder... Men jeg ville bare vide om jeg behøver at gennemføre sosu-ass?? da jeg har lidt problem med min vejleder i mit sidste praktik, så tror jeg ikke at jeg ville komme til at gennemføre udd til februar, men hvis jeg er kommet inde på socialrådgiver udd, så behøver jeg jo ikke at gøre sosu-ass færdigt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 20:20

Hvis du fra København har fået svar på, at du er optaget på socialrådgiveruddannelsen fra februar 2008, så må du da gå ud fra at det er du.

Citat
Her til November bliver jeg færdig med Social og Sundheds-ass

[/citat]
skal jeg gennemføre sosu-ass uddannelsen?
[/citat]

Ja, du skal gennemføre uddannelsen, men hvis du er i tvivl, så kontakt uddannelsesstedet, der kan du få et konkret svar.

Du har vel også sendt nogle papirer med, da du søgte.

Held og lykke med din uddannelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 20:22

Hvis kravet er, at du skal have en sosu-udd., så er du nødt til at gøre den uddannelse færdig.

Men igen kontakt uddannelsesstedet.

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 20:26

Jeg har sendt standpunktskaraktere fra 3.skoleperiode i sosu-ass. jeg har også skrevet en rigtig god levnedsbeskrivelse også har jeg også sendt noget dokumentation for frivillige arbejde som formand for en ungdomsklub.

jeg ville ikke ringe til studiestedet, og spørge om noget, for hvis de nu ikke spørger efter beviset, så er det jo kun godt..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 20:39

Jeg tror du kan være sikker på, at der ikke bliver afviget fra adgangskravene

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-socialraadgiver#q4

Du har vel også i din ansøgning skrevet, at du bliver færdig som sosu-ass. til november.

Citat
jeg ville ikke ringe til studiestedet, og spørge om noget, for hvis de nu ikke spørger efter beviset, så er det jo kun godt.

Det er så ikke lige den indstilling, jeg mener, er grundlaget for at blive socialrådgiver.

Tag du lige det sure med og få den uddannelse, som du er i gang med, færdig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:06

Da min datter for nogle år siden ville søge ind på læreruddannelsen, sendte hun ud til flere seminarier, nogle havde skrappere adgangskrav end andre, f.eks skulle afgangseksamen fra gymnasiet været meget højere på Zahles end i Roskilde, for flere ville ind på Zahles, da det var nemmere at dertil.

Udfra det, kan der sagtens være afvigelser for optagelseskravet, men helt sikkert skal du være færdig uddannet, hvis du ikke opfylder andre af optagelseskravene, f.eks gymnasiet.

Held og lykke med uddannelsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:09

Citat
Er jeg blevet optaget på uddannelsen i Kbh?
Ja

Citat
Skal de have et eksamsbevis fra Sosu-ass?
ja

Citat
skal jeg gennemføre sosu-ass uddannelsen?
ja

Citat
tror i at de ville spørge efter eksamsbeviset sener
ja, men før du starter til februar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 07-08-07 21:33

kvote 2bliver man optaget på sine samlede kvalifikationer. Uddannelsesinstitutionerne fastsætter selv deres udvælgelseskriterier. Undersøg derfor hos det enkelte uddannelsessted, hvordan de udvælger ansøgere. Se hjemmesideadressen i højremenuen

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 21:38

Okay... det lyder lidt anderledes... jeg lader spørgsmålet blive til idag og ville give mine points om morgenen imorgen, for det kan være at der måske nogle der har den rette svar...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 21:39

Det var det jeg tidligere skrev, kontakt uddannelsesstedet.

Det står også i mit link

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 21:42

De kunne jo godt have skrevet at jeg er optaget på uddannelsen og at jeg bare lige skal sende mit sosu-ass bevis når jeg en gang til November bliver færdig. i det optagelsesbrev stå der: "Du er optaget på den klassiske socialrådgiveruddannelse februar 2008.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 21:43

Citat
kvote 2bliver man optaget på sine samlede kvalifikationer.

Men uddannelsesstedet regner vel også med at uddannelsen som sosu-ass. så er færdig.

Citat
for det kan være at der måske nogle der har den rette svar...

en bruger på kandu kan ikke give dig det rette svar !!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:44

Dit uddannelsessted har en hjemmeside, der kan du vel se optagelseskriterierne for optagelse??

Sådan var det med min datters uddannelse, der kunne man på de enkelte hjemmesider se optagelseskravet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:47

Citat
Du er optaget på den klassiske socialrådgiveruddannelse februar 2008.
.... Du er optaget fordi du har "lovet" dem at du er udlært til november

Citat
Adgangskrav
Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx)
visse udenlandske og internationale eksamener
særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
[B]uddannelsen til social- og sundhedsassistent med dansk og naturfag på C-niveau samt engelsk på D-niveau[/B]
pædagogisk grunduddannelse (pgu) (kun til og med optagelsen i 2007) samt dansk og naturfag på C-niveau og engelsk på D-niveau
fire gymnasiale enkeltfag: dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau, samfundsfag på B-niveau og psykologi på C-niveau

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:49

Ehm... der fik jeg ikke fremhævet i det sidste citat, men jeg ville have fremhævet

uddannelsen til social- og sundhedsassistent med dansk og naturfag på C-niveau samt engelsk på D-niveau

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 21:51

okay bare i orden...
men nu er der to jeg kan give points til....
hvordan gøre jeg det.-

Godkendelse af svar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 21:53

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:54

Du kan ikke dele point til to i en tråd,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-07 21:55

Selv tak, og pøj pøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 21:58

Jeg er da glad for at Nordsted1 kunne bruge oplysningerne i mit link

Citat
Se hjemmesideadressen i højremenuen

LOL

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 07-08-07 22:25

Hej Ans... 10000 tak for dine svar...
jeg ville helst have givet point til dig, jeg kom til at tykke på det forkerte svar..
er der mulighed for at jeg kan give dig points.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-07 22:36

Du skal ikke tænke på point til mig, men jeg håber, at du får din uddannelse

Der er meget du kan læse på linket her

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-socialraadgiver

Hvis du ikke har nogle af de andre adgangskrav, så tvivler jeg på, at du bliver optaget, hvis du dropper din nunærende uddannelse.

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 08-08-07 01:59

Tak for hjælpen Ans...
nu må jeg fortsætte med ass og fuldføre det...