" den lille opfinder"
Fra : dkpdkp
Vist : 559 gange
360 point
Dato : 18-02-10 16:12

Er der nogen der ved, om der findes steder hvor mennesker samles, og deler eller udvikler ideer, da jeg nu er gået på efterløn og dermed har lyst/tid til at udvikle mit mangeårige "opfindergen"

Fra : brorteil

Dato : 18-02-10 16:13

Alaska ?

Fra : brorteil

Dato : 18-02-10 16:16

eller Fredericia

Fra : molokyle

Dato : 18-02-10 16:26

http:/www.kandu.dk/ ..selvfølgelig !!!
..oder?
..for BEMÆRK:
Citat
...Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting.

Citat: http://www.kandu.dk/rules.aspx

..men så er der:

a.) http://opfinderforeningen.dk/
b.) http://www.daffo.dk/
c.) ..eller prøv f.eks. i udlandet: http://www.isis-innovation.com/about/ois.html
Keep on 'trucking'
</MOLOKYLE>

Fra : brorteil

Dato : 18-02-10 16:35

Jow molo, ræk mig lige en topnøgle nr 10, tak

Fra : trimare46

Dato : 18-02-10 18:59

for en del år siden arbejdede jeg i helsingborg i sverige og der havde de en slags opfinderkontor, eller man skulle måske sige værksted, hvor man kunne komme med sin ide og så få professionel hjælp til udviklingen af produktet. jeg ved ikke, om der findes noet tilsvarende i danmark.

Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-10 21:43

Der findes en special afdeling på DTU kaldet "IPU" Institut for Produkt Udvikling,
der ofte har hjulpet opfindere med at videre udvikle deres produkt idéer...

Men der findes også private personer der ynder at hjælpe iværksættere,
en af de mest kendte er Mads Clausens søn på Danfoss Jørgen Mads Clausen...

Inden du fortæller hvad dit guldæg går ud på, må du sikre din opfinder ret,
enten ved at bekoste en patent ansøgning eller som minimum,
at de der får dine hemmelige informationer underskriver en fortroligheds aftale...

Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-10 21:59

Selv om jeg er gået på pension for et par år siden, kunne jeg måske selv hjælpe dig med gode råd.

Jeg nåede at få en halv snes patenter i det firma jeg arbejdede for i mange år
som udviklingsingeniør og regulerings ekspert...

Og på det sidste har nogle af mine højt udddannede kollegaer mistet deres arbejde,
de vil også med glæde se på dine opfindelser, og hvis de synes lønsomme
sikkert hjælpe med at videre udvikle dem...

Jeg/vi lover naturligvis fuld fortrolighed.

Fra : dkpdkp

Dato : 01-03-10 13:24

Tak for seriøse svar ---jokesvar synes jeg ikke om. Dorthe

Fra : Teil

Dato : 01-03-10 15:59

Citat
Tak for seriøse svar ---jokesvar synes jeg ikke om. Dorthe

Dumme spørgsmål får jokersvar

Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-10 17:11

Jeg var ikke klar over at du er en pige Dorthe, så er mine ekspert områder måske ikke de rigtige?

Kan du ikke fortælle hvilke(n) branche(r) du er fortrolig med og fremme ved erkendelsesfronten??
(Eksempelvis er jeg ekspert i Hydraulisk Styring og Simulation af Regulerings Systemer,
og min bror i Offshore og Alternativ Energi).

Mine svar er seriøse og jeg finder ikke dit spørgsmål dumt...

Du har følgende muligheder