/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
UNGDOMSHUSET GENOPSTÅR
Fra : miritdk
Vist : 1016 gange
50 point
Dato : 04-03-07 11:46

http://www.computerworld.dk/art/38236?a=rss&i=0

Citat
En anonym gruppe har foræret Ungdomshuset et virtuelt hus i Second Life. Den håber på, at den alternative livsstil vil fortsætte i den virtuelle verden.

ved ikke om jeg skal tude eller vælte om af grin sådan umiddelbart - mon det er et forsøg på at holde alle fra ungdomshuset indendørs ??? Skal der så punges ud til pc´ere og oprettelses gebyr til secondlife fra det offentlige ???

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-03-07 11:49

Tjaaa, man kan da håbe, de vil søge derind. For sympati IRL har de forhåbenlig ikke mere. Så kan det måske være godt for dem af være i cyberspace.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 11:55

I Second Life kan der også bruges "hårdere" metoder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-03-07 12:23

Måske trænger til til at komme indendørs
Citat
I følge en af Ekstra Bladets læsere tog en gruppe borgere i går utradi­tionelle metoder i brug. Episoden ud­spillede sig i Møllegade på Nørrebro. En gruppe trætte borgere gav en gruppe aktivister et lag stryg og tog deres bukser, så de måtte gå bukseløse rundt.
læst på http://tv2.dk

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-07 12:27

Jamen det matcher sq meget godt min forestilling om, hvad de unge fordriver deres tid med.

Det som jeg så udspillede sig natten til lørdag på Nørrebro, afspejler (for mig) en gruppe af unge mennesker, der er så hadefulde, at de i deres egen begrebsverden har dehumaniseret politiet, således at politiet for de unge står som nogle kamprobotter de bare kan gå rundt og slå på kvit og frit.

For mig så det ud til, at de spillede World of Warcraft, og simpelthen ikke ikke fattede at de havde forladt computeren.

....Den freudianske trodsalder forsvinder som bekendt ved de 7 år. Jeg synes fandme det er på tide, at disse utilpassede rædsomme rollinger sætter hjernen til igen. Hvis den da nogensinde har været sat til?!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-03-07 12:54

De går rundt med røven bar og hovedet under armen.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-03-07 12:55

Desværre tror jeg, at vi langt fra har set og oplevet det værste.

Når huset jævnes med jorden, så går spaderne endnu mere amok

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 12:56

Alle de mennesker og fabrikker her i Danmark som lever fedt af krig og ballade ude i den store verden...............................dem bliver der vist ikke kimset så meget af.

Der var også en gang et dejligt sted på Enhave Plads hvor man kunne danse............indtil den Danske presse og nogle forkvaklede politikere dømte stedet til et baladested.

Ungdomshuset har eksisteret i mange år - men blev solgt til en mærkelig organisation til langt under markedsprisen.............hvem fik fordel af det.

Eyvind.

Ps. Jeg går absolut ikke ind for brand og ødelæggelse.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 04-03-07 13:29

Altså HVEM Ungdomshuset blev solgt til, kommer jo overhovedet ikke sagen ved!
At hende Ruth og Faderhuset er galt afmarcheret, er vi vist mange der synes, men det har jo intet at gøre med, at Ungdomshuset ikke tilhører de unge længere.
Personligt synes jeg at det var usmart og usmidigt af Københavns Kommune at sælge huset in the first place, men de unge havde jo altså ikke KRAV på huset, så kommunen har været i sin gode ret...

Og jeg fatter slet slet slet ikke al den positive tilkendegivelse fra folk rundt omkring Jeg har INTET tilovers for brostenskastende voldspsykopater, der sætter ild til folks biler og brænder et gymnasium af.
Og så kan man i medierne i går læse, at sangerinden Nana Lüders udtaler, at hun godt kan forstå, at "de fattige og de udstødte brænder biler af" Det er bare så ufatteligt langt ude!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-03-07 13:54

Måske Nana så vil stille sin bil til rådighed til en gang afbrænding eller åbne sit hjem for ødelæggelse og hærværk, hvor forsikringer ikke dækker hende.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-03-07 13:55

Ja, jeg er efterhånden ved at brække mig, når ungdomshusets støttere altid lige får indskudt et "MEN", når de forsøger at tage afstand fra voldelig adfærd..

For mig findes der ikke noget "men". Enten tager man afstand fra at bruge vold, hærværk og trusler som pressionsmiddel, eller også gør man ikke. Der er INTET der retfærdiggør, at en gruppe der har tabt en sag (et hus) drøner ud i gaderne og skaber sig åndssvage..

Aktivister forklædt som "bekymrede" mødre, er STOLTE af deres børn!! - og de "bekymrede" fædre står Gud hjælpe mig og fniser på TV - og nærmest anklager alm. lovlydige borgere ved at foragte, at de ikke kan se, hvor fedt det er, at unge brænder for en sag!!

Jamen herre Gud. Der er da masser af sager at kæmpe for, men som civiliserede mennesker kæmper man med ord og argumenter..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-03-07 14:00

Og så er det da egentlig lidt "udansk", at hende Ruth, imodsætning til de fleste politikere i Borgerrepræsentationen, ikke lader sig intimidere af trusler og vold.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 04-03-07 14:15

Jamen creamy, det er da fordi Gud holder med hende!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-03-07 14:43

Og hvad med hende moderen, der på rydningsdagen proklamererde sin grundlovsmæssige ret til at sidde hvor hun gjorde?! ...jamen så er det sq da paradoksalt, at hun ikke kender til loven om ejendomsret.

Jeg synes det er mere end uheldigt, når disse forældre for åben skærm demonstrerer et samfundssyn, der går ud på at hvis man ikke kan få sin vilje, så bakker de op omkring, at deres afkom bare kan bruge trusler, hærværk og vold til at få deres vilje igennem. Ja de ligefrem håner de som mener noget andet - med at de har glemt hvad det vil sige at kæmpe.

Det ville sq se kønt ud, hvis alle teenagere begynder at rende rundt og lave ballade og hærværk fordi der ikke er nogen der har udformet et fritidstilbud specielt til dem og deres interesser.

Det eneste jeg hører fra disse forfejlede forældre, er at de ofte gør et stort nummer ud af at fortælle, at det selvfølgelig kun er enkeltpersoner, og et mindretal der er voldelige i ungdomshuset, men de er ikke sene til at skære politiet over en kam og lade HELE politietaten hæfte for enkeltpersoners handlinger. Og i øvrigt tager de ikke ansvar for, at de unge selv har luikket uromagerne ind i deres kreds!!! TSK

Hvad fanden sker der for disse forældre og deres afkom?! ...Man fristes til at tro, at de bor i en bobble af selektiv lovgivning....De vælger de love jeg synes er "fede" og udelader resten.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 04-03-07 15:11

[B]Jeg håber aldrig Ungdomshuset genopstå.[/B]
Lad de balademagere der har holdt til der komme til at betale for det de har ødelagt.
regn ud hvad det har kostet ialt, og del det mellem dem de har taget i at lave ødelæggelserne.
Så vil de aldrig få råd til et nyt hus. Det er jo åbenbart en flok udskud der har holdt til der. Siden forældre lærer deres yngel hvordan man opfører sig.
Det er derimod synd for de politifolk der skal stå model til det ragnarok, nej de skulle anvende
vandkanoner så havde der heller ikke været alle de brande.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 04-03-07 15:57

Københavns kommune solgte såvidt jeg husker Jagtvej 69, fordi man ikke kunne samarbejde med eller styre husets beboere. Det var den måde de ville slippe ud af det på. Det er også særdeles undeligt. En flok unge som afskyr samfundet og det etablerede, alligevel vil de med vold og magt have snabelen langt i samfundet kasse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-07 16:28

Danmark =

...Banan-Republik
...Totalitært regime
...Magtfuldkommenhed
...Politistat
...Undertrykkelse
...Borgerkrig

..er umiddelbart de ord, som jeg efterhånden associerer til i forbindelse med Ungdomshuset:

Banan-Republik: En stat politisk styret og supporteret af en/flere Stormagt/-ers ideologi.
(USA/VESTEN el. RUSLAND/KINA)

Totalitært Regime: Een regering/eet styre kan regere hen overhovedet på et mindretal.

Magtfuldkommenhed: Man evner at sætte fysisk 'magt' bag sine ord
..og som har afgørende indflydelse på ALLE beslutninger om brug af denne 'magt'.

Politistat: Det er reelt politiet som tolker lov & ret i forhold til borgerne
...uden om retsstaten og landets love.

Undertrykkelse: Den del af befolkningen, som ikke har rettigheder/privilegier til at forhandle
..kommer ikke til orde.

Borgerkrig: Når en eller flere fraktioner i befolkningen griber til våben for at bekæmpe hverandre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 16:36

Ja man kan sagtens være forarget over voldelige demonstrationer og afbrændinger.
Det er også forkert at gøre.
Det er også forkert, når forskellige bolighajer tørrer rø.... på lejere. (Der kommer ingen politi)
Det var også forkert at brænde bål og demonstrere for mange år siden.

Nogle af de forargede sidder i dag og nyder godt af "rødderne" fra den gang.
Kvinder har stemmeret og selvbestemmelse, og det er ikke længere et kald at passe mand og barn.
Jeg er glad for at kunne sidde i eget hus med bil, selvom jeg er alm. lønslave.

Eyvind.

Men stadig:
Ps. Jeg går absolut ikke ind for brand og ødelæggelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-07 14:59

Korrekt obseveret e.c -> De 'priviligier' og den konsensus vi alle tager for givet idag: Demokrati, Stemmeret, Fagforeninger, Ytringsfrihed mm. er alle rettigheder, som er opnået ved 'folkelig' opstand. Denne 'opstand' har sagt 'magten' midt imod med forhåndenværende midler.

Mht. Til de; som mener at 'fremmede' magter i form af tilrejsende sympatisører, burde holde sig væk? De burde selv klappe kaje !

Jeg husker så udmærket 'Solidaritet' 's oprør på skibsværket i Gdansk med Lech Walesa i spidsen

...hvor disse aktører med 'voldelige' protester mod siddende styre i Polen, samlede såvel deltagere, som politisk og økonomisk støtte fra England, Frankrig, Tyskland ...OG Danmark.

Ikke een dansker argumenterede for utidig indblanding fra tilrejsende 'ballademagere',
næeh... man støttede aktivt en ændring af en anden stats magtfordeling!

Muligvis ikke samme 'omfordeling' af magt, som i forhold til danske politikere på Københavns Rådhus og i regering.. men argumenterne er og bli'r de samme!

..og så kan 'alle' som lyster at komme med modargumenterer for; at det ikke var samme 'problematik' i forhold til UNGDOMSHUS PÅ NØRREBRO bare komme AN

Unge fra andre landsdele og lande har OGSÅ lov, at give deres B-7 med ved denne lejlighed

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 15:21

Citat
UNGDOMSHUSET GENOPSTÅR

Som murbrokker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 19:18

Tak Molokyle.................. nemlig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 19:57

Citat
og så kan 'alle' som lyster at komme med modargumenterer for; at det ikke var samme 'problematik' i forhold til UNGDOMSHUS PÅ NØRREBRO bare komme AN

Hvis sammemligninger skal ud i de konsekvenser kan vi sikkert også finde ud af at bevise at det "Hitler" gjorde var rigtigt.......

Det er FOR langt ude.....

Der er INGEN sammenligning....

Et lands velfærd og nogle mursten i Kbh. er MEEEGET langt fra hinanden......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 20:08

Ungdomshuset's brugere er tørret godt i rø......, af Kbh. kommune med tilhørende lakajer.
De unge kunne ikke styres, siger man.............
Men der er også mange forældre som smider deres børn ud, når det opdages, at man havde glemt at opdrage dem.
Hvis det tager over 20 år at opdage kommunens falit, så er de enten for dårlige eller der stikker noget andet under.
Jeg er spændt på hvornår en evt. skandale ruller.
Eyvind.

Læg også mærke til at den samme kommune skærer ned på bl.a. undevisningsområdet samtidig med at de er "sponsor" for et cykelløb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 20:25

Jamen det er da klart.....

De mister der skatteborgere til andre kommuner og tilbage bliver kun udgifter.....

Det ender med at Kbh. bliver et bedre SOHO kvarter.....

Folk vil gerne være der men IKKE bo der......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 08:11

Jeg vil hér også gerne gengive et (..lettere redigeret) indlæg jeg har skrevet i samme forbindelse andetsteds på kandu, som en kommentar til 'lovligheden' af de unges protester og 'væbnede' kamp:
Citat
Civil ulydighed er ikke utvetydig krimminelt. Joeh... det er kriminelt i lovens forstand, så langt vil strække mig.

'Det demokratiske flertal' tager også ulovlige beslutninger. Dette sker uden at retsvæsen og bevæbnet politi skrider ind med pansrede manskabsvogne og helikoptere, i planlagte aktioner og i alliance med forsvaret. Politiet rykkede ikke ind og ryddede Christiansborg og anholdt de aktive og ansvarlige uromagere, da man besluttede at iværksætte en ulovlig krig mod en fremmed magt og satte danske borgeres liv på spil: Militærpersonellet som blev sendt i kamp og civilbefolkningen som dermed blev legitime mål for fjenden.

Når man som i ungdomshusets tilfælde nøje på forhånd planlægger og gennemfører aktioner, der involverer samarbejde med landets forsvar, antiterrorkorps og i tusindvis af kampklædte og tåregasbevæbnede betjente for, at få en del af landets befolkning til at 'makke ret', så er det et symptom på at noget er rivende galt med landets styre. Det er normalt kun noget man ser i totalitære regimer som vi kendte dem fra sovjet-tiden, at den slags var 'dagligdag' og bestemt ikke et alment accepteret magtmiddel.

Et flertal som ikke lytter til en 'minoritet' (= en del af landets ungdom og deres forældre) er ikke demokratisk, men flertal-diktatorisk. Mange misforstår og glemmer; at der er forskel på at have et parlamentarisk flertal og det at handle henover hovedet på mindretallet. Dette gælder efter min mening ikke kun i forhold til ungdomshuset, men i hele det politiske klima som det udmønter sig og effektueres under siddende regering og dets støtteparti.

Derfor vil jeg mene at civil ulydighed og 'kampen' mod politiet er forståelig. Muligvis ulovlig, men forståelig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 09:01

Citat
Mange misforstår og glemmer; at der er forskel på at have et parlamentarisk flertal og det at handle henover hovedet på mindretallet

Der er IKKE handlet hen over hovedet på nogen.....

Bortset fra det er der IKKE tale om et MINDRETAL men et MICROTAL.....

De havde sympati hos MANGE indtil de begyndte på al deres hærværk - der stoppede festen.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 10:06

Jeg mindes ikke at have set politiet fare frem med massive 'forholdsregler' og militante strategier overfor og i forhold til alm. lovovertrædelser, som man må sige at manglende respekt for den private ejendomsret er i ungdomshusets tilfælde.

Når en selskabstømmer bliver 'taget' med bukserne nede og fingrene i kagedåsen, pakket og parat til at at flygte med de ulovligt erhvervede værdier til udlandet. Så stormer politiet ikke personens opholdssted og anholder alle som opholder sig i hans/hendes omgangskreds bopæl uden dommerkendelse, for at forhindre en sådan flugt med vejafspærringer, kamphelikoptere, pansrede biler, tåregas og massivt politiopbud.

Var politiet IKKE dukket op og havde ryddet ungdomshuset, således som de med alle midler gjorde, så var det ikke blevet kastet en eneste sten eller brændt en eneste bil af.

At der er risiko for f.eks. bankrøverier betyder normalt ikke, at man opstiller politi på hvert gadehjørne og mistænkeliggør alle, som opholder sig i nærheden af deres afspærringer og tager en hel bydel som gidsel for at opretholde lov og orden.

Bemærk at politiet var på plads, angreb borgere med tåregas og specielt trænede indsatsstyrker, havde afspærret store dele af vejnettet og var kampklar INDEN der havde været nogen ballade 'what so ever'. Det er i mine øjne at påbegynde et hærværk mod den danske befoknings frihedsrettigheder og hører ingen steder hjemme undtagen under en evt. undtagelsestilstand.

Så hvem var det liiiiige som provokerede til folkelig modstand?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 10:13

Ps. Og så vil jeg ikke lægge skjul på, at jeg helt med vilje stiller 'tingene' på spidsen

Dette mener jeg nemlig også, at modstandere mod ungdomhuset gør!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 10:17

Det er måske på grund af dårlig samvittighed, at man lavede det store opbud af magt.
Eller var det "bare" en øvelse i at håndtere magtanvendelse.

Hvorfor skulle det hus sælges så billigt.

Ps. Jeg vil håbe at de unge har glemt det, når alle de knyttede næver sidder på et plejehjem.

Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 10:25

Jeg har hørt e.c, at politiet benyttede lejligheden som 'øvelse' på håndtering af evt. terrorangreb på København. Det er i hvert fald et af de 'formildende' argumenter, som en del af befolkningen og politiet selv fremhæver som 'legitimiteten' af politiindsatsen.

Godt at de har 'levende' figurative kombatanter at 'øve' sig på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 10:39

Men det må da være mærkeligt som politibetjent, at skulle være marionetdukke for den agressive dårlige samvittighed...............eller er det samme type som jeg så på Christiania og som virkelig kunne li' deres possition.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-07 11:43

Tak for svaret creamygirl.... og for at holde dig til emnet i forhold til - hmm - må hellere holde bøtte her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 11:49

Tjaeh.. der findes jo individder som ikke evner at adskille virkelighed og fantasi:
Citat
..de spillede World of Warcraft, og simpelthen ikke ikke fattede at de havde forladt computeren.

Dette gælder måsker i lige så høj grad deres opponenter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-07 11:55

sjovt nok du lige følte du skulle kommentere molo

og må jeg så lige gøre opmærksom på at du har tilkendegivet at man ikke får mails når et spørgsmål er besvaret/accepteret - det er så ikke helt sand

blacklister sq snart så min indbakke ikke bliver overfyldt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-07 12:27

Det er jo et 'frit' samfund vi lever i, så luk du bare munden på dem du ik' gider høre på med en blacklistning

..i ytringfrihedens og liberalismens navn

Ps. (Mht. til din mail-box:) ..og så er der mange andre underlige 'ting', som ikke altid virker efter hensigten og som er ens for alle brugere af kandu.dk, når det kommer til dette sites funktionalitet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-07 12:44

Tak for point Mirit.

En kultur der går ud på hadefuld og paranoid optræden overfor det øvrige samfund, fortjener ikke at blive udnævnt til støtteværdig kultur. Den fortjener massiv Psykologbehandling

Og selvsvings Molo - du fortsætter bare dit had til liberalismen og kapitalismen. Men glem nu ikke i din iver, hvad det er som holder liv i dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-07 13:29

hørt og hørt creamy !!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 13:40

Tja - måske dummede de først balademagere sig, da de sloges for ligeberettigelsen.

Måske skulle vi forbyde bilismen, så vi kan få ram på motorbøllerne.
På den anden side ville det også være synd for alle dem der tjener på at lave hurtige biler.

Det lyder måske som om det er udenfor emnet, i kategorien socialpolitik. Men det mener jeg ikke det er.
Eyvind.
(Som hopper fra her)