/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
FrekvensDivergens
Fra : svendgiversen
Vist : 665 gange
300 point
Dato : 24-11-07 20:04

Undskyld jeg brugte ufine metoder til at gætte julesangen,
men hvis man ikke er så god til spil, må man somme tider stille sig med ryggen mod solen,
så I mine mere erfarne Small Talkere får den i øjnene...

Som kompensation, vil jeg nu udlove nye "Matador" points,
ikke som ulands bistand, men til en værdig kandu problem løser:

Ikke mange af Universets og Menneskehedens store ubesvarede spørgsmål
når frem til kandu i disse tider; naturligvis heller ikke i dette SmallTalk forum.
(og jeg, der lige har fået ubegrænset netadgang, et halvt år for tidligt vil nogen sige)

Hvem? Hvad? Hvor? og udvidelserne Hvorfor? Hvornår?

Mine journalistiske evner rakte ikke helt til det første: Efter forsøg på interview med anonyme kandu brugere er de fleste forstsat ukendte; dog med enkelte undtagelser,
og nogen har skiftet hårfarve for mit indre syn...
(mit spørgsmål herom, nedenfor er stadig åbent, men vil meget snart blive lukket).

Nu vil jeg forsøge med at afklare det sidste: ”Hvornår?” via en såkaldt Frkvens Analyse...

For de der ikke ved hvad en frekvens analyse er:
En af mine tidligere kollegaer kunne ikke vente med at spise sin madpakke til i frokostpausen;
lidt over klokken 11 hver dag tog han en håndmad ved sit skrivebord...
Og vor fælles chef med gammelmands blære, kunne ikke vente med at gå på WC til i pausen;
hver dag på samme tid gik han så en runde fordi den spisende medarbejder på vej mod toilettet.

Resultatet af frekvensanalysen blev at vedkommende altid spiste og aldrig arbejdede...
Nogle med kendskab til frekvens analyser vil bemærke, at ikke alle forudsætninger
for en statistisk, god frekvens analyse er opfyldt i dette tilfælde.

Heller i den reducerede ABC frekvens analyse, jeg nu vil forsøge at lave:

Min aktivitets rytme er bestemt af at jeg stadig arbejder; dog kun 4 dage om ugen et halvt år endnu.

Om morgenen ser jeg lige om der er kommet nogle mails, bl.a. om svar på kandu spørgsmål...
På ”arbejde” (jeg arbejder ikke, jeg simulerer) kan jeg se, om der er kommet mails derhjemme,
men kun i alvorlige tilfælde reagerer jeg på dem før jeg stempler ud).
Når jeg kommer hjem ser jeg så igen efter mails, svar i kandu etc.
Men mine hovedaktiviteter sker normalt efter aftensmaden...A for hovedaktivitet.
(Og det er nok også her jeg oftest dummer mig, især hvis min kone og jeg har delt en flaske vin)
Før jeg går i seng ser jeg lige efter de sidste mails...

Så mine kandu aktiviterter fordeler sig på hverdage omtrent således:
Klokken: 07:d 17:B    19:A og 22:C

Meget usikkert, på baggrund af de små blå mænd ude til venstre, tror jeg, at de fleste andre arbejder helt anderledes i dette forum:
Med meget lille aktivitet i TV tiden, og ofte med lange natte debatter...

Er denne ABC analyse helt gal for en typisk Kandu SmallTalker?
Klokken: 16:B    18: C og 24+: A

Måske vil min næste profil mere ligne flertallets? Jeg tror dog fortsat jeg vil sove om natten...

De afvigende "arbejdstider" kan give ventetider...

(eksempelvis nu, hvor jeg ikke vil lukke mit andet spørgsmål
før min nye ukendte, kære nabo får mulighed for at reagere)

Hav en (fortsat?) God Aften, Svend

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 310 point
Dato : 24-11-07 20:24

I flere år var min frekvens i perioder nærmere:

Kl. 00.01 --> 23.59 ..sådan ca.

Når jeg arbejdede (Ja, ja.. jeg ved godt, at nogen ikke kalder ugentlige 37 - 40 timers aktivering i statens it-funktioner for arbejde, men alligevel..) så havde jeg adgang til internettet og ingen anede alligevel hvad jeg rodede med, når jeg løste div. it relaterede problemer
..og de 'turde' da slet ikke spørge

For indeværende er det pga. 'rigtigt' arbejde *LOOOOL*

Kl. 4.00 -- 5.45

Kl. 15.xx -- 15.xx

Kl. 17.xx -- senest 21.xx ..hvor jeg går på puden, når en ny arbejdsdag er i vente.

Selv go' aften Hr. Svend, men nu vil jeg frekventelt (gen-)se: De to Tårne

</MOLOKYLE>

Fra : refi

Dato : 24-11-07 20:25

Næh - du har da ret....

Her er mest aktivitet om formiddagen - lige inden aftensmaden og så igen efter til ca. kl. 23....

Så ebber det stille og roligt ud....

Og husk så lige på - Kandu har nok kun ca. 2-300 brugere - resten er dobbeltprofiler

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 20:56

Citat
Undskyld jeg brugte ufine metoder til at gætte julesangen,

Ufint, jeg kunne da bare have sagt --- tampen brænder ---- med dit sidste link, hvis jeg ville have fortsat gætteriet,...så alt i alt var det da helt okay

Hilsen en som altid er på i tv-tiden, da jeg ikke giiider tv

Fra : refi

Dato : 24-11-07 20:58

Gollob er nu ikke så ringe endda....

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 21:01

Citat
Gollob er nu ikke så ringe endda

Er det noget der kan spises

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 21:06

Nordsted1 -> Polsk speed-way helt

</MOLOKYLE>

Fra : refi

Dato : 24-11-07 21:09

Gollum - sorry.....

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 21:10

Ok, så blev jeg igen lidt klogere, men der er nok ingen der bliver lige så go'e som Ole Olsen var??

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 21:11

Thomas Gollob : http://www.ebblog.dk/blog.php?blog=2972&m=7&y=2007

..eller tænkes der på Gollum refi?

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 21:16

..og så kan jeg sagtens på ægte multitask manér både se fjernsyn, surfe på nettet, spise henkogte ananas på dåse ..samtidig med jeg ryger smøger, drikker kaffe og snakker i mobiltelefon.

</MOLOKYLE>

Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-07 21:17

Gallup eller Galop kringle? vist med p??

Hilsen Svend, ex. journalist...

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 21:24

Fy Molo, ikke snakke med mad i munden

Jeg ka' da bare også følge med i tv'et imens jeg sidder ved pc'en

Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-07 21:24

Nå der dummede jeg mig igen: Formel 1 kører?

Man kan jo ikke vide alt...

Vor første hund hed iøvrigt Fiti Paldi, Svend

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 21:27

Svend man kan da vist ikke dumme sig i smalltalk

var din hund en Labrador formel 1, eller var den opkaldt efter en der kørte formel 1??

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 21:39

Emerson Fitipaldi var Formel1 kører. Både han og hans søn fortsatte karrieren i Indianapolis 500 serien i USA med stor success Nordsted1.

Sådan noget ved man da bare

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 21:43

Øeh... men det staves altså: Emerson Fittipaldi

http://da.wikipedia.org/wiki/Emerson_Fittipaldi

</MOLOKYLE>

Fra : refi

Dato : 24-11-07 21:45

Og "skomageren" skal til at køre WM i MC

Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-07 21:49

Ja ja ja, og kolibrien er den eneste fugl der kan flyve baglæns.. ellementær viden

Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-07 09:15

God Morgen.
Først en rettelse, vor aller første hund hed Bonnie, født hos venner.
Fittipaldi var dens datter; begge sorte mini pudler.
Og Fiti, i dag tale, var opkaldt efter Emerson Fittipaldi fordi den for rundt...
(iøvrigt, ikke så godt når min kone kaldte på den, der hvor vi boede før,
Fitti er et ret uartigt ord på Sønderjysk).

Men hvorfor tale om Formel 1 helte? Dette spørgsmål drejer sig om frekvens studier...
Klokken 8.00 ingen blå mænd (kønsdiskriminerende?) i top 10, hverken Kandu All eller Smalltalk.
Her kl. 9 begynder de første at få tændt computeren...

Nu er top 10 jo ikke repræsentativt; hvor mange er vi? og hvor mange er aktiv i Smalltalk??
Og så på en søndag, oven i købet med begyndende julehandel...

Den, der laver den mest udførlige og troværdige frekvens analyse af aktiviterne
på en hverdag her i Kandu' s Smalltalk, vinder disse points.
God Søndag, Svend

Fra : refi

Dato : 25-11-07 09:45

Jamen den giver da sig selv....

Jo flere point - jo mere Kandubeskæftigelse.....

Top 10 kan du så ikke bruge i den sammenhæng men "månedens bedste" og "årets bedste" - selvom "bedste" er et forkert ord i denne sammenhæng....

I 50% af spørgsmålene uddeles IKKE point efter viden, men efter det svar der falder bedst i spørgerens lod eller hurtigst..... (selvom det måske er forkert svar)

Tidspunktet vil jo af naturlige årsager ALTID ligge i DK borgeres naturlige livsrytme (9-11 13-18 19-24)....

Du kan jo ikke svare på spørgsmål hvis du er ALENE i forummet....

Fra : 9060

Dato : 25-11-07 09:52

Citat
Men hvorfor tale om Formel 1 helte? Dette spørgsmål drejer sig om frekvens studier

I smalltalk, plejer kanduer, at tale om alt mellem himmel og jord, derfor

Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-07 10:14

Den køber jeg ikke helt refi.

her kl. 10 er du den eneste i top 10 der er blå, og under small talk kun min "nye" nabo,
og jeg tror det er typisk for kandu brugere en tidlig søndag...et lille d.

I går aftes da vi gættede julesange var der en helt anden mere intens aktivitet...et stort A.

Men mærkeligt nok ingen lange natlige kæde diskutioner...
og her tror jeg natten til Søndag er atypisk?

Og ja 6090, det skal vi da også fortsætte med...
men selv i smalltalk indeholder nogle at indlæggede da spørgsmål?

Fluenets gardiner eksempelvis, her vil spørgeren nok ikke være tilfreds med Formel 1 svar...
Hilsen igen Svend

Fra : refi

Dato : 25-11-07 10:19

Citat
her kl. 10 er du den eneste i top 10 der er blå

Du skal IKKE kigge på top 10....

Kig på månedens bedste

Fra : refi

Dato : 25-11-07 10:20

Top 10 er jo brugere der har været her i årevis (af gode grunde)

Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-07 11:39

Du har ret refi,
månedens bedste giver et langt bedre vurderings grundlag...
229>>10, Svend

Fra : molokyle

Dato : 25-11-07 14:23

svendgiversen ->

Citat
Den, der laver den mest udførlige og troværdige frekvens analyse af aktiviterne
på en hverdag her i Kandu' s Smalltalk, vinder disse points.

God Søndag, Svend

..man ka' sgu da ik' gi' påæng til sig SÆL

</MOLOKYLE>

Fra : refi

Dato : 25-11-07 14:29

Citat
man ka' sgu da ik' gi' påæng til sig SÆL

Nogen kan - det er set før

Fra : refi

Dato : 25-11-07 14:30

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=113060

Kig lige her molo.....

Sorry Svend for misbruget.....

Fra : molokyle

Dato : 25-11-07 16:21

refi -> Øeh... hvad var det nu liiiige jeg ALTID hårdnakket og insisterende har påpeget over for dig?

Avant vs. IE's renderingsmaskine? = Same Shit !

Start 'forfra' med:

1.) Slet Avant (..og foretag den nødvendige oprydning med TweakNow RegCleaner Std.)

2.) Hent og Kør: http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Prøv så; at se om ik' det har hjulpet

Citat
Sorry Svend for misbruget.....

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 25-11-07 16:24

refi -> Der er sikkert mange indstillinger i IE du derefter må se efter i sømmene

Citat
Sorry Svend for misbruget.....

</MOLOKYLE>

Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-07 20:47

Helt i orden refi og molo,
bare mit spørgsmål bliver brugt til noget fornuftigt...

Jeg har også installeret Mozilla FireFox, som en midlertidig gratis virus beskyttelse?
Indtil min nevø, der er datalog, kommer hjem fra Kina...

OG Det var nok for meget forlangt at nogen her i Smalltalk skulle lave fælles frekvens studier?
Så vi prøver på en anden måde...

Hvis I hver i sær oplyser:

A, hvornår I er mest aktive i Kandu?

Og hvis i mere end to gange i døgnet bidrager til spørgsmål og svar i kandu:
B: tidspunktet for jeres sekundære kandu aktivitet??

Og for de flittige, der hele 3 gange i døgnet er aktive i kandu:
C: tidspunktet for denne tredie kandu indsats???

Eksempelvis for mit vedkommende:
A: 19.00, B: 17.00, C: 22.00

Så vil uvildige statistikere udvælge den typiske kandu brugers (vinder)indsats hvornår...

I må gerne for nemheds skyld kopiere mit eller et par andres bud inden i ændrer til jeres eget:
A: 19.00, B: 17.00, C: 22.00
A: 10.00, B: 13.00, C: 19.00
A: 15.00, B: 17.00, C: 24.00
For nemhedsskyld intet aktivitets interval; typisk bruger vi vel ca en halv time ad gangen...

Hilsen og God Fornøjelse, Svend

Fra : ans

Dato : 25-11-07 23:00

Jeg forstår ikke helt, hvad du vil/skal bruge det til.

Om en bruger er blå eller grå kan du ikke bruge til noget som helst. Det er en af de funktioner, der ikke fungerer på kandu.

Du kan jo lave din egen research. Klik på brugernavnet, som du er interesseret i. Så kan du se hvor mange/få spørgsmål brugeren har deltaget i. Ja og det er også muligt at se tidspunktet

Citat
Så vil uvildige statistikere udvælge den typiske kandu brugers (vinder)indsats hvornår...

LOL

Jeg har tidligere fået at vide/skrevet at jeg snager, men jeg må da sige/skrive, du slår da snageriet LOOOOL

Citat
Så vi prøver på en anden måde...

Hvem er vi !!!!!

Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-07 07:19

OK
Materialet til disse frekvens studier bliver vist lige så mangelfulde som den med håndmadderne.
Og det er jo også ret ligegyldigt hvornår folk "arbejder" her i kandu...

Smalltalk er ikke for staistikere! Bare én havde svaret havde hyn fået alle points...

Hvordan slipper jeg nu ud af spørgsmålet på en pæn måde?
Svend på vej til arbejde...

Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 08:08

Når du ikke har fået et brugbart svar, kan du annullerer spørgsmålet, hvis du hellere vil dele pointene ud, så luk øjnene og lad musen bestemme hvem den vil pege på

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-07 17:20

Tak for svaret molokyle.

Vist det nærmeste vi kommer på en kandu bruger frekvens oplysning...
Hilsen Svend

Fra : molokyle

Dato : 27-11-07 16:49

Jeg er på...