/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Tabe sig hurtigt - SØGER
Fra : Rose_Me
Vist : 1526 gange
100 point
Dato : 10-04-07 12:35

Hej Alle..

Jeg vil meget gerne tabe mig en hel del, gerne inden den 30. april.. Er der nogen af jer der har en superkur eller gode råd..?? - Har prøvet Nupo, og det gør jeg aldrig igen, smagte alt for grimt..

Hvor meget tror i man taber sig hvis man holder sig til proteiner, og undgår kulhydrater?

Har desperat brug for hjælp..!!

Ps. Jeg efterlyser ikke kostomlægning - men en kur der hurtigt kan hjælpe mig af med kiloene..

VIL GERNE TABE 10 KILO <-- HURTIGT

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-07 12:42

Sorry, men sådan et indlæg er virkeligt et af dem der får mig til at ryste på hovedet.

Du tror vel ikke i fuld alvor på, at der findes en mirakelkur der kan få dig til at smide 10 kilo på 20 dage.

For det første ville du ikke engang tabe 10 kilo på den tid, selv om du holdt helt op med at spise....og for det andet ville du blive hundesyg

Og så katastrofalt er det vel heller ikke, at du er villig til at risikere liv og helbred for et par kilo......som sikkert ikke havde været der, såfremt du havde levet sundt og hensigtsmæssigt mellem kurene.

mvh dova

Kommentar
Fra : Rose_Me

Dato : 10-04-07 12:43

Hvor meget vil du tro man taber sig på 20 dage hvis man lever af vand..??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-07 13:02

Man kan godt tabe 700 - 1400 gr, på 20 dage, men du vil nok føle en volsom sult. Hvor lang tid var du om at tage de 10 kg på? Det er nok sværere at komme af med dem :-?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-04-07 13:07

Jeg vil give dova HELT ret!
Du er ude på et skråplan, hvor al fornuft er "smidt overbord"

Tænkt dig nu RIGTIG godt om endnu engang

Jeg har brugt 6 måneder på at tabe mig 29 kg og det er endda HURTIGT hvis man siger at ét kg om ugen er "sundt".

Klap lige hesten og kom på bedre tanker, min ven !!!

De bedste hilsner
Palle Jensen

Kommentar
Fra : emab

Dato : 10-04-07 13:08

Hvis du ikke spiser går din forbrænding i stå. d.v.s. du taber dig i en meget kort periode og så går det i stå.
Det bedste du kan gøre for dig selv og din krop er at spise 6 gange dagligt, hovedsageligt grøntsager, fedtfattigt kød og fisk og frugt, holde dig fra pasta og kartofler. Grøntsager + fisk sætter din forbrænding i vejret, og hvis du en gang om ugen spiser indmad, det får din hud til at trække sig sammen.
Hvis du er meget overvægtig vil du tabe 3-4 kg på den første uge, og derefter ca 1 kg om ugen.
Hvis det ikke er meget du skal tabe samlet er dit vægttab ikke så stort.
Det aller vigtigste er at holde sig fra kager, slik, sodavand og sukkerholdige produkter. Og husk din krop skal bruge fedt hver dag, men kun noget der svarer til 10 g. samlet.
Det lyder som et lidt fjollet projekt du skal igang med. må man spørge hvorfor?
Alt i alt er der ikke nogen nemme løsninger, men du vil altid tabe dig mest i starten, fordi du taber væske og affaldsstoffer, hvis du slet ikke er vant til at spise sundt vil du højst sandsynligt også blive lidt irritabel i starten og muligvis få hovedpine.
Håber du kan bruge det til noget, selv om det nok ikke er muligt at opnå 10 kg på 3 uger er det dog et stykke på vejen. Desuden er det en meget dårlig ide og ikke særligt sundt for din krop, at tabe sig så hurtigt.
Held og lykke med det hele
emab

Kommentar
Fra : Rose_Me

Dato : 10-04-07 13:15

Tak for de gode råd... Og bekymring..:s

Jeg står og skal til en større fest + 2 konfirmationer i den kommende periode, så ville gerne af med de 10 kilo jeg aldrig har kunnet tage mig sammen til at smide.. Men nu skal det være.. Har bare ingen tålmodighed.. Derfor søges en hurtig kur.. (Nupo var desværre ikke noget for mig!)

Men jeg vil prøve at skære ned på hvidt brød, pasta osv. + selvfølgelig slik, kager mm.

Kommentar
Fra : emab

Dato : 10-04-07 13:41

Ked af at sige det. men der er kun en vej
Ellers risikerer du elevatorvægt og har i stedet forøget din overvægt med 30 kg i stedet for 10.
Find dig noget lækkert tøj der sidder godt, så du føler dig som en million, så skal du såmænd nok få nogle gode timer alligevel uanset + 10 kg
God fornøjelse med festerne.
emab

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 14:17

Hvis du forsøger med en supersuper-kur...............så skriv lige testamente først.
Dem du skal til konfirmationsfest hos, vil nok også sætte pris på at du ikke overtager opmærksomheden, med dit fjollede forsøg og måske sygdom midt festlighederne.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-04-07 14:30

Her er en plan

Ca. 900 kcal/3800 kJ om dagen

Morgen ½ skive rugbrød eller 1 skive grovbrød
1 tynd skive (15 g) ost max. 30+
eller
2 dl fedtfattig surmælksprodukt

Formiddag 1 stk. frugt

Frokost 1 hel skive rugbrød
20 g fiskepålæg: torskerogn, makrel i tomat, tun i vand,
marineret/røget sild, rejer etc.
1 skive (15 g) pålæg af kød eller fjerkræ eller ½ æg.
50 g rå eller kogte grøntsager som pynt.

Eftermiddag ½ skive rugbrød eller 1 skive grovbrød
1 tynd skive (15 g) ost max. 30+ , mager smøreost eller
magert pålæg.

Aften 75 g kogte kartofler, 75 g kogte ris eller 75 g kogt pasta
100 g grøntsager (kogte eller rå)
100 g magert kød eller fisk (kogt eller stegt) max. 10 g fedt pr. 100 g
1 tsk. olie eller margarine til stegning/tilberedning
Fedtfri sovs

Sen aften 1 stk. knækbrød eller ½ skive grovbrød
Magert ost max. 30+, pålæg eller marmelade.

Drikkevarer: Dagligt ca. ½ liter skummet-, mini- eller kærnemælk. Vand,sukkerfri/lightsodavand/saft. Kaffe og the.
Grøntsagsjuice og frugtjuice i alt max. 2 dl. dagligt.

Det her vil jeg tro er den sundeste kur jeg kan anbefale dig.
Når det er sagt, så er 900kcal om dagen for lidt til, du kan få dine vitamin/mineral behov dækket.
Kør efter den i de 20 dage og tage en mulitvitaminpille .
ADVARSEL - TRÆNER DU , SKAL DU SPISE MERE.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-04-07 14:33

Glemte at skrive at når de 20 dage er gået, så må du gå over til mindst 1200 kcal om dagen.

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 10-04-07 18:28

På en sund kur taber man sig ca 1 kilo om ugen..(Ofte lidt mere den første uge)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-07 19:08

Citat
Hvor meget vil du tro man taber sig på 20 dage hvis man lever af vand..??

En form for sultestrejke!!!!! Ja prøv du på det, så behøver du ikke at spekulere på de fester du skal til.

Nu ved jeg ikke hvad du vejer, men der er mange, der synes de er overvægtige uden grund.

Hvis du vejer 200 kg. og vil tabe 10 kg. så vil det ikke være så synligt med vægttabet.

Hvis du vejer 60 kg. og vil ned på 50 kg. så opgiv det. Det kan ikke lade sig gøre.

Jeg synes emab gav et godt råd

Citat
Find dig noget lækkert tøj der sidder godt, så du føler dig som en million, så skal du såmænd nok få nogle gode timer alligevel uanset + 10 kg
God fornøjelse med festerne.

Jeg har også læst dit tidligere spørgsmål om Nupo, der kan du jo se, der ikke er en mirakelkur.

Bliv glad for dig selv, som du er. Så bliver andre også glade for at være sammen med dig.

Håber at du kommer glad til festerne. De fleste kender dig vel i forvejen, som du er.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 15-04-07 11:27

Jeg er selv en af dem der gennem 30 år har prøvet alverdens slankekure. Den skrappeste var citronsaft kuren hvor jeg levede af at spise 1 tsk. salt hverdag samt te med citron/ahornsirup. tro mig du kanikke tabe 10 kg på den korte tid. Nå men med en del erfaring kan jeg kun tilslutte mig svaret fra emab. Den lever jeg selv efter p.t og den virker akkurat lige så godt som alle de andre tortur kure. Hvis du dyrker noget motion samtidig med kan du tabe mere end 1kg pr. uge i en jævn strøm uden at blive dårlig og leve usundt.

Kommentar
Fra : RikkeLund

Dato : 01-05-07 17:49

Her er mirakelkuren hvor du kan tabe op til 5 kg på 4 dage, tabte selv 2,6. Du må først tage den igen efter et par uger. Jeg tog dem ikke på igen, og var på den igen efter 3 uger, hvor jeg tabte yderligere 2,8. Du skal selvfølgelig spise sundt bagefter, men den er god til og "kickstarte" kuren og få lidt gejst.!!

Morgenmad er ens alle fire dage:

½ grapefrugt

Kaffe eller te uden mælk eller sukker (men gerne sødemiddel)

Dag 1:

FROKOST:

Grillstegt bøf eller hakkebøf

Grøn salat med tomat uden dressing

1 æble

MIDDAG:

2 hårdkogte æg

Grønne bønner

½ grapefrugt

Dag 2:

FROKOST:

1 lammekotelet

Grøn salat uden dressing

2 dl. Tomatjuice

MIDDAG:

Courgette og blomkål – dampkogt eller rå

Grønne bønner

Usødet æblemos

Dag 3:

FROKOST:

Grillstegt kylling uden skind

Grøn salat med bladselleri uden dressing

1 æble

MIDDAG:

Grillstegt hakkebøf

Skoldede og flåede tomater

2 dl. Sveskejuice

Dag 4:

FROKOST:

2 hårdkogte æg

Grønne bønner

2 dl. Tomatjuice

MIDDAG:

Grillstegt bøf eller hakkebøf

Grøn salat med tomat uden dressing

2 dl. Usødet ananasjuice

Du må drikke alt det kaffe og te du kan, og husk og drikke mindst 2½ liter vand om dagen

Værsgo – fire dages kaloriefattig, kulhydratfattig og proteinrig kost, der vil gøre dig åleslank på mindre end en uge!!

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Rose_Me

Dato : 07-05-07 15:55

TAk for det RikkeLund - men har du nogle potionsstr. altså hvor mange gram og sådan..??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 16:41

Nå hvor meget har du tabt på den månede, der er gået?
Jeg ønsker også god fordøjelse

Kommentar
Fra : RikkeLund

Dato : 07-05-07 16:52

Der står, i den bog jeg har omkring 4-dages kuren, at man må spise ubegrænset af de forskellige ting, bortset fra de ting hvor der i forvejen står 2 æg, 2 dl tomatjuice osv. Men det er klart at hvis du spiser en bøf på 250 gram i stede for 150, så får du flere kalorier, men som udgangspunkt står der at man må spise ubegrænset. Du skal grille kødet, altså ikke bruge fedtstof. Du kan evt. bruge grillen i ovnen.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Rose_Me

Dato : 07-05-07 16:55

Tak for det..

Hmm har desværre ikke tabt mig spor - tværtimod - min kæreste er gået fra mig, så har trøstespist en del.. kager, chips, is, Marabou..

Men nu er jeg igen klar et en slankekur.. - Så bare fyr løs med gode råd osv.

Tak

Kommentar
Fra : Ally70

Dato : 03-06-07 21:15

Hej hej....
Ja jeg er så helt enig med de fleste her. Har og er selv en stor pige på ca 85 kg men har været oppe på de 113 kg. Jeg har været på alle de kure der findes tror jeg og vægten har svinget så meget op og ned at jeg blev syg. Jeg fik fjernet min skjoldbugs kirtel for en 3 år siden og skal tage medicin resten af mit liv for at hole min forbrænding så nogenlunde. Og det er pga jeg også har skulle tabe mig hurtig. Så pas på dig selv. Spis sundt ikke for mange stivelses produkter.og ja motionen skal der også til. Jeg har også gigt i mine led idag og lægerne siger at det godt kunne have noget at gøre med de svingene vægttab.
Men sundt vægttab er ca en kg om ugen.
Har en kur men det er ikke en mirakel kur og der kræves kost omlægning derefter.
Men så må du hendvende dig. Vil godt være støtte og hjælpe hvis du har lyst det har man også brug for.
Håber du kommer videre.
Knuzer Ally

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-06-07 00:34

Nu er det jo forbi med fester og andet, som du ville tabe dig til. Men der kommer nok nye oplevelser og fester, som du gerne vil med til og derfor igen ønsker at gå ned i vægt. Så du kan lige så godt tage dig sammen og begynde med det samme.
Som Ally herover siger: "Sundt vægttab"! Jeg synes dog 1 kilo om ugen er lidt for meget og svært at overholde.

Jeg har et råd, som har hjulpet mig til at tabe 15 kilo - over 3 måneder, og det var uden den allermindste sultfølelse eller afsavn i det hele tagetI grunden er det ingen slankekur men en total kostændring! (som Ally også siger). Det har hjulpet mig til at sænke et forhøjet blodtryk.

Jeg har fjernet alle former fra sukker fra min daglige kost og ligeledes alt smør og alle mælkeprodukter undtagen mager ost, som kan fås helt ned til 6, 8, 16 og 20 %.
Udskiftet alt hvidt brød med fuldkornsrugbrød - heraf højst to rundtenommer dgl.
Spiser ikke kartofler, ris og pasta (de sidste 3 ting har for stort indhold af stivelse, som hindrer et vægttab). Spiser alle slags grøntsager og krydderurter plus masser af frugt, især æbler og blommer er flotte ting at spise - og de feder ikke!
Jeg går standhaftigt forbi alle former for slik men har altid MANDLER i huset, som jeg spiser, hver gang jeg får lyst til et eller andet guf. Dem er der også fedt i, men det er det sunde fedt.
Jeg laver jævnligt en stor portion skrællede gulerødder, som jeg skærer i små stykker og har liggende i en platsikpose i køleskabet - godt, når man føler trang til søde sager. en trang som i
øvrigt svinder pø om pø, når man ikke giver efter for den.
Pålæg til brød er alle former for sild i glas: marinerede og kryddersild og sild i dild m.m. MEN IKKE KARRY SILD! Og så som pålæg mager ost, som også fås med god smag. Måske lidt dyrere, men man sparer jo penge ved ikke at købe slik og kager.

Jeg spiser kun lidt kød og magert, og deraf mest kalkunkød, som er meget økonomisk, fordi det er skært kød, hvor ingen ben eller sener er med til at forhøje prisen.

En ting som har hjulpet mig meget, er at jeg fra starten anskaffede mig en digitalvægt, som jeg har være på HVER MORGEN siden jeg startede på min kostomlægning. Det er godt dagligt at kontrollere at det virkelig nytter at man gør noget.
Selv om det går lidt trægt lige de første uger, så kan man ikke undgå at tabe sig, hvis man følger sine nye kostvaner, der går ud på at undgå:
alle former for søde sager og fedt og stivelse og erstatter det med grønt og frugt.
Og HUSK: mandlerne! og at drikke masser af vand - POSTEVAND! - IKKE SØDE SODAVAND!.
Kan man ikke undvære sukker, fås der sødemidler til at drysse på grød og/eller komme i maden.
Kan købes på glas i Brugsen.

Jeg har tabt 15 kilo siden 1. marts og det føles så godt, at jeg fortsætter med den samme kost fremover, for jeg har det meget bedre med ikke at få at alt det fedt samt kager og søde sager.
Dette ville alle have godt af.
Og husk også mindst ½ times dgl. gang, det kan de fleste udholde.

Held og lykke!
Mvh
maxhankat (hunkat)
P.S.
På denne kost kan man godt tillade sig at "synde" lidt engang imellem.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-06-07 13:05

Wow maxhankat, det synes jeg er motiverende!!!!! At nogen kan være så målrettet og sej!!!
Hvilken vægt startede du ud med??

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-06-07 14:16

Jeg startede med 82 kg. den 1 marts.

Må lige tilføje, at der har været lidt nedture eller opture (alt efter) på + 4-500 gr., men da jeg vejer mig hver dag, har jeg god kontrol, hvilket jeg synes er vigtigt, for så kan man lige sige "ups" og så stramme den med det samme. Det er jo om at ligge så stabilt som muligt, men jeg skal altid passe på, for jeg har ikke nogen luksusforbrænding.

I øjeblikket ligger jeg på 67 kg. og det er lige tilpas for mig, jeg er 1.68 høj.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 20-06-07 20:51

Altså altså altså... Tusind gange tillykke med det... :) fantastisk!

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 27-06-07 10:46

til pallenoc

for det første, du har ret

for det andet: flot klaret, hvordan gjorde du det?

vil gerne selv smide de 10 kærstekilo jeg har taget på siden jeg mødte min udkårende

kh
signe