Video-klip.
Fra : Mosebaek
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 21-01-06 13:28

Hej Kandu`er.
Hvordan får jeg separeret et videoklip fra en webside,så den kan sendes pr.e-mail som vedhæftet
fil.Det kan jo ikke passe at hele hjemmesiden skal sendes,for at modtageren af mail`en kan se
videoen.Det drejer sig mest om filer med efternavnet WMV.

VH. Mosebaek.

Fra : taliskoko

Dato : 21-01-06 13:32

Enten gemmer du filen(klippet) og sender det efterfølgende, eller sender du URL'en som et link.!!

Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-06 13:37

Jeg er i tvivl om hvordan man klipper/kopierer videoen fra selve filen.

Mosebaek.

Fra : Flemming17

Dato : 21-01-06 13:42

Videoen vil normalt findes som en vedhæftet fil.
Klik på filer og brug funktionen "Gem som" - og gem den et sted på computeren, hvor du let kan finde den igen.

Fra : taliskoko

Dato : 21-01-06 13:43

Så må du smide linket til siden, så vi kan se hvad det drejer sig om.

Fra : Trine08

Dato : 21-01-06 13:46

Det er ikke sikkert at du kan downloade den film du har set.
Det er kun på nogle hjemmesider man for lov til det.
Derudover er det ikke sikkert at du kan sende så stor en fil over mail.
Hvis jeg var dig, ville jeg blot sende linket til filmen med i en mail.
Så er modtageren også fri for at gemme filen (videoen) på sin pc, men kan istedet se den direkte over nettet.

Tror at Gmail er det mail system der tilader største filer.
Men igen... blot link til filmen,,er 1000 gange nemmer for alle parter.

Fra : Trine08

Dato : 21-01-06 13:48

Du kan ikke spørge på den her måde: Jeg er i tvivl om hvordan man klipper/kopierer videoen fra selve filen.
Videoen ER jo selve filen.....

Fra : bentjuul

Dato : 21-01-06 13:51

Hvis du skal gemme et filmklip fra en webside skal du højreklikke på linket og vælg "Gem distination som" og så gemmes den på din computer og du kan sende den videre som en vedhæftet fil. Ellers gør som taliskoko foreslår, sender et link til webside.

//bentjuul

Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-06 14:09

Okay:Her er f.eks. en sjov lille video,som jeg gerne vil se separere fra selve hjemmesiden.Sådan at kun afspilleren kan ses.

www.snabbstart.com/film/liten-man-i-jacka.aspx

Mosebaek.

Fra : taliskoko

Dato : 21-01-06 14:13

Det kan du ikke. Altså gemme den som jeg lige ser det.

Men du kan linke sådan her:
http://www.snabbstart.com/_media/_filmer/Liten-man-i-jacka_www.snabbstart.com.wmv

Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-06 14:15

BentJuul:Jeg bruger også normalt "Gem distination som",så er der ingen problemer.Men på mange
videoer findes denne løsning ikke.

Mosebaek.

Fra : dk

Dato : 21-01-06 14:17

Hejsa

lidt mere uddybende
fra hj.siden højreklik på videoklippet >>egenskaber>>márker hele linien
fra "adresse" indsæt dette link i en mail
modtageren for så direkte link til video klippet, og kan så vælge at åbn eller gemme.
Vælges åbn afspilles linket direkte i mediaplayer (hvis det er standard afspilleren)
Ellers skal du skrive i mail'en hele linket (f.eks www.ditdomæne.dk/film/video1.wmf)

Fra : taliskoko

Dato : 21-01-06 14:18

Højre klik på videobilledet> Egenskaber >faneblad "filer"
Der hvor der står placering, det filnavn der, kopiere det. Og du kan linke som jeg har gjort det.

Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-06 14:26

Indtil videre: Tak for de gode tips.Vi fik lige gæster nu.Jeg vender tilbage,så hurtig som muligt.

VH.Mosebaek.

Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-06 14:46

Når du har afspillet filmen, ligger den i Temporary Internet Files, der kan du finde den og kopiere til et sted hvor du kan finde den igen, og så sende filen som vedhæftet fil, de andre metoder der er beskrevet kan kun gemmes som html altså en hel internet side, aspx er en afspillingsliste som ikke kan gemmes direkte

Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-06 14:51

Trine08 du har ret her http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=81602#898107 der burde være spurgt: hvordan finder jeg filen på siden eller noget i den retning

Du har følgende muligheder