/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvad sker der ???
Fra : pve
Vist : 1080 gange
500 point
Dato : 03-08-07 14:37

Dette indlæg skulle måske ligge i kategorien Kandu - men nu ligger det altså her
Er jeg den eneste der synes at stemningen på Kandu på det seneste er dalet - jeg har på det seneste set rigtigt mange forsøg på "hygge" under især Smalltalk, men i 9 ud af 10 tilfælde er det endt med at folk sviner hinanden til på det groveste ??

Det sker dog i indlæg af den mere saglige slags at de går over i personangreb tilsvinelser etc.

Er jeg den enste der mener dette - eller er jeg bare påvirket af den manglende sol

God weekend til alle

Fra : refi

Dato : 03-08-07 14:45

Næhhhh....

Det har ALTID været sådan.....

Sjovt nok fra ganske bestemte personer - tit under ANDRE profiler......

Læg mærke til hvor mange NYE brugere der kommer med oplæg af den ene og anden slags og gebærder sig som om de har været her i årevis (de lærer hurtigt )

De sidste par måneder er alle NYE brugerspørgsmål enten om jura - "familietragedier"(penge) - lån o.lign.

90% af disse er "gamle" brugere der bare ikke vil være ved hvem de er - de svarer da heller aldrig ellers - stiller blot spørgsmålet.....

Det er en KÆMPE brøler fra Kandu´s side at det overhovedet kan lade sig gøre med flere profiler....

Fra : pve

Dato : 03-08-07 14:48

Kan godt være det bare er mig der ikke har deltaget så meget tidligere, at jeg ikke har bidt mærke i det.

Lidt sørgeligt, da der faktisk både kører nogle rimeligt sjove/underholdende indlæg samt nogle gode saglige indlæg, som så bliver maks spammed af nogle som ikke kan lide nogle andre..

Fra : refi

Dato : 03-08-07 14:51

Det vænner man sig til at ignorere eller se fra den sjove side.....

Det kan ikke engang få mit pi... på stuetemperatur

Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-07 14:54

Hej pve!

Nu skal vi jo heller ikke blive for sarte.
Jeg synes det er helt i orden,med lidt "mundhuggeri".
Det mener jeg Smalltalk,bl.a. er beregnet til.Og tro mig,jeg får tit en billig grin.God underholdning.
Det er ikke af vejen,med lidt farve på palletten.

V.H. Mosebaek.

Fra : pve

Dato : 03-08-07 14:58

Hej Mosebaek. Det kan du have ret i. Jeg er heller ikke imod at man er uenig - men bryder mig måske ikke om de mange rimeligt hårde og til tider nedladende indlæg der er.

Men som jeg skrev indledningsvist, så er jeg jo også i tvivl om det bare er mig der mangler sol

Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 15:02

Jeg bryder mig bestemt ikke om stemningen i visse tråde, jeg undgår dem i de fleste tilfælde, enkelte steder prøver jeg at få et ord indført, men det bliver total overdøvet når visse brugere går i selvsving, og så kan jeg ikke gennemskue hvem som har flere profiler men sådan er Kandu tilsyneladende, alt er tilladt

Fra : yearhouse

Dato : 03-08-07 15:10

REFI.

Hvor har du ret.
Det mest effektive er, at ignorere "sortséer-bemærkninger"

Der vil altid være nogen som vil drille/mobbe/genere andre...ALENE på bagrund af: De er djævelske konfliktsky IRL....og hér kan man jo række tunge uden det ses.

Eller lidt mere forenkelt: "Nogen har nok fået for lidt?"

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 15:14

Når man ryster et æbletræ ...risikerer man, at få et råddent æble i hovedet.

</MOLOKYLE>

Fra : dova

Dato : 03-08-07 15:14

Citat
[...]

"Tyv tror (måske) hver mand stjæler"

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 15:18

Det har jeg ikke noteret, men min tone er altid
venlig og opmuntrnede.

Fra : refi

Dato : 03-08-07 15:22

Citat
Tyv tror (måske) hver mand stjæler

Næh...

TYVEN VED DET

Jeg/vi kender jo en del af disse dobbeltprofiler der kun er oprettet med EET formål.....

BALLADE.....

Alt det der pointbytteri er der vist ingen der tager alvorligt

Fra : ans

Dato : 03-08-07 15:25

Citat
Når man ryster et æbletræ ...risikerer man, at få et råddent æble i hovedet.

Hvis det æbletræ bliver rystet på privat grund, så skal man da ikke risikere, at få det rådne æble i hovedet på et offentligt sted

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 15:31

Hjælpes de ...som hjælpes kan.

Er nu et af mange motto jeg kan tilslutte mig, men nogen brugere har dog med stor ihærdighed for længst, i mine øjne, bragt sig selv på 'glatbane' og bevæget sig uden for pædagogisk rækkevidde og hensides håb om al hjælp. De er simpelthen ikke i stand til, at begå sig socialt blandt andre mennesker.

Jeg skriver med vilje: 'de' ..og brugere i flertal

Man ka' kun beklage

</MOLOKYLE>

Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 15:35

Jamen molo dog.... er du her?? Skal vi lave en aftale

Fra : refi

Dato : 03-08-07 15:35

Tror spørgsmålet opstod da "pve" i et andet spørgsmål pludselig opdagede "paperboy" dukke op med bemærkninger til os andre om - at hvis vi ikke havde noget svar på spørgsmålet - skulle vi holde vores mund (sagt på en pæn måde uden smilyes)

Selv havde han INTET at sige - og der begyndte så "debatten"

Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 15:38

Det skal du ikke tage dig af pve.

Der er ind i mellem nogle skiderikker, som ikke kan finde ud af at overholde de mest almindelige regler mennesker i mellem, og derfor skal sættes på plads. Det pænere sprog er de fleste af dem immune over for, så derfor er det lidt mere rustikke vokabularium taget i brug

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 15:40

En brækspand kendes ikke kun på lugten ...det fremgår af indholdet.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 15:44

Hvis Klumme tror han kan genere mig med enten 'skraldespandsk' eller voluminøse superlativer?

..så ta'r han sgu fejl

Klumme taler for sig selv ...og jeg ?

DITTO.

</MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 03-08-07 15:46

Citat
Når man ryster et æbletræ ...risikerer man, at få et råddent æble i hovedet.

Hvis man ryster det æbletræ her på kandu, så risikerer man at få et råddent æble i hovedet.

Hvis det bliver rystet på privat "grund" så skulle der jo ikke være risiko for at få det rådne æble i hovedet på kandu.

Men det er sket at det rådne æble er smidt her på kandu

Fra : refi

Dato : 03-08-07 15:48

Citat
Klumme taler for sig selv ...og jeg

Taler MED mig selv....

Sorry molo - den var svær at modstå

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 15:52

refi -> Korrekt

..det hænder dog også, at jeg fører en fornuftig, indsigtsfuld eller underholdende samtale med andre brugere på kandu.dk

Heldigvis

</MOLOKYLE>

Fra : refi

Dato : 03-08-07 15:55

Har du set GOTD i dag - det må være noget for dig.....

Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-07 15:55

Såså Molo Nu synes jeg den forholdsvis,pæne tone krakelerer lidt.
Citat
En brækspand kendes ikke kun på lugten ...det fremgår af indholdet.
Jeg ansèr dig ellers efterhånden for at være lidt af en gentleman,her på Kandu.

Nu vil jeg ta`en slapper på sofaen.Men følger med i tråden senere.

Mosebaek.

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 16:00

Når spørgsmålet lyder. - Har jeg ret til ledigt for hunds første sygedag?
Så er det svært med den neutrale holdning.

Fra : refi

Dato : 03-08-07 16:04

Ligestilling "Teil" - ligestilling

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 16:06

OK refi, det husker jeg når min kat er syg.

Fra : refi

Dato : 03-08-07 16:10

Mange holder husdyr som børn

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 16:12

Kan man få dræbersnegle under den kategori.
De næste 40.000 dage ledige ved snegls første sygedag.

Fra : thyfoon

Dato : 03-08-07 16:32

Citat
Kan man få dræbersnegle under den kategori.
De næste 40.000 dage ledige ved snegls første sygedag.
LOL ROFL

Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 16:52

Jeg synes at ledige af enhver art skal sættes til at indsamle dræbersnegle.

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 17:42
Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 18:18

Mosebaek -> Joeh... jeg interagerer, debaterer, diskuterer med og replicerer 'folk' i den tone jeg tiltales. Det kaldes differentieret og brugerlogisk dialog. Lugten i 'bageriet' kan blive en kende streng ind imellem. Det medgiver jeg dig. Det sker dog yderst sjældent på min opfordring.

</MOLOKYLE>

Fra : pve

Dato : 03-08-07 18:33

Citat
[...]
- ja det var bl.a. det - men absolut ikke nok til at jeg startede dette indlæg.

Citat
Det skal du ikke tage dig af pve.
- det gør jeg heller ikke. der er ingen som (endnu ??) har været efter mig på det personlige plan. Det kommer nok hvis jeg en dag bliver mere aktiv og deltager mere i de forskellige indlæg. Den tid den glæde

Citat
http://www.kandu.dk/spg107839.aspx
Det her pve
- forstår jeg måske ikke helt, men Teil du har til gengæld givet et genialt citat fremover vedr. Trafikrytme i et andet indlæg, som sikkert kommer i bug den dag jeg bliver "blitzet" i en overhaling

Fra : ans

Dato : 03-08-07 18:43

Jeg har lært det, af at være bruger på kandu.

Deltag ikke i noget privat IRL med andre brugere.

Det æbletræ, der bliver rystet privat, der bliver det rådne æble smidt på kandu.

Det er min erfaring

Fra : ans

Dato : 03-08-07 18:46

Det er min erfaring og erfaring, det er stadig

Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:03

Har i egentlig lagt mærke til hvornår smalltalk eller andre tråde går i stykker.
Ikke at folk er uenige, men at det udarter sig til mudderkast.
Eksempelvis har jeg ikke set en tråd hvor ram2 / klumme deltager (Læs ikke deltager, men bare sviner en eller anden til), uden at den er gået i stykker.

Desværre er der en del som lader sig besnære af ram2 flotte ord sagt på en grim måde.

ram2/klumme ødelægger igen Kandu.

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:10

Ja der er nogle der bor i glashus som ikke bør kaste med sten her

dr.dem ( måske også mig selv)

Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:12

Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:20

Citat
Ja der er nogle der bor i glashus som ikke bør kaste med sten her

Kræver vist ingen kommentarer

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:20

e.c den var ikke til dig ( øhhe jeg mener ikke sådan da) der er også nogle andre (måske)

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:23

Citat
Kræver vist ingen kommentarer

Har svaret
Citat
dr.dem ( måske også mig selv)

Dumme dig

dr.dem

Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:25

Næ nej - og det opfattede jeg da heller ikke.
Men jeg tisser da også i modvind en gang i mellem.

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:28

Citat
Men jeg tisser da også i modvind en gang i mellem.

Jeg sidder ned og tisser der er ikke modvind på toilettet

dr.dem

Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:32

Citat
Jeg sidder ned og tisser der er ikke modvind på toilettet

Så har du aldrig været på et fransk

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:35

Nej men jeg har fået fransk

Fra : Ysseven

Dato : 03-08-07 19:42

Jeg er også enig i det meste af tråden.

Jeg har dog selv ladet mig rive med en enkelt gang og indsat en , fordi jeg blev sur over tonen. Blev næsten forskrækket over mig selv!

Men tonen kunne godt trænge til et løft. Måske skulle nogen starte "kanduikke.dk", hvor folk kan hakke på hinanden i stedet for?

Fra : pve

Dato : 03-08-07 19:48

Citat
Jeg er også enig i det meste af tråden.

Jeg har dog selv ladet mig rive med en enkelt gang og indsat en , fordi jeg blev sur over tonen. Blev næsten forskrækket over mig selv!
- det er da vel også ok - det er først når det bliver personligt og ren tilsvining, at jeg synes det er for meget.

Citat
Men tonen kunne godt trænge til et løft. Måske skulle nogen starte "kanduikke.dk", hvor folk kan hakke på hinanden i stedet for?
- det var måske noget at viderebringe til Kandu-teamet - så kunne man måske få minuspoint hvis det går helt galt.

Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:52

Citat
Måske skulle nogen starte "kanduikke.dk", hvor folk kan hakke på hinanden i stedet for

Dur ikke - for så er det jo tilladt - og så er der ingen der gider

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 19:54

Kunne man udnævne månedens værste og mest ubehøvlede profil.
Denne profil mister alle points.
SÅDAN

Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:56

Så laver de jo bare en ny profil

Fra : ans

Dato : 03-08-07 19:57

[citat 9
[...]
[/citat]

Citat
Eksempelvis har jeg ikke set en tråd hvor ram2 / klumme deltager (Læs ikke deltager, men bare sviner en eller anden til), uden at den er gået i stykker.

e.c

Der er så flere tråde, du er gået glip af. Klumme har da deltaget i mange tråde uden mudderkastning.

Han har endda fået "point" med et accepteret svar

Desuden blev smalltalk jo oprettet til "mudderkastning" og kandu har jo tidligere skrevet at de ikke vil blande sig i den mudderkastning, som der kan forekomme.

Man kan deltage eller lade være.

Ja, så er der jo også dem, der følger med på sidelinien. Nogle morer sig andre bliver sure, men tør ikke give sig til kende LOOOOOOL

Hvor er det godt, at man kan være anonym i det skjulte indtil man møder en bruger på kandu IRL, så er anonymiteten ikke den samme mere.

Men det er der jo flere, der har oplevet.

Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:58

Hvad så med alm. brugere som tilsviner.

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 19:58

Citat
Så laver de jo bare en ny profil

Nej fire

dr.dem

Fra : dr_dem

Dato : 03-08-07 20:00

glemte

Fra : refi

Dato : 03-08-07 20:00

Uden en moderator (FRA KANDU inden du logger ind ) bliver Kandu aldrig anderledes.....

Fra : moderator

Dato : 03-08-07 20:11

rerfi -> moderator?

Må vi liiige være her

Moderator

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 20:12

</ >

Fra : e.c

Dato : 03-08-07 20:23

Hr. Moderator - kan du så ikke lige få ham Molekylen til at sidde pænt og være artig.......... Tænk hvis stakkels lille HM kom ind på nettet og så det.

Fra : refi

Dato : 03-08-07 20:28

Var det ikke noget for dig Molo

http://www.giveawayoftheday.com/

Fra : paperboy

Dato : 03-08-07 20:47

refi
Citat
[...]

Sjovt nok efter mit opstød kom der mange velmende råd til spørgeren.

Citat
Selv havde han INTET at sige - og der begyndte så "debatten"

Der er vi nu ikke enige, men det behøver vi jo nødvendigvis heller ikke være

Det har min tid på kandu altid kørt op og ned med stemningen, og sådan vil det nok være.

Heldigvis bestemmer man jo selv om man vil være her

Fra : refi

Dato : 03-08-07 21:05

Citat
Sjovt nok efter mit opstød kom der mange velmende råd til spørgeren

Fra dig ???????

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 21:07

Citat
...og har du virkelig en bedre forklaring hvorfor du er så åndsvag Teil??? Hvorfor må Teil blackliste når det nu er så forkasteligt???????? Er der andre end Teil der forstår det? Hvad sige din bon-kammerat (eller var det bong?????).

Hvorfor kan du ikke bare acceptere at nogen ikke gider høre på dit bræk? Dine kommentarer var til ingen verdens nytte andet end irritation. Adskillige andre har det på samme måde, sådan er det. Er det din væremåde, så accepter at ikke alle gider høre på dit bræk. Derfor er jeg blacklistet et par steder, men derfor sidder jeg sgu da ikke og laver "kopi-tråde" af Arne Jacobsen's tråde. Det er sgu kun for seks-årige. Men kan du hygge dig din klovn, og må din røv klø og dine arme være for korte.

Nu begynder tonen at blive meget pæn.

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 21:10

Citat
....og Teil, som jeg har sgat tidligere. Er der noget du gerne vil vide, skal du spørge. Hvis du ikke forstår hvorfor jeg ikke behøver dine indlæg, skal jeg gerne finde en håndfuld eksempler hvorfor jeg ikke gider høre din mening. Molo, Tedd, Bjarne og hans dobbelter har jeg allerede tidligere udredt hvorfor de er BL, men skal hjertens gerne gøre det igen (hvis jeg gider). Men på eet punkt må jeg give klumme/ram fuldstændig ret. Det er nærmest sygt så længe Molo har småpisset i bukserne for at få lov til at fortælle hvem Klumme er. At han har sladret i PM og under diverse sammenkomster skal man være blind for ikke at kunne få øje på. Så netetikette og min bare røv Molo. På netop det punkt er du så falsk som en bøjet 7 øre. Og omkring din selvcentrering kan jeg dårligt se Klumme/ram overdriver, men jeg er jo også bare et fæ fra "klubben".

Det kører bare.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 03-08-07 21:10

Citat
Hvad sker der ???
Fra : pve

Det er så spørgsmålet fra pve.

På kandu sker der meget.

Der er bruger(e) der hacker sig ind i private indlæg. Så undgå for meget sladder LOOOOL

Der er bruger(e) der ikke kan holde sin kæft med private oplysninger, som du har givet IRL,
........................ så hold din kæft, det bliver brugt mod dig senere hen

Der er bruger(e) der ikke kan li' hinanden, men sådan er det jo også i mange ægteskaber,
........................ ikke at kunne li' hinanden

Der er bruger(e) der bare synes alt er så søøøødt, men ikke har opdaget virkeligheden.

Der er bruger(e) der har opdaget virkeligheden, men det har andre bruger(e) ikke opfattet.

Kandu er jo til for alle, derfor opstår der ofte uenighed LOOOL

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 21:13

Flere smukke toner.

Citat
du er sgu for viderkommende. At du hæver blacklistningen af 3773 gør dig ikke klogere. Fuldstændig ligesom din bon(g)kammerat har du allered tåget rundt som en tyr i en glasbutik. Som jeg tidligere har sagt til sladrehanken - ryg noget mindre. Troede ikke man kunne opføre sig mere tåbeligt en geniet fra Herning, men du kommer sgu stærkt efter det Teil. Tillykke med det.
'

Fra : ans

Dato : 03-08-07 21:16

Fik ikke dette med

Der er bruger(e) der kan læse mellem linjerne LOOOOL

Der er bruger(e) der ikke kan læse mellem linjierne

God weekend

Fra : Teil

Dato : 03-08-07 21:19

Citat
Der er bruger(e) der ikke kan læse mellem linjierne

Et handicap som mange her lider af.
Nogle kalder det for fantasiløs eller manglende humor.
De har det svært med vittigheder og føler sig ofte ramt.

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 03-08-07 21:52

Tak for svaret ans.

Jeg synes jeg kan udlede af ovenstående, at det nok bare er mig der mangler at få lidt sol

Fra : paperboy

Dato : 03-08-07 22:28

refi

Kode
Fra dig

Sig mig engang er du dum eller dum ?

Jeg kan ikke forstå, at du kan være så intellektuelt underbemidlet.

Fra : molokyle

Dato : 03-08-07 22:43

Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-07 22:59

Ja,så har jeg taget en slapper,og været på besøg,hos bekendte.Men stadig er der meget jeg ikker forstår.
Citat
[...]
Bl.a. forstår jeg ikke,nu når jeg kigger på denne lange tråd(Hvor alle vasker hænder,og er så søde og omsorgsfulde for hinanden) at klumme og for den sags skyld,Arne Jacopsen,altid skal lægges for had.Med fare for at blive blacklistet,hånet,moppet,bæ i indkørslen,bilen smadret med køller,vil jeg sige:Jeg forstår dem,langt henne ad vejen.F.eks.,det eneste udestående,jeg har haft med A.J. var da han kritiserede mig for ikke at lukke et spørgsmål.Og det har han jo sådan set ret i.Det er jo ren slendrian,at man ikke gider gøre det.(I kan selv konstatere at jeg ikke er god til det).Jeg mener bare at skal et begreb som "smalltalk" ha`en plads på Kandu,må der også være plads til typer som Klumme og A.J.Uden ligefrem at være på skulderklap med Molo,går jeg ind for hans synspunkt,angående blacklistning.

V.H.Mosebaek.

Du har følgende muligheder