/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Skyer - Hvad vejer de?
Fra : FarleHamse
Vist : 988 gange
70 point
Dato : 20-08-04 18:53

Nogen der ved hvordan en sky vejes? Og hvad vejer de?

Det kunne da være sjovt at finde ud af ;)

Kom med nogle bud!

Hilsen Christian

PS: Jeg ved det ikke ;)

Fra : upyoursmate

Dato : 20-08-04 18:56

En sky vejer altid 60 milliarder gram. Nemli ja.

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 18:56

Den jeg har stående i køleskabet vejer 150 gram

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 18:57

Noget der svæver vejer jo mindre end luft,men tager man den ned og vejer indholdet kunne det nok blive til en del, men så er det jo ikke en sky længere og spørgsmålet vil være et helt andet

Fra : FarleHamse

Dato : 20-08-04 18:59

Hehe. :)

Dem på himlen. Det var nu dem jeg mente :)

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:03

Er det de øverste eller nederste eller de sorte eller de grå.
En lille hvid sky vejer 387/38 dele af jordens omkreds.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:05

Skal vi være seriøse?

Man måler procenten af vandindhold i skyen og da vand jo vejer 1 kg/l skal vi bare have en engel eller noget andet der kan bevæge sig rundt deroppe til at måle hvor stor skyen er og så beregner vi bare lige volumen i liter og ganger med procentdelen, og selvfølgelig hjælper englen

Fra : FarleHamse

Dato : 20-08-04 19:10

emesen?

Hvad mener du? Jeg mener de hvide.

Bjarne, skyen består vel ikke sådan af vand. Jeg mener, hvis den bestod af vand, og vandet havde normal "vandvægt-saltvand" så ville den jo ikke kunne svæve ? Eller måske?

I så fald ville jeg da ikke blive glad for at få en sky i hovedet ;)

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:13

Jeg har i hvert fald fået noget af indholdet fra en sky i hovedet i dag og det er ganske vist.

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 19:14

Emesen, du glemte de lyserøde

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:15

FarleHamse, det der med procentregning kan godt være lidt svært, men du fik da hjælp

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:16

Emesen glemte ikke de lyserøde for de er til piger og det er ikke

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:18

Creamygirl - de vejer ingenting, når man svæver på dem.
BjarneD - hvor meget fik du i hovedet..............det skal trækkes fra.
Jeg glemte jo også de overskyede.

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 19:19

Mener du virkelig det Bjarne?! Det må jo betyde, at du aldrig har prøvet at svæve
på sån´en lille sød en

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:20

Jo jo - jeg er da også til piger .................men det må jeg ikke.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:21

Ingen af de lyserøde her, men en

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:24

Emesen - også -

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 19:30

Emsen for pokker - pas nu på med, hvordan du får formuleret dig

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:31

BjarneD er helt forkert på dem,for jeg går tit på en lyserød sky,
Og jeg er ikke noget damemenneske.
Hilsen
Keldd.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:33

Ups dem=den
Hilsen
Keldd

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:35

Så er der jo de blå skyer (blue sky), men de er vist uendelig vægtløse.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 19:35

Det ka' man da få piller for Keldd

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 19:41

Hold op med at mobbe Keldd
Kanon fedt at også hankøn tør indrømme de kan svæve*S*
Lige bortset fra en bistandskuffert (en nettopose med øl) er de lyserøde skyer noget af det bedste ved livet.....sån´da

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 19:44

De lyserøde skyer er ude i den syvende himmel - jeg har selv set dem.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:45

Ha ha Bjarne,næh nu har jeg nemlig lige fundet ud af hvordan man gør,
og jeg siger det ikke til nogen,tror du jeg skal have alle jer til at rende rundt og fylde op mellem mig og alle

Hilsen
Keldd.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 19:49

Jo,creamygirl du må også godt svæve med.
Og rigtigt ja,jeg er en blød mand ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Fra : FarleHamse

Dato : 20-08-04 19:52

Er det ikke bare hvor meget den damp skyen består af, vejer, gange massefylde eller hvad?

hmm.......skal liiige have matematik bøgerne frem igen......

Desuden er der jo også tordenskyer.....uhadada!

Fra : FarleHamse

Dato : 20-08-04 19:55

Gonna leave ya all for a while.

Jeg skal lige følge mine planer, og de siger ud at spise. Følger op så snart jeg er tilbage. Og kan være at jeg forhøjer med 20!
UUHH! (siger alle de gamle brugere, der har 5000 point) ;)

Hilsen Christian

Der svæver på en hvid sky, hen til pizzariaet.

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 20:02

Når du slår op i bøgerne så kig efter fortættet damp/ vægten ved dugpunktet - det må være noget i den retning.............og BjarneD har vist regnet det ud - vi mangler kun at måle omfanget af skyen. Næste gang jeg skal ud og flyve beder jeg lige kaptajnen, om at måle.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 20:06

Nu når du er i gang med at svæve,så svæv videre,hen og få dig en grillstegt dybhavshummer,
med en kølig flaske champagne til,vi vil gerne se lidt stil, Christian, på sådan en sensommer fredag aften.
O.K. Velbekomme og hilsen
Keldd.

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 20:06

Hopper af her.

Fra : mulberry

Dato : 20-08-04 20:46

SP:Hvad vejer skyer? SV:Skyer vejer det de skal veje. SP:Hvordan de vejes? SV:Det kommer an på om de VIL vejes.
Der findes da også Lammeskyer, Cumulusskyer, Smuktvejrskyer og mange andre slags, se selv :http://www.vejrstation.dk/skyer.asp. Men det er måske uvidenhed affødt af fordomme eller hur? (HEJ Bjarne D Tak for sidst)

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 20:49

Mulberry, Intet er så nemt, som når du kan det
Synd, at du ikke kan, men måske du kan lære

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 21:03

Det er ligesom kunst,for kunst er noget andre kan,for hvis du selv kunne det ville det
ikke være kunst.Kildekode Storm P.
Hilsen
Keldd.

Fra : dova

Dato : 20-08-04 21:27

Skyer vejer ikke noget.
De har en massefylde ell. vægtfylde alt efter hvor meget vanddamp de indeholder.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 21:32

Godt gået Dova, meeen for sent, alt for sent, Jeg har sendt ud for at måle og beregne vandprocent, men det tager nok noget tid fordi de lige skal have opdraget nogle Kandu brugere der skriver grimme ting til hinanden

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 21:41

Åhh Bjarne, det er så let at sidde der bag skærmen og bilde dig selv og andre ind, at du ALDRIG har skrevet grimme ting til andre kandu brugere..

Så meget er du sq ikke. Vi er altså nogle der godt kan finde ud af at søge på dit nick og danne os vores eget indtryk

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 21:43

Du skal ikke komme og trampe rundt i MINE lyserøde skyer,at du bare ved det,ja.
Hilsen
Keldd.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 22:09

Nå nu er den flødeagtige ude med riven igen.
Kan du da ikke finde andet at give dig til end at rakke ned på både den ene og den anden. Det er jo fuldstændig som Fridaflip der altid kan finde nogle degenerede bemærkninger om andre. Hvis der findes uenighed i en tråd skal du nok finde vejen og hugge løs på en eller anden.
Se nu har du ødelagt Keldds skyer.
Vær nu forsigtig med stenene i glashuset ellers får du bare en sky i hovedet, en tung sort en.

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 22:23

Hvis det er for kedeligt at slås med skyer så er der et netkortproblem i stedet.
http://www.kandu.dk/dk/spg/47597

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 22:33

Nu går der kuk i det hele her,det var ikke Creamygirl jeg mente.
Jeg står af her.
Hilsen
Keldd.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 22:37

Det er nok ligegyldigt Keldd for der er tilsyneladende altid en eller anden der ikke kan tåle at nogen har det lidt hyggesjovt. Jeg gider ikke den leg hvor man skal true andre med at grave snavs frem, men sparker man hunden så bider den.

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 22:55

Ved du hvad Bjarne?!

Hvis du ikke kan tåle at høre andres mening, så lad dog være med at skrive sån´en gang bavl, for syv sytten da. Du sætter mig faktisk i en prekær situation , da jeg ikke har LYST til at gøre nogen ked af det, men jeg vil heller ikke LYVE, så here goes!!

Hvorfor ER det partout åbenbart behæftet med både bødestraf, offentlig piskning og det, der er værre, at sige, hvad man mener?!
Jeg lever nu engang efter reglen 'Lad være med at gøre dig til noget, du TROR, folk vil ha´ eller høre. Du kan KUN tabe'.

Så snart du bliver sagt bare en lille smule imod, så har du den der sørgelige adfærd, at sammenligne vi andre med de profiler som du heller ikke kan lide (hvilke er mange efterhånden)

Nu minder jeg dig pludselig om Fridaflip, som jeg for længst har opdaget, at du 'hader' - men til det har jeg kun at sige, at det er dit problem og som det kun er dig selv, der kan arbejde videre med. Jeg ville da ønske, at jeg ligesom hende kunne give dig en overhaling ind imellem, for guderne skal vide, at jeg finder dig arrogant og gemen ondskabsfuld i mange af dine kommetarer herinde.

Og så lige en ting til......hvis det skulle være gået din næse forbi, så ER min IQ altså over stuetemperatur, og jeg er af den mening, at lige børn leger bedst. Af samme årsag spilder jeg ikke min tid på mennesker som dig, når jeg på forhånd godt ved, det er aldeles dødsdømt.

I ønskes alle (på nær BjarneD, som kan ødelægge en hver lille smalltalk ) en rasende god fredag..!

may the remains of the day fall in your favour

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 23:00

Du har sq aldrig haft det lidt hyggesjovt herinde Bjarne. Du er blevet sur inden det gode er kommet til dig..!

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 23:03

flødeagtigegås, hvem kastede terningerne din humorforladte århusianer?

Fra : dova

Dato : 20-08-04 23:07

Halloooo Keldd
Var det mig der ikke måtte jokke i dine lyserøde skyer?????????

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:11

Jeg er lige kommet forbi,du er ikke fair over for Bjarne,Creamy.
Hilsen Keldd.

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:15

Er der langt til den syvende himmel herfra.

Fra : creamygirl

Dato : 20-08-04 23:18

Det er så din overbevisning Keldd - min er en anden
Men jeg er jo også bare en dum gås!

fluebenet fjernes.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:24

Dova.Nej,det var Bjarne,men der kom rod i emilerne,Bjarne ville have forstået hvis den var blevet sat ordentlig ind.
Det gør han vel alligevel,vi har da fultes fulgtes ad (svært ord) i tråden her.
Jeg har overhovedet ikke nogen intentioner(mange svære ord i aften) om at støde nogen på manchetterne,så er det jo ikke sjovt,hvis bare vi kunne undgå de utålelige situationer,hvor folk farer i hovedet på hinanden,ville jeg blive meget glad,for lige nu er jeg lidt og jeg vil meget hellere være
Hilsen Keldd.

Fra : BjarneD

Dato : 20-08-04 23:25

Jeg har begået den alvorlige fejl at sige creamygirl imod og lige siden har hun benyttet enhver lejlighed til at nedgøre mig.
hun må have følt sig ramt med min lille ironiske joke om Kanduere der skriver grimme ting til hinanden.
En undskyldning til alle andre end creamy fordi jeg ikke kan undertrykke min vrede over disse gentagne nedgørelser og trusler om at grave smuds op.
Hvem der ødelagde denne tråd må den enkelte selv vurdere.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:27

Jeg tror ikke du er dum Creamy.
Hilsen
Keldd.

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:35

Nå,jeg bliver hængende lidt endnu,fordi jeg lige er blevet selvbestaltet olympisk mester i
en ny deciplin 96-) der hedder forloren hare,den var herregod.
Hilsen
Keldd

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:38

Huskede du at hælde skyen fra så vi kan veje den.

Fra : dova

Dato : 20-08-04 23:42

Fra : Keldd

Dato : 20-08-04 23:49

Hvordan laver jeg smilyen med propellen 96-)
Hvordan hænger man tallene sammen??
Hilsen
Keldd.

Fra : jakjoe

Dato : 20-08-04 23:53

Godt set Keldd %%%%% Klokken er også blevet mange, og det er ikke skyfrit

mvh
jakjoe

Fra : emesen

Dato : 20-08-04 23:58

Du skal ikke være ked af det jeg har også gloet på seksoghalvfems - men så kopierede jeg bare over

Fra : creamygirl

Dato : 21-08-04 00:01

Heldigt, at jeg glemte at sende et tomt indlæg

At du Bjarne, mener jeg benytter enhver tænkelig lejlighed til at nedgøre dig, tyder på paranoide tendenser.

Jeg har lige søgt på BjarneD+Creamygirl i søgefeltet og fandt frem til samtlige tråde, hvor vi begge optræder (som ikke er flere end man nemt kan overskue)

Hvor hulan er det jeg nedgør dig?!
Er det tråden, hvor du og Tedd skændes om, hvem der er mest pointliderlig?!
Hvis ja, så er det da vist dig der er en humørforladt gase.

Jeg gør i min kommentar i nævnte spørgsmål ALLE opmærksom på, at der muligvis anvendes ironi og sarkasme. Kan du virkelig ikke forstå det, selvom det ligefrem skæres ud i pap for dig, så har du et større problem end først antaget.

Hvis det IKKE er den tråd du hentyder til - så beder jeg dig venligst indsætte et link til der hvor jeg efter din overbevisning skulle have nedgjort dig.
JEG KAN NEMLIG IKKE FINDE DET

Lad være med at fylde andre med dine løgne Bjarne
Du får det sq til at lyde som en ren forfølgelse af din person..

Og til din orientering følte jeg mig bestemt ikke ramt af din lille finurlige joke. Jeg gjorde dig blot opmærksom på, at du selv burde være forsigtig med stenene i glashuset..nemlig

Fra : creamygirl

Dato : 21-08-04 00:06

Til dig Keldd, er det ikke for at ødelægge dit gode humør, at jeg postede ovennævnte indlæg, men fordi jeg gerne ser trådene mellem Bjarne og jeg reddet ud een gang for alle..

Fra : jakjoe

Dato : 21-08-04 00:07

Der er også andre der har målt og vejet skyerne, og kommet fremtil at en Cumulussky kan veje op til 500 tons.

http://www.rasmusr.suite.dk/naturkata/oversvommelser.htm

Jeg bliver helt nervøs ved tanken om, at den kan falde ned på én gang...uha uha, hvor ville jeg blive våd, og måske ikke opleve flere skyer.

mvh
jakjoe

Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 00:12

,lad os så se jakjoe.
Keldd

Fra : jakjoe

Dato : 21-08-04 00:16

Mon det er muligt at flyve op i skyerne med på hovedet ?

mvh
jakjoe

Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 00:20

Der var den ha ha,ikke et ord mere fra mig i aften,
har lige fået en videofil ude fra den boreplatform min datter arbejder på.
Hvis I vil have billig olie,så bare kom til mig,som i kan se har jeg forbindelserne i orden.
Det kræver selvfølgelig man har eget raffinaderi,men hvem har ikke det idag,ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Fra : dova

Dato : 21-08-04 00:24

Næ, hvor er du dygtig Keldd , har lært at lave

Det eneste du får ud af at skrive 96, er at det også er ens hvis det bliver vendt på hovedet. Se selv 96

Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 00:29

Nej nej,jeg skal lige over i emesens tråd og se om mit foreslag er blevet overgået(jeg regner nemlig med at vinde med mit forslag)og så skal jeg lige have regnet ud hvor mange point jeg har,først da har min syndige sjæl ro.
Hilsen
Keldd.

Fra : Keldd

Dato : 21-08-04 00:33

Øh,er det ikke ved at være sent Dova,du vender jo tingene på
hovedet,men jeg kan godt lide dig alligevel.
Hilsen
Keldd.

Fra : dova

Dato : 21-08-04 00:37

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 22-08-04 17:03
Fra : FarleHamse

Dato : 23-08-04 14:39

Undskyld!!!

Jeg vil gerne undskylde overfor folk, der har deltaget i dette indlæg. Jeg har været tarvelig, og har ikke svaret eller noget.

Sorry. Her følger forklaring:

Jeg kom sent hjem, så jeg ville ikke tænde computeren, men gå i seng. (til dels fordi jeg ikke var helt klar i hovedet ;)

Den følgende dag virkede kandu ikke. Altså i hvert fald ikke for mig, jeg kunne ikke komme ind på siden.

Så tog jeg til Falster, hvor jeg ikke har internet.

Sorry, skal ikke ske igen.

Jeg vil give tedd point, selv om det er lidt tarvelig efter overfor alle dem der har skrevet så meget i debatten ;)

Fra : dova

Dato : 23-08-04 15:05

Jamen det er da helt okay FarleHamse.
Og her er der ikke ret meget der er tarveligt. og man bestemmer da selv hvem og hvorfor man vil give point.
Og i fald du ikke lige ved hvordan du giver tedd point: Ovenover tedds kommentar, står der på linien: Accepter som svar, og der klikker du bare.

Mvh dova

Fra : emesen

Dato : 23-08-04 17:05

Og skriv så lige [ tillykke] når du accepterer. (ingen afstand mellem [ og t )
Han har fødselsdag i dag.

Fra : Rellom

Dato : 23-08-04 19:01

Piger som creamygirl kan bare få mig helt op i skyerne.

Fra : FarleHamse

Dato : 23-08-04 19:25

hehe, ok!

Det har skam været et lille sjovt indlæg det her. Håber der kommer flere.......man ved jo aldrig!

Tillykke Tedd

!

Godkendelse af svar
Fra : FarleHamse