Sleping Valy
Fra : svendgiversen
Vist : 813 gange
87 point
Dato : 11-09-11 12:23

Jeg er ikke så god til engelsk og efterlyser en oversættelse på dette/denne?

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 12:29

Jeg husker heller ikke så godt, måske var det: Valy Sleping

Fra : Klaudi

Dato : 11-09-11 12:33

Soveby

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 12:42

Du er meget tæt på at vinde med dette kloge svar, kloge Klaudi...

Fra : LuffeA

Dato : 11-09-11 12:46

Jeg ved ikke om begrebet "sovebyer" anvendes direkte, eller de har andet slang for det.

Sleeping valley = sovende dal direkte oversat.

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 12:48

Kloge Luffe er endnu tættere på...

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 13:02

Jeg er heller ikke så god til at stave, det kan vel ikke være: Valy Slappy?

Fra : LuffeA

Dato : 11-09-11 13:06

Lidt research fører mest til et naturområde i Oregon, men det er stadigvæk et slang for området, ikke officielt navngivet.
Og nogle hamrende dyre huse i samme område.

Ingen musiktitler på YouTube da det jo som regel er noget af det første der dukker op på Google.

Fra : LuffeA

Dato : 11-09-11 13:08

Valy er en afghansk musiker.
http://de.wikipedia.org/wiki/Valy_Hedjasi

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 13:17

Den er god, Valy Hedjasi,
this we cause in an other afsnit...

For det kan vel ikke være Valid?

Det byder vist: God for noget?
Til at stole på???

Fra : ans

Dato : 11-09-11 13:38

I hvilken forbindelse er du stødt på "Sleping Valy" ?

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 13:44

Engang jeg var på rejse i USA, vist fra LA og nordpå, til Sol Vang: Sun Valy?

Hvor de har CO2 problemer, for meget Sohn udslip...

Fra : Snedig

Dato : 11-09-11 13:59

Er det ikke bare stavningen der skal finpoleres lidt. Sleeping Valley giver masser af hint's.

Fra : Olesen-50

Dato : 11-09-11 14:03
Fra : ans

Dato : 11-09-11 14:29

Du kan læse om Solvang (sunny fields) her

http://en.wikipedia.org/wiki/Solvang,_California

Citat
Where there had just been fields, there was now a small town

I overført betydning kan det evt. betyde, at det tidligere var en "sleeping valley" en dal uden liv, som nu var blomstret op som en by.

Her er lidt på dansk

http://da.wikipedia.org/wiki/Solvang_(Californien)

Fra : ans

Dato : 11-09-11 14:35

Citat
Solvang blev grundlagt i 1911, da en gruppe danske udvandrere købte noget jord mellem Los Angeles og San Francisco et sted langt ude på landet. Planen var at lave en ny dansk koloni for danske udvandrere i Californien, og en af de første institutioner i den nye by var den lokale skole. I 1928 kom kirken til.

http://www.highways-usa.com/highway1/solvang.php

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 15:17

Jeg havde engang en chef, der ikke forstod humor,
når vi havde fortalt en vits, skulle vi forklare den for ham,
og så var det hele jo ødelagt...

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-11 15:38

Og dette spørsmål er stillet under politik, ikke sprog eller rejser...

Have a nice day, hav en rolig dag, ikke (søvnfyldt) dal.

Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 16:17

Odense

Fra : nusa

Dato : 11-09-11 16:20

Svend,
Jeg ved ikke, om du kender den gamle sang, der hedder:
Han er ikke som de andre,
han er noget for sig selv......

Den passer da vist meget godt på dig.

Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 16:27
Fra : Stouenberg

Dato : 11-09-11 16:27

Sovende Villy...

Fra : smuller54

Dato : 11-09-11 16:31

Citat
Sovende Villy...

nu fattede jeg den Søvndal- du er nu finurlig svendgiversen
hva´ faen det er jo højhellig søndag slap af i hjernen.

tak stouenberg-

Fra : ans

Dato : 11-09-11 18:41

Så "svaret" skulle være Villy Søvndal.

Ja ja svendgiversen jeg håber at du morede dig.

Fra : pifo

Dato : 11-09-11 19:15

Ho ho ho - det var vittigt
Lige så sjovt som at gøre Ole Sohn til Miljøminister

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 87 point
Dato : 12-09-11 04:14

En dal - er det ikke en del af landskabet, der ligger noget lavere end resten?
Og når man er i søvn - altså sover, er man så ikke endnu mere uopmærksom, end når man er vågen?
Altså må det være en eller anden, der er under niveau og dertil ret uopmærksom.
Han drømmer også, en gang var det om en hel masse plejehjem, han havde været på - personalet ku' bare ikke huske ham!

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-11 09:33

Tak for svaret hjkofoed.

Fra : hjkofoed

Dato : 12-09-11 13:14

Selv tak,
har af og til fornemmet at vi i nogen grad deler samfundsforståelse (og i øvrigt også mekaniktilgang).

Du har følgende muligheder