/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Khader forlader DRV,,,,,
Fra : Knete
Vist : 2068 gange
100 point
Dato : 07-05-07 19:08

http://www.bt.dk/article/20070507/POLITIK/70507039

Men har Naser Khaders ny parti en chance?

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 60 point
Dato : 07-05-07 19:17

Den har en chance! Dansk Folkeparti har haft en - langt hen ad vejen - uforståelig fremgang de seneste år. Jeg tror, at det, man i virkeligheden mangler er det nye parti som er mere human og som rent faktisk vil gøre noget politisk og altså ikke bare racepolitisk for dumme danskere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-05-07 19:21

Ja det har nok en chance - men det bliver spændende om der sker en drejning efter etablering.
Alliance er og kan være mange ting.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 07-05-07 19:23

Tja. Det er jo et godt spørgsmål. Khader er en populær politiker, men man kan jo se hvordan det gik med hans seneste projekt "Demokratiske Muslimer" - de havde en kort storhedstid og fes så ud i sandet.

Man kan jo også spørge sig selv om hvor de skal hente deres vælgere: Khader forlader til dels De Radikale i protest mod deres udlændingepolitik - det er til gengæld den de har fået deres stemmer på. Der er næppe mange radikale vælgere tilbage der virkelig ønsker en borgerlig regering eller bryder sig om regeringens politik. Tilbage er så om de kan tiltrække nogle borgerlige vælgere der er trætte af Dansk Folkeparti. Det kan de sikkert kun ved at fremstå som et ægte borgerligt parti, og det står jo i modsætning til deres egen programerklæring om at ville gøre op med blokpolitikken.

Jeg tror vi i dag har fået et nyt konservativt parti, og jeg vil da gætte på at de kan trække stemmer nok til at komme i Folketinget, men jeg tror det bliver på bekostning af især De Konservative, og jeg tvivler på at de vil gøre en så stor forskel som mediernes selvsving i dag lægger op til.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-05-07 19:36

Jeg stemmer selv konservativ,og kunne ikke drømme om at skifte parti. men jeg vil blive glad, hvis parløbet med Dansk Folkeparti kan udskftes med et parøb med Khader

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-05-07 19:39

rettelse /tilføjelse

parløb = regeringens parløb

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 20:01

Man kan aldrig vide - Han har jo aldrig røbet sin selvstændige mening. Hver gang medierne har ment , han har udtrykt sig selvstændigt, har de kaldt ham ind til en nærmere redegørelse. Så brugte han altid en masse ord på at forklare at ham og Marianne Jelved stod helt sammen.
Så blev han populær på sin "håndtering" af muhammed krisen!
Det jeg husker der er - lidt forenklet -. Statsministeren ville ikke snakke med mullaerne, De skulle bare holde deres kæft, for her i landet har vi ytringsfrihed. Så sagde N.K. Statsministeren har da ret. Man kan da godt håne den hellige profet, i et demokratisk land; Men det er da for galt at de tramper på et billede af Danmarks statsministe. Ja ja jeg ved nok at jeg går let hen over detaljer og marginaler. Men snakken dengang var da afsporet og hverken N.K eller A.F.R gik op i detaljer eller marginaler

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-05-07 20:14

valde din udlægning af naser Khaders popularitet minder mig om,at subjektive analyser afhænger af ørene der lugter,,,,,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:15

Det må tiden vise.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:16

For øvrigt gider jeg ikke spørgsmål som består af et link til en sladreavis.
Har ikke læst avisen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-05-07 20:20

Om partiet har en chance for at komme i folketinget afhænger helt af om de evner at formulere en samlet politik der appelerer til nok vælgere. Disse vælgere skal primært findes blandt de konservative og i mindre omfang blandt RV. Jeg tvivler lidt på at det nye parti har en reel chance.

Om de har en chance for at gøre en forskel i folketinget, hvis de kommer ind, er endnu mere tvivlsomt. Man kunne forestille sig to situationer efter et valg:
1: Ny Alliance bliver "tungen på vægtskålen"
2: VK kan lave flertal enten med DF eller Ny Alliance.

I det første tilfælde vil Fogh gå af, for en regering der kræver opbakning af både DF og Ny Alliance er ikke levedygtig.

I det andet tilfælde vil alting fortsætte som hidtil, ganske enkelt fordi VK's politik ligger meget tæt på DF's og VK får næsten gratis stemmer fra DF (så længe VK går med til en meget stram udlændinge politik og DF kan få lidt smulder ved finanslovsforhandlinger).
Alene det at Ny Alliance vil af med skattestoppet gør at de aldrig bliver "parlamentarisk grundlag" for en VK regering.

Set fra de radikale er det positivt, nu kan de konsentrere sig om at føre radikal politik.
De konservative mister en af de meget få vigtige stemmer der gjorde partiet til andet end et passivt halehæng til Venstre.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-05-07 20:37

teil du er simpelthen så torskedum og usympatisk i alle dine kommentar på kandu.dk,,,,,og jeg undres over at du overhovedet kan læse. I princippet er det ligegyldigt om linket er til en sladreavis. Nyheden står i alle landets aviser,,,,og har været i alle TV nyheder. Skrid dog,,,,hvis du ikke har noget konstruktivt at at byde ind med

bertilBrander jeg er ikke helt enig med dig,,,,men har desværre ikke mere kandutid på kontoen. Jeg lader selvfølgelg spørgsmålet være ubesvaret,,,,og vender tilbage.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 20:39

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 07-05-07 21:12

Her er et link til en artikel om en meningsmåling der spår partiet stor succes:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/07/210000.htm?rss=true

men det er vel hvad man kan forvente mens det stadig er nyt og spændende. Det synes Søren Risbjerg Thomsen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/05/07/195528.htm?wbc_purpose=updatehttp%253A

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-07 21:20

<teil> Helt ærligt synes jeg også, at det virker ret overflødigt med en kommentar, der dybest set kun siger, at man ikke vil kommentere..... Men så gør du det ovenikøbet alligevel. Hvor er du henne????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 21:24

Jeg sidder lige her.
En spørger som kommer med kun et link, gir jeg ikke meget for.
Andre svarer med kun links, den som vil følge med i den cirkus
cykler mellem links og prøver på at forstå hvad og hvem der mener noget.
Kort sagt det mest åndssvage man kan se.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 21:38

Citat
Men har Naser Khaders ny parti en chance?

Klart ...men ikkke hos mig

Vi har haft mangenm en givtig diskussion, men jeg finder ham en smule for rabiat. (Sundhedspolitik og integration)

Jeg satser på Marianne Jelved og Magrethe Vestager

..samt Elsebeth Gerner Nielsen

..men jeg kommer til at savne Hr. Samuelsen ( ..storslået debatør )

Til gengæld er Fr. Gitte Seeberg absolut IKKE min kop the ..og bliver det sandsynligvis aldrig

Deres budskab derimod er i mine øjne, at spille på 2 heste: Venstre ...inklusive DF ..selvom de 'påstår' det modsatte: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article296342.ece

Støtter man Venstre ..støtter man også DF ...ellers ville års politik jo være en farce ( ..selvom; at dét er vi nogen, som mener i forvejen )

"Trætte af Dansk Folkepartis indflydelse" ..er vi mange Radikale der kan bakke op om

</RADIKAL>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-07 21:42

Tak molo, tilbage på sporet med dine egne ord
og ikke et link til en avis i hvide rusland.
Om politik har jeg ingen mening, ej heller et link til dette.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-05-07 22:59

Citat
For øvrigt gider jeg ikke spørgsmål som består af et link til en sladreavis.
Har ikke læst avisen.

Citat
Om politik har jeg ingen mening, ej heller et link til dette.

Teil>> Du fik mig til at tænke på historien om de to, fra anstalten der tog bus og tog og igen bus og tog, for at svare på en annonce med et jobtilbud - da de endelig kom frem, var deres ord:
"dav, vi kommer for at fortælle at Deres tilbud ikke har vores interesse".

Hvorfor i alverden kommentere i et spørgsmål der ikke interesserer dig...

M.h.t. det nye parti - Nasar Khaders 'Ny alliance', så spår jeg det en god fremtid. På pressemødet synes jeg de tre gjorde det godt med det de havde at gøre med. Et egentligt partiprogram bliver rigtig interessant, når det foreligger.

Jeg er positiv over for partiet og især deres formand som, synes jeg, står for en masse godt, både i forbindelse med integration og på mange andre områder.

Jeg er virkelig træt af Marianne Jelved men må indrømme at jeg letter på min hat, for hendes måde at tackle Khaders afgang på - godt gået af hende at tale som hun gjorde på deres pressemøde - havde hun været negativ overfor Khader & Co. havde det helt sikkert haft negativ indvirkning.

Med altså - al mulig held og lykke til 'Ny Alliance' fra mig.

Og til Nasar Khader med at du endelig fik 'Gjort noget ved det'.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-05-07 23:02

Lige en tilføjelse...

Den første meningsmåling efter stiftelsen af Ny Alliance viser enorm folkelig støtte til Khader, Samuelsen og Seebergs parti: 11 procent vil sikkert eller sandsynligvis stemme på partiet. Og ifølge partiets hjemmeside har over 4000 meldt sig ind.

Sakset herfra: http://www.dr.dk/nyheder/

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-05-07 23:06

Tja, det nye parti har holdt en pressekonference, fremlagt 4 punkter der er kopier af De Radikale Venstres politik, og 11 procent siger at de sikkert eller sandsynligvis vil stemme på partiet.

Men situationen er nok en hel anden når det kommer til reel politik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-07 23:38
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-07 00:10

Selvfølgelig kommer det til at køre. Ny Alliance ryger ind med min. 16 mandater, wait and see.
Så kan man begynde at regne på diverse regeringskonstallationer, med betydeligt beskåret magt til DF, som udgangspunkt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 09:30

Tillykke til Khader og RIP til Jelved & Co.

Et klart vink med en spade mellem øjnene, der tydeligt angiver at man ikke har kontakt til jorden i DRV. Jelved har spillet fallit, og hende og hendes bør trække sig, i fald man igen vil til bordet. På bedste CD-vis er partiet kørt sønder og sammen vha mere og mere virkelighedsfjerne udtalelser og total mangel på forståelse for hvad danskerne vil (nye som gamle). Det er glædeligt om vi nu kunne få et midterparti, der uden for meget slingren kunne holde enten sortskjorterne eller de røde ødelande lidt i ørerne.

De resterende radikale kan så sidde og kukkelure sammen med enhedslisten og andre ligesindede. Forhåbentlig uden indflydelse til evig tid. Så har Gud en chance for at bevare Danmark.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-05-07 10:54

Naser Khader er alt for tidligt ude.
Det ville have klædt hans initiativ og havde været befordrende for opfattelsen af seriøsitet, at NA havde en velformuleret/velspecificeret politik inden opstart.
Samtidig burde han have valgt sine opstartspartnere lidt mere kritisk. Gitte Seebergs hidtil eneste politiske budskab er hendes korstog mod DF og navngivne medlemmer af folketinget, så hun kan vel ikke tages alvorligt.

Der er ingen tvivl om, at NA er at finde i folketinget efter næste valg. Hvorvidt det bliver i det omfang som øjeblikkets ophidselse antyder er nok tvivlsomt.
De seneste meningsmålinger sender DRV (sorry MOLO) og Enhedslisten ned under spærregrænsen og det er vel ikke så ringe endda.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-07 11:52

3773 -> Det er Khader ..som NU viser sit sande liberale ansigt. Jeg har altid ment; han ville gøre mere nytte i Venstre

Som del af 'Den veluddannede og kreative storbyungdom' vil jeg ..og mange andre ..STADIG stemme liste B ved næste valg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-07 11:53

Ps. Den som råber højest ... har ikke nødvendigvis ret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 11:56

Fint og så længe i holder jer i nærheden af spærregrænsen, har i gudskelov ingen indflydelse. Lad os endelig bevare det.

Veluddannet - tjaeee det har da taget noget tid.

Kreativ - Det har du ret i. Det er lykkedes dig at holde dig ude af arbejdsmarkedet i 28 år.

Ungdom - Det er da vist efterhånden en sandhed med visse modifikationer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 11:57

Den der overfylder med flest indlæg har heller ikke nødvendigvis ret!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-07 12:02

..og så tror jeg iøvrigt, at Det Radikale Venstre i givne situation vil konsolidere sine mandater ved, at liberale muslimske danskere nu uden tøven (Tak til hr. Khader for at gå og til fr. Gerner for at holde 'tørklæde'-fokus) vil give deres stemme til partiet.

Så er der åbnet mulighed for, at nydanskere også kan komme til orde

Iøvrigt læste jeg en undersøgelse af at; Højre politikere og deres bagland fører klart i offentlige debatter på internettet. Både på selvrosende hjemmesider, Blogs og i læserbreve. Dette undrer mig nu ikke stort, da de er nødt til at SPAMME alle fora med deres rabiate og menneskefjenske udtalelser og meningstilkendegivelser ..ene og alene fordi: De har en 'dårlig' sag !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-07 12:18

Ps. Man kan jo ved selvsyn blot konstatere, hvorledes at højrerabiate 'kræfter' hér på kandu.dk udelukker 'modkombatanter' fra egne udgydelser ved den nok så populære funktion:

BlacKlist bruger...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-05-07 12:19

@brokke44

Har du et link til "de seneste meningsmålinger" der har DRV og EL under spærregrænsen? Jeg kan ikke finde dem nogen steder?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 12:35

Jaså Molokyle, find lige een eneste polistisk tråd jeg har oprettet, som du er udelukket fra Molo! Du er højest blevet dømt ude efter at du har har forsøgt at politisere tråden. Og du er nøjagtig ligeså ulækker at høre på som Jelved, Mimi og lignende gabehoveder - Alle der ikke er enige med os, er højrerabiate!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 12:37

Så verden iflg Molokyle:

Afsky for Jelved = Så er man DF'er

Imponerende logik! Ikke noget at sige til at DRV er på vej lukt i helvede........

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-07 12:39

Ja selvfølgelig er N.K. at finde i folketingssalen efter et valg, - om ikke andet så på tilhørerpladserne - Men nu skal han først igang med at sende girokort ud. Der kan da godt blive lang ventetid fra dem der har underskrevet sig Noboddy, Vollapyk Abders And og andre opfindsomme navne. Meningsmålinger i går der viste op til 25% tilslutnig til gårsdagens mediestjerner, kan man kun trække på skulderen af, det "koster" jo ikke noget, som det vil gøre at sætte krydst ved et valg. - meget kommer til at afhænge af om de radikale og de konservative får en ledelse inden næste valg. Hvis de gør det er det kun N. K.s dygtighed der kan redde stumperne for Ny Alliangse. Den tror jeg ikke så meget på:

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 13:25

Det måtte jo komme. Sjældent har jeg fulgt et parti som de Radikale, hvor det går mere ud på personfnidder end det handler om politik..

Citat
"Khaders exit får ikke de radikale til at ændre kurs, fastslår partiets leder, Marianne Jelved."

Jeg synes da bestemt også, at Jelved skal holde stilen. Det kan dårligt blive værre, og jo mere hun kvajer sig - des bedre..

Jeg har med stor undren set til at damen har krævet statsministerposten, på trods af partiet ikke engang kan få 10% af stemmerne. Jeg har set og hørt hendes ultimative krav, der på afgørende områder er i modstrid med både S,V,K og DF. Jeg har oplevet, at hun har skræmt vælgere væk ved at dyrke et personligt had med bizare kommentarer som (Fogh er "farlig"). Og for det ikke skal være løgn, så har hun afvist at pege på Fogh, og samtidig afvist en SR-regering. LOOOOL

Disse ting er ikke bare ekstreme, men også absurde - og må være et udslag af en helt fantastisk selvovervurdering..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 13:26

DRVs landsformand har erklæret fjernelsen af VKO-flertallet som topprioritet for partiet, og hvordan går det?! ....Jelved har brugt 6 år på at være længere væk fra det end nogensinde før.

Khader ordnede det på en eftermiddag...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 13:55

Citat
Naser Khader er alt for tidligt ude.
Det ville have klædt hans initiativ og havde været befordrende for opfattelsen af seriøsitet, at NA havde en velformuleret/velspecificeret politik inden opstart.

Angående seriøsiteten, så er jeg enig! ...Jeg finder bl.a retorikken i programoplægget hos N.A lidt bekymrende. Den virker på mig noget kortsynet og jeg håber virkelig de får den strammet op.

Et par eksempler fra programoplægget:

Citat
Derfor ønsker vi en regering, der hviler på et bredere grundlag end alene Dansk Folkepartis stemmer.

Ovenstående er jeg helt enig i - MEN så fortsætter de med:

Citat
Det skal være slut med, at Søren Krarup og Pia Kjærsgaard definerer politikken

Det er efter min overbevisning en stor fejl at gøre personspørgsmål til en del af sine politiske hovedpunkter. Det virker plat og infantilt at lade det handle om Kjærsgaard og Krarup som personer fremfor den førte politik.

Personspørgsmål vil altid være kortsigtede (og oftest underlødige) og bør derfor slet ikke have plads i et partis "hovedpunkter". Det virker på mig en smule for populistisk, nærmest noget som jeg DF kunne finde på.

Den slags gik måske noki DRV, som idag stort set kun handler om at positionere sig som modsætning til DF - men jeg håber da på et højere ambitionsniveau hos N.A.

ps. Partinavnet (Ny Alliance) skal jeg godt nok vænne mig til. Det lyder dumt, synes jeg. Hvorfor ikke noget mere festligt, som f.eks "New Kids On The Block"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 14:05

Hovsa, der smuttede et ord

"Det virker på mig en smule for populistisk, nærmest noget som jeg TROR DF kunne finde på".

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-05-07 14:26

Citat
noget mere festligt, som f.eks "New Kids On The Block"

Hvad med "Old Kids on new Blogs" ?

jqb.

Meningsmålingerne blev præsenteret i DR1 eller TV2 i går aftes som justerede meningsmålinger - hvad det så end betyder - EL fik 2,3% og DRV 3,8% (så vidt jeg husker)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 14:31

Citat
Støtter man Venstre ..støtter man også DF

Jeg tror du kan være sikker på, at mange borgerlige vælgere helst ser DF hen hvor peberet gror, men det drejer sig om at kunne tælle til 90.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 15:52

Det er jo netop det. Kan man ikke udholde rødgardisternes øden penge ud til højre og venstre, samtidig med at de troligt udplyndrer lønmodtagerne kan man være "nødt" til at stemme på højre side. Midterpartierne (eller rettere MIDTERPARTIET) har jo så klart tilsluttet sig venstrefløjen. Så lad os da bare vende den. En stemme på Jelved, er en stemme på SF eller EL.

Kald det bare blokpolitik - for det er det. Om det er den ene eller den anden side der sidder ved styrepinden - fuldstændig underordnet. Begge siders yderfløje er ganske uspiselige for modsatte side. Iøvrigt imponerende så "kloge" mennesker de kan stille med. Rosenkranz Theil der lukker terrorister ind på Christiansborg. Og senest hyrer et "spøgelse" der signalerer forkvaklet kvindesyn og sharialovgivning. Ikke at forglemme tåber som Messerscmidt der morer sig med at heile inde i grøften (hvis det er sandt), Camre's mildest talt tåbelige kommentarer her og der og slutteligt Pastor Krarup der åbenbart citeres dårligt (eller har et livssyn der tangerer et eller andet der var meget populært sydpå for 70 år siden). Midterpartierne udmærker sig ved genier som Mimi der formåede at fornærme den samlede vælgerskare ved at kalde dem dumme OG idioter, når de ikke lige synes Mimi havde ret. Jelved fortsætter og kvæster formentlig også DRV tilbage til stenalderen med sit: "Vi alene vide", "Vi alene bestemme" osv. Imponerende at repræsentanterne for så lille en procentdel af befolkningen kan insistere på så meget magt. Men skolelærere og akedemikere har altid været klogere end alle andre ogt har altid været dygtige til at se ned på andre. Så med lidt held - exit med Jelved og lad nye kræfter komme til. Forhåbentlig nogle med briller der pudset ordentligt, så det hele ikke er så sløret (virkeligheden altså).

Wauw

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-07 15:56

Nu skal partiet jo lige godkendes først.

Et er at flere end 10.000 har skrevet under på partiets hjemmeside, men der er lang vej endnu

http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6lgererkl%C3%A6ring

brokke44

Det var denne meningsmåling du så på TV 2

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-6892610.html

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-05-07 16:14

Hvis det kan sende Jelved ud, er det sgu lige før jeg vil skrive under. Men lad os nu først set et program fra herr Khader.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-07 16:21

Og jeg kan se Molo har læst hvad samfundsdebattøren Zubair Butt Hussain.og Abdul Wahid Pedersen har haft af kommentarer til det nye parti.

http://avisen.dk/muslimer-vil-stemme-r-efter-khaders-exit-070507.aspx

Det bliver spændende - Elsebeth Gerner Nielsen og Abdul Wahid Pedersen - det nye stærke markkerpar i dansk politik..

Hvor vil du i øvrigt klage din nød næste gang "et tørklæde" snupper et af de jobs du søger (og som du mener bliver givet til én indvandrer af "mystiske" årsager). Bliver det her på kandu (som du plejer), eller til Gerner og Abdul…

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-05-07 16:27

Citat
Is & lam er lækkert
LOOOOOOOOOOOOL

Lånt fra http://avisen.dk/muslimer-vil-stemme-r-efter-khaders-exit-070507.aspx

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-05-07 18:30

Ok ans

Tak for opfriskeren, der gik vist B.T. i den - min hukommelse er nok ikke, hvad den har været

Og min "selvbestaltede" spærregrænse på 4% er et udtryk for ønsketænkning og ikke i overensstemmelse med virkeligheden - hov, det er jo "ren" politik - det kan være, jeg har en fremtid på Borgen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 08-05-07 19:44

creamygirl skulle naturligvis også bruge denne chance til at lufte sin paranoia og modvilje mod integration:

Citat
Hvor vil du i øvrigt klage din nød næste gang "et tørklæde" snupper et af de jobs du søger (og som du mener bliver givet til én indvandrer af "mystiske" årsager). Bliver det her på kandu (som du plejer), eller til Gerner og Abdul…

Jeg har stadig ikke set noget godt (eller bare rimeligt) argument for at "ny alliance" skulle være "bedre" end de radikale.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-05-07 13:59

Citat
creamygirl skulle naturligvis også bruge denne chance til at lufte sin paranoia og modvilje mod integration:

Okay Bertil - men før du tager træskostøvler på, og byder op til dans, så kommer jeg desværre til at skuffe dig. Din analyse er nemlig et klassisk eksempel på, at det ikke er nok at kunne læse. Det er en fordel også at kan forstå sammenhængen (og måske især baggrunden) for det som bliver skrevet..

I øvrigt er det ikke er første gang jeg bemærker mig, at indlæg skrevet af mig stimulerer en betinget refleks hos dig! … Og det varmer mit hjerte ....vuf!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-05-07 14:10

Jeg kan nu sagtens få øje på noget der gør NA til et bedre parti. Et eksempel kunne være, at de formentlig vil pege på en borgerlig regering

Et andet eksempel: At det ser ud til at være et parti, der ikke er delt op i fløje - hvilket for mig signalerer dårligt lederskab..

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-05-07 14:35

Nu kom det første politiske oplæg fra NA:

Flygtningelejre skal nedlægges (hvor skal de være, medens deres sager behandles?)
Flygtninge skal direkte ud på arbejdsmarkedet
Starthjælp skal afskaffes
Alle skal betale max 40% i skat

Tjuhej - mon ikke der er nogle af de euforiske nye medlemmer, der fortryder ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-05-07 14:37

Citat
Flygtningelejre skal nedlægges (hvor skal de være, medens deres sager behandles?)
Flygtninge skal direkte ud på arbejdsmarkedet

Planen er måske, at de skal arbejde 24/24

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-07 14:44

Og så skal tiden på Chopins "Minutvals" kortes ned. Det er noget rod, og det kan sgu da ikke passe, at et smukt klaverstykke skal vare 1 min. og 47 sek. når den hedder minutvalsen.

Det må NA osse lige tage sig af.... Der er nok at se til

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-05-07 14:45

En flad skat på 40% til alle, betyder lettelser for de der betaler mere end 40% i dag, og en stigning for de som betaler mindre..

S og venstrefløjen vil aldrig acceptere en så markant omvendt Robin Hood - og DF og Venstre er nok heller ikke begejstret for det.. Venstres tanke er jo, at skattelettelser skal bruges til at sikre at det bedre kan betale sig at arbejde, så når/hvis de skal gives, så skal de gives primært til de laveste indkomster af de som er i arbejde. F.eks i form af et større jobfradag..

Men lad os nu se, hvad der sker. Der er eddermukme skvulp i andedammen for øjeblikket!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-05-07 14:45

Ja de må arbejdstøjet Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-07 14:47

Ja nemli.... og når arbejde er så sundt, så giv det for fa... til de syge, og lad os andre være i fred

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-07 15:15

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan nu sagtens få øje på noget der gør NA til et bedre parti. Et eksempel kunne være, at de formentlig vil pege på en borgerlig regering

Et andet eksempel: At det ser ud til at være et parti, der ikke er delt op i fløje - hvilket for mig signalerer dårligt lederskab..

At han allerede konkurerer med pia k. på højrefløjen gør det da ikke til et bedre parti!
Det med at der ikke er fløje i det ny parti - hvormange fløje kan der være i et parti på tre personer+
Det med at partiene skal være topstyrede er da det modsatte af demokrati. Et hvert folketingsmedlem bør have sin egen mening, og have lov til at have det, endda pligt til at danne sig sin egen mening og turde sige den. nå det har jo aldrig udmærker Nasse Khader. Han har hidtil været en eftersnakker. No Alliance til mig

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-05-07 15:26

Citat
Det med at der ikke er fløje i det ny parti - hvormange fløje kan der være i et parti på tre personer ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-07 15:37

Du har talt rigtig brokke44 Men de kommer ikke helt frem ved præsentationen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-05-07 18:24

creamygirl, hvis det er nødvendigt at kende baggrunden og sammenhængen for at forstå dine konspirationsteorier og din paranoia var det så ikke en ide at oplyse om dette i stedet for bla bla?

Partier der ikke har uenigheder er diktatorisk styret, det hører selvsagt ikke hjemme i et demokrati.

Jeg kan godt for stå at VKO vælgere er begejstrede for NA, for en stemme på NA er en stemme på Fogh, jeg kan også forstå at der kan være konservative vælgere der er trætte af at blive slæbt rundt i manegen af DF og derfor gerne vil have et alternativ, men jeg kan ikke forstå at radikale vælgere skulle foretrække NA.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-07 20:01

Politiske analfabeter fra DF, Venstre, Konservative, Social-Demokra-pylet og Det Radikale Venstre ..vil med garanti strømme til ..og flokkes om partiet; Ny Alliance

..sikkert med omtrent samme held til at få deres meninger igennem ..og komme til orde

..som før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-05-07 20:08

.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-07 20:53

No Alliangce

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-05-07 23:16

Der er vist én der er bange for at miste for mange medlemmer og stemmer til NA:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6916099.html

Men naturligvis er det ikke andet end et medie stunt.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-05-07 10:08

De konservatives modvilje - grænsende til paranoia - mod DF er velkendt. Som Gitte Seeberg er det vel efterhånden den eneste velformulerede politik, de har tilbage. Læg hertil Bendt Bendtsens superarrogance så er det da ikke underligt, at de taber ved hver eneste meningsmåling.

Jeg forstår ikke rigtigt "trækkes rundt i manegen". Det er vilkårene i det danske folkestyre med nøgletal 90. DRV har før siddet og styret riget med et betydeligt mindre antal mandater (med kanongældsætning til følge).

Modeordet - for tiden - topstyring: Alle medlemmer af folketinget er stemt ind på et partiprogram. Utilfredshed med dette bør holdes i "familien". Alle familier har vel et overhoved, der kan/skal sortere til og fra. Hvad skulle vælgerne ellers kunne forholde sig til. Ellers ender landets højeste myndighed (træk lige dronningehuset fra) som en samling Jacob Haugård'er. Det ville sikkert være festligt, men ikke særligt befordrende for folkestyret.

Folketingsmedlemmer, der melder sig ud af partiet under en folketingssamling, bør helt nedlægge sit mandat og træde ud. Alt andet er bedrageri.

Promoveret af lokumsaviserne B.T. og Ekstrabladet overstiger medieliderligheden (undskyld udtrykket) desværre almindelig sund fornuft/omgangstone/adfærd.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-07 12:22

Folkestyre er, når folket styrer, ikke når Pia Kærsgård styrer. det kalder man så "repræsentativt demokrati" Men folkestyre, er det da ikke.
Jo der var engang hvor Danmark måtte købe al sin energi i dyr valuta, dengang var der stor underskud på betalingsbalancen. Trods skiftende regeringer. Det vente da vi selv fik olie, mon lige det faldt sammen med, at de radikale kom i oposition? Vi har aldrig haft større overskud end under Nyrup/jelved regeringen. Iøvrigt er der meget stor forskel på om det er et midterparti der er "Tungen på vægtskålen" eller et ekstremt højreparti.
Jo hvert folketingsmedlem bør da have sin egen frie vilje - og stemme derefter. Det er da også det grundloven siger. Hvad skal man ellers med 179 medler og lønninger?

NO Alliance

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-05-07 19:47

Med "trækkes rundt i manegen" mener jeg at der er konservative der synes at det træls at Krarup og Langballe skal have langt større indflydelse på regerings politik, end de konservative der er en del af regeringen.

Det du kalder "modvilje - grænsende til paranoia" er politisk uenighed.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-05-07 21:18

Det lader til at Ny Alliance er blevet opsamlingsplads for alle utilfredse borgerlige:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6918569.html

Hvornår mon Frevert og Messerschmidt melder sig ind?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-05-07 22:12

hmm, dén dér Frevert bør slet ikke opholde sig på Borgen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-05-07 22:33

Med Mikkelsens indmeldelse i NA må det blive:
Ny Alliance, danmarks social-liberale, social-konservative og ultra liberale parti.

Det bliver ikke let at få strikket et partiprogram sammen...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-05-07 22:40

Med hensyn til Frevert så er Pia's kommentar meget sigende:
http://politiken.dk/indland/article301455.ece
Pia undlader at kommentere Freverts udtalelser men nøjes med at sige at "Frevert er vulgær"

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-05-07 03:53

>>>>>Selvfølgelig kommer det til at køre. Ny Alliance ryger ind med min. 16 mandater, wait and see.<<<<<

du satser for lavt. http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-6926808.html

2 mere som smutter,og vi får et lynvalg. http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-6927167.html

jeg synes godt nok folket er naive. der er stadig ikke noget partiprogram,og de vader bare ind med bind for øjnene og melder i sig i Khaders parti.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-07 07:55

Det var jo dét jeg sagde: Vi er mange som ikke savner hr. Khader i DRV

Til gengæld tror jeg det er til gavn for partiet, set i forhold til de mange 'nydanske' stemmer

Jeg tror at de som vil stemme på NA, er samme type vælgere som stemmer på DF:

Politiske analfabeter.

Som fjolser der hellere vil købe en dåse hakkede tomater i Netto til 2.50kr. end en dåse i Irma til 5.00kr. De opdager aldrig at Netto's dåse indeholder 2 tomater, resten er vand, og den fra Irma indeholder 5.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-05-07 12:28

Som du dog kan Molo

Citat
Jeg tror at de som vil stemme på NA, er samme type vælgere som stemmer på DF:

Politiske analfabeter.

- jeg så i en af aviserne i går, at man påstår at de vælgere der er gået til Ny Alliance, er højtuddannede. Det irriterer mig at jeg ikke kan huske hvor jeg så det - ej heller kan jeg finde det - øv.

Den med Netto vs. Irma er ret god

Venlig hilsen Dorthe (gammel IRMA bestyrer i flere butikker - osse på Ama'r )

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 12:35

Dem der tror på "Lynvalg", kan da ikke tro på khaders "store tilslutning" Hvis den er rigtig ryger Fjog jo ud. Så fjoget er han vist alligevel ikke.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-05-07 14:06

Citat
Som du dog kan Molo

Ja sådan ser det ud, når argument resistente beton radikale skal have luft

Et eller andet sted kan jeg nu godt forstå, at Molo er ked. De radikale er jo i en form for chok, da de i det seneste dage er blevet bekendt med, at Jelveds attitude med armene over kors og mundvigene nedad, den kommer man ikke langt med i dansk politik. Det er så småt ved at gå op for dem, at det ikke nytter en skid, at være et midterparti, som reelt set ikke vil arbejde sammen med nogen, andet end dem selv. Godt nok har mor Jelved i årevis ævlet og ævlet om et bredt samarbejde, men det har bare ikke kunnet lade sig gøre, fordi mor Jelved anser alle i Folketinget som "idioter" med et intellekt langt under hendes.

Khaders NA havde de nok ikke lige regnet med ville få så stor opbakning. Tilbage sidder den elitære (tror de selv) inderkreds som ingen gider samarbejde med – og det gør nas LOOOL

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=894756

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-05-07 14:15

Min holdning er, at Jeved ligger som hun har redt. Der har faktisk ikke været større garant for VKO-flertallet end hende. Hver gang en midtsøgende VK-vælger måtte blive træt af DFs indflydelse og overveje alternativer kunne Fogh altid regne med Jelveds solide støtte til at jage enhver tvivler tilbage til ham.

Lur mig om ikke rigtig mange af de vælgere der støtter NA, gør det fordi de vil gøre næsten hvadsomhelst, for at få stækket DF - og som tingene ser ud nu, så er hr. Khader & Co. nok det bedste bud i den henseende..

Skulle jeg fristes til at give min stemme til det nye parti, så er det naturligvis under forudsætning at det utvetydigt bakker op om en borgerlig regering

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-07 15:13

Citat
argument resistente beton radikale skal have luft

KORREKT creamygirl : Jeg ér og blí'r BETONRADIKAL

..men desiderede chock[*/B] ska' det sgu mere til :-D

..og så vil jeg natuligvis give Marianne ret i:
[CITAT]
idioter" med et intellekt langt under...
[/CITAT]

[B]GENNEMSNITTET

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 15:15

Creamygirl!
At du ikke ved noget om dansk politik har du vist for læmge siden. Men at du ikke kan tælle skuffer mig meget, Der er da ingenting v og k kan genemføre med hjælp af de radikale mandater, nedmindre de kan overtale pia til at undlade at stemme, tror du de kan det?
Man har altid bebrejdet de radikale at de stemmer så til den ene side så den anden (Vægelsind) det er fordelen ved at være tungen på vægtskålen. Hvor mener du at Jelved kan få indflydelse med den nuværende mandatfordeling?
Du håber N K vil støtte en højrefløjsregering, og det vil han sikkert, Så er der slet ikke brug for ham - Det gør Pia jo så smukt! Han vil ikke have nogen skal betale mere end 40% i skat. Husk der er nogen som ikke har mulighed for at arbejde - det kan du så ikke se fra den stol du sidder i! Men der vil ikke blive penge til dem der er tvunget til at leve af overførselsindkomster. Det kniber jo allerede nu med penge til sundhedsvæsen, og de ældres hjemmehjælp.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-07 15:17

Koks i kulissen mht. Kandu's smarte fremhævelses funktioner/markører/tags, men håber at budskabet nåede frem alligevel.

desiderede ... staves vist også: deciderede ...men det er nu en detalje

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 14-05-07 18:07

[CITAT]Flygtningelejre skal nedlægges (hvor skal de være, medens deres sager behandles?) /CITAT]

tjah,,,,,,det er jo interessant

1.Vi stopper med at tage imod asylsøgere?
2.en hver der siger ordet 'asyl',,,, får fri indrejse og kontanthjælp?

Ordvalget med hensyn til udlændingepolikken var så hut jeg hvisker 'en stram men fair udlændingepolitik'. Fair kan være hvad som helst. alle politikere lige fra Enhedslisten og til DF mener jo selv at deres politik er fair,og at det er de andres der er unfair.

Det ku´være rart snart at få lidt detaljer på de mange klichéer

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 14-05-07 18:11

Citat
Du håber N K vil støtte en højrefløjsregering, og det vil han sikkert, Så er der slet ikke brug for ham - Det gør Pia jo så smukt!

det eneste tidspunkt DF har reel magt,,,, er når der er storm på en minister, for så er DFs stemmer afgørende for ministerens fremtid. hvis man ikke ville give DF den magt, så kunne man jo lade være med at rejse en ministerstorm.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 14-05-07 18:19

nu har de tivertifald ændret programmet på deres hjemmeside, så nu vil de have en realistisk,human og fair politik,,,,, ordet stram er gledet ud.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 19:14

Knete: Synes du bare man skal lade kæltringestreger passere upåtalt?

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 14-05-07 21:21

definer kæltringestreger?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 23:23

Kæltrigestrger er jo snyderi med eu støtte du kender dem jo allesammen! De blev da omtalt i alle medier, Også da Fogh blev fyret som skatteminister på grund af "Kreativ bogføring" et finere ord for kæltringestreger.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-07 12:16

Citat
Creamygirl!
At du ikke ved noget om dansk politik har du vist for læmge siden. Men at du ikke kan tælle skuffer mig meget, Der er da ingenting v og k kan genemføre med hjælp af de radikale mandater, nedmindre de kan overtale pia til at undlade at stemme, tror du de kan det?

At de Radikale ikke fik mandater nok til at udgøre et alternativt flertal med regeringen i 2005, er ingen garanti for, at det samme ville have været gældende ved næste valg, eller de kommende.

Jeg troede egentlig, at en ældre herre som dig kendte udtrykket "Rom blev ikke bygget på en dag" - og måske endda kendte til den gamle radikale tradition ---> at søge indflydelse..

Det du siger med ovenstående, er at det ikke kan betale sig at søge alternative veje med håb om fornyelse/forbedringer/forandringer, fordi det i dit univers er spildt krudt, at støtte et parti, som ikke har mandater nok til at opnå den fornødne indflydelse "over night".

Ud fra sådan en tankegang, så skal eksempelvis én som jeg, der ønsker en borgerlig regering, men mener at DF har for meget at skulle have sagt, som tingene er pt., vælge mentalt at resignere og indstille mig på, at det billede har jeg ingen som helst indflydelse på at få vendt. Ja undskyld mig, men du skal vist ikke råbe for højt op med, hvem det er, der er politisk ignorant…

Bortset fra det, så er det logik for burhøns, at hvis man er politisk stemt for en borgerlig regering, og træt af DF som det parlementariske grundlag, (men glad for Fogh), så går man ikke hen og stemmer på DRV og Jelved, som har meldt klart ud, at hun ikke vil samarbejde med manden.

Derfor kære valde, tror jeg mange hilser NA velkommen, da det umiddelbart lader til, at NA vil køre en pragmatisk linie - med reel midterpolitik - uden ultimative krav om særstandpunkter..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-07 13:02

Jamen dog! Hvornår har jeg brugt et ord som "Politisk ignorant"! Jeg har sagt at Det radikale venstre ikke har nogen mulighed for indflydelse sålænge Fjog og Pia kan ordne situationen over en pibe tobak og en kop kaffe og derefter gå ned i salen og sige: "Mig og Pia er blevet enige om - -" Og Bent Bentsen så siger ja og amen. Sådan vil hr. rasmussen da gøre så længe de radikale ikke har mandater nok til at de kan gennemføre noget med ham og hans skygge (B:B)
Når du stadigvæk snakker om ultinative krav - så er det da dig der ikke kan følge med - - det er da meget længe siden Marianne Jelved opgav de ultimative krav.
Hvad er der ved Nasser Khaders politik du er enig i? Han er da som en lukket bog, han vil ikke diskutere politik i medierne. så det er da alt for tidligt at have en mening om hans parti. (Ja jeg kan da også se at han ser sød ud! Men er han det)?

Jeg er gammel nok til at huske hvad krig fører med sig, så jeg vil aldrig nogensinde kunne gå ind for nogen af de tre krigsherrer Buch, Blaiir og Fogh. Jeg glemmer aldrig den morgen da fjoget dukkede op i tv og med en mine som en anden Musolinni sagde: "Ja Buch ringede da til mig inden han satte angrebet i gang" Det angreb der stadig koster unge danske mænd livet,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 13:04

Citat
"Kreativ bogføring"

..kaldes også: SMINKEDE REGNSKABER !

creamygirl -> http://www.kandu.dk/spg104075.aspx#1165882 : Yderst skarpt obseveret

Citat
At de Radikale ikke fik mandater nok til at udgøre et alternativt flertal med regeringen i 2005, er ingen garanti for, at det samme ville have været gældende ved næste valg, eller de kommende.

...men er vist ikke en speciel 'Radikal' eller 'Borgerlig' konkussion

DE Radikale som hilser NY velkommen og skifter parti ...burde ALDRIG have haft ét ord at sige i DRV

..men det havde de! ...førhen

Derfor hilser jeg; NY og DRV Tillykke med 'Sejren' for denne nye 'døgnflue'

Præcis som AFR hilste DF's parlamentariske grundlag velkomment ved sidste valg.

Ligeledes en 'Døgnflue' i et demokrati

Folk har det med at blive: Klogere med alderen, men fattigere med tiden (Citat: C.V. Jørgensen)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 13:06

Rettelse:
Citat
..hilser NY velkommen..

..er selvfølgelig:
Citat
..hilser NY ALLIANCE velkommen..

Bare liiiige for, at få (Fogh) dét på plads

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 13:09

Puha.... nu kan man da få LUFT i sit parti

</STADIG.... RADIKAL>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-05-07 15:37

Citat
Puha.... nu kan man da få LUFT i sit parti

Ja - da, der bliver nemlig ikke så mange tilbage at dele med

Op med spærregrænsen og ud med EL og DRV !!! (hvis det da ikke sker helt automatisk med den nuværende)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-07 16:03

citat: Op med spærregrænsen!
Noget mere udemokratisk kan man da ikke foreslå: Hvis man går ind for demokrati - og det gør jeg - så må man også gå ind for, at fjerne spærregrænsen. Der bliver stadigvæk masser af hindringer for dem brokke ikkke kan lide. Det mest demokratiske var da, at vi allesammen kunne stemme om hvert enkelt lovforslag. Det næst mest demokratiske, var at forbyde partidannelse, så hver enkelt af de 179 folketingsmedlemmer, kunne stemme efter sin egen overbevisning. Det sidste ville være repræsentativt demokrati.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-05-07 16:13

Citat
fjerne spærregrænsen

Ja, så kunne det da rigtigt blive en hønsegård (mere end det er i forvejen).
Citat
Der bliver stadigvæk masser af hindringer for dem brokke ikkke kan lide

Det er vel ikke så meget et spørgsmål om at kunne lide og ikke kunne lide.
Det er deres opførsel i magtens korridorer, jeg ikke bryder mig om.
Hvis vi alle skulle stemme om hvert enkelt lovforslag, er jeg alvorligt bange for, at der ville gå "Melodi Grand Prix" i det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-05-07 17:32

For at vende tilbage til NY ALLINCE ..og deres seneste udmelding ..en 40% skat for ALLE.

Smart ..så kan de toplønnede jo få mere i (lønnings-)posen end alle andre

..men selvfølgelig med den 'retfærdige' PROCENTVIS samme fordel af selvsamme 'lettelse'

..Gæt 3 gange hvor dén skattelettelse sku' komme fra?

Næeh... lur mig: Jeg er såmen ikke i tvivl, når selv CEPOS kalder det; en dristig og GO' idé

Det ska' nok lokke flere driftige top-direktører til at komme til landet ....eller blive her

..og de lavestlønnede kommer til at betale 'gildet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-07 20:27

Brokke 44- Der har jo ikke altid været en spærregrænse - den blev da indført for at slippe- ikke for dem du ikke kan lide - men dem man syntes var for besværlige at snakke med og give indrømmelse til, det er meget nemmere med en pibe tobak og en kop kaffe med Anders og Pia. Jeg ved ikke hvem du tænker på med den dårlige opførsel i korridorene? Der var jo godtnok ham der fik en boddy tortilla (Eller hvad den hedder) i koridoren. Jeg husker ikke navnet. Men var han fra et af de små partier? Ellers opfører de sig da meget pænt ikke? Du lyder til at have en dyb mistillid til folks dømmekraft!

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 16-05-07 13:58

http://politiken.dk/indland/article306767.ece

det ligner mere og mere,at de borgerlige får endnu en periode,,,,,,

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-05-07 14:08

Citat
Du lyder til at have en dyb mistillid til folks dømmekraft!

Mistillid - nej
Skepsis - ja

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-07 14:29

Hvad er forskellen, på skepsis og mistillid?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-07 14:45

Knete - Det valg kunne du hurtigt afgøre. Den påstand skal du nok vente med til hen på valgnatten. Det koster en utrolig masse penge, at afholde et valg, dem kan vi da spare hvis du virkelig har nogen evne som spåmand Nej efter N. K. har løftet en lille flig af det tætte slør om hans politiske hensigter, så har han da ingen som helst chanse for at komme ind - ikke engang Fogh vil hjælpe ham med at ødelægge det danske samfund.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-05-07 13:42

Citat
Når du stadigvæk snakker om ultinative krav - så er det da dig der ikke kan følge med - - det er da meget længe siden Marianne Jelved opgav de ultimative krav.

Har jeg misset noget?! ….I så fald beklager jeg. Men vær lige sød, at fortælle mig, hvor mange af de 6 ultimative krav (udover statsministerposten) der er lagt på hylden. Mig bekendt har Jelved kun droppet tanken om at blive statsminister, men du har måske et link, hvor hun afskriver de resterende 5 krav?!

Det er da rigtigt at Jelved løsnede retorikken lidt og gav indtryk af, at kravet om statsministerposten måske ikke var helt så ufravigeligt, men da var det jo alt for sent, og RV betaler stadig af på fadæsen!... Så selvom du skulle mene, at disse ultimative krav ikke længere er relevant i en politisk debat, så mener jeg modsat, at det i højeste grad er relevant, for at forstå hvorfor Jelved & Co står uden indflydelse, og pt. Rasler ned i bunden af dansk politik. Desuden er det decideret uradikalt at stille ultimative krav, idet det er noget, der kendetegner yderpartier uden indflydelse. Det havde nok virket bedre, hvis Jelved havde kaldt kravene for politiske krav, og undladt at tage ordet ultimativ i sin mund.

Fra at de i april 2006 toppede med 12,9 procent af stemmerne i meningsmålingerne, er vælgeropbakningen på bare et år mere end halveret – og det tilskriver jeg, er fordi De Radikale satsede højt og ville have hele dynen, da det gik dårligt for Socialdemokraterne. De glemte bare i farten, at selv intelligente mennesker kan få lagt en strategi, som viser sig at være forkert. Er man intelligent nok, så korrigerer man selvfølgelig strategien, eller gør noget andet, men Jelved (og dermed partiet) fortsatte med at kravle opad, og er desværre kommet så højt op i træet, at de ikke længere tør hoppe ned!

Citat
Hvad er der ved Nasser Khaders politik du er enig i? Han er da som en lukket bog, han vil ikke diskutere politik i medierne. så det er da alt for tidligt at have en mening om hans parti.

Hvorfor antager du, at der er politik i NA jeg er enig i?!. At jeg ikke som dig lukker total af for eksistensberettigelsen af hans parti, betyder på ingen måde, at jeg er enig i partiets politik, som jeg i øvrigt ved præcis ligeså lidt om, som du gør. Så jeg har svært ved at se, hvordan jeg skulle svare på dit spørgsmål.

Umiddelbart er der ikke udsigt til at jeg skulle ændre mit kryds – for som de fleste venstrevælgere har jeg fået præcis hvad jeg er blevet lovet, hvilket er mere end man kan sige om tidligere regeringers valgløfter, så min stemme ved næste valg er ikke pt. I fare for at gå til Khader.

Dertil skal tilføjes, at jeg naturligvis er nysgerrig og åben for at nærstudere deres kommende partiprogram – for som det ser ud lige nu vil VKO flertallet med al sandsynlighed være historie efter næste valg. Det ved Fogh selvfølgelig, og han er sikkert allerede begyndt at indrette sig på NA. Jeg er slet ikke i tvivl om, at Fogh vil gøre alt hvad han kan for at bevare en borgerlig regering. Det er hans vigtigste forpligtelse over for vælgerne, at kæmpe for en borgerlig regering og at undgå en socialdemokratisk ledet en af slagsen.

Selv Fogh modstandere vil næppe kalde ham naiv, dum eller uforberedt, med mindre man da er så dybt forankret i et had til manden, at man barnligt bytter rundt på bogstaverne i hans navn, samt sjofelt sammenligner ham med en Italiensk fascistisk leder.

Citat
(Ja jeg kan da også se at han ser sød ud! Men er han det)?

Når det kommer til politik, så beskæftiger jeg ikke med, om en politisk profil er sød. Jeg kan faktisk slet ikke se relevansen i at du spørger. Er Jelved sød?! – er Fogh?! – er Helle – er Frank Aaen?!
For mig handler det ikke om, hvorvidt Khader har et kæledyr og er sød mod det. Det handler om hvad han har at byde på politisk..

Men skal jeg sige noget pænt om manden, så kan jeg da sige så meget, at jeg respekterer ham for at kunne kombinere sin mellemøstlige og muslimske baggrund med et succesfuldt liv i Danmark. Ligeledes respekterer jeg ham for at have modet til at konfrontere hjernedøde imamer og ekstreme muslimske strømninger. Han har med garanti betalt en højere pris for sit engagement end de fleste. Og ja - Set med mine øjne, er han et forbillede for en succesfuld indvandring og lys forude for en fremtidig fredelig Islam i Europa. Og nej, jeg er ikke racist, hvis der skulle komme en amatør analytiker på banen og påstå det..

Sidste passage i dit indlæg taler for sig selv, så jeg skal undlade i detaljer at fortælle dig hvad jeg mener om, at du stupidt sammenligner Fogh med Mussolini, som bekendt havde et tæt samarbejde med Hitler.

Jeg er selvfølgelig ganske uenig i, at du insinuerer Fogh er en menneskefjendsk diktator, og i øvrigt vedrører Irak krigen kompliceret realpolitik på globalt plan med store strategiske interesser – og der er trods alt grænser for hvad Fogh kan og skal sige om situationer, der opstår helt uden for hans kontrol…

Hvad jeg i øvrigt har af tanker om din sammenligning mellem Fogh og Benito Mussolni, som skabte en fascistisk stat ved brug af statsterror vil næppe se kønt ud på tryk, så jeg melder pas og tænker mit!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-05-07 13:46

Citat
Jamen dog! Hvornår har jeg brugt et ord som "Politisk ignorant"!

Slå evt ordet ignorant op, og sammenhold det du finder frem til med nedenstående citat

Citat
Creamygirl!
At du ikke ved noget om dansk politik har du vist for læmge siden.

Samtidigt kunne du slå ordene mistillid og skepsis op – der er væsentlig forskel kan jeg fortælle dig.

Det er muligt du mener dig overlegen, hvad angår politisk viden. Desværre mangler du at overbevise mig, for det eneste jeg har fået ud af at læse dine indlæg, er følgende:

- Pia.K er en idiot
- Bendt Bendtsen er en idiot
- Fogh, Blair og Bush er krigsliderlige fascister (og dermed også idioter)
- Brokke har mistillid og er udemokratisk
- Og jeg er uvidende

Kunne du i det mindst ikke forsøge at tilføje dine argumenter lidt dybde.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-05-07 13:51

Citat
Sådan vil hr. rasmussen da gøre så længe de radikale ikke har mandater nok til at de kan gennemføre noget med ham og hans skygge (B:B)

Ja selvfølgelig vil han da det. En hver regering vil gerne have sin egen politik igennem, og hvis den ikke har sit eget flertal, ja så GØR den det sammen med dem der kræver den mindste pris. Intet nyt, eller suspekt i det. Men du har måske allerede glemt, at Nyrup regeringen også lavede snævre forlig kun med SF og Enhedslisten. Eller forholder det sig i virkeligheden sådan, at når bare det er en venstreorienteret regering der laver den slags, så er det noget helt andet, og knap så slemt..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-05-07 13:58

Vil da lige tilføje, at som kronen på værket, har Jelved ved at tillade og deltage i den interne polarisering i partiet, været direkte anledning til den splittelse der førte til Ny Alliance. Vælgerflugt og mistillid blev den naturlige pris hun og partiet nu betaler..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-05-07 14:01

Citat
Puha.... nu kan man da få LUFT i sit parti

ja det må føles rart. Nu kan I så fortsætte katestofekursen, hvor I holder kikkerten for det blinde øje, kigger i den forkerte retning, stopper vat i ørene og råber "lalalalalalalala"

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-05-07 14:31

Hoooold da helt op Creamy
Du må da ha' ondt i tastefingeren nu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-05-07 15:08

Det var sådan jeg ville ha sagt det, men nu har hun jo taget ordene ud af hånden på mig, satens madamme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-05-07 15:34

Jeg skal 'skåne' jer for et mødereferat, men der er nu ikke det store mismod at spore i DRK efter Nasser's exit

..uanset; hvad politiske modstandere og andet godtfolk end måtte føle sig hidkaldet til at konkludere/..gisne om!

Ps. Politikens chefredaktør: Hr. Tøger Seidenfaden inkluderet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-05-07 17:58

Jo jeg kunne nok svare; Også med lige så dybe argumenter , som Creamygirl benytter sig af, Men behøves det? Creamygirl kan jo nok lægge mig ordene i munden! Hun kommer med en lang række eksempler og ord som jeg aldrig har benyttet - er det det du mener med dybe argumenter. man kan jo også vælge at kalde det usandheder. Vist har Nyrupregeringen lavet forlig til mange sider, det har du ret i. men det er jo det man bebrejder Fogh at han ikke gør. Nu tror jeg da ikke Nyrup, som du påstår har lavet forlig med kun Sf og enhedslisten- Måske fordi han aldrig har haft magt til det.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-05-07 19:52

Jeg gentager: Jeg kan godt forstå at folk fra VKO blokken (som f.eks. creamytanten) er vældigt begejstret for Ny Alliance, men jeg kan ikke se at nogen fra DRV, Socialdemokraterne eller på venstrefløjen skulle kunne bruge NA til noget.

Der er måske enkelte fra DRV der er en lettede over Nasers afgang, det gør det noget lettere for partiet at føre radikal politik.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 07:48

Udsagnet: "Et ny parti på midten af dansk politik" er en noget overfortolket virkelighed, som i høj grad er søsat af pressen og NA selv.

Jeg opfatter NA som et højrepopulistisk parti og bestemt ikke som et udtryk for 'den bløde mellemvare'.

NA hører, i mine øjne, i højere grad til; et sted mellem Venstre og Konservative.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-07 10:45

Molokyle - Jeg giver dig slet ikke ret i din plasering af N.K. mellem venstre og konservative. Han vil tage 50 milliarder fra de fattig og give dem til de rige. noget så højreorienteret (ogurealistisk) er ikke set siden Glistrup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 12:25

valde -> På lige netop det skattepolitiske område har du dér en pointe, men nu er politik altså mere end skattelovgivning.

NA har ...gætter jeg på ..en del politisk arvegods fra DRV, når det kommer til ekempelvis forsvarspolitik. Hvilket vil placere partiet til venstre for Konservative.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-07 13:31

Nej N.K. har ikke noget arvegods fra de radikale - Jeg er overbevist om, at hans stadstøj (Det radukale venstre) var falsk varebetegnelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-07 18:56

Jeg har personligt gjort mig andre erfaringer mht. N.K. valde ...som medlem af Det Radikale Venstre gennem en årrække.

Ligeledes har jeg haft STOR respekt for Hr. Anders Samuelsens synspunkter ...når det kommer til udenrigspolitik ..!!!

..og han var samtidig en skarp og storslået dabatør ..som i MIN verden vil være savnet.

Dette er FORTID, så nu skuer jeg fremad ...ad en 'anden' vej

Ny Alliance er trods alt ...håber jeg? ..andet end Hr. Nasser Khader.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-07 14:14

Citat
Nu tror jeg da ikke Nyrup, som du påstår har lavet forlig med kun Sf og enhedslisten- Måske fordi han aldrig har haft magt til det.

Nå det tror du ikke. Jamen så er det da pudsigt, at du tidligere i debatten følte dig i din gode ret til at konkludere jeg er politisk uvidende. Måske er det i virkeligheden din viden og indsigt der er bygget på et fundament af gule og grønne vingummibamser!!....

Hvis jeg i al beskedenhed må oplyse dig lidt, så har jeg mens Poul Nyrup Rasmussen sad ved magten, og hvor SF og Enhedslisten udgjorde det parlamentariske grundlag, arbejdet med ikke mindre 2 store projekter, hvoraf det ene af emnerne omhandler forskellen på regerings politik og oppositions politik – og jeg kan derfor betro dig, at jeg bestemt ikke sidder og påstår noget som helst, som ikke er sandt..

Jeg vil anbefale dig, at du laver lidt research. Der findes tilgængelige arkiver og dokumenter, som jeg tror du kan have gavn af, inden du næste gang farer frem og klandrer dine meningsmodstandere for at postulere usandheder..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-07 17:36

Jeg kan ikke se hvad jeg skal med dine betroelser! Jeg synes der er forskel på om man hver gang laver sine forlig med et ekstemt højreparti, eller som nyrup skiftede mellen venstre de koservative, de radikale, Sf , Cd de kristelige og du siger El. Jeg synes ikke du skulle være så sart .i nogle af dine indlæg skylder du mig for at bruge ord som aldrig har været i min mund.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-05-07 14:35

Det er et konstatérbart faktum, at der åbenbart ingen grænse er for dine politiske absurditeter Valde. Det er derfor både omsonst og tåbeligt, at blive ved med at tale politik med dig. Fogh kan jo nærmest ikke spidse en blyant uden at du ser det som om det Danske demokrati er truet..

Slå op i din politik for dummies: http://www.sjgames.com/illuminati/politics.html og kast dig over en anden, som kunne tænkes at falde for dit "yada yada yada"..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-05-07 17:29

Man mærker nok, at du er en trænet debatør - det er ikke for dumies ,at diskutere med dig!
Nu er vi så kommet så langt væk fra emnet-som egentlig var Khader- som vi kan komme, Nå men han har vel også mistet al interesse, for dig, som politisk emne, nu han har afsløret sin mangel på ærlighed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-07 22:56

Jeg synes nu at valde's budskab går klart igennem

..og det er på ingen måde absurde eller omsonste betragtninger der bli'r lagt for dagen:

N.K er en vindbøjtel !

..men det er der er åbenbart andre, som har problemer med creamygirl?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-05-07 03:46

Citat
Nå men han har vel også mistet al interesse, for dig, som politisk emne, nu han har afsløret sin mangel på ærlighed.

Som tommelfingerregel så lyver alle politikere. Så tro mig kære valde – når jeg vurderer en politikers ærlighed/troværdighed, så er det ene og alene ud fra følgende:

1. Hvilken politik de siger de vil gennemføre..
2. Hvilken politik de lægger stemmer til..

Resten er bavl – og så kan man jo spørge sig selv om, hvem og hvad det er for mennesker, der er hoppet på de seneste dages fnidder, hvor trenden har været, at når ikke man har kunnet nå bolden (Khaders kommende partiprogram) så gik man efter manden.

Skulle det vise sig, at nogen virkelig hopper på de radikales perfide og helt igennem uinteressante angreb på Khader SOM PERSON, så lad mig sige det sådan, at det siger mere om dem, end det gør om Khader.

Man er dælme småtbegavet, hvis ikke man kan regne ud, at når man som de radikale er truet på stemmetallet af NyA, så gælder alle kneb. ALT kan bruges i deres lille svinekampagnel. Selv småligheder såsom at inderkredsen i de radikale synes Khader er doven og selvoptaget! ...

De radikales største problem (udover at de retorisk har nået bunden) - er at de er omtrent ligeså troværdige som Johnny og Verner på bænken udenfor Netto.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 24-05-07 08:15

Hvis man ikke har et politisk budskab med substans, så kan man jo altid starte et personligt angreb.
Det er åbenbart tidstypisk for DRV og tilhængere.
Sidst manifesteret ved gårsdagens forespørgselsdebat i Folketinget og udført med sædvanlig oppustet, selvhævdende "elegance" af den gamle Helveg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 10:30

Her en lettere omskrivning af de sidste 2 indlæg:
Citat
Skulle det vise sig, at nogen virkelig hopper på de højrefløjens perfide og helt igennem uinteressante angreb på Jelved SOM PERSON, så lad mig sige det sådan, at det siger mere om dem, end det gør om Jelved.

Citat
Hvis man ikke har et politisk budskab med substans, så kan man jo altid starte et personligt angreb.
Det er åbenbart tidstypisk for højrefløjen.

Mig bekendt er der ingen i DRV som angriber N.K. som person, Man påpeger såmen, at manden ikke har nogen bukser på.

..eller også vil han bare ikke vise dem frem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-05-07 12:38

ja småtbegavet? vær forsigtig med at råbe den slags fordi jeg ikke er enig med dig. Derefter skriver du: "--------------------------------------------------------------------------------
Som tommelfingerregel så lyver alle politikere. Så tro mig kære valde – når jeg vurderer en politikers ærlighed/troværdighed, så er det ene og alene ud fra følgende:
1. Hvilken politik de siger de vil gennemføre.. Det er da helt ligegyldigt hvad de siger når du også anerkender at de må lyve!

tro mig kære Creamygirl for mig er den allervigtigste menneskelige egenskab, Ærlighed. Når man som dig ser stort på det, så får man de politikkere man har fortjent.
Du beklager dig over at man går efter manden i stedet for efter bolden? Hvad mon du mener der? Det var da Khader der gik efter tørklædet og ikke efter sandheden!
Hvordan skal man kritisere hans politik - - han kender den jo ikke engang selv! Hvis han gør, holder han den da for sig selv.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 24-05-07 14:01

MOLO.

Det er ikke særligt troværdigt at redigere i citat, som jo gerne skulle være ordret (ellers er det ikke et citat). Jeg har ikke skrevet højrefløjen men DRV.
Ej heller er der navngivne personer i mit indlæg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-07 14:19

Puu ha Molo. Men ikke overraskende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 17:31

brokke44 -> Taget til efterretning og... : Visse vasse .. der er ikke belæg for din påstand

..og DETTE ..er godt nok det mest 'udsøgte' argument; jeg længe er srtødt på

CITAT: créamygrill:

Citat
Som tommelfingerregel så lyver alle politikere...

..er vi 'seriøse' debatører ...eller blot "Vindbøjtler" ?

</MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-07 17:40

Ps. Hvis frk. Creamygirl virkelig mener alle politikere er, at betragte som:
Citat
Som tommelfingerregel så lyver alle politikere.

..så er der IKKE lagt op til debat , men til et egoistisk selvportæt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-07 16:24

Jeg kunne næppe beskrive N.K's bevæggrunde for at forlade DRV bedre selv ..end Week-End Avisen's udenrigskorrenspondent Anna Libak (..godt nok med en irrelevant ekspertice omkring Ruslands indenrigspolitik på linje med Leif Davidsen's !)

http://www.cssboxing.com/temp/AL.pdf

Kilde: http://www.weekendavisen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 19:53

Citat
ja småtbegavet? vær forsigtig med at råbe den slags fordi jeg ikke er enig med dig.

Måske du lige skal slentre tilbage i tråden. Mig bekendt var du ikke særlig forsigtig, men tværtimod meget hurtigt til at kalde en meningsmodstander for politisk uvidende. Så tag da at drop dit martyrium. Det ser dumt ud, at du mener det ok at dine meningsmodstandere tiltales som uvidende, og så bliver overrasket over, at selvsamme uvidende ikke smiler og takker dig, og tilbyder at slå din græsplæne. Altså, hvad fanden havde du selv regnet med?!

Og psssst - Skrev jeg forresten, at DU Valde, er småtbegavet?! ….Du må læse teksten en gang til. Og prøv denne gang, at forstå forskellen på MAN og VALDE.

Citat
Det er da helt ligegyldigt hvad de siger når du også anerkender at de må lyve!

Det er da en mildest talt alternativ forståelse af, hvad det er jeg skriver. Kunne du ikke gøre dig selv, mig og resten af kandus brugere en tjeneste?!. Læs indlæggene og forhold dig til hvad der står, UDEN at pynte og fortolke som det passer dig bedst. Jeg ANERKENDER IKKE, at vore politikere lyve, men påpeger at de GØR det.. Hvad fanden bilder du dig ind, at manipulere så groft med det jeg skriver..

Noget siger mig, at du har det svært med ordet lyver. Er det nemmere for dig at sluge, hvis ordet lyver byttes ud med vælgerbedrag, varmluftspolitik, studehandler og rævekager?!

For mig kommer det sig ikke så nøje, hvad du vælger at kalde det. Bare du er klar over, at du risikerer at blive taget grundigt ved næsen, uanset hvilken politiker/parti du vælger at støtte..

kommunevalget 2005 - Charlotte Sachs Bostrup overtales til at stille op for Radikale Venstre. http://www.bt.dk/article/20051105/POLITIK/111050068/1056

Er det særlig troværdigt for dig som vælger, at du måske sætter et kryds ved én person, som slet ikke ønsker dit kryds?!...Personligt mener jeg det er noget forbasket svineri, at bluffe sine vælgere ved at lade folk man mener kan trække stemmer til sit parti figurere på en fiktiv partiopstilling.

Vi kan jo også lige hive denne her frem: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV05/2005/11/22094508.htm

Stem på én fra venstres liste – men forvent at hun derefter indgår aftale med S og SF mod at få borgmesterposten…. Flot ik?!

Stem på liste A, og Helle Thorning lover dig et bredt samarbejde. Ja tak! –Så bredt, at hun er villig til at give køb på egne overbevisninger og indgå samarbejde med "hvemsomhelst" for at få indflydelse.

Men tag da endelig bind for øjnene og stik fingrene i ørene. Personligt er jeg ligeglad.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 20:05

Citat
tro mig kære Creamygirl for mig er den allervigtigste menneskelige egenskab, Ærlighed. Når man som dig ser stort på det, så får man de politikkere man har fortjent.

Og du fortsætter dit manipulerende revl. At jeg modsat dig ikke lader mig trække rundt i næsen og tror på, at vore politikere (røde som borgerlige) er de rene sandheds engle, er IKKE det samme, som at jeg ser stort på ærlighed og menneskelighed. Hold for hel…. dine amatør analyser indenfor vesten, og forhold dig til hvad jeg skriver uden at tillægge mine indlæg noget opdigtet vrøvl, i et forsøg på at fremstå som et bedre menneske end jeg.. Det er ynkeligt!!

Citat
Du beklager dig over at man går efter manden i stedet for efter bolden? Hvad mon du mener der?

De er faktisk enkelt.Jeg mener, at destruktiv amerikaniseret smudskampagne og personangreb ikke bider på mig i en positiv retning. Det gjorde det ikke 2005, da de radikale med en valgvideo fyldt med løsrevne og dybt manipulerende citater beregnet på at miskreditere Bertel Haarder – og det gør det ikke nu 2007, i deres forfejlede forsøg på at svine Khaders menneskelige egenskaber..

Jeg har ikke hørt RV sige noget pænt om den mand de har arbejdet sammen med i årevis. Til gengæld har jeg hørt en masse negativt fnidderfnadder fra visse radikale i kølvandet på dannelsen af NyA. Måske er det bare mig, men jeg har virkelig ikke bidt mærke i de ækle rygter før, som RV har lagt for dagen. Rygter der kort sagt handler om, at Khader er lud-doven, aldrig kommer til møderne i sine egne udvalg og så i øvrigt er selvoptaget. Hvad i hede hule har det med politik at gøre?! ….Ikke en skid. Det er mudderkast, KUN skabt i et forsøg på at skade manden.. Vammelt!!

Citat
Hvordan skal man kritisere hans politik - - han kender den jo ikke engang selv! Hvis han gør, holder han den da for sig selv.

Jeg ved ikke med dig, men jeg har regnet ud, at politikken ligger et sted mellem de radikale og konservative - og jeg kan da lynhurtigt nævne definitionspunkter i Ny Alliance’s politik, hvis du skulle være interesseret?!. At du ikke mener at kende noget til NyA politik, er jo ikke ensbetydende med, at resten af det danske vælgerkorps er af samme mening..

Derudover synes jeg det er naivt, hvis du havde forventet at de skulle komme i dybden med deres politik, når den endnu ikke er endelig defineret.. Jeg kan ikke se noget som helst forkert i, at vente med at udforme sin nøjere politik, prioriteringer, strategi osv indtil man har konsulteret med medlemmer og fået en fornemmelse af, hvordan partiet skal placere sig…Tværtimod vil jeg finde det besynderligt, hvis NyA havde været helt klar med et partiprogram og strategi osv, 2 uger efter de var blevet grundlagt. Men ja, det var da ærgerligt for RV’s sladrekællinger og lokale bagvaskere - de havde jo satset på, at så snart der forelå et partiprogram, så skulle der tæskes langhalm på, at manden ikke havde indrømmet, at han gik og overvejede at stifte et nyt parti.. Come on - det er der da ikke nogen, der seriøst forventede……..eller var der?! *G

Med hensyn til kritikken vedrørende at Khader ikke ønskede deltage i folketingets afslutningsdebat, så mener jeg at kritikken var så fesen og gennemsigtig, at jeg måtte tage mig til hovedet. Det var så tydeligt, at det eneste de øvrige partier pønsede på, var at han skulle op på den talerstol og sige noget, som han senere ville fortryde, og kunne forfølges for, fordi der NETOP ikke havde været tid for partiet til at lægge de strategier mm som alle de andre partier jo selv kører efter.

Lad dog NyA få sommerferien til at finde sig selv..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 20:27

En politiker uden politik er da som en ludder uden hul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 20:30

Wauw, der er ikke meget der når din hjernebark!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-06-07 20:41

Citat
En politiker uden politik er da som en ludder uden hul

Men det er meget lettere at få stemmer når man kan fremstå som alternativ til alt fra Asmaa (EL) over Jelved (DRV) til Pia (DF).

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 20:43

Jo da - alt hvad der ikker indenfor min fatteevne!
Men jeg har jo aldrig brugt de ord du skylder mig for.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 20:49

Citat
En politiker uden politik er da som en ludder uden hul

Læser du ikke aviser, Valde?!

1.Skattelettelser (40 pct. skat til alle).
2. Fuldt medlemskab af EU
3. Op på 1% af BNI i udviklingsbistand
4. Selvforsynende i vedvarende energi
5. Mindske Dansk Folkepartis indflydelse
6. Globalt udsyn og fornyet respekt for FN og menneskerettigheder.
7. Ny Alliance vil gøre op med blokpolitikken også i internationale spørgsmål
8. Vil have Tyrkiet med i EU.

Ny Alliance vil beskatte erhvervslivet - f.eks. kigge på bygningsafskrivningsreglerne - i stedet for boligejerne for at finde penge til at sænke skatten på arbejde til højst 40 procent. Nye penge til statskassen skal også komme fra rationalisering i kommunerne og fra overskuddet på de offentlige finanser. Kilde Berlingske Tidende 09.05.2007

Asylcentrene skal afskaffes, så asylsøgere kan blive en del af samfundet. Det skal være meget nemmere at få statsborgerskab. Starthjælpen skal afskaffes og NA er parate til at se på 24-års-reglen. Kilde: avisen.dk 09.05.2007

Ny Alliance vil udvide Green Card ordning markant, så udlændinge kan flytte til Danmark, hvis de er sikre på job. Kilde: Berlingske Tidende 13.05.2007

Naser Khader fra Ny Alliance vender sig imod et forbud mod et totalt forbud mod tørklæder og Burka, som DF er kommet med. Kilde: Berlingske Tidende 17.05.2007

Danmark skal helst have FN i ryggen, men f.eks. i Somalias blodige Dafur-provins så Naser Khader gerne, at Danmark deltog nu og her - uden at vente på et langsommeligt FN-system. "Her er et område, hvor vi vil opruste. Jeg vil ikke lægge mig fast på, om det skal være militært eller civilt, men Danmark skal være en konfliktløser og en demokratisk supermagt, der er helt i front med demokratiudvikling i verden," siger Naser Khader til Berlingske Tidende den 09.05.2007

Ny Alliance vil gøre op med blokpolitikken også i internationale spørgsmål, og så skal Tyrkiet med i EU.

Sådan lyder meldingen fra partistifterne Gitte Seeberg og Anders Samuelsen. Kilde: politiken 23. maj 2007

EU-forbehold skal væk
Samuelsen har som EU-parlamentariker specialiseret sig i Vestbalkan og ønsker fuldt dansk medlemskab af EU’s militære samarbejde. Væk med de danske EU-forbehold.

»Det er da frustrerende at opleve, at man godt kan være med til at slå folk ihjel og få gennemført en krig, men når så freden skal genopbygges, så bliver vi nødt til at tage hjem. Det duer jo ikke«, siger han om forsvarsforbeholdet. Kilde: politiken 23. maj 2007

»USA har behov for et kritisk og konstruktivt med- og modspil«, siger Samuelsen. Kilde politken 23.05.2007

»Det er vigtigt, at den fælles europæiske asylpolitik er ensartet . Vi skal have en solidarisk politik, så der ikke er så stor en forskel mellem de enkelte lande i EU«, siger Gitte Seeberg. Kilde Politiken 5. juni 2007.

Deltag i fattigdomsbekæmpelse
»Det må ikke bare være et tag-selv-bord. Det er vigtigt, at vi kan deltage fuldt ud i fattigdomsbekæmpelsen i Afrika, så man ikke alene overlader ansvaret til Italien og Spanien« Kilde politiken 5. juni 2007

______________________________________

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 21:24

Nej aviser og fjernsyn kan jeg ikke med!
En ting mere som jeg ikke kan med er store skattelettelser til de rige.Det vil betyde mindre til en som mig, og alle der har brug for sundhedsvæsenet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 21:26

Så du trækker tilbage, at NyA's politik kan sammenlignes med en luder uden hul - eller?!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-06-07 21:43

At love max 40% skat til alle uden at fortælle hvordan man vil skaffe pengene, er som at love mere medvind på cykelstierne.
Det er måske populært, men ikke noget der kan tages seriøst.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 21:43

Citat
En ting mere som jeg ikke kan med er store skattelettelser til de rige.Det vil betyde mindre til en som mig, og alle der har brug for sundhedsvæsenet.

Vi lever ikke længere i et samfund, hvor gullaschbaronerne står på spring for at spise Jens Vejmand.

Men naturligvis er den slags retorik mægtig slagfærdig og populær på venstrefløjen, selv om det er en 100 år gammel traver, der ikke længere har noget med virkeligheden at gøre..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-07 21:45

Og det passer heller ikke, at højrefløjsvælgere spiser børn.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 21:51

Ja okat! Hvis det er hans politik: Men jeg er vel ikke enig med ham. Jeg skal have gog tid til at høre det igennem. Jeg må have min appreser il at lse det for mig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-07 22:38

jo da det vil vel være det samme som at spise fra børnene! pengene skal jo komme et sted fra til både mad og skolepenge. Men jeg er glad for at du siger det som det er, han er højrefløjs politikker, selv om du ikke tror han spiser børn - ikke rå i al fald.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 10-06-07 20:07

Om Ny Alliance har en chance, tør jeg ikke sige med sikkerhed, men en ting er sikkert: det er ikke nok at være enige om et par enkelte kernepunkter, hvis man i bund og grund ligger langt fra hinanden ideologisk. Spørgsmålet er om Ny Alliance er et midterparti eller et konservativt parti, måske en art Radikale Højre? Mere tankevækkende er det dog, at knap 20.000 danskere har valgt at støtte et parti som stillere, selvom partient endnu ikke har fastlagt sin partipolitik...

Til forskel herfra er et andet nyt parti Kristen-Socialisterne langt fremme i skoene med et partiprogram, der delvist er udarbejdet, et parti der politisk ligger fast på venstrefløjen, et parti der er klar med svar på aktuelle politiske spørgsmål.
http://kriso.dk/news.php?lng=da

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-07 20:37

Khader har for nylig udtalt, at der slet ikke vil foreligge et partiprogram senere på året som tidligere annonceret, men blot en 'diffus' aganda om ... ???

..som åbentbart skal defineres af Khader selv ...henad vejen !

MEGET betryggende for partiets mange kommende 'vælgere' *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-07 20:39

Begrundelsen skulle være ...at partiprogrammer er 'gammeldags'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-06-07 21:11

Den reelle grund til at NA ikke vil definere et partiprogram (endnu) er nok mere at de derved kunne støde vælgere fra sig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-07 22:49

hvordan mon det går med underskrifterne? han står jo stadig på gadehjørnerne og tigger! jeg forstår det ikke, 3-4 dage efter starten af det nye parti, påstod man, at de havde et utal af indmeldelser. Husker jeg mon rigtig 94000, der behøves jo kun 20000 - Det er godt med lidt i reserve. Ja ja

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-06-07 22:51
Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-06-07 23:20

hvor henter du dine oplysninger valde?,,,,3 dage efter partiet havde meldt sig på banen havde 14.000 meldt sig ind og her af 6.000 betalt kontingent,,,, http://avisen.dk/alliance-sorteret-marianne-jelved-090507.aspx

Den 14 maj havde 19.977 meldt sig ind,,,, heraf har 10.300 betalt kontingent,,,
http://politiken.dk/indland/article305767.ece

Du må oppe dig,,,,,,94.000 indmeldelser????

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 10-06-07 23:33

Det er ikke nok at finde knap 20.000, der har lyst til at sætte en underskrift... Man må nemlig kun være stiller for et parti til folketingsvalg. En underskreven valgerklæring er gyldig i 18 måneder, og gyldigheden forlænges efter partianmeldelse frem til næste folketingsvalg. En del interesserede er måske allerede stillere for CD eller Kristen-Demokraterne, der jo forventer at komme ind ved næste valg. Dermedkan det være svært at finde nok ledige stillere...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-06-07 23:41

Man kan skam følge Khader & Co. her:

http://www.nyalliance.dk/

19.231 i skrivende stund

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-06-07 23:45

jo jo vil,du,,,,men det er nu stadig "kun" 8.500 der ligger klar til Indenrigsministeriet.

http://politiken.dk/indland/article319937.ece

lad os nu se,om danskerne holder ord og får et frimærke på kuverterne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-06-07 12:42

Ok 94000, ser ikke ud til at holde
Men det er at blande to ting sammen, når det påstås at man ikke kan være stiller for en kandidat og skrive under for et andet parti. De 20000 underskrifter der kræves har ikke noget med stillere at gøre. Hver kandidat skal have et vist antal stillere uanset om partiet har været opstillet før.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 12-06-07 03:05

Ja og nej Valde...

Valgloven:
Citat
§ 32. En person, der vil anmelde sig som kandidat til valg i en opstillingskreds, kan enten opstille som kandidat for et opstillingsberettiget parti eller som kandidat uden for partierne. En kandidat, der vil opstille for et parti, skal godkendes af partiet. En kandidat, der opstiller uden for partierne, skal anbefales af mindst 150 og højst 200 af opstillingskredsens vælgere som stillere.

I betragtning af at det er "nok" at være godkendt af et opstillingsberettiget parti, kan man med al ret hævde, at de knap 20.000 vælgere, der har underskrevet vælgererklæringerne er stillere for partiets kandidater. Jeg bruge dermed ordet stiller i betydningen af en, der har underskrevet en vælgererklæring, da der ikke findes andet eller bedre ord for en sådan "vælgererklæringsafgiver". Men det fremgår af samme lovs §13, stk. 5, litra 2, at vælgererklæringen ikke er gyldig, hvis vælgeren allerede har afgivet en tilsvarende erklæring for et andet opstillingsberettiget parti.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-07 13:09

det fremgår af samme lovs §13, stk. 5, litra 2, at vælgererklæringen ikke er gyldig, hvis vælgeren allerede har afgivet en tilsvarende erklæring for et andet opstillingsberettiget parti.

Hvad kan det så bruges til? Et andet opstillingsberettiget parti? Et opstillingsberettiget parti har da slet ikke brug for underskrifter.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 13-06-07 18:59

Hej Valde.

Jeg prøver med et praktisk eksempel. Efter sidste valg røg Kristen-Demokraterne ud. Derfor skulle de ud at samle ca. 20.000 vælgererklæringer indenfor 18 måneder... De er allerede afleveret, hvorfor Kristen-Demokraterne nu er opstillingsberettiget til næste valg. Men dermed må de 20.000 underskrivere ikke underskrive vælgererklæringer for et andet parti før næste valg.

/Gywerd

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 16-06-07 03:13

så trak hun sig da langt om længe,,,,,,,,,,

http://politiken.dk/indland/article325589.ece

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-07 10:24

Knete -> Personligt er jeg godt tilfreds med at NK forlod DRV og at MV er blevet en samlende faktor i partiet. Begge dele hilser jeg velkomment

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-06-07 14:32

det er klart du er tilfreds molekyle. MV er jo en klon af MJ,,,,hvis vi ser bort fra,at MV er MJ 100 procent overlegen hvad angår kommunikative evner,,,,,heldigvis da

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-06-07 14:34

og så jeg har nu altid ment,at det er et "kællingeparti"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-07 20:33

Citat
så trak hun sig da langt om længe,,,,,,,,,,

Der kom så til at gå en god en måneds tid - før den håbløse - nærmest komiske kurs, og personen der kendetegnede den, blev opgivet.

Lidt pinligt og også morsomt dog, at det snobbede parti blev nødt til at gennemføre en månedlang forestilling, fordi det selvfølgelig ville have været helt uacceptabelt for DRV, at det skulle fremstå som værende Khader der fældede Jelved som partiformand.

Tillad mig at gentage:

"Khaders exit får ikke de radikale til at ændre kurs, fastslår partiets leder, Marianne Jelved".

Og tillad mig at gentage min egen kommentar vedrørende intelligens og fejlslagen strategi..

Citat
Fra : creamygirl Dato : 17-05-07 13:42

Fra at de i april 2006 toppede med 12,9 procent af stemmerne i meningsmålingerne, er vælgeropbakningen på bare et år mere end halveret – og det tilskriver jeg, er fordi De Radikale satsede højt og ville have hele dynen, da det gik dårligt for Socialdemokraterne. De glemte bare i farten, at selv intelligente mennesker kan få lagt en strategi, som viser sig at være forkert. Er man intelligent nok, så korrigerer man selvfølgelig strategien, eller gør noget andet, men Jelved (og dermed partiet) fortsatte med at kravle opad, og er desværre kommet så højt op i træet, at de ikke længere tør hoppe ned!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-07 20:35

Eneste minus er, at med jelveds afgang ser jeg det som nødvendigt at udskifte en af mine figurer i World of Warcraft. Godt nok bare en undead, level 13 figur – men alligevel *LOL*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-07 20:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 21:17

Knete -> Jeg har nu egentlig også altid selv betragtet mig, som en smule 'kællinge-agtig'

..hvis dét er blevet et moderne skældsord

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-07 21:19

creamygirl -> Det er et 'fake' foto
Ren billedemanipulation: ....ingen håndtaske !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 25-06-07 11:33

http://politiken.dk/indland/article331054.ece

så er underskrifterne afleveret,,,,,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-07 19:57
Kommentar
Fra : Knete

Dato : 25-06-07 22:04

er Vestager under 40år?,,,,,,,Hun bør virkelig gøre en indsats. ligner jo een på 50,mindst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-07 23:55

Citat
Men har Naser Khaders ny parti en chance?

Det har han måske. Stemmerne er jo ikke godkendt endnu.

Men så længe Klaus Bondam bruger løs af borgernes penge (glad for at jeg ikke bor i København og er Radikal) så tror jeg at Naser Khader har en chance til den dag, hvor han selv skal bevise hvad pengene er brugt til.

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 05-07-07 12:49

Tak for svaret justuniverse.