/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skype or Skype not ?
Fra : molokyle
Vist : 1256 gange
500 point
Dato : 12-02-07 14:55

Nu har jeg aldrig brugt P2P programmer

Hverken Napster, ICQ, Kazaar, MSN ...eller: SKYPE !

..men hvad er jeres oprigtige mening om det sidste 'måske' beskidte trick?

..fra de roste milliardæres side?

http://www.pagetable.com/?p=27

Er der 'noget' at komme efter?

http://blogs.securiteam.com/index.php/archives/812

Dét mener jeg ..på baggrund af Skype's (..nu ejet af E-Bay) udmeldinger ...eller mangel på samme ..og den mindre fine 'fortid' med Kazaar ...som vi alle husker alt for godt !!! (=Spyware)
..at der ER
Hvem vil mons tro svare på disse indlæg?

http://share.skype.com/sites/security/2007/02/skype_extras_plugin_manager.html

Jeg undres f.eks. over: Den 'manglende' response på spørgsmålet/kommentaren:

Citat
Hey, you know that you are lie!
You can't tell us that someone (third-party) can develop spyware into their framework and you implement this into Skype without properly checking it or get the source code for this (here extras manager in Skype..)!

You simply must lie, because reading the whole bios and not just the serial number is done with this dos app (1.com)!

And there are other much more simplier methods to get the bios serial number, there is no need for an dos 16 bit .com application..!

WMI among others..(which work in x64..)

Here is the truth:
http://www.pagetable.com/?p=27

Skype is spying against the user, read the bios info and then submit it encrypted and so it's hard to find it, that is what Skype Limited wants and intended..

Why you lie against your customers and users?!
Why you don't say the truth and tell everyone that The new Skype 3.0 with the Extras use DRM..?!

DRM is bad, DRM is no solution, DRM spies.

It is even bad that you let an external company (third-party) named EasyBits develop this for you and then integrate this shit into your Skype application.
That saying that you cannot code and done this by yourself, so your coders in Skype Limited are too "stupid" and untalented to code an extras-manager by themselves instead of an external company..?!

..and who the fuck is EasyBits ???

..og er I bekymret over implementationen af Joost?

http://www.joost.com/

..søsat af de samme 'bagmænd'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 15:02

Ps. Det ér et nørdet spørgmål, hvilket mine linkangivelser giver et 'fingerpeg' om, men ALLE er velkomne med en kommentar eller sine 'bekrymringer'!

Man ska' sgu snart være softwareingeniør eller 'bit-vender', for at sikre sin røv mod 'spionerne' !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 15:10

Ps. Er der nogen som ved om den kvindelige 'hacker' myria (alias; Melissa) er den samme person som 'opdagede' ormen MELISSA?

http://en.wikipedia.org/wiki/Melissa_worm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:26

Skype er da udmærket......

Alle spionerer på alle alligevel...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:26

Selv i brugsen bliver du holdt øje med....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 15:30

refi -> JA !! ...men det véd du og jeg jo godt!

Skype derimod; har INTET, hverken fortalt, forklaret, tilbagevist ...eller indrømmet !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:36

Med andre ord....

Der er ingen der siger de gør det....

Blot at de har muligheden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 15:45

refi -> Jeg nægter at tro du har så meget som blot 'prøvet' at læse mine link

Hvad siger du til koden:
Kode
int main(void)
{
fwrite((const void far*) 0xF0000000, 1, 0xFFFF, stdout);
fwrite((const void far*) 0xF000FFFF, 1, 1, stdout);
return 0;
}

..og hvorledes den er havnet dér?

Jeg er selv med på den antagelse, at der er tale om fall-back code og at den nye 'rensede' version af Skype blot skyndsomt har hard-coded funktionaliteten ind i runtime applikationen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 12-02-07 15:45

Hej Molokyle
Jeg ved godt at din lille købmand har en webcamera som han bruger til at spionerer for Fet

IPM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 15:52

PET ...din 'nørd' IPM

..lær det NU ...inden det er for sent ;-9

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:55

Citat
Hvad siger du til koden:

Ingenting - for jeg aner ikke hvad den betyder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:01

Læs. lyt og lær ...inden du udtaler dig så:
Citat
It’s dumping your system BIOS, which usually includes your motherboard’s serial number, and pipes it to the Skype application.

...but with what reason?

Den 'tyndbenede' forklaring fra Skype folkene lyder næppe plausibel:
Citat
To enforce these license agreements, the EasyBits framework attempts to uniquely identify what physical computer it’s running on. One way to do this identification is to simply read the serial number of the motherboard, which is often available through a public query to the BIOS.

Snik snak....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-02-07 16:13

Her er så et link til en artikel der beskriver oven nævnte problem.

http://epn.dk/teknologi/internet/article20554.ece

Hvad kan man gøre andet end downloade sidste version af Skype og så håbe på at de denne gang taler sandt.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:27

chaufrat -> INTET

Når Skype folkene ikke vil forklare sig. Hvorledes vil du så ha' man sku' stole på deres 'nye' version?

Samme inf. finder du nemlig ellers som tidlige angivet i mit link hos spcialisterne i sikkerhed:

Citat
Reportedly Skype version 3.0.0.216 (released this week!) no longer attemps to read the serial number.
It appears that the existence of file C:\Users\nnn\AppData\Local\Temp\12\1.com was reported to Developer Zone community on 16th Dec, ‘06 already.

It is not known if the company received or saved the serial numbers.

Download link for the updated Windows version: www.skype.com/download/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 12-02-07 16:48

Er dette ikke ren paranoia?Skype er et fantastisk program
Hvis de kan identificere dig ved hjælp af serial number - who cares?
Snak med vennerne i Australien eller Venezuela - det er hvad dette gratis program giver dig mulighed for.
Jeg har den dybeste beundring for de personer, der har udviklet programmet og som stadig forbedrer det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:56

Flemming17 -> ..og jeg har den dybeste beundring for de programmører og sikkerhedseksperter, som giver sig tid til at afsløre deres 'svindelnumre' !

http://www.spywarefri.dk/ ..for et eksempel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 16:59

Det er sgu da 'uldent' når udviklere af Kazaar ..som var kendt for meget lurendrejeri, blev videreført af samme folk i Skype (...gad vide; hvorfor E-Bay betalte så meget for et 'non-profit' selskab?) ..og vi nu også skal 'leve' med Joost?

Kald mig bare paranoid. Dét tager jeg som et kompliment!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-02-07 17:12

Hej MOLOKYLE.

Jeg stoler bestemt heller ikke på folkene bag Skype. Jeg vælger blot at bruge programmet til at tale gratis med venner hvor de eller jeg nu end måtte befinde os geografisk.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 17:20

Det vil da være umuligt for "normale" mennesker at "tjekke" den slags.....

Det er da al ære værd at nogle gider....

Men hvor er vi henne hvis ikke vi stoler "blot en lille smule" på at tingene går ærligt til....

Vi kan jo blive ved....

Alle online programmer "spionerer" på en eller anden måde.....

LÆNGE LEVE INTERNETTET....

PS - Skype er FRIVILLIG at bruge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 17:30

Citat
..alle I 'computer eksperter' skulle måske prøve at gi' en 'hånd' med hér:

Det gør vi da "molo"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 17:58

Molo

Bruger du Skype !!!!!!!

Det har du da tidligere været modstander af, men som Jens Otto Krag sagde

"Man har et standpunkt, til man tager et nyt"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 18:03

Der er i min verden forskel på, om folk kiggen en i kortene og fortæller åbent om det:

Skattevæsnet f.eks ..eller CPR registeret,

..og så om 'Postmand Per' eller endda 'Post Danmark' åbner din post

..og kigger med ...uden at sige det til 'nogen'!

..andet end til de; som vil betale for de oplysninger, som du får at vide; ikke går videre ..refi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 18:04

ans -> Læs nu liiiiiige spørgsmålet een gang til ...eller blot en del deraf
Citat
Nu har jeg aldrig brugt P2P programmer

Hverken Napster, ICQ, Kazaar, MSN ...eller: SKYPE !

..men derfor kan jeg da godt lufte min bekymring? ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 18:08

...men man kunne selvfølgelig også anlægge synspuktet:

Information Want's To Be Free !

http://en.wikipedia.org/wiki/Information_wants_to_be_free

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 18:24

Citat
som vil betale for de oplysninger, som du får at vide; ikke går videre ..refi

Jeg kunne ikke drømme om at lække noget i skype jeg ikke ville stå ved.....

Hvem vil dog betale for at jeg snakker med "moster anna"

Jeg kan ikke forestille mig at CIA eller PET bruger Skype til udveksling af data....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-02-07 18:31

Jeg lukker min skype ind til videre.
Og nu er mine brevduer blevet forkølede - bare de nu ikke får influenza.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 18:53

rifi -> Du misforstår mig:

Det har ik' noget at gøre med, hvad du foretager dig eller bruger Skype til. Det har noget at gøre med, at 'nogen' kan logge dine samtaler/fil-udvekslinger uden at du er blevet det fortalt.

De argumenter du fremfører svarer til overvågningssamfundets mantra:

Hvis du ikke har noget at skjule? Hvorfor så bekymre sig?

Dvs. : Du er 'ligeglad' med om jeg opsætter mit web-camera i min ...eller i din lejlighed!

e.c -> Fornuftig beslutning ...indtil videre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 19:45

Citat
Dvs. : Du er 'ligeglad' med om jeg opsætter mit web-camera i min ...eller i din lejlighed!

Det var en dårlig sammenligning - jeg sender jo ikke mit privatliv gennem skype.....

Men du er da velkommen til at have kameraet kørende medens vi spiser....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 19:52

Man bestemmer vel selv om webcameraet skal bruges eller ej.

Om du vil opsætte et webcamera i din stue er da dit ansvar.

Citat
Dvs. : Du er 'ligeglad' med om jeg opsætter mit web-camera i min ...eller i din lejlighed!

Jeg ville da ikke tillade andre at opsætte et webcamera i min bolig. Jeg ville da bede pågældende om at tage hjem og bruge sin egen computer

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 12-02-07 20:01

Hej,
Stik dog Molekyle de points - så vi kan blive fri for hans bekymringer.
Vi andre har for længst vænnet os til at der altid vil være spioner og spammere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 20:04

jamen jamen, han kan ikke give sig selv point

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-07 20:42

Ok - jeg fatter jo ikke en brik af konsekvensen af det her...

For det første - jo, det under al kritik at der lægges små fiffige spy programmer ind på computeren - og det er ligegyldigt hvem der gør det... Skype har et fornuftigt renomme og derfor er det lidt skuffende - jeg har ikke haft paraderne oppe i forhold til den tjeneste.

Nå - angående konsekvenserne...

Hvad betyder det reelt? Betyder det at min computer kan genkendes som et tal i et eller andet system? Eller betyder det, at en eller anden gut kan lytte eller læse med, når jeg udveksler strikkeopskrifter med min mor over skype? Eller deler erfaringer med min svigerinde på Malta om soyamælkens fortræffeligheder?
Eller lægger den programmer ind til aflæsning af koder eller andet, der ikke har med skype at gøre - hvor tjenesten ikke engang anvendes...

Nu må I lige forklare det her for dummies....

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 20:54

Bare rolig

Skype tømmer ikke din konto med mindre du ringer for pengene....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-07 21:04

Refi, jeg er ganske rolig.... Hvem ved, måske en tand for rolig

Jeg forsøger at blive lidt klogere, så jeg kan træffe et kvalificeret valg om en tjeneste, som jeg i øvrigt er rigtig glad for....

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 22:21

refi ->
Citat
Det var en dårlig sammenligning - jeg sender jo ikke mit privatliv gennem skype.....

Jo, det er netop hvad du gør

ans -> Jeg har på fornemmelsen at du og andre helt har misforstået hvilken 'forbrydelse' der her er begået mod os alle som verdensborgere i 'mammons' navn. Dette handler IKKE om web-camere ...undskyld, hvis jeg har ført 'nogen' på vildspor. Det handler om privatlivets fred.
Citat
Jeg ville da ikke tillade andre at opsætte et webcamera i min bolig. Jeg ville da bede pågældende om at tage hjem og bruge sin egen computer.

Spørgsmålet er; om du overhovedet har en 'egen computer' ???

vaxen ->
Citat
Eller lægger den programmer ind til aflæsning af koder eller andet, der ikke har med skype at gøre - hvor tjenesten ikke engang anvendes...

Du nærmer dig en pointe

Jeg ved godt ...som før nævnt: http://www.kandu.dk/spg100381.aspx#1119672

..at dette er et rimeligt svært forståeligt teknisk spørgmål
Så meget desto vigtigere er det, at det bliver bragt til torvs og debat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 22:27

Er din bil virkelig din, hvis andre har 'nøglen' til den og altid ved, hvor den er, hvornår og af hvem den startes?

Er dit hjem virkelig dit, hvis andre kan gå ind og ud som det passer dem?

På trods af og til trods for, at de på tro og love har sagt og garanteret, at de ingen adgang har?

..og at de informationer de sidder inde med ikke går videre?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 22:39

At enhver på sin hjemmeside kan aflæse min IP når jeg er på 'besøg' bekymre mig ikke stort Det er 'public' information:

Som at alle ansatte i banken kan bede om min legitimation, hvis jeg vil hæve penge på min konto.

..men at min chef, nabo eller andre kan 'købe' sig til at se; hvad jeg har hævet på kontoen, se hvad jeg har købt i supermarkedet, tjekket hvem jeg har haft til middag ..og ved hvad vi har talt om?

Dét ville jeg absolut blive bekymret over. Især hvis man har bedyret mig, at det ikke finder sted!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:39

Komputeren er jo ikke din i forvejen.....

Den har Microsoft sat sig på

Det samme gælder 90% af de programmer vi installerer....

Bruger du Dankort eller Visa er det også registreret....

osv. osv.......

Vi lever i et overvågningssamfund....

Men det er vigtigt vi SELV kan sige fra hvor vi ikke bryder os om det....

Og det kan du med skype....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:44

Citat
..men at min chef, nabo eller andre kan 'købe' sig til at se; hvad jeg har hævet på kontoen, se hvad jeg har købt i supermarkedet, tjekket hvem jeg har haft til middag ..og ved hvad vi har talt om?

Det mangler vi jo så lige at se sker

At det potientelt er MULIGT kan ikke bruges....

Det er også potientelt muligt at jeg kan køre gamle damer ned - derfor forbyder man mig ikke at køre...

Der er risiko ved alt her i livet....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 22:48

Så er det åbenbart ikke mere sikkert at skrive med en person på Skype end det er at skrive med en bruger på kandu (privat indlæg)

Glad for at jeg ikke skriver med nogen privat, hverken på kandu eller Skype.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 23:00

Og så er der lige posten der ved hvem der evt. betaler sine regninger......

Det kan han se på alle de RKI breve han afleverer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 23:00

Ikke betaler - skulle der stå......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 23:43

refi -> Nu gør du dig dummere end du behøver. I alle de 'dagligdags' tilfælde du nævner er man på forhånd gjort opmærksom på, at man bliver kigget i kortene.

Dette gælder f.eks. Ægte Windows programmer: http://www.microsoft.com/genuine/

Læs f.eks. : http://privacy.microsoft.com/da-dk/default.aspx

..så ved man, hvad man går ind til

Dette gælder åbentbart IKKE Skypes metoder/moral

..hvilket denne tråd handler om.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 23:50

Altså kan man ikke komme bagefter og 'beklage' sig.

Da slet ikke efter at have læst: http://privacy.microsoft.com/da-dk/fullnotice.aspx#use også

Skype derimod 'prøver' at skyde 'skylden' på 'nogen andre':
Citat
The EasyBits software includes a form of digital rights management functionality intended to protect commercial software, such as plug-ins, from illegal redistribution or unlicensed use. Simply put, the EasyBits DRM framework helps us ensure compliance with software usage and distribution.

To enforce these license agreements, the EasyBits framework attempts to uniquely identify what physical computer it’s running on. One way to do this identification is to simply read the serial number of the motherboard, which is often available through a public query to the BIOS.

It is quite normal to look at indicators that uniquely identify the platform and there is nothing secret about reading hardware parameters from the BIOS. The function calls to do this are public and are available to any software running on your computer. Of course, in line with our Privacy Agreement, Skype does not retrieve any of this data. It is only used by the EasyBits software to ensure that plug-in use complies with the appropriate license token or key.

..men svarer ikke på spørgmålet/kommentaren:
Citat
The argument however neither explains why the bios is read out if no such non-free extention is present, nor does it answer any of the other points. To repeat the above points:
What data is extractly used after the read out?
What is done with that data, specifically where is that data sent to? If data is sent to Skype or third parties what are the agreements to further distribute the data to still others?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 00:00

Citat
Hvilke oplysninger indsamler Skype?
For at kunne levere Skype-softwaren, indsamler og behandler Skype følgende oplysninger.

Registreringsoplysninger
Brugerprofil
Personlige oplysninger om venner
Feedbackinformation
Passiv information
E-mail-adresser
For at kunne levere internettelefonitjenester indsamler og behandler Skype, ud over ovennævnte oplysninger, følgende oplysninger.

Abonnentinformation
Trafikoplysninger
Skype indsamler intet indhold fra Deres kommunikation.

Det er man sandelig også hos skype.....

Problemet er at ingen læser HVAD de accepterer.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 00:01

refi -> Hvis du inderligt og hjertens gerne vil være så dælens 'liberal' med dine personlige oplysninger så værs'artig, men det skal et eller andet firma altså ikke bestemme for mig, når de samtidig oplyser, at de opsamler disse oplyninger, men ikke vil fortælle mig hvad de skal bruges til.

Javel ..man ka' la' vær at bruge skidtet (..som jeg ) ..eller være ligeglad ..som dig.
Jeg vil dog mene; at man skal have et beslutningsgrundlag at træffe sit valg på

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 00:06

Ps. I den EULA (End User License Agreement) du nævner refi ..står der INTET om at de aflæser din BIOS eller dit bundkorts serienummer! (..medmindre du betragter disse som feedbackinformation)

..og der står ingen steder hvorledes disse oplysninger bruges
..om de videregives
..til hvem
...eller til hvad
..eller til hvilket formål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 00:14
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 00:40

Ja, her når vi for så vidt til sagens kerne:
Citat
Passiv information: Information, der er nødvendig for at give Dem den ønskede funktionalitet i Skype-softwaren, såsom session-ID token, oplysninger om kilde- og destinationsadresser og versionen af den software, som De anvender.

..det er ikke evident at BIOS indhold og Bundkortets serienummer er nødvendig i forhold til funktionalitet, men ene og alene kan/bliver brugt til andre formål end de omtalte!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 00:53

HVIS oplysningerne ..som Skype folkene postulere er for at sikre at softwaren kan udnyttes på ALLE typer hardware, så findes der 'andre' public og alment benyttede metoder jf. :

Citat
Why does anyone think about it as source for unique IDs? There are enough ways to get unique IDs for single PCs out of win32. When I need to (re) identify a single computer in win32 I write a md5(ramdom()*time()) value in HK_LM, that’s easier, more compatible and better preserves user’s privacy. Thank god no non-root app is able to access my vital parts on GNU/Linux

And Mike: Reading the BIOS leads nowhere when making voice apps. Skype runs on OSX, and there is firmware.Skype runs on GNU/Linux. There is no userland-access to bios as well (when well configured, of course ) … TS doesn’t need it, and it’s quality and bandwith usage is, from my point of view, much better than Skype…

I don’t see any good reason for such an app to read the bios.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 01:03

..og filen 1.com er en fallback der når den køres, pipes direkte til Skype softwaren

..bare surt de ikke i 'tide' opdagede at dén gik IKKE med en WIN64 platform

..og at der sad et kompetent dame-menneske som kunne kigge dem i kortene,

...før de fik rettet 'fejlen' (*LOL*) i den seneste version for et par dage siden.

Det var aldig 'meningen' at nogen skulle 'opdage' dette lille 'nummer'.

..og de har i hvertfald ikke tænkt sig at kommentere nærmere hvad de skal bruge oplysningerne til?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 02:21

- Far , Far !
Hvis du giver mig en ti'er så fortæller jeg dig hvad mor sagde til mælkemanden,
da du ikke var hjemme ! -

- Her knægt, hvad sagde hun så ? -

- 2L sød og 1L kærne -

Den gryde må jeg have - sagde prinsessen
Du kan få den for 10 kys - Sagde svinedrengen

Advarsel:
Når du bruger kandu så er http://falkag.net med på en lytter PÅ ALLE SIDER...
SUM= falkag.net har muligvis mere styr over hvad du laver på kandu end kandu selv gider at
bekymre sig om...
Spør selv google, de er alle steder, selv i skypes instalation.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 03:21

Ps.
http://falkag.net er ikke public
det er derimod http://falkag.de som er ejer af den første.
falkag.de er underlagt tysk lovgivning
falkag.net er højst tænkelig ikke og kan lige så godt være paldseret i Istanbul som i din nabos kælder.

Forresten er min nabo lige kommet hjem, sammen med en ung dame.
så hvis det ikke er en han passer, så har han 2 hunde nu, og det må man ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 08:06

natmaden -> Til gengæld skal der ikke installeres programmer for at bruge kandu.dk og der installeres så vidt jeg ved IKKE root applikations (root kits) eller andre hardwareidentificerende/-inficerende 'dingenoter', som kan bruges til overvågning/spionage eller 'fjenstyring'. Hverken når man er logget på kandu eller er logget ud.

Bortset fra det, så har jeg aldrig brudt mig om reklamedrengene, men det er desværre nok et 'onde' vi kommer til at leve med.

Jeg ka' dog af uransagelige grunde heldigvis ikke 'se' nogen reklamer hér på kandu

(...jo i Opera, Firefox og Netscape, men dem bruger jeg normalt heller ikke til surfing, men til test af kildekode og 'hjemmesidehjælp')

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 08:17

..og skal der endelig være reklamer? Så ser jeg helst at de er en smule humoristiske:

http://cheddarvision.tv/

</OST>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 09:54

Tja hvis åst er sikkert.
http://kraemmerhuset-taastrup.dk/ men humoren fejler da ikke noget
Der kan findes da en masse der lusker på ens pc , bla. M$.
Problemet opstår der hvor nuller og ettaller mødes
Om du har prøvet skype i det daglige ..hmm.. tvivler,
du har læst noget på nettet , og puster ild i et par gløder.
Løsningen er jo ikke længere væk end en opdatering.
Der er jo ikke sket andet end hvad teleselskabet gør ved din telefon til dagligt.
Hvor tit har eks. TDC solgt info om deres kunder.
Hvorfor har eks. Leasy lov til at sætte mig på overvågning,
Jeg har aldrig handlet med dem, kun sagt nej til et "tilbud".
overvågning vel at mærke på lige fod med rigspolitiet, skattevæsnet, postdanmark, osv.
Det ser jeg ved at logge mig ind på http://cpr.dk

Der er i dag, den anden tirsdag i måneden, hvilket da vist betyder at micro$oft udsender
opdateringer til lukning af kritiske sikkerhedshuller til XP,Vista, office , osv.
Hmm... Godt Micro$oft ikke bygger biler,fly,barnevogne, ej at forglemme kondomer.

Molo lad nu være med at spilde din tid på links til hvordan man får en doktorgrad i produktion
af sikkerhedstændstikker.
Jeg læser det ikke alligevel , jeg danner mig min egen mening, og kan tænde bål med 2 pinde.

</KLUNSER>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-02-07 11:47

Efter at jeg lukkede for skype, så forsvandt min kontakt med omverdinderne.
Så den er sat på igen og jeg må lave en global søgning efter sidst kendte profil som virkede.
Eyvind.

Ps. Jeg opdagede efter nøje gennemgang af registreringsdatabasen, at min Comp. slet ikke indeholder noget som helst, udover autologin til..............................Skype.
Så nu vil jeg ikke være klog, men en lille smule letsindig.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 12:14

Velkommen tilbage e.c ja min venneliste så også, så tom ud

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 15:46

natmaden ->
Citat
Løsningen er jo ikke længere væk end en opdatering.

TRO på det ...så går det sikkert 'væk'

Det er jo ikke et spørgsmål om at 'sælge' de 'fortrolige' oplysninger man som bruger har afgivet på tro og love i forhold til en EULA, men at der hentes oplysninger, som man uden at blive informere om dette (..medmindre det bli'r 'opdaget'); 'forsvarer' sig med, at det er for at sikre at skidtet overhovedet virker ..og derefter ikke vil dokumentere: Hvordan og hvorledes denne funktionalitet er 'nødvendig' og hænger sammen ..eller om at disse 'oplysninger' misbruges eller sælges med profit for øje.

Går den? ..så går den

Citat
Hvor tit har eks. TDC solgt info om deres kunder.
Hvorfor har eks. Leasy lov til at sætte mig på overvågning,

Hvis du har dokumenteret viden om ..eller stærke indikationer på, at disse rent 'ting' rent faktisk finder sted UDEN, at du er informeret derom og UDEN din tilladelse?

Tjaeh... så har du en rigtig god og indbringende erstatningssag ved domstolene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 15:50

Ps. Min erfaring og intuition siger mig, at:

Der går sjældent røg af en brand ...uden at der er ild

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 15:54

Som sagt : Det er forskel på om en 'ulovlighed' er rent gætværk, subsidiært en konspirationsteori ...eller om der er stærke indikationer på, at der foregår noget 'snavs' bag ens ryg.

</IMHO>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 16:02

Hvis I: refi, e.c, natmaden m.fl. er så 'opgivede' i forhold til privatlivet fred på internettet er uden for indflydelse?

Så vil jeg foreslå jeg STRAX at afinstallere ALLE jeres; Antispy-/Ad-/Malware-, Antivirus, Firewall og pop-up stopper programmer ..for at give jer mere plads på harddisken,

..samt mere trafik og uvedkommende besøg på jeres emailkonto, internet- og bankforbindelser !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 16:17

Nogen spiser for at leve
andre lever for at spise

Man kan vende oplysninger på mange måder.....

Jeg vælger at "stole" (overvejende) på mine medmennesker..... (indtil jeg bliver skuffet)

Men man kunne jo også nedlægge internettet - så var DEN DØR da lukket......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-02-07 16:55

Jeg har altså heller ikke ret meget af det fyldestads kørende her.
Men jeg åbner heller ikke mails som jeg ikke kender, og slet ikke klisterfiler jeg ikke er informeret om.
Det eneste jeg gør er at opdatere mine oplysninger til banken, når der kommer mail om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 17:05

Du må være fattig efterhånden - e.c

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 13-02-07 17:13

Hej Molokyle,
Stik mig bare dine points - og lad det være godt med det.
Du har nu set, at vi er mange, der ikke er ret mistænksomme, selvom du prøver at mistænkeliggøre Skype.
Hvad mere vil du opnå - andet end at få lov til at lufte dine meninger.
Hvad med en smule tillid - indtil andet er bevist?
Kom bare igen en anden gang, når du har beviserne iorden - men helst ikke før.
Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-02-07 17:20
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 17:29

Jeg har så aldrig haft 3.0 installeret..... Kun 2.5

Men nu er den opdateret JEG STOLER PÅ DEM........

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 250 point
Dato : 13-02-07 17:38

Jeg har Skype Extras Manager blokeret i min firewall,disse plugins har jeg ikke brug for og
Skype garanterer ikke for at alle plugins er sikre
de har kun testet en del af disse,så ingen tredieparts
filer har adgang til nettet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-02-07 19:16

Fattig..............nåe ja, men på et tidspunkt er der vel en som forbarmer sig og fylder på den tomme konto. (det har den altid været)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 20:53

Manse9933 -> Du har i det mindste gjort dig den umage at følge op

Derfor vil 'påæng' gå til DIG
..såfremt ..og med mindre, at 'velkendte'; "Jura" ..eller "Sikkerhedseksperter" på kandu.dk ikke lyster ..eller giver deres B-7 med i denne 'sag'.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 22:02

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 22:17

Hvad er den af e.c , har du nu tømt kontoen for påænger !

Molo hvis du stod i dvale op af baren på den lokale bæverding,
hvor godt beskytter du så din hardware(software ) mens du er i dvale!

Jeg ser ikke problemmet med aflæsning af hverken biosnr eller mbnr.
Jeg er meget mere bekymret over logitech's underlige installationer,
og af samme årsag har jeg undgået creative i mange år.

Eks. sidder jeg med et logitech cam til ca. 1100kr.
tænk instalationen fjernede ægtehedsbeviserne fra min XP-MCE, resatte mine serverindstillinger ag opsætning af ca. 100 brugerkontoer var fuldkommen væk, min dokumentmappe manglede ca 100gb af mit private indhold.

Det tog ca 8-10timers support over 14 dage, før microsoftsupport gav op og bad mig geninstallere hele systemet, hvilket jeg bestemt ikke var glad for, efter 14 dages mere forsøg gav jeg selv op!

Så nu virkede det hele, og de næste uger gik med genopsætning.
Alt var fint og turen var kommet til logitech.
PLING og alt var tilbage til UDU, det var så først her at jeg opdagede at det var logitech's
software det lavede "ged" i det hele, ligeså viste MS det heller ikke, før jeg fortalte det.
Ja nu har logitech lavet en ny version, der ikke laver totalt kludder.
Men hvad f..... lavede de med mit ægtehedsbevis..
Jeg fik jo en ny af MS, gad vist om logitech så også har et kopi af den.

For at bruge Adobe Accrobat reader, har jeg min firewall poppende frem 2-3 gange,
ja adobe vil jo så gerne hjælpe med læse hvad jeg læser.

For at bruge logitech's webcam popper firewall frem 3-4 gange,
ja logitech vil jo så gerne hjælpe med at se hvad jeg ser,
driveren til det er vel kun 2-5% af det der er nødvendigt for at få det til at virke.
men så kan jeg også sætte en grisetryne på mit eget levende billede,
tror dog at det burde have været en paptud, måske er det også det , set fra logitech's ende af
MIT webcam.!

Teroretisk gør internet, som det mennesker der bruger det.
Det lukker sig selv.
eks. er det normalt at blokere IP'er, så når alle har blokeret alle, så puf, så er det væk!
Det er da delvist smartere at blokere/spore ved hjælp af bios , serienummere og MAC-Nummer,
sikke du en masse dobbeltprofiler der ville kunne findes på kandu
Ja-ja molo det er der jo også ulemper ved og det er da heller ikke en sikker indentifikation.
der kan jo være flere brugere på en pc.
Men så kan skype eller tredjepartssoftwaren fra EasyBits vel heller ikke.
Nu har du jo, som jeg opfatter det ,altid været modstander af pgm. som skype.
(med din komunnikationslyst har jeg nu aldrig forstået det), og jeg ser mere denne tråd,
som noget der skal styrke din modstand.
Havde du lagt det under tips, så havde du fået 5*****

Om EasyBits kan rode på din komputer, tja hvem kan ikke det.
Der er vel ca.1000-2000 pc'er på det netværk jeg sidder på, alle med fast IP og alle er informeret om netværkssikkerhed, jeg gætter dog at jeg kunne få fuld adgang til over halvdelen.
Det er jo bare nuller og ettaller.
</måske mig>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-07 22:28

Ja den gang der var walki-talkier til, der kunne alle lytte med på alle, på alle 4 kanaler.
og man kunne selv bygge et apollo-dyt, og de tekniske tegninger, de fulgte med,
Altså ingen hemmelige dimser på 27MHz båndet... eller var der......

Over and out !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 23:31

natmaden -> Jeg har ondt af dig og dine problemer med f.eks. Logiteck ..jeg havde/har nogenlunde samme 'problem' med HP's printer drivere ..og har stadig
..hvilket jeg også har gjort udviklerne opmærksom på pr. korrenspondance,

..de skal holdes i 'stram' snor !

..men 'fidusen' er; IKKE at takke: 'JA-DAK' til hele 'pakken'

Hvis man læser det med små bogstaver, kan man undgå det meste ....men så kræves det:

At det virkelig ER skrevet med småt ..

Noget andet er: Hvis det slet ikke er tilfældet ..og overhovedet ikke figurerer i nogen dokumentation.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-07 23:43

Ps. Manse9933 -> Har du tjekket om Skype alligevel ikke 'søger' din BIOS & Bundkort nummer igennem UDEN. at du tillader DRM 'tingen' i "Skype Extras Manager" ..slået ti. eller ej?

Husk på at 1.com er en fallback ...hvis ALT andet harware detection miskykkes..
(..hvilket normalt IKKE er tilfældet i en 32 bit version af Vista, eller andre MS operativ 16/32 apps. ?)
..medmindre du kører AMD eller deslige, istedet for Genuine Intel® Processor/chipset.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-02-07 02:32

Ja,jeg har tjekket om problemet eksisterer,det har jeg gjort op til flere gange(meget grundigt) siden jeg læste artiklen og det ser ud til at det er løst med den nye version,som jeg hentede den dag den udkom,så jeg har levet i uskyldig uvidenhed om problemet,men jeg
har altid blokeret for Skype Extras Manager i min
firewall fordi jeg ser det/den som en potintiel
sikkerheds risiko,fordi mange af disse plugins har
direkte adgang til systemet og kan ringe hjem,ikke
fordi jeg kan bevise det fordi den/det altid har været
blokeret i min FW så den kan ikke sende info ud
fra min pc,Skype Extras Manager er et selvstændigt
program(plugin)til skype og skal derfor have sin egen adgang til nettet,mit problem med denne plugin er at
det er tredie parts moduler og jeg gider ikke at tjekke
hver enkelt af disse plugins HP for privat politik og
mange af disse dimser er lavet af rene amatører så
derfor vil jeg ikke have noget med dem at gøre,vis
skype ikke kan garantere for disse dimsers opførsel
så ser jeg funktionen som en ubruglig unødvendig
sikkerheds risiko,jeg kan ikke huske om man kan fravælge
den/det når man installere skype,men jeg mener at man kan,men huskeren er ikke hvad den har været
Manse9933