/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Jeg vil gerne tabe mig :-(
Fra : Chainweb
Vist : 2414 gange
40 point
Dato : 23-05-07 15:13

Hejsan alle sammen.

Jeg er en dreng på snart 21 år, og jeg er meget utilfreds over min krop.
Jeg vejer 97 kg og er 186 cm høj.

Jeg er meget opsat på at tabe mig, så jeg bogstavelig talt "kan holde mig selv ud igen".

Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at finde slankekurer, men alt koster penge.

Jeg har lagt en "lill" plan for hvordan jeg kan tabe mig, men har ingen speciel baggrundsviden for om dette "rigtigt". Jeg ønsker at tabe mig hurtigt, og lide så meget som muligt. hehe :D

forslag fra min side:

% paste, ris, kartofler, lys/mørkt brød.
% marmelade, ymer, slik (osv.).

Morgenmad: knækbrød (evt. med noget pålæg - skinke, eller andet kød), frugt og vand. Vitamin-piller (longo vital)
Frokost: Knækbrød (evt. med noget pålæg - skinke, eller andet kød), vand og.. vand
Aftensmad: Knækbrød, salat og evt. kød.

på forhånd MANGE TAK for hjælpen.. Mvh Michael

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 15:16

Spis mindre.
Mere motion.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 15:18

Jeg er begyndt at løbe hver anden dag.. 3-5 km... Men har du ingen råd til min kostplan?? :S

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-07 15:22

Du behøver såmænd ingen speciel kostplan....

Bare spis mindre og sundere.....

Og motion selvfølgelig....

GLEM slankekure - de er kun beregnet til profit for dem der laver dem....

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 23-05-07 15:22

Spis masser af frugt. Gerne 5-6 gange om dagen. Spis kun kød 1 gang om ugen. toastbrød til morgenmad(Groft). spis ikke for meget ost. Spis gerne lidt fisk. Det er nogle af de ting som kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 15:26

Så det med knækbrødet hjælper ikke??

jeg vil gerne tabe mig 10 kg.. og så skal der vel andet til end motion?

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 23-05-07 15:29

Du må gerne spise knækbrød, men ikke så tit som du skriver. Du skal huske stadig og spise varieret!
Men det der er vigtigt er at du spiser 5-6 gange om dagen. Gerne frugt. På den måde holder du din fedtforbrænding oppe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-05-07 15:36

Det virker temmelig uvarieret. Jeg tror du render sur i det, hvis du skal leve af sådan noget. Iøvrigt er "lyn-vægttab" langt fra anbefalelsesværdige.

Istedet:

Spis mindre.
Spis varieret.
Spis mange små måltider istedet for få store.
Undgå fedt, sprut. Ikke for meget sukker.
Sørg for at få noget motion. Trapper istedet for elevator. Cykel istedet for bybus osv osv
Svøm et par kilometer om ugen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-05-07 15:42

Glem ikke fiberrig kost.
Havregryn eller grød hver morgen.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-05-07 16:27

ymer er da fint?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-05-07 16:34

Der er masser Kandu-brugere, som gerne vil tabe sig! prøv at kigge her, der er kostplaner: http://www.kandu.dk/spg102958.aspx
eller her: http://www.kandu.dk/spg102692.aspx

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:06

Så små måltider. Frugt. Og mindre mad - og mere motion? ...

Hvad med aftensmad.. der dropper jeg vel pasta, ris, kartofler osv. right?

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:08

hvad med havregrød om morgenen??

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-05-07 17:12

Havregrød om morgenen er super! det mætter godt. Men uden sukker! Du kan enten lave det på mælk eller vand.

Ja, drop melprodukterne, men kartofler i ny og næ skader ikke. Bare ikke for mange... Ellers så spis fuldkornspasta og brune ris. Groft brød.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:16

jeg er indforstået i at jeg ikke må drikke alkohol, spiritus osv.
Men hvad med kaffe og te? Jeg holder meget af kaffe nemlig.. hehe

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:18

Jeg har været ude og cykle 20 km idag, er det noget der hjælper.. en god cykeltur hver dag? ca. 20 km

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 23-05-07 17:32

Knækbrød er ikke nødvendigvis det ultimative.

Jeg ville hellere anbefale rugbrød med over 12g kostfibre, med magert pålæg eller med tomat/agurk, det giver også din unge krop noget at arbejde med. Du skal ikke sulte dig selv.

Frugt, 2-3 liter vand dagligt og mager og sund mad. Og seriøs motion.

Med mager mad mener jeg kylling og masser af grøntsager. Det at noget hedder light betyder nødvendigvis ikke at det er sundt, bare sundere end ikke-light udgaven!

Ingen pizza, burger, chips, chokolade, sodvand, sprut og bajere .

Det behøver ikke være kedeligt at tabe sig. Faktisk vil du kunne mærke at din krop får det bedre og du kan yde mere på mange områder.

Og husk også at det ikke er en kur, men en livstilsændring, for hvis du går tilbage til dine gamle vaner, når du har tabt dig, så tager du mindst det samme på igen.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:42

Må jeg spiser kød? altså.. oksekød feks?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-05-07 17:43

du kommer utrolig langt med motionen alene. men hvis du samtidig lægger din kost om, er det ikke noget problem at tabe sig. tag cyklen på arbejde og lad være med at tage de to franske på vej hjem. det er helt sikkert nok.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 17:46

Altså man kan spise på mange gode måder. Nogle siger det ene er dårligt men andre siger man skal have det.

Du behøver ikke droppe feks slik, så længe du ikke overdriver det. Knækbrød er ok, men ikke som decideret hovedmåltid. Spis hvad du har lyst til om morgenen af feks havregryn, cornflakes, rugbrød, boller osv. men lad være med at overdrive. Spis 2-3 skiver rugbrød til frokost med fedtfattig pålæg og evt. noget frugt. Til aftensmad skal du have meget kød, men fedtfattigt. Fedtfattig kød er fjerkræ, oksekød og kalkun. Svinekød kan være mørbrad, lavt fedt i hakket kød osv. Prøv at få grøntsager hver dag. Du må selvfølgelig også få ris, pasta og kartofler, men helst i begrænsede mængder.

Til mellemmåltider kan du spise knækbrød, kiks, frugt og lettere måltider.

Af motion behøver du ikke så meget før det tæller. Gå en tur hver dag på 500-1000 meter. Tag trappen i stedet for rulletrappen. Stå af bussen et stoppested før, tag cyklen på kortere ture eller så langt du orker. Find en motionsform du kan lide og prøv at dyrke den. Det kan være at løbe på rulleskøjter, det koster ikke medlemsgebyr.

Hvis du får lyst til noget slik, så snup en ama´rstang i ny og næ. Skal du til fødselsdag og du har lyst til lagkage, så snup halvt så meget som du ellers ville, og fortsæt diæten næste dag. Husk at det ikke er slikken der feder, det er det slik og kage du spiser hver dag i større mængder. Alt er i og for sig tilladt i begrænsede mængder og med omtanke.

Og som en anden skriver.....glem alt om at det skal gå hurtigt. Du bør faktisk ikke tabe mere end ca 1 kg om ugen løbende.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 17:47

Du skal huske at få proteiner. Det får du i kød og mælkeprodukter, så drik mælk og spis youghurt hvis du kan li det.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:50

Okay... Lyder meget fornuftigt.

Men hvad med kaffen, og the? .. hehe ;)

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 17:51

Kaffe og the er fint nok

Man skal også passe på ikke at blive for hysterisk. Har selv prøvet mange koncepter, og i det ene må man ikke, mens man skal i det andet.

Nu lever jeg selv efter bogen "Spis for livet"

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 17:52

Hvis du vil have sukker i kaffen eller theen er det også fint, men så nøjes med 1 skefuld i stedet for 3 og begræns sukkeret lidt mere resten af dagen.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:53

Ja, har du nok ret i.

Jeg spiser generelt faktisk aldrig slik - men istedet går jeg i byen og drikker som regel en gang om ugen.

Og så er jeg ENORMT glad for mad :D - og spiser derfor en del mad til aftensmad.. Men hvis man drikker en del vand, kan man vel undgå at sulten ikke er så stor ved måltidet? - Men så igen, så bliver man bare sulten senere på aftenen.. Må jeg spise der?

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:56

Og skader det i det hele taget noget, at jeg drikker meget vand hele tiden? - for ellers er jeg jo bare sulten.. :S

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:56

For vand kan man vel aldrig tage på af, vel??!?

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 40 point
Dato : 23-05-07 17:57

Ja du bør også spise senere på aftenen, men små lette måltider, som feks en youghurt, en skive franskbrød, frugt, rugbrød, knækbrød osv.....bare ikke et måltid der ligner et hovedmåltid hvis du kan følge mig.

Vægtvogterne siger iøvrigt at jo mere motion man dyrker, des mere kan du tillade dig at spise, men der skal faktisk meget motion til før man må spise en lille smule.

Godkendelse af svar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 17:59

Tak for svaret Klojs.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 17:59

Nej du tager ikke på af vand og det er også en god ide. Light saft og sodavand må man også drikke meget af. Jeg må drikke ubegrænset.

Hvis du ikke vil undvære smør på brødet, så vælg den blå Becel, der er halvt så meget fedt i som alt det andet smør.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 18:00

Velbekomme og tak for point. Prøv at tjekke www.slankerummet.dk ud. der er mange debatfora for forskellige måder at tabe sig på med debat og støtte.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 18:06

Citat
- men istedet går jeg i byen og drikker som regel en gang om ugen.

Jeg ville nok begrænse byturene til..... meget lidt eller skifte alkohollen ud med noget andet. Jeg ved ikke om det feder, men alkohol sætter forbrændingen ned, så du ikke taber dig. En gang om ugen vil jeg synes er alt for tit.

Kommentar
Fra : Chainweb

Dato : 23-05-07 20:01

Okay..

Jeg har lige et sidste spørgsmål..

Ved det store måltid (aftensmad) må jeg så gerne spise mig rigtig mæt - så længe det er masser salat, og fedt fattigt? og knækbrød + vand.

Mange tak for hjælpen til alle! - specielt Klojs!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-05-07 20:05

Nja, du kan godt have god samvittighed hvis du får ½ tallerkenfuld grøntsager og så ca 2-300 gram kød til og lidt kartofler eller ris.

Når du får dine mellemmåltider, burde det også tage lidt appetit til aftensmaden.

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 06-06-07 15:03

hjælp jeg vil også tabe mig jeg vejer 72,1 kg og vil ned og veje 60 kg

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 06-06-07 16:34

Jamen prøv at scrolle lidt op, så har du en løsningsmodel

Ellers kan jeg anbefale vægtvogternes program. Du kan tjekke deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 16-06-07 22:23

jeg har fundet en rigtig god slankekur
til morgen mad skal man spise 3 stk frugt og spise yoghurt og drikke masser af te
til formidagen skal man drikke te og spise f.eks. æble eller noget andet frugt og drikke masser af vand
om efter kiddagen skal man spsise en skål fuld salat og drikke vand
til aftens mad skal man spise 2 kartoffler og spise rigtig meget salat og drikke rigtig meget vand.
og den kur taber man sig af har jeg fået af v ide og den kur er jeg lige begyndt på

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-06-07 14:42

Ok... hvor får du proteiner fra til dine muskler?

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 17-06-07 14:52

jeg går rigtig meget med vores hunde

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 17-06-07 14:53

og jeg bokser også ngang imellem

Kommentar
Fra : sobenlivsstil

Dato : 17-02-08 16:46

godt vi har flerer svarend. flerer forslager. men manden bliver forveret hvilken vej han skal tage. jeg er en selvstandig arbejder der sælger nogen produkter der gør folk glad for deres krop. jeg vel ikke reklamere for mig men jeg kan se at den her person i forhold til hans højde hans vægt skule være mellem 65 og 90. det endt jeg kan sig til ham at han skal spis det tænk der holder de vores krop har brug for og det protein, vitaminer, mineraler etc. Derved bevarer han muskilmassen og øger forbrændingen på en naturlig måde.

og han skal pas godt med slankekur der findes. det er jo tit skerer, ved en almindlig slankekurer er, at man taber sig maget hurtigt. Men det man taber, er fedt, væske og muskler og på den måde bliver forbrændingen jo også sat ned. Der er derfor, man tit oplever det med, at man tager det hele på igen - og gerne et par kilo mere. så pas godt på

Kommentar
Fra : bralim

Dato : 25-05-09 02:26

Vil du gerne tabe dig seriøst så prøv at læse denne hjemmeside, og vis du er interesseret efter du har læst hjemmesiden skal du bare udfylde felterne der er til sidst, og så vil der være en som kontakter dig.

Bare gå ind på idealvaegt.dk og tast koden 10605