/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
AnonymImagination
Fra : svendgiversen
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 22-11-07 19:19

Andre end jeg forestiller sig tilsyneladende noget, ofte helt forkert,
om de mange anonyme brugere her i Kandu:

>er du journalist, Svend?

Nej kære Moster Hanne, langt fra...

(du lukkede før jeg fik svaret, og det ville jo også være forkert, at indflette disse fantasi tanker blandt alle dine mange pæne fødselsdags hilsener).

Men først lidt om fordele og konsekvenser ved at være anonym...

Når jeg optræder med mit eget navn, er det fordi jeg begyndte her i kandu med at bede om hjælp til at finde min familie på nettet under slægtsforskning. Derfor var det jo naturligt, at benytte i hvert fald mit eget efternavn.
Og iøvrigt syntes jeg dengang, at det var ”tøset” at gemme sig bag et pseudonym.
(Jeg har senere hjulpet andre ”anonyme” slægtsforskere, mange har afsløret hvem de er...).

Senere må jeg tilstå at jeg har ændret opfattelse; især når det drejer sig om ømtålelige emner af privat karakter, ville det være rart at kunne spørge anonymt.
(Nu har jeg jo ikke fået en abbort, men der kunne jo være andre sygdomme, jeg ville spørge om behandling for, og jeg kunne have kørt overfor rødt, have begået underslæb, etc).

Jeg kunne naturligvis starte som en anden supplerende bruger, men er sikker på at ordvalg og skriveform hurtigt ville afslære mig...
Der er sikkert andre, der har flere brugernavne og også nok nogen der har gættet hvem der optræder dobbelt... (er det iøvrigt tilladt? Helt legalt??)
Så kunne jeg jo også give mig selv kandu ”Matador” points, som jeg tidligere har foreslået...
(det er naurligvis ikke tilladt).

Ikke ofte, men dog flere gange, har vi vel oplevet, at nogen har brugt mindre pæne ord, som de nok ikke ville have anvendt, hvis de kunne genkendes.
Og jeg kender eksempler på at nogen, der bevidst prøver på at sabotere seriøse spørgsmål med dumme bemærkninger.
For nyligt have en af vore aller dygtigste slægtsforskere et indlæg herom...
(Han er nu vistnok gået over til konkurrenten DIS, hvor man iøvrigt ikke må være anonym,
og vi mangler hans ekspertise).

Og her er et helt friskt eksempel:
Et sålkaldt ”svar” på et seriøst spørgsmål fra én der leder efter sin far som hun? (der var den igen) aldrig har set:

Hej din skarnsknægt. Jeg er din farfar. Jeg hører, du søger mig. Ska' du låne penge igen ?
Sidst du lånte, måtte jeg gå fra gård og hjem. Nej - ta'du nu og find dig et arbejde.
Hilsen farfar ...

Faderen er født i 1939, så det er jo ikke den rigtige farfar...

Det er da meget sjovt, men næppe svaret, hvis vedkommende ikke var anonym?
Og hvordan mon hyn, der har stillet spørgsmålet, og venter på hjælp, opfatter det??

Angående hvem der siger hvad, oplever vi jo dagligt en sondring...
Hvis en fagforenings pamper snakker om flere tusinde kroner mere om måneden til lavtlønsgrupper
reagerer vi jo knabt nok; det skal hun jo sige... Omvendt hvis udtalelsen kommer fra en minister.
Kun hvis nogle helt spontant reagerer voldsomt, tænker vi: ”Der må være noget om det”
(eller hvis vi selv skal vente på forventede skattebetalte goder/behandlinger...).

Og så tilbage til dit spørgsmål Moster Hanne...

Jeg er overhovedet ikke journalist; gammel civil ingeniør med reguleringsteknik som speciale.
(Jeg var en af de første der benyttede digital simulation herhjemme, tilbage i hulkortenes tid)
Det kunne jeg fortælle meget om; jeg kan lave en hel mejetærsker på en computer...

>så nu har du detektivarbejde (snagebeskæftigelse)

Jeg fornemmer en vis negativ undertone, kære miritdk

Jeg håber hermed at have anskueliggjort, at jeg på ingen måde har ønsker om at snage i nogens privatliv, men at jeg, og altså også andre, ubevidst forestiller sig et eller andet om de pågældende anonyme kandu brugere...

Iøvrigt er af mine første og aller bedste lærebog i Hydraulisk Reguleringsteknik skrevet af Merrit ikke dansk, men amerikaner; så når jeg ser dit navn tænker jeg på ham, sorry...

Og angående køn; naturligvis ender ikke alle pigers pseudo navn på a, men hvis det gør, tror jeg det er en kvinde. Også her er der naturligvis undtagelser; eksempelvis Varla der hedder Ejvind...

Hvis mor eller moster indgår i navnet er jeg naturligvis ikke i tvivl, således heller ikke med Camilla,
som altså hedder Hanne; hende forestiller jeg mig fortsat som en kærlig moster, der benævner sit pseudonym efter sin kære niece, men sjovt er hun skiftet fra brunette til blondine på det sidste...
Undskyld Hanne, min imagination.

Jeg har også en del personlige oplysninger fra private mails om kandu brugere, som jeg ikke kunne drømme om at gengive her...Enkelte optræder oven i købet med modsat køn af hvad navnet angiver.

Så der er fortsat muligheder for imagination...nu også med hjælp af de selvvalgte ikoner, Svend

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-07 19:42

Citat
Der er sikkert andre, der har flere brugernavne og også nok nogen der har gættet hvem der optræder dobbelt... (er det iøvrigt tilladt? Helt legalt??)

Ja - det er tilladt - du kan have ligeså mange "nicks" du lyster.... - De skal bare have HVER SIN emailadresse....

Med hensyn tilæ "snageriet"....

Det vil du ALTID opleve - og det har nok en naturlig forklaring.

Når du skriver indlæg danner du automatisk et billede i hovedet af vedkommende.
I det næste spørgsmål bliver dette billede så ødelagt af en eller anden kommentar...
Hen ad vejen vil du derfor få opbygget et billede af vedkommende (rigtigt eller forkert)

Så er der de brugere der "kender" hinanden lidt privat og af og til misbruger dette.....

Alt dette kan du ikke ubdgå i et ÅBENT forum....

Så mit råd:
Vær 100% anonym - men ærlig.....

Fra : dova

Dato : 22-11-07 19:45

Citat
Vær 100% anonym - men ærlig.....

That's me

Fra : refi

Dato : 22-11-07 19:49

Ja - efterhånden kender "vi" jo "lusene" på fodaftrykket....

Fra : chaufrat

Dato : 22-11-07 20:10

Herligt indlæg. Jeg går på hænder. Ikke noget med fodaftryk her. Det er farligt. Man kunne jo blive genkendt. Bruger størrelse "flydedok"!!

Fra : refi

Dato : 22-11-07 20:20

Nååå - i familie med Dirch

Fra : chaufrat

Dato : 22-11-07 20:26

Ja det ville jo være herligt hvis jeg kunne sige det "Passer"! Nej det er jeg ikke. Jeg er anonym men

ærlig.

Fra : ans

Dato : 22-11-07 23:54

svendgiversen

På kandu kan alle være anonyme. Det er jo ikke slægtsforskning det hele.

Fra : molokyle

Dato : 23-11-07 08:46
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-07 16:18

Tak for svar og positive kommentarer, det bedste er gengivet her:

> [...]
>Hen ad vejen vil du derfor få opbygget et billede af vedkommende (rigtigt eller forkert)

Sådan som refi her skriver, oplever jeg det også...

Og billedet er med til at forklare, hvorfor vedkommende spørger som hun/han gør
og vurdere godheden af de modtagne svar. Ubevidst, ikke for at snage...

Og ja kandu er andet end slægtsforskning... når dette nævnes ovenfor:

Når mange af disse også har spurgt i DIS, er det jo så ikke svært at finde deres rigtige navne.
Mon der er andre afsnit af kandu med et tilsvarende konkurrerende ikke anonymt forum?

>er du journalist, Svend?
Er du kemiker HENRIK?? Atomforsker?? Eller meget lille???

Se min imagination fortsætter... Svend

Fra : refi

Dato : 23-11-07 16:38

Selvfølgelig er det ikke så svært udfra hvad "folk" spørger om at "nærme" sig deres egentlige identitet....

Ofte er den en adresse
Ofte kan det udledes af navnet
Ofte henvises til ens egen hjemmeside (hvor navnet så står)
osv. osv.

Desværre er det ofte dem med "uortodokse" meninger der så bliver "forsøgt" sporet

Spørg mig ikke hvorfor - men vi er vel alle født nysgerrige....

Fra : molokyle

Dato : 23-11-07 16:42

Hold fast Hr. Svend:

Molokyle er mit øgenavn, nick, alias, alter-ego, profilnavn, pseudonym ..eller hva' du har lyst at kalde det svendgiversen, men det har nu intet med min beskæftigelse eller fysiognomi at gøre

Ps. ..det du tænker på er sikkert ordet: Molekyle

?

</MOLO>

Fra : refi

Dato : 23-11-07 16:48

Mit første indtryk af "Molo"

"Rund" herre med en øl i den ene hånd og en cigar i den andet....
Mange meninger om livet, men mest opsnappet i værtshusmiljø...
Accepterer alle - bare de giver en lille en...
God mod dyr...
Lever alene (og har det nok bedst sådan)
Er synket DYBT ind i det sociale system....

Jeg har så siden set et billede (tror jeg nok) - så det passer ikke

Fra : molokyle

Dato : 23-11-07 17:06

"Rund" herre med en øl i den ene hånd og en cigar i den andet....

=

Vindtørt stankelben, med en øl i den ene hånd (..10 i posen) og en hjemmerullet 'cigar' i den anden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mange meninger om livet, men mest opsnappet i værtshusmiljø...

=

Mening med livet er en misforståelse ..og ses bedst på bunden af et ølglas
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Accepterer alle - bare de giver en lille en...

= ..eller 2 !
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
God mod dyr...

=

Sentimentalt fjos !!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lever alene (og har det nok bedst sådan)

=

Naaaeh... Jeg har da en russisk overbo som lyder navnet: Igor
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er synket DYBT ind i det sociale system....

=

Alm. lønarbejder i betroet stilling.

Hvem sku' også ha' gættet at jeg har skrevet under på en erklæring om TAVSHEDSPLIGT
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har så siden set et billede (tror jeg nok) - så det passer ikke

= Joeeeeh.... den er sgu go' nok: http://www.cssboxing.com/eksempler/eks001.php
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

</WEBMASTER, HÆNGERØV og BERIDDER ..af Gud's nåde>

Fra : refi

Dato : 23-11-07 17:09

Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-07 17:35

Noget der stødte mig:

Efter de sidste indlæg behøver jeg vidst ikke være så nærtagende...

Ikke Mole men Molo... her kender jeg kun Molo Cocktails...
så det med en øl i hånden forstår jeg ikke.

Iøvrigt:

> [...]

Sidst du lånte, måtte jeg gå fra gård og hjem. Nej - ta'du nu og find dig et arbejde.
"
Og hvem fik så de 500 points?

Ikke jeg, der havde brugt timer på at finde den pågældendes far og farfar på øen Fur.
Men den falske farfar her ovenfor...

Hvor er der retfærdighed i denne verden?? Svend

Fra : refi

Dato : 23-11-07 17:39

Det har INTET med retfærdighed at gøre....

Kandu består af en del brugere der "bare" vil dele point ud til "vennerne" (eller dem selv)

Det er blevet en yndet beskæftigelse for enkelte, der måske ikke kan få opmærksomhed på andre måder....

Fra : Gambrinus

Dato : 24-11-07 01:55

Tjaaaaa Svend
Jeg ved ikke, om jeg har dannet mig et billede af dig endnu.
Men jeg kunne jo bare gå forbi Focus og en 1000 meter længere op ad gaden,
for at få syn for sagen.
Har du kaffe på kanden ?
Gambrinus

Fra : molokyle

Dato : 24-11-07 07:07

Citat
Ikke Mole men Molo... her kender jeg kun Molo Cocktails...
så det med en øl i hånden forstår jeg ikke.

Så er du nok en af de få som ikke kender baggrunden for mit nick:

Fra Sundy på Ama'r.. javel, men der boede jeg og gik også i skole som barn.

S.v.S (Skolen ved Sundet).

I min karaktérbog lige fra 1. klasse til 2. Real-klasse stod der at læse i næsten alle fag; både ved termin's prøver og under år's beretningen:

'M's Standpunkt:

Flink, flittig og interesseret, men ofte lovlig snakkende.
Har svært ved at lade kammerater komme til ordet. ( 'M' er lige lovligt snakkende).
'M' glemmer ofte at række fingeren i vejret. (Snakker stadig meget..)
'M' følger godt med, men har svært ved at styre sin snakken.
Virker ofte forstyrrende på undervisningen. Er vidende; men : Snakker !!

Læg lige mærke til, at der på intet tidspunkt er bemærkninger om at jeg TALER for meget

Nåh.. men i 5. klasse får vi så faget: Fysik/Kemi.

I årets første time spørger læreren:

Er der nogen i klassen, der ved hvad dette fag går ud på ?

Uden at række fingeren op: (Hvorfor vente når de andre tøver?) Jaaaa... det ved JEG.

Læreren: 'M' er du så sød at komme til tavlen og 'belæsre' mig og dine klasse-kammerater

Se dét ku' jeg bruge til noget : Scenen var min!

Efter ca. 40 minutters tegninger og forklaringer om:

Elementarpartikler; Protoner, Neutroner og Elektroner. Disse's : Orbitalbaner ; S-,P-, osv... Elektronnegativitet, ion'er, kovalente bindinger, Den Svage Vekselvirkninger (Brownske bevægelser) ..og sidst, men ikke mindst; opbygning af grundstoffer og molekylestruktur.

..sad hele klassen, læreren inklusiv, og gloede dumt, som om de slet ikke havde hørt efter?
Helt stille var der, da skoleklokken ringede..
...men i frikvarteret brød løs:

Æuu Bæuuuu..: MOLOKYLE, ..MOLOKYLE... han er en MOLOKYLE

Derfor...

Fjolserne havde slet ikke hørt efter: Det hedder altså molekyle

Senere prøvede man sig med: KYLE, KEGLE, KYLLING...

..men det var altså MOLO, der gik hen og blev mit øgenavn i daglig tale.

Det har 'hængt ved' siden... OGSÅ det store vokabularium

Ps. Øl i hånden er nok noget der oprinder hér fra kandu.dk, da mit profilbillede engang var dette retusherede skønmaleri fra min 'gamle' hjemmeside:

http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/henrik_40.jpg

</MOLOKYLE>

Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-07 09:31

God Morgen og tak, også for de sidste indlæg.
Så fik jeg da lidt mere i Imagination Databasen...

Ja jeg kører Focus, stationscar med plads til golfkøllerne bagi,
men jo ikke lige sæson nu, så mere tid bag computeren...

-Jeg har en nabo der er aktiv i kandu, og nu spekulerer jeg jo over,
hvorfor dog dette mærkelige navn Gambrinus? og dit grimme ikon??
(men pas nu på du ikke afslører dig selv; jeg er jo let at finde. i telefonbog, Krak etc.)

-Og Molo er fra Amager, det er min kone også,
født næsten på startbanen, gået på Korsvejens Skole, hvis det siger dig noget?

Du ser jo meget pæn og slank ud, heller ikke helt som min imagination:
Ældre, tykkere, mere molekyleagtig...

Jeg lader det stå lidt endnu, men lukker snart dette spørgsmål, som refi klart har vundet.

Svend, der fortsat fægter med åben pande...

Fra : Gambrinus

Dato : 24-11-07 21:26

Gambrinus er Øl-kongen.
Han står som en rigtig gammel 80 cm. høj keramikfigur i min stue.
Den har oprindelig stået på ”Stormklokken” min oldemors værtshus i Haderslev.
Det var et rigtigt værtshus forstås.
Med ølstue, restaurant, overnatning og hestestalde.
Min ikon ?
Den er da ikke grim. Er den ?
Den dukkede pludselig op helt af sig selv.
Den er bare lidt flabet og i hvert fald iøjnefaldende.
Gambrinus

Citat
pas nu på du ikke afslører dig selv

Ååååhhhhh......
Jeg har ikke så meget at skjule endda.
Der er mange her på Kandu er ved hvem, hvad, hvor, hvordan jeg er.
Men jeg plejer kun at oplyse uddybende data i private meddelelser.
Det vil du lære, når du engang oplever, at blive overdynget med spam og telefongas.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-07 23:26

Tak for svaret refi.