/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stort HURRA
Fra : refi
Vist : 919 gange
10 point
Dato : 21-04-07 17:55

Et stort til Frederik og Mary og hele Danmarks befolkning med "vores" lille prinsesse.....

3350 gram og 50 cm.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-07 18:00

Kl 16:02

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-07 18:01
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-04-07 18:10

Ja - der er gang i "fabrikken" - nu bliver der een til at betale apanage til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:13

Betaler med glæde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-04-07 18:15

Ja, stort tillykke til os.

Den første prinsesse i 46 år jubii

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-07 18:17

De to gamle skriver også på deres site.
http://www.kongehuset.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-07 18:37

Sender du lykønskningerne videre

Nordsted1

Den første prinsesse i 46 år !!!!! Hvem er det der blev født som dansk prinsesse for 46 år siden ?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-04-07 18:49

også et stort tillykke til de stolte forældre herfra, ja så er der endelig født en prinsesse af danmark

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 18:53

Tror også her at Nordsted1 har ment "født" i 46

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-07 19:06

Salutter til den lille nye prinsesse!

Jeg betaler også gerne!

Hanne

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-04-07 19:17

Før I nu går i total selvsving, kan I så ikke betale for mig også ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-07 19:20

Fly leg go awaye,by by,no no>yes yes>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 19:27

Citat
Før I nu går i total selvsving, kan I så ikke betale for mig også ?

No problem....

Men så får du heller ikke fødselsdagslagkage

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-04-07 19:35

Måske man skulle få sig et barnebarn mere og så satse på lidt medgift - prinsessen og det halve konge rige (altså ikke den del Brokke44 betaler til)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-04-07 19:45

Citat
Men så får du heller ikke fødselsdagslagkage

Passer helt fint, jeg er på kur

Hvad med hele dronningeriget ??? Så kunne vi slippe for at betale til indvandrere fra Hong Kong, Australien - for slet ikke at tale om Frankrig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-04-07 19:58

Hongkong, Australien og Frankrig er ikke indvandring men familiesammenføring.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-04-07 21:02

----men hvis man nu ikke vil betale, hvad gør man så

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-07 21:34

Citat
men hvis man nu ikke vil betale, hvad gør man så

Flytter til udlandet....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-07 23:29

Citat
----men hvis man nu ikke vil betale, hvad gør man så

må man selv arbejde for at markedsføre Danmark i udlandet!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-04-07 23:46

syrlige drops er der nok af.
lad os glæde os over at vi har endnu en glad familie her i landet og at fødselen gik godt.
det er immervæk ikke en menneskeret at få børn (som min datter sagde, da det ikke gik, som det skulle).

også til lykke herfra.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 22-04-07 00:03

Kongehuset skal privatiseres!

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 10 point
Dato : 22-04-07 01:11

Også stort til os allesammen herfra, det er dejligt at vi nu har en lille prinsesse i det, ellers drengehærgede Danmark

Hmm...måske man skulle understrege sine ord med en stribe udråbstegn? !!!!!
- så ved man at jeg dælme mener det

Jeg synes osse at den lilles størrelse er flot, for er der ikke noget om at hun er født en del for tidligt? Jeg mener at huske at der blev sagt at hun ville komme til verden i maj måned? Men ok, hvis det ikke passer, så husker jeg nok bare forkert og blæse være med det, hovedsagen er at både mor, far, storebror og den lille ny sesse, har det godt

Natnat og sov godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 09:03

Sjovt for; nye kontanthjælpsmodtagere fejres normalt ikke i Danmark ...og da slet ikke hvis det sker som en familieforøgelse i ægteskaber mellem forældre af blandet etnisk oprindelse, hvor begge er på offentlig forsørgelse.

I generationer har vi skulle føde på disse fremmede, som fører sig frem med store fester, går i dyrt designertøj og både ryger & drikker, bekostet af den arbejdende del af befolkningen.
..er normalt dét udsagn jeg hører, når denne type familier omtales

Personligt kan jeg selv mindes flg. 'store' begivendeheder i det forgangne år:

1.) Mary fik besøg af sin veninde fra australien. Hendes ophold blev betalt af danskerne.
2.) Familien tog på udflugter med helikopter stillet gratis til rådighed af Det danske Forsvar.
3.) Henrik besøgte sit hjemland sammen med sin kone flere gange og fik rejserne betalt.
4.) Frederik tissede ud over rælingen på en luksus sejlbåd. Hellere sejle end at arbejde.
5.) Christian fik en gratis børnehave plads.

STORT... det må jeg sige og VIRKELIG noget som vi som danskere kan være stolte af. De gør SANDELIG gavn for dansk erhversliv og skaber anseelse i udelandet

..men underligt nok kan jeg nu meget godt lide vort kongehus

Jeg tror det er fordi, vi har 'noget' til fælles

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 09:07

Ps. Lige så paradoksalt at jeg som er svoren ateist ...også er medlem af folkekirken

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 09:12

Hov jeg glemte jo at Jokke prøver; at skaffe endnu en fremmed ind i landet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 09:14

Citat
Sjovt for; nye kontanthjælpsmodtagere fejres normalt ikke i Danmark ...og da slet ikke hvis det sker som en familieforøgelse i ægteskaber mellem forældre af blandet etnisk oprindelse, hvor begge er på offentlig forsørgelse.

Jo det gør de da "molo"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 10:32

refi ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 12:23

molo og refi

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-04-07 12:34

altså molo - dine betragtninger er bare så...... finurlige.
og jeg dyrker dem med største fornøjelse og glæde.

i modsætning til din viden om hjemmesider åsårn, som jeg læser, men ikke fatter en brik af.

godt at at de fleste af os har plads og overskud til at kunne glæde os over andres lykke med et lille nyt barn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 12:37

Det er da garanteret sundt at starte søndagen med et GRATIS grin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 13:59

refi - ja for hunne da

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 17:07

molekyle....hvor tror du selv du oprindeligt stammer fra???? helt oprigtigt....alle mennesker på jorden stammer fra et helt andet sted end her....der er teorier om vi enten stammer fra de oprindelige indfødte i australien eller africa.....så slap du nu bare helt af...vi har alle blandet blod i årene.og hvis ikke vi blev blandet, så ville der være mange flere folk med genetiske fejl....
vi lever nu engang i en multikulturel verden....sådan er det at være menneske....altid til alle tider er folk blevet blandet med hinanden...selv for tusinder af år siden.....de rødhårede tyrkere f.ex er efterkommere af vikingerne.....osv. osv. hvad med alle de der bor i america.....alle dem er oprindeligt nedstammet fra dengang portugiserne og spanierne slæbte dem med derover ved tvang....og nu blir de hånet....
se hvordan de mørke cubanere blir behandlet...og det fordi de engang blev tvunget til at komme derover og arbejde for de rige hvide og nu blir de behandlet som skidt....
hvor herre bevare os for en livsholdning at ha'...du kan da ikke mene ha' det særlig godt med dig selv....man blir syg at være så snævertsynet....og intolerant.....vær hellere glad for at verden er mangfolkelig og åben. du ville nok også være negativ hvis du ikke kunne fåp lov til at rejse frit...
god resten af søndagen......miss.j

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 18:06

Missforståelse -> Jeg er selv stolt 4. generations indvander fra Norge ..iblandet en smule Københavnsk fra Østerbro, samt Ama'r ...med en smule Fynsk blod i årene
..så kom ikke hér ...du der du.

Citat
se hvordan de mørke cubanere blir behandlet...

Jeg arbejder selv som frivillig socialarbejder blandt bl.a. hjemløse grønlændere i København
..og de kunne nok have mere brug for sympati og empati end de cubanere ..og Kongehus tilflyttere du åbenbart brænder så voldsomt for

Du ka' selv være snæver !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-07 19:18

grønland har danmark jo også invaderet og ejet som en koloni engang.......og norge er som jeg er bekendt med gammel dansk område.....så der er vist ikke meget indvandrer i dig....du har misforstået noget...
grønlændere er ikke mere danskere....de er et selvstændigt folk.....ligesom færinger og islændinge.....men dem er der ikke nogen der klandrer for at være indvandrere, selvom de i resliten er det.
cubanere og andre fra det sydamerikanske kontinent har ikke selv valgt at være det de er, det er de rige europæere der i sin tid slæbte dem derover fra africa.....og dermed skilte dem fra deres familier og behandlede dem som noget der ikke exiterede.....og du ......engang var du, ligesom resten af os engang et sølle individ på alle fire fra africas eller australiens jungle.....vi har alle de samme rødder uanset hvor vi er fra nu om stunder....prøv at læs oprindelsenshistorien...antropoli og den slags...det er spændende læsning. du tror da vel ikke selv på at du er den eneste i hele verden der går udenom teorierne......
hvorfor påstår folk de er troende på jesus f.ex. han kom jo fra mellemøsten....men samtidig har folk så travlt med folk der er dernede fra.....så er de jo ikke sande krisne.
jeg tror ikke så meget på den slags, men tolerance overfor andre folkefærd, det er et must for mig og min omgangskreds....
miss.j

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 20:38

Citat
....prøv at læs oprindelsenshistorien...antropoli og den slags

Hvor Herre bevare os

Hvad med om du selv liiige prøvede at læse inden ad hér i tråden, inden du skyder andre racistiske og religiøse motiver i skoende?

Citat
......engang var du, ligesom resten af os engang et sølle individ på alle fire fra africas eller australiens jungle.

Tal for dig selv Missforståelse

..eller læs noget mere lødig litteratur. Prøv f.eks. med: Arternes oprindelse af Charles Darwin og se om du finder nogen som helst rød tråd mellem genetik og kultur.

Du blander æbler og pærer sammen og får blommegrød ud af det

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 20:52

Jeg er helt målløs!

missjosephine - har du tømmermænd i dag?

Har jeg misforstået ironien og humoren - glimtet i øjet i molos og refis indlæg om 'fejring' af 'ikke-indfødte' kontanthjælpsmodtagere mv.

Moster Målløs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 21:04

Glimtet har vi/jeg stadig....

Men telegrammet er vist gået i baglås

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-07 21:56

Mildemoster -> Når man partout vil finde fejl og skjulte dagsordner hos andre brugere?

..så lykkes det som regel

..men jeg lader mig nu ikke sidde sådanne beskyldninger om manglende forståelse for 'etniske' problemstillinger overhørrig. INGEN skal beskylde mig for racistiske undertoner !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 22:02

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-07 22:06

Prinsesse eller ej, Slagelse er i finalen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-04-07 22:26

Hvad f.... har 'etniske' problemstillinger at gøre med racisme - nu må vi danskere sq snart lære, hvad ordet racisme handler om!

Racisme i sin mest enkle form: Jeg kan ikke lide din (f.eks.) hudfarve - så derfor kan jeg ikke lide dig. Uanset hvad du så ellers indeholder som menneske.

Racisme er en irrationel, forstokket tankegang, som handler om, at kun een race kan være den herskende. Middelalderlig tankegang!

Hvis nogen (uanset hudfarve mv.) ikke opfører sig ordentligt, skal det have konsekvenser. Det har sq ikke noget med racisme at gøre! Nå!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-07 22:33

Ja - der er "lidt" indianer i ALLE nyfødte....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-04-07 23:08

øii, sikke et sammensurium. jeg synes, det er synd for missen, at du ikke har set glimtet af humor og finurligheden i molos indlæg.

det vil måske være godt for dig at læse flere af molos indlæg i diverse tråde (ENDELIG IKKE OM COMPUTERE OG DERES PROBLEMER). så vil du se et menneske med et stort hjerte

molo, for pokker da osse, at du lod dig irritere og hoppede på vognen. suk.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-04-07 00:50

Citat
grønlændere er ikke mere danskere....de er et selvstændigt folk.....ligesom færinger og

...æhhh hva'???

så vil vi altså ha vores kongehus for os selv ja vi vil så....

Natnat og mere tillykke med den lille ny....

Henrietta, Ingrid, Margrethe, Thorhildur....

/Dorthe

Hmm..lige et cyberkrams til Moster Glad

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-07 08:22

Taaark, vildu!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-07 08:39

Grønlændere er danskere af anden etnisk oprindelse end dansk. De er inuitter. Det som man i 'gamle dage' nedladende kaldte skrællinger. De tilhører inuit kulturen. Deres sprog er eskimoisk som tilhører den polyfonestiske sprogstamme. De har selvstyre under det danske rigsfællesskab præcis som færringer, som dog tilhører den skadinaviske kultur og den germanske sprogstamme.

Færringe har som grønlænderne 2 repræsentanter i folketinget, men har udvidet selvstyre (Fámjinserklæringen) som blev vedtaget d. 29. marts 2005.

Færringe er modsat grønlænderne etniske skandinaver.

Så sku' dét være på plads

Jeg tror som sagt at frk. Missforståelse roder lidt rundt i begreber som genetik, etnisk tilhørsforhold, kultur og statsborgerskab.

Refi -> Jeg føler mig fristet til at hoppe med på vognen og bringe vor oprindelse en smule længere tilbage og sige:

Der er en smule abe i os alle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-07 08:41

Abe prinsessen

</ JEG KU IK' LA' VÆR'>

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-04-07 09:00

Denne tråd røg vist lidt af sporet. Med mit kendskab til Molo er racist det MINDST rammende udtryk, der kan bruges om ham.
Det er såmænd heller ikke der de syrlige drops ligger - de er iøvrigt rigtigt usunde for de tænder, man eventuelt måtte have tilbage.
Jeg - for min del - kan sagtens glæde mig over, at en familie får en lille ny. Det får min nabo om få måneder, og jeg glæder mig vildt på deres vegne. Men jeg har ingen (fysiske) "aktier" i det foretagende lige så lidt som i Frærik/Marie-industrien og modsætter mig derfor økonomisk deltagelse.
Det ligger mig uendeligt fjernt at titulere såvel f.eks. en utilpasset franskmand af tvivlsom herkomst, som x-kontorister fra HongKong og New Zealand "Deres kongelige Højhed". Et helt grelt eksempel må være udvidelsen af det norske kongehus.
Institutionerne (kongehuse) er en reminisens fra fortiden i stil med solvognen og burde være placeret samme sted. Så kan de, som har lyst til at betale for at se dem, gøre det.

Markedsføring: Javel, det skal såmænd nok passe, men ingen andre ansatte i turistindustrien har sådanne privilegier - hvorfor så disse ?
- og når turister strømmer til landet, for at se dette tuttenuttede samfund, bliver de mødt med overfald, hjemløse tiggere, svineri i gaderne og forfaldne bygninger. - Hallo derude.

Jeg er klar over, at en præsident formentlig ville koste lige så mange penge, men det er da på tide, at vi får opdateret dette samfund til år 2007.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-07 12:09

Citat
Med mit kendskab til Molo er racist det MINDST rammende udtryk, der kan bruges om ham.

Jeg er generelt SÅ ABSOLUT imod, at alt det gamle skal udskiftes med nyt, udelukkende fordi det er nyt!

Meningen er vel, at tingene skal fungere!!!

Og så synes jeg, det er en smålig tankegang, at der ikke må gøres forskel - et eks.: "der er da andre, der har født den dag, hvorfor nævnes de ikke?"

Jammen, hallååå - milimeter demokrati....

Så skal jeg f.eks. også fejre alle andre, der har fødselsdag samme dag som jeg.....

Goddaw do!

Moster

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 23-04-07 12:45

Sæl' godaw Hanne.

Der skal skam ikke nyt ind, fordi det er nyt. Det skal ind, fordi det eksisterende er så håbløst gammeldags, at det skriger til himmelen.
Hvis du skal være helt ærlig - PRØV - synes du så virkeligt, at dronningehuset fungerer - og i så fald for hvem ???
Og så kan jeg ikke lige forbinde demokrati med dronningehuset.

Man har jo lavet en lille "kattelem" ved at kalde det hele for institutionel demokrati, så er der "plads" til cirkus. Men altså ikke med min accept/forholdsvis gode vilje !!!

ps. min bemærkning om molo skulle opfattes positivt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-07 14:21

Uuuups! Jeg glemte min kommentar til mit citat

Racist er også ét af de ord, jeg IKKE vil bruge om molo!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-07 17:48

Gud ske tak og lov for, at dette er smalsnak.

For nu kommer jeg med noget, der vil kunne opfattes som majestætsfornærmelse

Når det aktuelle prinsessebarn så glimrende er indtådt i rækken af årets pseudo-begivenheder, hvorfor så ikke begynde allerede nu, at spekulere over barnets navn?

Jeg har da et, synes jeg selv, formidabelt godt foreslag:

Hendes Overmægtige Majestæt Oline Rikke Elisabeth Xenia = HOMO REX = KONGE ABEN

.

Ssshhhhh... det var ik' mig som fandt på det ....det var de andre ...3 !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 23-04-07 17:54

Tak for svaret vil.du.

Tror den nyfødte trænger til en lur