Google chrome
Fra : Eyvind
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 03-09-08 19:50

Der er som bekendt kommet en helt ny browser fra google.
Den er i betaudgave men dog velfungerende, og kan hentes her:
http://www.google.com/chrome/thankyou.html

Hvad syntes du om den.
Har du nogen fiduser som vi andre kan bruge.
Har du spørgsmål som nogle af os måske kan hjælpe med.

Tråden bliver nok hængende et stykke tid.
Eyvind.

Fra : refi

Dato : 03-09-08 19:51

Venter pænt til "børnesygdomme" er rettet.....

Frivillige forsøgskaniner er der garanteret nok af....

Fra : refi

Dato : 03-09-08 19:52

Fordelen ved at google er indblandet er så nok at "fejl" rettes HURTIGT

Fra : Teil

Dato : 03-09-08 19:54

Tar en øl og venter

Fra : Eyvind

Dato : 03-09-08 20:03

Ja ja - hvis i nu brugte Ghost som jeg gør - kan den slettes igen uden problemer med geninstallation af partitionen som før Chrome'n.

Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 20:21

Foreløbig er den usikker.

Klik på værktøjet øverst til højre og klik på Valgmuligheder > fanebladet Avancerede valgmuligheder, i bunden er der så en rullebox hvor den som standard er sat til at acceptere alle cookies, sæt den her til at begrænse 3. parts cookies.
Valg af standardindstillinger sætter den tilbage til accept af alle cookies.

Jeg har selv arkiveret den lodret.

Fra : refi

Dato : 03-09-08 20:25

Citat
Valg af standardindstillinger sætter den tilbage til accept af alle cookies.

Uha da da....

Hvem har dog brug for det som STANDARD - google måske

Fra : Eyvind

Dato : 03-09-08 20:32

Her virker den hurtigere end min IE 6 og måske vænner jeg mig nok ikke til fanebrowsing, som er årsag til at jeg ikke bruger FireFox ret meget.

Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 20:33

Tjaeh, Google lever af reklamer, dog heldigvis diskret for os brugere, ellers var søgemaskinen aldrig blevet populær.

Og det er jo også en beta.

Læg mærke til popup`en der kommer når den afinstalleres

Fra : Eyvind

Dato : 03-09-08 20:35

Den bliver ikke slettet....................men måske fjernet med genoprettelse.

Fra : refi

Dato : 03-09-08 20:36

Citat
end min IE 6

Prøv IE7 pro......

Fra : Eyvind

Dato : 03-09-08 20:39

Er den uden faner...................jeg har en IE7 på en anden HD med Vista.

Fra : refi

Dato : 03-09-08 20:43

Nej - den er også med faner....

Det er en IE7 med MANGE flere indstillingsmuligheder (overbygning)....

http://www.ie7pro.com/

Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-08 20:45

Den ER hurtig !

Men hvor fa.... er alle mine foretrukne ? ? ?

Hvordan fa.... får jeg fuld skærm ? ? ?

Gambrinus

Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 21:04

Da jeg installerede den kunne man vælge at importere fra Firefox, muligvis også fra IE hvis jeg havde haft nogle der.

Fuld skærm ved jeg ikke om er muligt, i det hele taget er der ikke ret mange indstillingsmuligheder.....nok det som gør den hurtig.

Fra : Eyvind

Dato : 03-09-08 21:26

Citat
Hvordan fa.... får jeg fuld skærm ? ? ?

Du kan enten hente noget der fylder i browseren eller bare klikke på maximer knappen oppe til højre.

Fra : taunusanden

Dato : 03-09-08 21:43

Citat
Venter pænt til "børnesygdomme" er rettet..... [Hahahahaha]

Frivillige forsøgskaniner er der garanteret nok af.... [Blink]

Jeg er enig med Refi
Men jeg tror nu den bliver god

Jeg bruger selv Firefox og er rigtig godt tilfreds med det.

Fra : scootergrisen

Dato : 03-09-08 21:51

Programmet siger bare "Kan ikke kører programmet" hos mig

Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 21:56

Awant regnes for den hurtigste og lader sig nemt afinstallerer igen hvis du er ked af den Det er jeg bestemt ikke har brugt den i årevis og den opdateres tit og er fuldstændig gratis.

Den kan hentes her http://www.avantbrowser.com/

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-08 21:57

Synes den virker temmelig genial hvis man betragter den som browser beregnet til hurtigt at surfe rundt på nettet.

Hvis det er til brug for at komme hen til sine 5-10 faste sider på nettet og arbejde på nettet så synes jeg hverken den overgår Firefox og slet ikke Opera.

Hvad der dog er temmeligt kritisabelt er punkt 11 i de rettigheder som man acceptere når man instalere den. Ifølge det punkt så fraskriver man sig stort set alle rettigheder til matriale der lægges ud på nettet via Chrome og man giver Google fuld ret til at gå ind og rette i det ubegrænset.

Læs mere her http://tapthehive.com/discuss/This_Post_Not_Made_In_Chrome_Google_s_EULA_Sucks

En ting er at vi overvåges hver gang vi bevæger os rundt på nettet men at vi også mister retten til vores matriale ved at lægge det ud på nettet er langt ude.

Jeg tror jeg bliver hos Opera.

Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 21:58

Ups skal jo så lige staves korrekt Avant

Fra : LuffeA

Dato : 03-09-08 21:59

Avant lægger sig blot ovenpå IE

Fra : refi

Dato : 03-09-08 22:05

TV2 NU....

Fra : refi

Dato : 03-09-08 22:10

Og så er "motoren" dansk

Fra : Sunowich

Dato : 03-09-08 22:22

Som når jeg lægger mig oven på lillemor fart på og det er mig der bestemmer sååe Hva Luffe

Fra : Fijala

Dato : 03-09-08 22:34

Installerede den i eftermiddags og legede lidt med den. Den er hurtig men jeg har endnu ikke fundet noget der lige har fejlet, bortset fra at den ikke vil åbne til min netbank. Men så bruger jeg jo ikke penge så længe

Beholder den lidt endnu

Fra : refi

Dato : 03-09-08 22:38

Citat
bortset fra at den ikke vil åbne til min netbank

Det kommer den så heller ikke til lige med samme - var ordene i TV....

Fra : Fijala

Dato : 03-09-08 22:39

Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-08 01:57

Citat
Den er i betaudgave men dog velfungerende
ja et velfungerende stykke spyware, alt hvad du skriver og søger bliver rapporteret til google: http://www.comon.dk/news/chrome.sender.data.til.google_37519.html men bevares hvis i er ligeglade med privatliv, så kan i installere så meget i lyster, den kommer aldrig i nærheden af mine computere

Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-08 02:08

Google kan tilsyneladende slippe godt om ved noget, som som ligner det andre straffes for

Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-08 02:11
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-08 04:46

"Et velfungerende stykke spyware"

den vending får Du 5 kokkehatte af mig for.
Må være det punkt i installationen hvor det er valgfrit at "dele" sin surfoplevelse med Google.

Fra : miritdk

Dato : 04-09-08 13:54
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-08 15:20

Er der ikke noget med at Kandu også ejer det indhold vi lægger ind.................................
(jeg kan ikke lige finde det)

Fra : refi

Dato : 04-09-08 15:57

Der er det sandelig også begrænset HVAD du kan lægge ind

Fra : refi

Dato : 04-09-08 16:00

Citat
Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. Grunden til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os. Ja du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting. Der er dog en undtagelse til denne regel: Vi lover, ikke at afsløre nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed (ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.

Men ellers har du ret

Fra : Eyvind

Dato : 04-09-08 16:54

Men hver gang jeg starter den forkromede, så arbejder min harddisk, og jeg kan ikke se hvad den laver - på min switch er der ikke så meget aktivitet.
Det gør min IE6 ikke.........................men den er til gændgæld lannnnnngsom.

Fra : Eyvind

Dato : 04-09-08 21:43

Nu er den forkromede afinstalleret................det vil sige den røg ikke helt ud, for dajeg lige ville prøve at geninstallere, kom den ikke og stillede samme spørgsmål som første gang. Så noget må den have efterladt et sted. Jeg kunne ikke li' at min harddisk drønede derudaf hver gang den browser startede. Jeg har rigeligt med ram til en XP, så det var ikke sidefilen som kom i brug.

Heldigvis lavede jeg en backup - og den er lagt tilbage.

Google-chrome må vente lidt.

Fra : refi

Dato : 04-09-08 22:08

Sikkert en "klog" beslutning til de har bare lidt mere styr på den

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-08 16:43

Tak for svaret Thomas.Haugaard.