Kode på hjemmeside
Fra : Assist4dogs
Vist : 969 gange
50 point
Dato : 10-06-08 19:32

Hej

Er der nogen der ved om man på en eller anden måde kan komme en kode på nogen af ens sider på sin hjemmeside. Så det ikke er alle der kan komme ind på alle sider...

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 19:35

Det kan man godt, men du bliver nok nød til og kode det selv. Hvis du ikke har lyst til det, så kan du betale dig fra det. www.bricksite.com har et super godt CMS system og der er der mulighed for at sætte et login system på.

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 19:54
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:11

Hej bentjuul

Nu må jeg lige høre hvorfor du kun henviser til php artikler og ikke også til asp eller asp.net?

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 20:32

Citat
Nu må jeg lige høre hvorfor du kun henviser til php artikler og ikke også til asp eller asp.net?

Nå ! nu er det ikke dig der skal stille spørgsmål her.

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:35

Nej men jeg synes godt du kan give spørger den mulighed for selv og tag stilling til hvilken teknologi han/hun vil bruge.

Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 20:41

Synes det er meget sejt du kan finde ud af det med hjemmesider webnoob - men hvorfor ikke lære ham om det i stedet for at "håne" ham med at han måske ikke kan finde ud af det?

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 20:42

Ja, som f.eks at købe dit CMS system med login

Nu er du forholdvis ny herinde, så koncentrer dig om egne kommentarer til spørgeren og ikke mine.

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:43

hvem håner, jeg fortæller ham han skal kode det selv og hvis han IKKE vil det så kan han benytte sig af www.bricksite.com......... har jeg sagt noget forkert?

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:46

det kan godt være jeg er ny herinde, men jeg synes stadig man skal komme med alle muligheder i stedet for kun og komme med de muligheder man selv ville vælge.

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 20:49

webnoob du skriver
Citat
men jeg synes stadig man skal komme med alle muligheder i stedet for kun og komme med de muligheder man selv ville vælge

Hvorfor har du så kun givet mulighen for køb af dit eget cms system hos bricksite ??????

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 20:51

mulighen = muligheden

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 21:07

det har jeg heller ikke

Citat
Det kan man godt, men du bliver nok nød til og kode det selv.

Synes det ligner min første mulighed.

Citat
Hvis du ikke har lyst til det, så kan du betale dig fra det. www.bricksite.com har et super godt CMS system og der er der mulighed for at sætte et login system på.

Og det synes jeg ligner min anden mulighed.

Har jeg sagt noget forkert???

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 21:21

Selv et barn kan skrive
Citat
Det kan man godt, men du bliver nok nød til og kode det selv.

det er der ingen hjælp i.

Du giver kun mulighed for køb af dit eget CMS system, så lad være med at falde over andre der giver spørgeren tutorials der er helt gratis, og man kan lære noget af.

Citat
Har jeg sagt noget forkert???

Ja, lad være med at blande dig i, hvad andre skriver

Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 21:25

nej jeg giver to muligheder, ud fra det kan spørger vælger det og spørger hvordan han bliver klogere. Hvorfor presse en mulighed ned over hoved på ham som han måske ikke har lyst til ved at fortælle ham hvor han finder scripts.

Jeg stopper abboneringen her, det her mundhyggeri hjælper ikke spørger, det gør bare hans indlæg unødig langt. Du overtager bare herfra, du ved jo åbenbart hvad spørger har lyst til.

Fra : bentjuul

Dato : 10-06-08 21:30

Citat
Du overtager bare herfra, du ved jo åbenbart hvad spørger har lyst til

ja spørgeren efterlyse kode
Citat
man på en eller anden måde kan komme en kode på nogen af ens sider på sin hjemmeside.

og ikke et købe CMS system fra en kandu bruger.

Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 23:01

Fight, Fight, Fight, Fight ...

Fra : molokyle

Dato : 11-06-08 09:11

For at sikre adgang til et site kan man udover password rutiner skrevet i serverside-kode (ASP, PHP, Perl, Phyton osv. ) evt. benytte en sikker forbindelse = TSL (Transport Layer Security) el. SSL (Secure Sockets Layer) :

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Sockets_Layer

Dette krypterer forbindelsen, således at 'andre' får sværere ved at 'aflytte' kommunikationen.

Ps. TSL/SSL forbindelser betaler man 'ekstra' for hos internetudbyderen, hvis ellers denne har en sådan service. ( Eks. http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=support&page=/support/supportsearch.asp :
Citat
Kan DanDomain tilbyde ssl hosting? Hosted Server

DanDomain kan kun tilbyde ssl hosting, hvis dette placeres på egen server. Evt. pris på, at få egen server ved DanDomain. Klik her

SSL certifikat kan enten lejes af DanDomain, ellers kan du selv indkøbe dette.

)

Man kan også gå den 'modsatte' vej

Altså i stedet for at tillade brugere med det korrekte brugernavn og password at besøge bestemte sider, kunne man FORBYDE bestemte IP adresser at tilgå siderne. Dermed slipper man for at administrere et loginsystem. Man skal blot vedligeholde en liste med de IP adresser som forbydes adgang til siderne.

Brugeres IP kan aflæses:

I ASP:
Kode
strIP = request.servervariables("REMOTE_ADDR");

I PHP:
Kode
$ip=@$REMOTE_ADDR;

..eller (hvis 'global register' er sat til Off i php.ini):

$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];

Nu kan man sammenligne værdien af variablen $ip med listen over IP adresser og omdirigere de 'forbudte' IP'ere til en side som fortæller at de ikke har adgang til sitet.

Dette kan bruges når man f.eks. vil smide brugere der ikke kan opføre sig 'ordentligt' på porten

Dette er dog ikke en 100% sikkerhed, da brugerne kan maskere deres IP f.eks. vha. en proxyserver.

</MOLOKYLE>

Fra : peque

Dato : 11-06-08 09:21

Tja.
Til det helt store spørgsmål omkring hjemmesider.
Nu gik det vist op i en højere diskution istedet for at hjælpe.

Men Molekyle kom frem med noget af det rigtige.
Men til at starte med er man nødt til at vide nogle småting fra spørgeren:
1. Har du lavet din hjemmeside og på hvilket webhotel ligger det??
Hertil kommer tillægsspørgsmålet:
Hvilket programmeringssprog tillader dette???
2. Hvis der er mulighed for det fra webhotellet's side af - kan du sætte rettigheder på enkelte mapper og placere dine specielle sider derinde.

Men generelt er du nok nødt til at programmere det selv. Der er også små scripts mm man kan finde rundt om på nettet alt efter hvilke programmeringssprog der understøttes. Der kan du nogle gange være heldig og finde noget kode du kan sætte direkte ind i din hjemmeside, men det kræver sp også lidt teknisk viden omkring det.

Om din løsning er det eller et CMS system er meget vidt - Alt efter hvad spørger ønsker og har behov for. Men der er ligeså mange muligheder for det du spørger som der er mennesker med meninger

Fra : Manse9933

Dato : 11-06-08 11:43

Er det sådan noget lignende du har behov for>

http://manse9933.dk/sub/med_l/

Lavet med en simpel>
.htaccess
og
.htpasswd
fil
Pluds et js script

Manse9933

http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml

Fra : molokyle

Dato : 11-06-08 21:35

Manse9933's loginsystem er udmærket til 'husmandsbehov'

..yder stor flexibilitet og er en 'rimlig' sikker løsning

..og så er .htaccess en 'åben' standard (Apache) for opstarts-bilioteksfiler, som er universel tilgængelig for (næsten) alle internetservere.

Ps. Som et kuriosum kan nævnes: Jeg bruger selv .htaccess filen til at omdirigere fejlagtige URL henvisninger på mit domæne.

F.eks. Den hypotetiske henvisning:

http://www.cssboxing.com/no_such_file.err

Pps. Tak for Javascript-linket Manse9933

</MOLOKYLE>

Fra : Manse9933

Dato : 11-06-08 22:45

Udemærket løsning molo

Man skal bare huske at lægge
.htpasswd
i en anden mappe end de beskyttede sider og
beskytte .htpasswd med en htaccess som så
beskytter sig selv med beskyttelse inden i filen
selv tak.

Assist4dogs >>
Jeg kan godt lave en løsning for dig og føre dig igennem
proceduren trin for trin,bare råb højt.
Manse9933

Fra : Assist4dogs

Dato : 12-06-08 10:10

Hej Manse9933

HJÆÆÆÆÆLP

Jeg kan høre på snakken har inde at jeg ikke fatter en brik af det der bliver skrevet... nok mest fordi jeg ikke bruger HTML koder til at lave min hjemmeside.
Jeg bruger One.com´s program....

Lige et tillægs spørgsmål... nu hvar jeg jo min hjemmeside hos One.com.. men kunne godt tænke mig at have den et sted med lidt flere muligheder... fx at kunne ligge video klip ind på siden, parssword osv.

Er der nogen der kender et godt sted... der heller ikke er vildt dyrt???

Hilsen Assist4dogs...

Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 16:36

Okay,vis du overhoved ikke kender noget til html kodning så kan det blive problematisk,manse9933 ligger på one.com men jeg koder selv og kender ikke ret meget til deres html program,du kan vel selv sætte links og koder ind i de færdigsyede sider?
Jeg har også en side på
http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100
Basis Small og der ved jeg at man kan
lave koder/passwords på mapper(kontrolpanel) men problemet
er at du ikke kender til html kodning,de har
f.eks CMS systemer som man kan installerer via
kontrolpanel,men en smule html kodning skal der til vis man
f.eks. vil sætte video og andet ind på siderne.
Klik på >>>>
CMS, forum, blog, shop mv.
inde på siden så kan du se hvad de har og der er links
til systemerne o.a (billigt)
Det har jeg heller aldrig gjort brug af.

Manse9933

Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 16:42

De har f.eks. joomla (blandt andet) som man kan installerer via kontrolpanel,det har jeg kun læst godt om (færdigt CMS system)så kan du altid lære lidt om html kodning senere.
lær>
http://www.html.dk/

Joomla>
http://www.joomla.org/

Fra : molokyle

Dato : 12-06-08 17:19

Citat
..flere muligheder... fx at kunne ligge video klip ind på siden.

Således lægger du f.eks. et *.wmv videoklip ind:
Kode
<object classid="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" id="player" width="320" height="260">
<param name="url" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="src" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="showcontrols" value="true" />
<param name="autostart" value="true" />
<!--[if !IE]>-->
<object type="video/x-ms-wmv" data="MIT_KLIP.wmv" width="320" height="260">
<param name="src" value="MIT_KLIP.wmv" />
<param name="autostart" value="true" />
<param name="controller" value="true" />
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

..for at vise: MIT_KLIP.wmv

Virker i alle browsere med det rette MediaPlayer Plug-In

Eks. http://www.cssboxing.com/temp/embed_wmv_all.html

</MOLOKYLE>

Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 17:25