/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Er det muligt???
Fra : HanSSoN
Vist : 1304 gange
45 point
Dato : 16-05-10 22:08

Er det muligt at Starte en computer op fra en USB drev med windows styresystem.
Jeg har en bærbar uden HDD. og vil prøve at starte den op enten med min eksterne usb drive, eller et flash drev. kan det overhovedet lade sig gøre???

Hilsen Jesper Hansson.

Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 22:13

JA_DA

Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 22:13
Fra : DISKEN_revised

Dato : 16-05-10 22:14

Citat
Jeg har en bærbar uden HDD

LINUXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-10 22:20

Halløjsa
Her er en video der viser hvordan du laver en bootbar 4 GB USB nøgle.

http://www.youtube.com/watch?v=ss7vz32cfkw
Har ikke selv prøvet det.

For at du kan boote fra nøglen, skal maskinen selvfølgelig understøtte boot fra USB i NIOS'n.

Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-10 22:21

I BIO'sn selvfølgelig

Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-10 22:22

Du kan iøvrigt ikke bruge maskinen til ret meget uden en HD.

Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-10 22:26
Fra : HanSSoN

Dato : 16-05-10 22:27

DISKEN_revised :

Ok nu ved jeg, jeg kan!

Er ikke medlem af denne side?

Gidder ikke LINUXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!

Fra : HanSSoN

Dato : 16-05-10 22:38

uuh tak for de mange svar, tjekker det lige ud i aften. vender tilbage

Fra : DISKEN_revised

Dato : 17-05-10 05:33

Citat
DISKEN_revised :

Ok nu ved jeg, jeg kan!

Er ikke medlem af denne side?

men på den anden side, FÅR DU DET HELE?
lige IND I USBèn.../harddisk.
mangler du ADGANG til sden så bare spørg_ HER

PM,'
da jeg ikke svare herinde

Fra : dos-man

Dato : 17-05-10 19:19

og her så den ultimative boot fra usb
nemlig det at boote en ISO fil direkte fra usb-pen
og denne iso kan være evt din live win xp el.. ? som du har lavet i forvejen
feks med winbuilder eller andet live cd reator
LINK: boot fra isofil
http://www.pendrivelinux.com/

Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-10 22:50

Halløjsa
Lige et sidespørgemål: Hvad er det lige en bærbar uden HD kan bruges til????????

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 22 point
Dato : 19-05-10 20:53

Brassovitski> lad nu være med at grine for jeg har feks en gammel 286 til at scanne for sattelit koder ( vejr satelit + diverse )
eller min 486 til mine radio scanner ( bla. 2m) og nu feks en bærbar uden HD ja det kunne være en en mailserver eller som HanSSoN spørger om
den HD er vel gået i stykker eller brugt til noget andet
og man vil ikke bruge penge på en ny HD
og ikke mindst pjat og pjank det er din fantasi der sætter grænsen

sæt dog for H.... jeres små grå celler igang

Fra : HanSSoN

Dato : 31-05-10 22:12

Tak dos-man.

Mangler en HDD til min bærbar skulle bruge den til noget skole arbejde. kunne være at man kunne boote og køre windows fra en usb enhed eller ekstern hdd.

Men fik fat i en HDD dagen efter.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 31-05-10 22:13