Voldsomt horn
Fra : semmer
Vist : 1013 gange
150 point
Dato : 09-08-03 23:03

Det er i forbindelse med emnet trafiksikkerhed, spøgelsesbilister, (et åbent spørgsmål under "Motor"), hvor vi ikke kan finde navnet på de der søm, der kan stoppe en spøgelsesbilist inden han kommer ud på motorvejen (vi mangler navnet på den anordning).

Vejdirektoratet er ved at stille en helt ny type advarsler op, som IKKE gør undertegnede
begejstret, kan ses på http://www.sikkerhedsdanmark.dk/126.trafik/126.front/binding-set-trafik.htm (klik på "spøgelsesbilister")

I den forbindelse er der kommet forslag om "et voldsomt horn" som aktiveres hvis en kører forkert vej, altså IND via en frakørsel. Et skibshorn er vist det voldsomste horn jeg kender.

Hvad driver hornet? Kan et batteri på stedet holde det driftsklar i en længere periode - hvor lang? Hvis det ikke er nok med et batteri til at drive værket, hvad kræves da yderligere?

Mvh - SEMMER

Fra : kimboje

Dato : 10-08-03 00:11

Tja du kan jo prøve at se her:
http://www.big-horn.com/tech.html

Det er meget meget voldsomt! Omkring 150 dB!

Mvh Kim Boje

Fra : emesen

Dato : 10-08-03 12:10

Et kompressor-horn kan blive ret kraftigt og kompressoren kan nøjes med 12v men jeg kender ikke forbruget. Skibe bruger trykluft eller damp.
Emesen.

Fra : beckski

Dato : 11-08-03 21:54

...."....navnet på de der søm, der kan stoppe en spøgelsesbilist ...."

sømmene anvendes i USA og england til at standse bilister (røvere og andre eftersøgte) i en biljagt

de hedder "SPIKES" ... og er små rør, som langsomt lukker luften ud ad dækkene, så dækkene ikke eksploderer

beck

Du har følgende muligheder