/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tandlæge værktøj - køb
Fra : invisible
Vist : 13077 gange
100 point
Dato : 05-03-07 09:32

Hvor køber man som privat tandlæge værktøj.

Jeg tænker helt specifikt på en såkaldt "ekskavator" som er det instrument der ligner en krog og som bruges f.eks. til at skrabe tandsten af med.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40093000/jpg/_40093544_dentalequipment203.jpg

Har tænkt på apoteket, men synes ikke rigtig at have set dem der.

Jeg kan sagtens finde en masse hjemmesider/firmaer som sælger til tandlæger, men tvivler på at de vil sælge ét stk. til en privat.

Kan se at de koster omkring 300,- kr for en prof. kvalitet, jeg kunne nok klare mig med en kvalitet med plastic skaft, og ikke en i rustfritstål som kan autoklaveres.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-07 09:37

invisible - visse apoteker har den faktisk - men hvorfor ikke spørge din tandlæge ?? Det gjorde jeg og fik en - oven i købet gratis

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-07 10:59

Jep Mirit !
Min tandlæge forsyner mig med brugte bor, der er suveræne til brug til min minifræser.
Jeg har også lige scoret et tandlægespejl.
Det bruger jeg til at se jumperplacering, serienumre etc.
i elektronhjerner uden at pille dem skildt ad.
På apoteket så ekspedienten dog først lidt underligt på mig,
da jeg ville købe engangssprøjter med kanyler.
Indtil jeg forklarede hende, at jeg skulle bruge dem til at fixe blæk i printerpatroner.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-07 11:03

opfindertosse gambrinus borset fra det kan man filene også få tandlægen til at give sprøjter med blød kanyle - eller i de fleste tilfælde købe dem via tandlægens recept

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-07 11:09

Vidste du for resten, at jeg nu har blåt blod i årene ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 11:19

Gambrinus - det er ikke blåt blod men blot havvand, der er i dine årer.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 05-03-07 21:48

hmmmm.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-07 23:44

Undskyld hvis jeg har lavet kuk/smalltalk i din tråd.
Men som Mirit skriver. Snak med din tandlæge.
Han/hun/det kan sikkert skaffe en hjem til dig, hvis du spø'r pænt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-03-07 01:41

Hvis jeg kan finde det så har jeg en pose fuld af tandlæge udstyr, så du må gerne få af mig.
alimak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-03-07 02:40

Jo tak Alimak !
(Hvis Invisible ikke er interesseret)
Gambrinus

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-03-07 03:10

Jeg kigger lige og ser om jeg kan finde den pose.
alimak

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-03-07 07:23

Det ville da være at yderst stor interesse.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-03-07 07:36

Men det bedste ville være hvis man selv kunne købe én skraber, fra ny Det er jo min mund det skal ind i.

Men det lader ikke til at der er nogen som ved hvor tandlæge instrumenter købes som privat, ud over at spørge sin tandlæge. Hvilket selvfølgelig er en mulighed.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-03-07 08:59

Øøøhhh undskyld Invisible.
Ikke fordi det rager mig.
Får du ikke renset dine tænder for tandsten ved regelmæssige eftersyn ?
Du kan da umuligt selv udfører en effektiv tandstensfjernelse selv.
Slet ikke i forhold til tandlægens tandlægeultralydstandstensfjernelsestandrensemaskine.
(Words stavekontrol brokkede sig ikke over det ord)
Ikke alene risikerer du at gøre mere skade end gavn.
Du kan da heller ikke rense effektivt under tandkødsranden.
Gambrinus <-- Gab højere.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-03-07 09:35

Tjo.

Jeg tager mine tænder til tandlæge når der er noget galt, eller hvert 3 år. Hvor tandlægen hver gang siger - flotte tænder, men en del tandsten.

Jeg lider en del af tandsten bag mine nederste fortænder, grundet meget spyt i munden.

Så jeg har stort held med selv at fjerne tandsten - men jeg er sikker på at det vil være langt nemmere med ordentlig udstyr, frem for improvisrede ting.

Så nej jeg går ikke til tandlæge medmindre der er noget galt.
Jeg får heller ikke "justeret" motoren på min bil, før den ikke gør som den skal. Olieskift og vedligehold kan sammenlignes med tandbørstning.

Jeg har endnu ikke mødt "tandlægeultralydstandstensfjernelsestandrensemaskine" endnu, hver gang jeg giver 520,- kr for 30 min arbejde - er det med en skraber og polermaskine.

Jeg vil ikke give 500,- kr +evt. røngten hver 6 mdr. så længe der ikke er problemer med mine tænder.

Men det er jo bare mit valg - så jeg sprøger bare om noger der ved hvor man køber tandlægeinstrumenter.

Jeg skal på apoteket i adg, måske kan de hjælpe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 09:58

Og da du ikke hverken har en tørsterilisator eller autoclave til at desinficere instrumentet............
bør du varme instrumenter op i en alm. ovn ...........fuld varme i en ½ time.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 06-03-07 15:30

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-07 20:13

velbekomme

Kommentar
Fra : Natabros

Dato : 03-02-14 20:34

Du kan godt købe tandlægeinstrumenter hos MA Medicals. De sælger kvalitet tandlægeinstrumenter til rigtig god pris.
her er deres hjemmeside www.mamedicals.dk
ekskavator koster 139 på deres hjemmeside.

Held og lykke med at købe -:)

MVH