/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål

E-Mail
webnoob 5265
Hotmail/Messenger udsender spam
Fra : Brassovitski
Vist : 1855 gange
100 point
Dato : 19-04-10 00:27

Hej
Min kærestes PC/konto sender pludselig spam ud til kontakter i kontaktdatabasen.
Flere af kontakterne har meldt tilbage, at de modtager en underlig E-mail fra hendes konto.
Et eksempel blev sendt til en ikke eksisterende eller lukket konto. I den servermeddelelse der kom retur var en del af den oprindelige E-mail gengivet, og jeg synes den ser ud som om den indeholder noget mystisk HTML-kode:
Citat
Body class=3D'hmmessage'>http://AidanScheeler0268.co.cc<br> <=/><hr/><a href=3D" target=3D'_new'></a<></body>

Og lidt længere nede i koden:
Citat
*** MESSAGE TRUNCATED ***

Kan nogen derude hjælpe med at få stoppet dette uvæsen?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-10 00:38

Størst sandsynlighed er der for at en eller andet har logget ind på kæresten hotmail konto, simpelhen gættet kodeordet, først skal du bede kæresten om at logge ind og skifte kodeord og vælge et som er svært at gætte, hvis ikke spammen stopper ved det så kan der være virus på computeren og så er det ikke hotmail der er fejl ved men sikkerheden på computeren.
Mit gæt er at det går i selv selv når der kommer et nyt stærkt kode ord på hotmail kontoen

Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 09:33

Mit gær er at din kæreste enten har klikket på et link fra en mail hun har modtaget men ikke helt kunne stole på eller en besked på msn. Begge dele kan kompromitere hendes kontakter på sin egen computer og vil betyde at noget sende beskeder ud til dem for at få dem til at gøre det samme så de kan komme med i det botnet som de kærestes computer med sikkerhed er kommet.

Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-10 10:42

På et tidspunkt var der en orm, der huserede på msn, der kom denne vejledning til at fjerne den igen... den kan sikkert også bruges til andet snavs

Guide til hvordan du fjerner MSN Virus

En ny orm, der nemt kan nedlægge en computer, spreder sig via MSN. Ved inficering, sender ormen sig selv til alle kontakter på MSN, som et link til en ekstern hjemmeside. Derved ser beskeden ud som om den kommer fra en ven på Messenger og man der derved mere tilbøjelig til at klikke på et eventuelt link.

En MSN besked fra ormen kan se ud som følgende måder:
"LOL check http://www.uglyphotos.net/*********.PIF"
"LOL check http://peopleonline.pe.funpic.de/*****.PIF"

Hvis du har komme til at trykke på linket og åbnet filen den beder dig om at åbne op, ja så er du for at sige det rent ud på den. Men frygt ikke, jeg har fundet en hurtigt og nem løsning på problemet. Det nytter ikke noget at scanne computeren for virus og spyware for selv om det ser ud til at hjælpe, ja så virker det kun så længe du IKKE bruger MSN Messenger. Jeg fik selv denne virus fordi jeg ikke lige var helt vågen og har kæmpet med den siden i går, jeg fandt ud af at mit virus program blokerede for MSN Messenger.

Ved at undersøge det nærmer fandt jeg ud af at nogle filer i MSN Messenger var blevet ændret og gør sådan, at hver gang man åbner MSN op så lægger den virus ind på din computer. Det vi skal gøre er så at vi sletter MSN helt fra din computer. Her følger en Guide til hvordan du gør det.

Læs mere om virusen her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28319

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DU SELVFØLGELIG IKKE MISTER DINE VENNER PÅ DIN MSN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GUIDEN:

Først skal du lukke MSN ned, det går du ved at højre klikke på MSN ikonet ved siden af uren og trykker på "Afslut"
Når du har gjort det. så skal du scanne din computer for virus. Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Når din computer er scannet færdigt så scanner du computeren for Spyware.
Har du IKKE noget spyware program så kan du hente et gratis lige her: www.azkaban.dk/SUPERAntiSpyware.exe det program installere du og scanner derefter computeren for spyware.

Når du har gjort det såkan vi gå i gang med selve sletningen af MSN Messenger.

1. Tryk på "Start" vælg "indstillinger" og tryk så på "Kontrolpanel"
2. Tryk på "Tilføj eller Fjern Programmer"
3. Når listen over alle programmer er kommet frem så skal du gå helt ned i bunden af boksen.
4. Der nede skal du fjerne (afinstallere) MSN Messenger, da de fleste nok har Live Messenger 8.0, kan jeg sige at du skal slette både "Windows Live Messenger" og "Windows Live Sign-in Assistant" Hvis du er i tvivl om hvad der er MSN så kig efter ikonet

5. Når alt dette er slettet, så skal vi nu ind i programmer på din computer.
6. Luk alt som du blev bedt om at åbne op i guiden her ned.

Fra : Brassovitski

Dato : 19-04-10 21:31

Hej
Nu prøver hun først at ændre password både på messenger, Live Messenger, live ID og Hotmail. Hvis ikke det hjælper, prøver jeg metoden som Nordsted1 foreslår.
Jeg har desværre først tid i weekenden, så I hører nærmere senere.
Tak for input indtil videre.

Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 21:56

Det er kun nødvendigt at skifte kodeord engang, de 4 nævnte ting bruger alle samme brugernavn og kodeord til at looge ind med.

Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-10 10:58

Hun har nu ændret password, og det ser ud som om det har været nok. Jeg venter lige et par dage og ser, hvordan det går.

Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-10 12:09

Vi krydser fingre for jer sålænge, du huskede vel at fortælle der skal være tal og bogstaver i en sammensætning som er svær at gætte i en adgangskode

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-04-10 20:47

Tak for svaret o.v.n..
Der er ikke sendt spam fra kontoen siden passwordet blev ændret.
Opgaven løst.

Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-10 01:03

Selv tak - godt at det var så nemt at løs

Du har følgende muligheder